Ποια taxibeat; Αν ήταν στο χέρι του, ο Σπίρτζης θα έκλεινε και τα... Angry Birds!
pollatos

Μάκης Πολλάτος

Ποια taxibeat; Αν ήταν στο χέρι του, ο Σπίρτζης θα έκλεινε και τα... Angry Birds!

Άστραψε και βρόντηξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης με την taxibeat επειδή λέει είναι μια εταιρεία που δεν αφήνει ούτε ένα ευρώ στην Ελλάδα.

 Για να δείξει μάλιστα ότι δήθεν δεν έχει προκαταλήψεις, ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε ότι λατρεύει την taxibeat για την καινοτομία της, αλλά πρέπει να μπουν κανόνες διότι -όπως υποστήριξε ο υπουργός- δεν γίνεται να υπάρχουν εταιρείες που δεν φορολογούνται επειδή κρύβονται πίσω από offshore στις Παρθένες Νήσους ή στον Παναμά.

Εννοείται, όλοι συμφωνούμε ότι οι εταιρείες και τα φυσικά πρόσωπα πρέπει να πληρώνουν φόρους σύμφωνα με τη φοροδοτική τους ικανότητα, όπως λέει και το Σύνταγμα. Θα έπρεπε, ας πούμε, οι πλούσιοι Έλληνες να φορολογούνται για τα εισοδήματά τους με βάση τον πλούτο, τα κινητά και ακίνητα που έχουν στην κατοχή τους πραγματικά και όχι να τους επιτρέπεται να ξεγλιστρούν κρύβοντας την περιουσία τους πίσω από offshore ή εταιρείες, έτσι δεν είναι κ. Σπίρτζη;

Θα μπορούσε ο υπουργός Υποδομών, για παράδειγμα, να μας ενημερώσει πόσα χρήματα πληρώνουν για φόρους στην Ελλάδα οι 20 μεγαλύτερες πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και θα είχε την καλοσύνη να μας εξηγήσει γραμμή-γραμμή τι ακριβώς συμβαίνει;

Κλείσιμο
Η taxibeat απάντησε στον Χρήστο Σπίρτζη ότι πλέον ανήκει κατά 100% στη γερμανική εταιρεία Intelligent Apps από την οποία εξαγοράστηκε και ότι έχει καταβάλλει 5 εκατομμύρια ευρώ σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. Απομένει από τις αρμόδιες υπηρεσίες για τα Δημόσια Έσοδα να τοποθετηθούν και να απαντήσουν τι ισχύει. Να ανακοινωθεί επισήμως από την ΑΑΔΕ και το Γενικό Λογιστήριο αν αληθεύουν οι καταγγελίες του υπουργού ή αν πράγματι η συγκεκριμένη εταιρεία έχει πληρώσει 5 εκατ. σε φόρους στην Ελλάδα. 

Στην περίπτωση της beat (ή taxibeat)  ή όποιας άλλης εταιρείας έχει καταφέρει να αναπτύξει μια μοναδική πατέντα που επεκτείνεται διεθνώς -και όλα αυτά την περίοδο της κρίσης- εγείρονται μια σειρά από ερωτήματα.

- Αν σκοτώσουμε την καινοτόμο ιδέα στη χώρα που γεννήθηκε, τι μήνυμα θα στείλουμε; Μήπως θα είναι σαν να λέμε ότι η τεχνολογία δεν έχει μέλλον στην Ελλάδα;

- Όσοι από τους μετόχους της εταιρείας, της beat ή όποιας άλλης εξαγοράζεται από ξένους, παραμένουν φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας, πού πληρώνουν φόρους; Εδώ ή στο εξωτερικό; Μήπως θέλουμε να τους διώξουμε κι αυτούς; Δεν έχει σημασία ότι εδώ φορολογήθηκαν για τα χρήματα που εισέπραξαν από την ελληνική πατέντα που προσέλκυσε ξένους επενδυτές;

- Μήπως ο κ. Σπίρτζης θέλει να κάνει παιχνίδι με το συνδικάτο των οδηγών ταξί που δεν θέλουν την όποια beat μέσα στα χωράφια τους επειδή τους σπάει το μονοπώλιο;

- Τι έχουν να πουν οι συναρμόδιοι υπουργοί για το θέμα που άνοιξε ο υπουργός Μεταφορών;

- Ενδιαφέρονται να ενισχύσουν την καινοτομία ή συμφωνούν με συμπεριφορές που μοιάζουν σαν να θέλουν να προκαλέσουν δολιοφθορά στην προσπάθεια ανάπτυξης ελληνικών ιδεών που μπορούν να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας και να προσελκύσουν ξένα κεφάλαια;

Αναρωτιέμαι, θα μπορούσε κάποιος να διανοηθεί η Φινλανδία να διώξει τα... Angry Birds, μια φιλανδική καινοτομία που κατάφερε να γίνει παγκόσμιο trend στα video games, στα παιχνίδια και σε τόσους άλλους τομείς που επεκτείνονται τα πολύχρωμα πουλιά; Ποιος ξέρει, ίσως κάποιος Φιλανδός σαν τον κ. Σπίρτζη να ενοχλούνταν από την επιτυχία των Angry Birds και να έβαζε εμπόδια με συμπεριφορές ανεξήγητες που θα ανάγκαζαν την αντίστοιχη ελληνική της Rovio Entertainment να ψαχτεί για αλλού. Ποιος θα κέρδιζε αν οι εμπνευστές των Angry Birds έφευγαν από την Φινλανδία; Κάποια άλλη χώρα, είναι η απάντηση... Το σενάριο αυτό είναι όμως υποθετικό, διότι στη Φινλανδία -μια μικρή χώρα που δημιουργήθηκε μόλις πριν 100 χρόνια- έχουν αποφασίσει ότι θα επιδιώξουν οφέλη από την παγκοσμιοποίηση επενδύοντας στο ανθρώπινο κεφάλαιο και στηρίζοντας την καινοτομία.

Εμείς εδώ στην Ελλάδα βλέπουμε τι κάνουν οι ξένοι που προοδεύουν;

Αν δεν κάνω λάθος, στο κυβερνητικό σχήμα υπάρχει θέση αναπληρωτή υπουργού Έρευνας και Τεχνολογίας, την οποία κατέχει ο Κώστας Φωτάκης. Τι λέει για το συγκεκριμένο θέμα της taxibeat ο καθ' ύλην αρμόδιος υπουργός; Θεωρεί ότι χειρισμοί σαν αυτοί του Χρήστου Σπίρτζη βοηθούν να αναπτυχθούν ελληνικές πατέντες ή μήπως δημιουργούν ένα αρνητικό προηγούμενο που στέλνει το μήνυμα ότι όσοι επιμένουν στην καινοτομία και στη διαφορετικότητα είναι υπό διωγμό στη σημερινή Ελλάδα; Έχει άραγε άποψη ο αρμόδιος κ. Φωτάκης ή θα παραμείνει... άφωνος;
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ