LIVE

Κορωνοϊός

blog

Αθήνα, τι πόλη θέλουμε

Ηλίας Πετσής


Ο δημόσιος διάλογος που άνοιξε με αφορμή την πιλοτική εφαρμογή μίας παρέμβασης μεγάλης κλίμακας στην πρωτεύουσα με τίτλο ‘’ Μεγάλος Περίπατος’’ ανέδειξε με τρόπο εκκωφαντικό τα μεγάλα κενά που έχουμε σαν χώρα σε θέματα που έχουν να κάνουν με τις διαδικασίες και το πως αυτές μας εξασφαλίζουν το καλύτερο αποτέλεσμα για την πόλη, τους κατοίκους της, τον επιχειρηματικό κόσμο που επενδύει σε αυτή, δημιουργεί θέσεις εργασίας, παράγει πλούτο ο οποίος φορολογείται και συνολικά στο οικονομικό περιβάλλον που επηρεάζει μια τέτοια ευρεία παρέμβαση στον αστικό ιστό.

Για όλους αυτούς τους σημαντικούς κύριους λόγους και για άλλους λιγότερο, ο μετασχηματισμός των πόλεων στην Ευρώπη αλλά και σε όλο τον κόσμο, συντελείται με διαγωνιστικές διαδικασίες ιδεών, όπου συμμετέχουν ομάδες αρχιτεκτόνων, πολεοδόμων, χωροτακτών, αρχιτεκτόνων τοπίου, συγκοινωνιολόγων που αντιμετωπίζουν συνολικά το προς επίλυση πρόβλημα της πόλης.
Έτσι μέσα από τέτοιες διαδικασίες που αποτελούν κανόνα για την αυτοδιοίκηση αλλού οι μεγάλες πρωτεύουσες του κόσμου άλλαξαν, απέκτησαν τοπόσημα και ταυτότητα με την υπογραφή μεγάλων αρχιτεκτόνων και πολεοδόμων.

Όλα αυτά εκεί που το πολιτικό όραμα φιλτράρεται από τις ιδέες και την επιστημονική γνώση των ειδικών όχι με έναν κατεπείγοντα χαρακτήρα και μέσα σε συνθήκες μιας πανδημίας, αλλά με κανόνες και διεργασίες μεταξύ των επιστημόνων, των διοικήσεων και των φορέων.

Επίσης η περίπτωση της Αθήνας και του δημόσιου χώρου της, στην περίπτωση του ‘’Μεγάλου Περίπατου’’ η όπως αλλιώς θέλουμε να τον πούμε , πρέπει να αντιμετωπιστεί με παράλληλες αλλαγές και επανασχεδιασμό στα δίκτυα των επίγειων ΜΜΜ, με πεζοδρομήσεις μικρότερης κλίμακας, συνδυαστικά με τις αλλαγές στις μεγάλες αρτηρίες που είδαμε, την απαγόρευση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων στο στενό αστικό ιστό της παλιάς πόλης , την αλλαγή ωραρίων στην αποκομιδή απορριμμάτων και διανομής των προμηθειών.
Αλλά και στην οργάνωση και εποπτεία του δημόσιου χώρου, με τη σήμανση των διαβάσεων σε όλη την πόλη, τον έλεγχο της παραβατικής κυκλοφορίας και στάθμευσης σε πεζόδρομους και πεζοδρόμια, τη δημιουργία δωρεάν θέσεων στάθμευσης για τα δίτροχα, τη μείωση των μεγάλων ταχυτήτων των οχημάτων εντός του πυκνού ιστού της πόλης και τόσων άλλων απλών παρεμβάσεων και δράσεων που έπρεπε να είχαν γίνει εχθές και πριν κάθε άλλο μεγαλεπήβολο σχέδιο για την πρωτεύουσα.

Αν όλα αυτά δεν γίνουν,τότε η πρωτεύουσα θα ζει σε διαρκή κυκλοφοριακή έξαρση με επιβαρυντικές συνέπειες στην καθημερινότητα των κατοίκων και στην οικονομία της πόλης.

Γιατί όπως μας έλεγε ο μεγάλος δασκαλος της πολεοδομίας Augusta Perelli, με την πολεοδομία κάνεις πολιτική, με την πολιτική όμως δεν κάνεις πολεοδομία.
Αυτό δυστυχώς συνέβη στην Αθήνα με το ‘’ Μεγάλο Περίπατο’’.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα