Η Δυτική Αττική αποτελεί πρόκληση
Ευαγγελία Κοπανάκη
Η Δυτική Αττική αποτελεί πρόκληση
Η Δυτική Αττική, με έκταση 1.004.007 τετραγωνικά χιλιόμετρα, σαν περιφερειακή ενότητα, περιλαμβάνει τους δήμους Ελευσίνας, Ασπροπύργου, Φυλής, Μάνδρας - Ειδυλλίας και Μεγάρων. Σαν περιφέρεια, χωροταξικά και γεωπολιτικά, χρίζει προβληματισμού και ειδικής διαχείρισης, ενώ φαίνεται πολλά υποσχόμενη από την άποψη των δυνατοτήτων βελτιστοποίησης και ανάπτυξης.
Τα προβλήματα δε λείπουν λόγω της άναρχης και συχνά εκτός σχεδίου δόμησης, των πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων του πληθυσμού, της παραβατικότητας με χωρικό στιγματισμό, των περιβαλλοντικών αδυναμιών, της παραθαλάσσιας εκβιομηχάνισης, του μεγάλου όγκου επιχειρήσεων ακόμα και χωρίς σχέδιο χωροθέτησης, της αλλαγής χρήσεων γης, των επιπτώσεων από καιρικά φαινόμενα, της διάθεσης των απορριμάτων και άλλα.
Ευτυχώς, τα μεγάλα αναπτυξιακά συγκοινωνιακά έργα, όπως η Αττική Οδός, που ξεκινάει από την Ελευσίνα, ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Αθήνας μέχρι την Κόρινθο, ο μεγάλος άξονας της Εθνικής Οδού Αθηνών - Πατρών συνετέλεσαν στην εύκολη πρόσβαση της περιοχής και διακίνηση εμπορευμάτων. Ενώ εξετάζεται επιπλέον σχέδιο επαναλειτουργίας της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής από το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αθηνών ως την Ελευσίνα, με τρεις σταθμούς, και διαμόρφωση των γύρω χώρων, συνδέοντας το Θριάσιο με την Αθήνα και τον Πειραιά.
Η εγγύτητα της περιφέρειας με την Πρωτεύουσα, και αφού η δεύτερη έχει κορεστεί λειτουργικά, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την προαστιοποίηση της γεωγραφίας της επιχειρηματικότητας , οικονομικής δραστηριότητας και οικιστικού αποθέματος της. Ως εκ τούτου, διαφαίνονται θετικές προοπτικές για την ανάπτυξη της Δυτικής Αττικής, της τοπικής κτηματαγοράς, του δικτύου υποδομών και την αύξηση της απασχόλησης.
Πολλά υποσχόμενο έργο το, υπό υλοποίηση, Εμπορευματικό Συγκρότημα Θριασίου Πεδίου. Το σημαντικότερο κτιριακό έργο της Αττικής , με σιδηροδρομικό σταθμό διαλογής, μεταφόρτωσης, αποθήκευσης, κτιριακές εγκαταστάσεις συντήρησης και διοικητικές, εσωτερικό οδικό δίκτυο, τελωνείο. Στόχος του έργου είναι η ανάδειξη της χώρας ως βασικής πύλης (gateway) διακίνησης εμπορευμάτων στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, αφού η στρατηγική θέση της Ελλάδας, μπορεί να υποστηρίξει τη μεταφορά εμπορευμάτων στη γοργά αναπτυσσόμενη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Άλλο επενδυτικό έργο της περιοχής , που αναμένει την ψήφιση του νομοσχεδίου για να υλοποιηθεί, είναι η ανάπτυξη του Υδατοδρομίου (θαλάσσιος αερολιμένας) στο Λιμάνι της Ελευσίνας. Θα είναι το μεγαλύτερο της Μεσογείου, και θα συνδέσει Αττική, Πάτρα, Επτάνησα, Κυκλάδες, Χαλκίδα και βόρειο Αιγαίο. Πρόκειται για μια τεράστια επένδυση, που θα συμπεριλάβει και υποστηρικτικές υποδομές, με επακόλουθη αύξηση των θέσεων εργασίας.
Το εμπορικό λιμάνι της Ελευσίνας έχει περαιτέρω περιθώρια ανάπτυξης, ενδεχομένως, επεκτείνοντας τη συνεργασία με αυτό του Πειραιά, με την ανάπτυξη κέντρων εφοδιαστικής αλυσίδας, με την αναβίωση της ναυπηγο-επισκευαστικής βιομηχανίας, ή τη δημιουργία διαλυτηρίου πλοίων.
Πρόσφατα μάλιστα ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας παραχώρησε μέρος της κυριότητας του στους δήμους Ελευσίνας, Ασπροπύργου και Μεγάρων προς αξιοποίηση της παράκτιας ζώνης. Δυστυχώς, η λίμνη Κουμουνδούρου, στα όρια των δήμων Ασπροπύργου και Χαϊδαρίου, πνιγμένη στα πετρελαιοειδή, δίπλα στα Ελληνικά Πετρέλαια, έχει χαρακτηριστεί ως καταφύγιο άγριας ζωής, φυτών και ορνιθοπανίδας, και αρχαιολογικός χώρος, θα μπορούσε να αποτελέσει παράδεισο της φύσης και του πολιτισμού.
Ένα έργο υποδομής που θα έλυνε το κυκλοφοριακό πρόβλημα στον Κηφισό, θα βελτίωνε τις εμπορευματικές μεταφορές από την πελοπόννησο και θα αναβάθμιζε τη Δυτική Αττική, θα ήταν η περάτωση ενός δικτύου 50 χιλιομέτρων που θα συνέδεε την Ελευσίνα μέσω Θήβας με την Υλίκη.
Η Δυτική Αττική, λοιπόν, μεγάλη περιφέρεια, ανομοιογενής ως προς την πολιτισμική σύσταση της, την οικιστική κατανομή της, την επιχειρηματική εξέλιξη της, αποτελεί πρόκληση, αφού είναι υπό επενδυτική ανάπτυξη και σε κομβικό σημείο για την προώθηση των οικονομικών συμφερόντων της περιοχής, της Αθήνας και τελικά της χώρας μας.
*Η Ευαγγελία Κοπανάκη είναι ιατρός αναισθησιολόγος και υποψήφια βουλευτής Δυτικής Αττικής με τη ΝΔ.
Ευτυχώς, τα μεγάλα αναπτυξιακά συγκοινωνιακά έργα, όπως η Αττική Οδός, που ξεκινάει από την Ελευσίνα, ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Αθήνας μέχρι την Κόρινθο, ο μεγάλος άξονας της Εθνικής Οδού Αθηνών - Πατρών συνετέλεσαν στην εύκολη πρόσβαση της περιοχής και διακίνηση εμπορευμάτων. Ενώ εξετάζεται επιπλέον σχέδιο επαναλειτουργίας της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής από το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αθηνών ως την Ελευσίνα, με τρεις σταθμούς, και διαμόρφωση των γύρω χώρων, συνδέοντας το Θριάσιο με την Αθήνα και τον Πειραιά.
Η εγγύτητα της περιφέρειας με την Πρωτεύουσα, και αφού η δεύτερη έχει κορεστεί λειτουργικά, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την προαστιοποίηση της γεωγραφίας της επιχειρηματικότητας , οικονομικής δραστηριότητας και οικιστικού αποθέματος της. Ως εκ τούτου, διαφαίνονται θετικές προοπτικές για την ανάπτυξη της Δυτικής Αττικής, της τοπικής κτηματαγοράς, του δικτύου υποδομών και την αύξηση της απασχόλησης.
Πολλά υποσχόμενο έργο το, υπό υλοποίηση, Εμπορευματικό Συγκρότημα Θριασίου Πεδίου. Το σημαντικότερο κτιριακό έργο της Αττικής , με σιδηροδρομικό σταθμό διαλογής, μεταφόρτωσης, αποθήκευσης, κτιριακές εγκαταστάσεις συντήρησης και διοικητικές, εσωτερικό οδικό δίκτυο, τελωνείο. Στόχος του έργου είναι η ανάδειξη της χώρας ως βασικής πύλης (gateway) διακίνησης εμπορευμάτων στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, αφού η στρατηγική θέση της Ελλάδας, μπορεί να υποστηρίξει τη μεταφορά εμπορευμάτων στη γοργά αναπτυσσόμενη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Άλλο επενδυτικό έργο της περιοχής , που αναμένει την ψήφιση του νομοσχεδίου για να υλοποιηθεί, είναι η ανάπτυξη του Υδατοδρομίου (θαλάσσιος αερολιμένας) στο Λιμάνι της Ελευσίνας. Θα είναι το μεγαλύτερο της Μεσογείου, και θα συνδέσει Αττική, Πάτρα, Επτάνησα, Κυκλάδες, Χαλκίδα και βόρειο Αιγαίο. Πρόκειται για μια τεράστια επένδυση, που θα συμπεριλάβει και υποστηρικτικές υποδομές, με επακόλουθη αύξηση των θέσεων εργασίας.
Το εμπορικό λιμάνι της Ελευσίνας έχει περαιτέρω περιθώρια ανάπτυξης, ενδεχομένως, επεκτείνοντας τη συνεργασία με αυτό του Πειραιά, με την ανάπτυξη κέντρων εφοδιαστικής αλυσίδας, με την αναβίωση της ναυπηγο-επισκευαστικής βιομηχανίας, ή τη δημιουργία διαλυτηρίου πλοίων.
Πρόσφατα μάλιστα ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας παραχώρησε μέρος της κυριότητας του στους δήμους Ελευσίνας, Ασπροπύργου και Μεγάρων προς αξιοποίηση της παράκτιας ζώνης. Δυστυχώς, η λίμνη Κουμουνδούρου, στα όρια των δήμων Ασπροπύργου και Χαϊδαρίου, πνιγμένη στα πετρελαιοειδή, δίπλα στα Ελληνικά Πετρέλαια, έχει χαρακτηριστεί ως καταφύγιο άγριας ζωής, φυτών και ορνιθοπανίδας, και αρχαιολογικός χώρος, θα μπορούσε να αποτελέσει παράδεισο της φύσης και του πολιτισμού.
Ένα έργο υποδομής που θα έλυνε το κυκλοφοριακό πρόβλημα στον Κηφισό, θα βελτίωνε τις εμπορευματικές μεταφορές από την πελοπόννησο και θα αναβάθμιζε τη Δυτική Αττική, θα ήταν η περάτωση ενός δικτύου 50 χιλιομέτρων που θα συνέδεε την Ελευσίνα μέσω Θήβας με την Υλίκη.
Η Δυτική Αττική, λοιπόν, μεγάλη περιφέρεια, ανομοιογενής ως προς την πολιτισμική σύσταση της, την οικιστική κατανομή της, την επιχειρηματική εξέλιξη της, αποτελεί πρόκληση, αφού είναι υπό επενδυτική ανάπτυξη και σε κομβικό σημείο για την προώθηση των οικονομικών συμφερόντων της περιοχής, της Αθήνας και τελικά της χώρας μας.
*Η Ευαγγελία Κοπανάκη είναι ιατρός αναισθησιολόγος και υποψήφια βουλευτής Δυτικής Αττικής με τη ΝΔ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα