Επιδόσεις για όλους
Επιδόσεις για όλους
Η νέα γενιά μπαταριών, κινητήρων και μονάδων ελέγχου της Rimac μεταφέρει την τεχνογνωσία της ηλεκτροκίνησης υψηλών επιδόσεων στη μαζική παραγωγή.
Πριν λίγους μήνες, η Rimac έκανε μια ηχηρή δήλωση της εξειδίκευσής της στην ηλεκτρική τεχνολογία υψηλών επιδόσεων, δημοσιοποιώντας λεπτομέρειες των τεχνικών προδιαγραφών της Bugatti Tourbillon. Σε στενή συνεργασία με τους τεχνικούς της Bugatti Rimac, η Rimac Technology σχεδίασε ένα εξαιρετικά προηγμένο και καινοτόμο υβριδικό σύστημα 800V που ενσωματώνεται σε έναν ατμοσφαιρικό V16 κινητήρα 8,3 lt προσφέροντας στην Tourbillon περισσότερους από 1.800 PS.
Με αυτό τον τρόπο, η κροατική εταιρεία του Mate Rimac (η οποία κατέχει το πλειοψηφικό μερίδιο της Bugatti και έχει κερδίσει την υποστήριξη σημαντικών επενδυτών, μεταξύ των οποίων οι Porsche, Hyundai, Goldman Sachs κ.ά.) στοχεύει να προσφέρει μια ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης, που συνδυάζει την ακατέργαστη συναισθηματική δύναμη ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα μεγάλης χωρητικότητας με την άμεση ισχύ των ηλεκτροκινητήρων.
Ωστόσο, η Rimac Technology κάνει σαφές πως ο τεχνολογικός προσανατολισμός της δεν αφορά αποκλειστικά τα εξωτικά hypercars. Στην πρόσφατη IAA Mobility 2025 στο Μόναχο παρουσίασε μια νέα γενιά μπαταριών, συστημάτων κίνησης και μονάδων ηλεκτρονικού ελέγχου που έχει αναπτύξει σε συνεργασία με στρατηγικούς εταίρους της για μοντέλα υψηλών επιδόσεων ευρείας παραγωγής.
Μεταξύ των προτάσεών της πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η νέα μπαταρία στερεού τύπου που αναπτύχθηκε από τη Rimac Technology σε συνεργασία με την ProLogium και τον όμιλο Mitsubishi Chemical. Καινοτόμο στοιχείο της συγκεκριμένης μπαταρίας δεν είναι μόνο η τεχνολογία κυψελών στερεάς κατάστασης, αλλά και η κατασκευή του πλαισίου της μπαταρίας με προηγμένα συνθετικά υλικά και ειδική αρχιτεκτονική που εξασφαλίζει μια ελαφριά αλλά εξαιρετικά ασφαλή κατασκευή. Σε αντίστοιχη λογική κινείται και η τεχνολογία που προτείνει η Rimac για τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου NMC.
Για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, η εταιρεία παρουσίασε την αναβαθμισμένη πλατφόρμα μπαταρίας Evo, η οποία χρησιμοποιεί τη δεύτερη γενιά στρογγυλών στοιχείων NMC τύπου 46XX (διαμέτρου 46 mm, μεταβλητού ύψους). Καινοτόμο στοιχείο της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναι το περίβλημα από θερμοπλαστικό συνθετικό υλικό Pentatonic που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Kautex Textron και συμβάλλει καθοριστικά στη βελτίωση της θερμικής και ενεργειακής διαχείρισης της μπαταρίας. Σε αντίθεση με την μπαταρία στερεού τύπου, την οποία η Rimac περιγράφει ως τεχνολογία επόμενης γενιάς, η μπαταρία Evo «αντιπροσωπεύει το άμεσο μέλλον των συστημάτων μπαταριών υψηλής απόδοσης».
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η πλατφόρμα Hybrid για μπαταρίες υβριδικών συστημάτων. Σε αυτή χρησιμοποιούνται στοιχεία 46XX ή στοιχεία τύπου 2170, ανάλογα με τις απαιτούμενες προδιαγραφές για υψηλή ενεργειακή πυκνότητα ή υψηλή ισχύ. Βασικά πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναι η ευελιξία χωροταξικής διαμόρφωσης που δίνει η αρχιτεκτονική cell-to-pack, καθώς και οι βελτιωμένες λειτουργίες ασφάλειας και θερμικής διαχείρισης.
Όσον αφορά τους ηλεκτροκινητήρες, η Rimac Technology παρουσίασε τις ηλεκτρικές μονάδες Sinteg 300 & 550, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για «οχήματα όλων των κατηγοριών που είναι προσανατολισμένα στην απόδοση». Αυτό σημαίνει πως οι συγκεκριμένες μονάδες θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε μικρά hot-hatch, σε κουπέ ή σπορ μπερλίνες, αλλά και σε μεγάλα SUV.
Καρδιά των νέων μονάδων αποτελεί ένας πατενταρισμένος εξαιρετικά ελαφρύς ρότορας που μπορεί να περιστρέφεται έως τις 25.000 rpm, καθώς και ένας καινοτόμος σχεδιασμός μαγνήτη που επιτρέπει την επίτευξη πολύ υψηλής πυκνότητας ισχύος. Έτσι οι διαστάσεις κάθε μονάδας θα είναι αντίστοιχες ενός backpack και την ίδια στιγμή η απόδοση θα ξεπερνά τα 8 kW/kg με ροπή άνω των 90 Nm/kg. Σύμφωνα μάλιστα με τη Rimac, η διάθεση των συγκεκριμένων κινητήρων ξεκινά άμεσα, με την παραγωγή (που θα γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Ζάγκρεμπ) να είναι ήδη προγραμματισμένη για όλο το 2026.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τις ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου, η Rimac παρουσίασε τη νέα αρχιτεκτονική κεντρικού ελέγχου για μοντέλα που καθορίζονται από το λογισμικό (Software Defined Vehicles). H συγκεκριμένη αρχιτεκτονική επιτρέπει την κεντρική και άμεση διαχείριση κρίσιμων λειτουργιών του αυτοκινήτου που αφορούν τις μονάδες ισχύος, τη μετάδοση, την μπαταρία και τα συστήματα υψηλής τάσης, τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, το infotainment, τη διασύνδεση κ.ά.
Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται μείωση της πολυπλοκότητας, του βάρους αλλά και του κόστους του αυτοκινήτου. «Αυτό που παρουσιάζουμε σήμερα αποτυπώνει τη σύγκλιση της καινοτομίας και της ετοιμότητας παραγωγής», σχολιάζει ο Nurdin Pitarević, COO της Rimac Technology. «Δεν πρόκειται απλώς για πρωτότυπες τεχνολογίες. Κάθε πρότασή μας έχει αναπτυχθεί ως άμεσα υλοποιήσιμη λύση που θα εξυπηρετήσει εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα τα επόμενα χρόνια».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα