Τη στιγμή οι ιταλικές αρχές περιμένουν να λάβουν απαντήσεις στα δεκάδες ερωτήματα της ναυτικής τραγωδίας από τον εντοπισμό του «μαύρου κουτιού» του «Norman Atlantic», ο πλοίαρχος Αρτζίλιο Τζακομάτζι, δίνει τη δική του εκδοχή γύρω από το δραματικό περιστατικό.
Εκτός από τις εξηγήσεις που έδωσε για το ξέσπασμα της πυρκαγιάς και τη διαδικασία εκκένωσης, ο 62χρονος καπετάνιος επέρριψε ευθύνες και στην ελληνική εταιρία ANEK Lines.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Corriere della Sera που επικαλείται δηλώσεις του, ο Τζακομάτζι ισχυρίζεται όχι μόνο ότι η Ελλάδα δεν απάντησε στην έκκλησή του για βοήθεια, αλλά και ότι «η ευθύνη από τη μία είναι ναυτική και από την άλλη εμπορική».
Αναφερόμενος στην ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρία δήλωσε πως ενδέχεται η ANEK Lines να επέτρεψε να ανέβουν στο πλοίο περισσότεροι επιβάτες και οχήματα από το επιτρεπτό, τα οποία μάλιστα δεν αναφέρονταν στα απαραίτητα έγγραφα του πλοίου, παρότι από τις έως τώρα έρευνες δεν προκύπτει ότι το πλοίο ταξίδευε με υπεράριθμους επιβαίνοντες.
Την ίδια ώρα, και αφού είπε ότι οι φλόγες έφτασαν ακόμα και στη δική του καμπίνα και έκαψε τα ναυτικά έγγραφα, εξήγησε πως το Norman Atlantic είχε τέσσερις σωστικές λέμβους, η καθεμία από τις οποίες μπορεί να φιλοξενήσει 150 ανθρώπους, επομένως, θεωρητικά όλοι οι επιβαίνοντες θα μπορούσαν να είχαν σωθεί.
«Αλλά όταν η υψηλή θερμοκρασία έσπασε τα φινιστρίνια, οι φλόγες βγήκαν από τη μία πλευρά και εξαιτίας του σφοδρού ανέμου δύο από τις λέμβους καταστράφηκαν», επισήμανε ο Τζακομάτζι.
Για τις δύο που απέμειναν ο πλοίαρχος έδωσε την εντολή να ετοιμαστούν, αλλά διευκρίνισε πως ποτέ δεν έδωσε εντολή για να κατέβουν στη θάλασσα.