PROTOTHEMA

Υγεία

Νέες έρευνες ρίχνουν φως στους κρυμμένους θρεπτικούς θησαυρούς των φρούτων και των λαχανικών

Μην πετάτε τις φλούδες, τα φύλλα και τα κοτσάνια: Έχουν κρυφά θρεπτικά οφέλη!

Μην πετάτε τις φλούδες, τα φύλλα και τα κοτσάνια: Έχουν κρυφά θρεπτικά οφέλη!

Τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά των φρούτων και των λαχανικών, κρύβονται στα μέρη που συνηθίζουμε να πετάμε στα σκουπίδια- Μάθετε τι πρέπει να κρατάτε στο πιάτο σας!

Φλούδα πορτοκαλιού
Περιέχει τέσσερις φορές περισσότερες φυτικές ίνες από το φρούτο που κρύβεται μέσα ενώ είναι πλούσια σε φλαβονοειδή που διαθέτουν αντικαρκινικές, αντιδιαβητικές, καθώς και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Μία έρευνα του 2004 δείχνει ότι τα θρεπτικά συστατικά της φλούδας πορτοκαλιού μπορούν να  να μειώσουν την LDL χοληστερόλη καλύτερα από πολλά
συνταγογραφούμενα φάρμακα.


Πως να τη φάτε: Προσθέστε ξύσμα της φλούδας πορτοκαλιού σε πράσινα φασόλια ή σπαράγγια. Για τους λάτρεις της σοκολάτας, προσθέστε λίγο ξύσμα σε λιωμένη κουβερτούρα.

Φλούδα καρπουζιού
Άλλος ένας θρεπτικός θησαυρός κρύβεται στο άσπρο μέρος του καρπουζιού. Σύμφωνα με έρευνες, το άσπρο μέρος που βρίσκεται ανάμεσα στη φλούδα και στην κόκκινη σάρκα του καρπουζιού είναι πλούσιο σε κιτρουλίνη, ένα αμινοξύ που δρα ευεργετικά στην καρδιά και το κυκλοφορικό σύστημα.

Πως να το φάτε: Πολτοποιήστε το λευκό μέρος του καρπουζιού μαζί με την κόκκινη σάρκα του φρούτου. Προσθέστε λίγο lime και θα έχετε ένα δροσιστικό ποτό! Προαιρετικά μπορείτε να προσθέσετε λίγη ζάχαρη και ποτό της αρεσκείας σας.

Φύλλα σέλερι
Το ξέρατε ότι τα φύλλα του σέλερι έχουν πέντε φορές περισσότερο μαγνήσιο και ασβέστιο από τα κοτσάνια του; Επιπλέον είναι πλούσια σε βιταμίνη C και αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ουσίες

Πώς να τα φάτε: Ψιλοκόψτε τα φύλλα του σέλερι μαζί με λίγο μαΐντανό και σερβίρετε τα σαν γαρνιτούρα σε ψάρι ή κοτόπουλο

Φύλλα από μπόκολο
Μία πλούσια πηγή βιταμίνης Α. Ένα ματσάκι φύλλα προσφέρει στον οργανισμό το 90% της συνιστώμενης βιταμίνης Α που πρέπει να λαμβάνουμε καθημερινά.

Πως να τα φάτε: Μαγειρέψτε τα όπως ακριβώς το σπανάκι. Βράστε τα και σοτάρετε τα με ελαιόλαδο και σκόρδο. Για τέλος, προσθέστε αλάτι.

Το δέρμα του κρεμμυδιού

Περιέχει περισσότερα αντιοξειδωτικά από ότι το ίδιο το κρεμμύδι. Είναι πλούσιο σε  κερσετίνη -είναι ένα αντιοξειδωτικό, της οικογένειας των φλαβονοειδών και πιο συγκεκριμένα των φλαβονολών- που βοηθά στην μείωση της αρτηριακής πίεσης και στην πρόληψη της αρτηριακής πλάκας.

Πως να το φάτε: Δώστε extra γεύση στις σούπες σας, προσθέτωντας λίγο από το δέρμα του κρεμμυδιού.

Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

Ιωάννης Καυκούλας07/06/201720:21

Εξαρτάται γιά ποιά βιολογικά προϊόντα μιλάμε. Στην Ελλάδα ίσως δεν υπάρχουν βιολογικά προϊόντα υψηλής ποιότητας. Αλλά στην Γερμανία π.χ. υπάρχουν εταιρίες όπως η Demeter και η Rapunzel οι οποίες θέτουν πολύ αυστηρούς όρους στούς παραγωγούς. Εδώ δεν υπάρχει πλέον κίνδυνος να υπάρχουν φυτοφάρμακα.

Απάντηση
vadi13/10/201322:36

Περιέχουν επίσης και κοκτέιλ φυτοφαρμάκων ...

Απάντηση
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Τ. 13/10/201321:25

Δυστυχώς εδώ που μας φτάσανε ,δεν μπορούμε να προμηθευόμαστε βιολογικά προϊόντα ,που είναι πολύ ποιο καθαρά και μπορείς άφοβα να τρως και τις φλούδες, αλλά είναι και πολύ ποιο ακριβά. Όσο για τα συμβατικά τρόφιμα είναι τόσο γεμάτα από φυτοφάρμακα ώστε άλλες επιστημονικές έρευνες προειδοποιούν ότι ακόμη και τις ντομάτες πρέπει να τις ξεφλουδίζουμε για να αποφεύγουμε όσο γίνεται τα φυτοφάρμακα ,που βλάπτουν σοβαρά την υγεία μας .

Απάντηση
Καλάμι13/10/201320:21

Φυσικά ούτε κουβέντα για τα φυτοφάρμακα που έχουν μείνει πάνω στη φλουδα... Στην υγεία μας!

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία