PROTOTHEMA

Ελλάδα

Μαθηματικά και Ιστορία Γενικής Παιδείας δίνουν σήμερα οι μαθητές

Πανελλαδικές: Πόσο πέφτουν οι βάσεις και σε ποιες σχολές

Πανελλαδικές: Πόσο πέφτουν οι βάσεις και σε ποιες σχολές

Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία από τη βαθμολόγηση των γραπτών - Πανωλεθρία στα Μαθηματικά με αποτέλεσμα Πολυτεχνεία και Σχολές Πληροφορικής να πέσουν - Διατήρηση βάσεων στις Ιατρικές

Μεγαλύτερη πτώση στις περιζήτητες σχολές του Πολυτεχνείου και των Οικονομικών Τμημάτων, διατήρηση των Ιατρικών Σχολών στο ύψος τους, αλλά με πτωτικές πιέσεις μετά τα δύσκολα θέματα σε σχέση με πέρσι στο μάθημα υψηλής βαρύτητας, τη Βιολογία Προσανατολισμού, και μικρές αυξομειώσεις στις Νομικές Σχολές είναι τα πρώτα συμπεράσματα για την πορεία των βάσεων από τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις που ολοκληρώνονται σήμερα, με Μαθηματικά και Ιστορία Γενικής Παιδείας.


Στη συνέχεια, από τις 22 έως τις 30 Ιουνίου θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων ενώ τα βαθμολογικά στοιχεία αναμένεται να ανακοινωθούν περί τα τέλη του μήνα.

Πανωλεθρία σημειώθηκε στο μάθημα των Μαθηματικών, που θα συμπαρασύρει σε πτώση τις σχολές των Θετικών Επιστημών, τα Πολυτεχνεία, τις σχολές Πληροφορικής και τις Οικονομικές Σχολές. Οπως προκύπτει από τα εξεταστικά κέντρα που έχουν βαθμολογήσει τα Μαθηματικά, σε 1.500 γραπτά από Αθήνα και Θεσσαλονίκη μόνο 8 βαθμολογήθηκαν με άριστα, ενώ ποσοστό μεγαλύτερο του 50% βαθμολογήθηκε με βαθμό κάτω από 5. Εξάλλου, περίπου το 30% των εξεταζομένων κινήθηκε γύρω στο 10. 

Σύμφωνα με στοιχεία από άλλο βαθμολογικό κέντρο, σε 1.000 γραπτά μόνο 5 βαθμολογήθηκαν με άριστα, ενώ ποσοστό 30% κινήθηκε γύρω στο 10 στα Μαθηματικά. Σε άλλο βαθμολογικό κέντρο, στο ίδιο μάθημα, σε 500 γραπτά μόνο ένα πήρε 80 και όλα τα υπόλοιπα κάτω από αυτή τη βαθμολογία.  Σύμφωνα με στοιχεία για τα μαθήματα Χημεία, Ανάπτυξη Εφαρμογών και Οικονομία, οι βαθμολογίες διαμορφώνονται χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι, με πολλά γραπτά να είναι κάτω από τη βάση. 

Οπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) Γιάννης Βαφειαδάκης, αναμένεται πτώση των μορίων στις περιζήτητες σχολές των Πολυτεχνείων, αλλά και στα Οικονομικά Τμήματα, σε κάποια από τα οποία η πτώση μπορεί να φτάσει και τα 1.000-1.500 μόρια, ενώ η πτωτική πορεία θα ξεκινήσει από τις σχολές όπου σημειώνονται υψηλές βαθμολογίες και θα είναι μεγαλύτερη απ’ ό,τι στις αποκαλούμενες μεσαίες. 

Σε ό,τι αφορά τις Ιατρικές Σχολές και γενικότερα τις σχολές Υγείας, τα θέματα της Βιολογίας στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι την περασμένη Παρασκευή κρίθηκαν δυσκολότερα από τα περσινά, οπότε θα σημειωθεί πτώση σαφώς μικρότερη από αυτήν στα Πολυτεχνεία. Επίσης η Χημεία, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, φαίνεται ότι δυσκόλεψε τους υποψηφίους. 

Στις Νομικές και γενικότερα στα τμήματα των Ανθρωπιστικών Σπουδών οι βάσεις αναμένεται να κινηθούν στα ίδια επίπεδα με τα περσινά με μικρές αυξομοιώσεις. 

Τα δυσκολότερα θέματα σε σχέση με πέρυσι στα Μαθηματικά και τα Αρχαία φαίνεται ότι επηρεάζουν περισσότερο τις φετινές βάσεις. Για τα Μαθηματικά η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία αναφέρει: «Καλύφθηκε μεγάλο μέρος της ύλης, όχι όμως στο απαραίτητο εύρος της. Αρκετά ερωτήματα ήταν επικεντρωμένα σε συγκεκριμένο κεφάλαιο που αναφέρεται σε προηγούμενες τάξεις. Ωστόσο, ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή ανάπτυξη των θεμάτων, παρότι σε κάποια ερωτήματα είχαν δοθεί τα ενδιάμεσα αποτελέσματα. Τα θέματα έκρυβαν φέτος ορισμένες εκπλήξεις. Στο πρώτο θέμα -και συγκεκριμένα στο ζήτημα Α2.β.- ζητήθηκε για πρώτη φορά αιτιολόγηση απάντησης σε ερώτηση κλειστού τύπου (Ψευδής - Αληθής), που εξετάζει την κριτική ικανότητα των υποψηφίων. Τα υπόλοιπα θέματα απαιτούσαν μεγάλη ευχέρεια στις πράξεις και άριστες αλγεβρικές γνώσεις από τις προηγούμενες τάξεις του Λυκείου».

Στην εξέταση των Αρχαίων εδόθησαν στους υποψηφίους ένα διδαγμένο κείμενο του Πλάτωνα (Πρωταγόρας 322d-323c) και ένα αδίδακτο του Ισοκράτη (Φίλιππος, 26-27). «Τα ερωτήματα που συνοδεύουν το διδαγμένο κείμενο είναι σαφή και κατανοητά. Η αναμενόμενη -όπως και κάθε χρόνο- επιλογή του διδαγμένου επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα ανανέωσης της ύλης», ανέφερε η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ). Το αδίδακτο κείμενο χαρακτηρίζεται θέμα μέτριας δυσκολίας και όχι πιο απαιτητικό από το αντίστοιχο των εξετάσεων του 2016. Θεωρείται πιθανό οι βαθμολογίες να κυμανθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια σε κάποιες σχολές, στο σύνολό τους πάντως οι βάσεις αναμένεται να κινηθούν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. 

Οσον αφορά στο μάθημα της Ιστορίας, η ΠΕΦ υπογράμμισε ότι «οι ερωτήσεις κάλυπταν σημαντικό εύρος της εξεταστέας ύλης και ορισμένες επαναλαμβάνονταν σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια». Για τη χρήση των πηγών, επισήμανε ότι «ο μαθητής μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία των πηγών και αυτά του εγχειριδίου για να απαντήσει». Τέλος, για το τέταρτο θέμα εξηγούσε ότι «ο υποψήφιος έπρεπε να χρησιμοποιήσει συνδυαστική και συνθετική μέθοδο για να επεξεργαστεί τις γνώσεις που του παρέχουν το βιβλίο και οι πηγές, καθώς και να γνωρίζει τα γεγονότα».

Οπως εξηγούν καθηγητές, η Φυσική θεωρείται μάθημα-βαρόμετρο για την πορεία των βάσεων στις δημοφιλείς πολυτεχνικές και ιατρικές σχολές. «Η επιλογή των φετινών θεμάτων εξυπηρετεί τον σκοπό διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων», ήταν το γενικό σχόλιο της Ενωσης Φυσικών. 

«Αν και τα φετινά θέματα της Φυσικής δεν περιελάμβαναν κάποιο “πειραματικό” θέμα, όλα περιλαμβάνονται στα διδασκόμενα και δεν είχαν ασάφειες ή λάθη», σχολίασε και η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ). Από την πλευρά της, η ΟΕΦΕ τόνισε ότι «ένας μαθητής μέτριας δυναμικότητας μπορούσε να προσεγγίσει το 10-12, αλλά στη συνέχεια δυσκόλευαν, με αποτέλεσμα το άριστα να είναι μόνο για μαθητές που έχουν προετοιμαστεί σωστά και έχουν κατανοήσει καλά τις έννοιες του προγραμματισμού». Εκτός από τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, οι βάσεις θα καθοριστούν από τον αριθμό των υποψηφίων που θα δηλώσουν κάθε σχολή, αλλά και τη σειρά προτίμησης των τμημάτων στα μηχανογραφικά δελτία. 

Σημαντικός παράγοντας που θα καθορίσει το ύψος των βάσεων το 2017 είναι και ο αριθμός των εισακτέων στα δημοφιλή τμήματα, που φέτος με μικρές εξαιρέσεις, όπως οι σχολές του 4ου Επιστημονικού Πεδίου, Ιατρικές, Πολυτεχνικές και Οικονομικά, όπως και τα τμήματα της Νομικής, καταγράφουν πτώση. 
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

stp19/06/201720:02

Αμεσα ο υπουργός να αποφασίσει οι μαθητές από την Λέσβο @ και την Μυτιλήνη , να εισαχθούν χωρίς εξετάσεις στις σχολές που δήλωσαν , όχι μόνο στους Γύφτους.

Απάντηση
σύστημα υπό διάλυση19/06/201717:24

Το εκπαιδευτικό σύστημα έχει πολλές αδυναμίες ,αλλά όλοι σφυρίζουν αδιάφορα.Στις μικρές τάξεις γίνεται καλή δουλειά.Στο γυμνάσιο και το λύκειο η κατάσταση είναι απελπιστική ,οι καθηγητές συμπεριφέρονται σαν να κάνουν αγγαρεία και αδιαφορούν για τους μαθητές.Η κακή διδασκαλία ,έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές να στρέφονται στα φροντιστήρια και να ξοδεύουν αρκετά χρήματα.Στις πανελλαδικές έρχεται η μεγαλύτερη απογοήτευση , καθώς τα θέματα δεν είναι της ίδιας δυσκολίας με το σχολικό βιβλίο ,επομένως αυτός που δεν πηγαίνει φροντιστήριο καταλήγει στην πυρά.Επίσης κάποια παιδιά κάνουν την ύλη της τρίτης λυκείου τρεις χρονιές ,στα ιδιωτικά ως επί το πλείστον ,συνεπώς έχουν τρομερό προβάδισμα έναντι άλλων μαθητών.Όσο για το ότι είναι η διαδικασία για επιλογή των καλύτερων ,φοιτητής από γνωστό πανεπιστήμιο των Αθηνών δεν ήξερε να υπολογίσει μια σειρά Τaylor.Αυτός αύριο θα διδάσκει σε φροντιστήριο μαθητές .Ένα χάος επικρατεί ,η τσαπατσουλιά και η προχειρότητα έχει φτάσει σε άλλο επίπεδο.

Απάντηση
ψέματα και αλήθειες19/06/201714:15

Το λοιπόν έχουμε και γράφουμε. Πρώτον:Πάψτε να δικαιολογειστε.Δε περάσατε γιατί δε διαβάσατε. Δεύτερον:Δε περάσατε γιατί κατά βάθος δεν θέλετε,και δεν έχετε στόχο. Τρίτον:Σταματήστε να παραμυθιαζετε τους εαυτούς σας και τους γύρω σας. Τέταρτον:Όταν δε γράφεις καλά,φταις εσύ και κανένας άλλος. Πάψε να ρίχνεις τις ευθύνες στους καθηγητές..στη κακιά ώρα..στο πονοκοιλο και άλλες πα@αρες. Αν γουστάρεις πραγματικά πετυχαίνεις.Τα "ξουραφια"ποτέ δε χάνονται!Κοπιάζουν και πετυχαίνουν.

Απάντηση
μακης- η πικρη αληθεια.19/06/201713:10

Ενας μαθητης που ειναι διαβασμενος στο γυμνασιο λυκειο καθημερινα , δεν ειχε να φοβηθει τιποτα απο τις πανελληνιες , αλλωστε και τα μαθηματικα ηταν ευκολα αρκει να μην παπαγαλιζες τις προηγουμενες χρονιες . θελει μελετη εμβαθυνση και αναπτυξη .Ετσι ειναι τα μαθηματικα. εδω φανηκαν και οι μαθητες ' φουσκες' δηλαδη αυτοι που εβγαλαν απολυτηριο λυκειου με 20 και εγγραψαν για 8- 10.000 μορια αυτο κατι δειχνει..... οτι επειδη ηταν καλα παιδια επαιρναν 20αρια ή επειδη ο θειος μου ειναι υποδιευθυντης 'παρε ενα 20αρι στα μαθηματικα' αμ δεν ειναι ετσι... εαν παρατηρησετε πολλοι γονεις μεχρι και το λυκειο κανουν κοινωνικη πολιτικη και ερχονται σε κοινωνικες επαφες με δασκαλους και καθηγητες για να τους χαριζουν καλους βαθμους (τραπεζωματα , εκδρομες κλπ)

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία