Δείτε τουρκικό χάρτη του 1969 που αποδεικνύει ότι τα Ίμια είναι ελληνικά

Δείτε τουρκικό χάρτη του 1969 που αποδεικνύει ότι τα Ίμια είναι ελληνικά

Την ελληνική κυριαρχία αποδεικνύει και ιταλικός χάρτης του 1933 - Ίμια: Το χρονικό της κρίσης - Η διαχρονική τουρκική προκλητικότητα - Η προσάραξη τουρκικού πλοίου στα Ίμια που οδήγησε Ελλάδα και Τουρκία ένα βήμα πριν τον πόλεμο - Η στάση των Η.Π.Α. και της ΕΕ - Τα τουρκικά σχέδια για αλλαγή του status quo στο Αιγαίο

Συμπληρώνονται αυτές τις μέρες, 22 χρόνια από την κρίση στα Ίμια. Μια κρίση που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε πολεμική αναμέτρηση Ελλάδα και Τουρκία.

Δεν θα αναφερθούμε σήμερα εκτενώς, σε όσα διαδραματίστηκαν το βράδυ της 30ης προς 31η Ιανουαρίου 1996. Άλλωστε οι περισσότεροι από τους πρωταγωνιστές των γεγονότων, είναι ακόμα εν ζωή και σίγουρα γνωρίζουν πολύ περισσότερα από εμάς. Κάποιοι έχουν δώσει συνεντεύξεις και έχουν προβεί σε αποκαλύψεις.

Υπάρχουν ωστόσο, πολλά σκοτεινά σημεία ακόμα.

Εμείς θα αναφερθούμε στο χρονικό της κρίσης.

Πώς φθάσαμε από ένα, φαινομενικά, "συνηθισμένο" ναυάγιο ενός τουρκικού πλοίου στα Ίμια, τα Χριστούγεννα του 1995, σε οριακές καταστάσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας και τον άδικο χαμό τριών αξιωματικών μας.

Η προσάραξη στα Ίμια του "Figen Akat"

Το βράδυ των Χριστουγέννων του 1995, το τουρκικό εμπορικό πλοίο "Figen Akat", προσάραξε στην Ανατολική Ίμια. Έγιναν προσπάθειες από τουρκικές μηχανότρατες και τη μεταφορά φορτίου από τη μία πλευρά στην άλλη για να αποκολληθεί, χωρίς αποτέλεσμα. Το πρωί, το Λιμενικό της Καλύμνου ενημερώνει το, τότε ΥΕΝ, και ζητά οδηγίες.

Ο Τούρκος πλοίαρχος δεν δέχεται να ρυμουλκηθεί από ελληνικά σκάφη.

Ακολουθεί μια σειρά επαφών ανάμεσα στα Υπουργεία Εξωτερικών Ελλάδας και Τουρκίας. Ο πρεσβευτής μας στην Άγκυρα Δ. Νεζερίτης, αναλαμβάνει να διευθετήσει το θέμα με το τουρκικό ΥΠΕΞ.

Τελικά, στις 28/12/1995, ελληνικό ρυμουλκό, αποκόλλησε το "Figen Akat" και το οδήγησε στην απέναντι ακτή, στο τουρκικό λιμάνι Κιουλούκ.



Στις 29/12/1995, το τουρκικό ΥΠΕΞ υποστήριξε με ρηματική διακοίνωση ότι οι βραχονησίδες Ίμια (Kardak στα τουρκικά), είναι εγγεγραμμένες στα κτηματολόγιο του χωριού Καράκαγια, της νομαρχίας Μπόντρουμ, της περιφέρειας Μούγκλα και, επομένως, είναι τουρκικές.

Παράλληλα, αμφισβητούσε το Πρωτόκολλο του 1932 που είχε υπογραφεί μεταξύ Ιταλίας και Τουρκίας, το οποίο χάραζε το θαλάσσιο όριο στο μέσο ακριβώς της απόστασης μεταξύ των βραχονησίδων Ίμια και της ακτής της Ανατολίας, με το αιτιολογικό ότι το πρωτόκολλο αυτό υπογράφτηκε κάτω από ιδιάζουσες συνθήκες, στα πρόθυρα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου (εφτά χρόνια πριν ξεσπάσει!) και ότι δεν κατατέθηκε στην Κοινωνία των Εθνών για επικύρωση!

Στις 9 Ιανουαρίου 1996, η Αθήνα απάντησε, απορρίπτοντας τους τουρκικούς ισχυρισμούς. Ανέφερε χαρακτηριστικά, ότι τα Ίμια παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα μαζί με όλα τα Δωδεκάνησα από τους Ιταλούς, σύμφωνα με τη Συνθήκη Ειρήνης του 1947. Η Αθήνα μάλιστα, προειδοποίησε την Άγκυρα, ότι θέτει ευθέως θέμα εδαφικών διεκδικήσεων σε βάρος της χώρας μας και πως οι ενέργειές της, θα έχουν σοβαρότατες, αρνητικές επιπτώσεις στις σχέσεις των δύο χωρών. Όσο για το πρωτόκολλο χάραξης του θαλάσσιου ορίου στο μέσο της απόστασης μεταξύ των Ιμίων και της απέναντι μικρασιατικής ακτής, η ελληνική απάντηση, ήταν ότι τα συμπληρωματικά πρωτόκολλα δεν χρήζουν επικύρωσης, σύμφωνα με το καταστατικό της ΚΤΕ.

Ας δούμε περισσότερα στοιχεία για την ιταλοτουρκική συμφωνία που αναφέραμε παραπάνω.

Αυτή υπογράφτηκε στις 4 Ιανουαρίου 1932, και καθόριζε τα σύνορα των Δωδεκανήσων με την Τουρκία.

Την ημέρα που υπογραφόταν η συμφωνία, ο Τούρκος υπουργός εξωτερικών Ρουσδή Αράς, ένας από τους πλέον επιφανείς πολιτικούς της γείτονος, έγραφε στον Ιταλό πρεσβευτή στην Άγκυρα:

"Η συνθήκη την οποία υπογράψαμε, έχοντας έτσι ρυθμίσει κατ' ευχήν την οροθέτηση των θαλασσίων συνόρων των νήσων και νησίδων του Αιγαίου, των οποίων υπήρξε μέχρι σήμερα αντικείμενο αμφισβητήσεως μεταξύ μας και έχοντας αποδεχθεί το γεγονός ότι ολόκληρη η απομένουσα θαλάσσια ιταλοτουρκική μεθόριος δεν αποτελεί αντικείμενο καμίας διαφοράς οποιασδήποτε φύσεως μεταξύ των δύο μερών, έχω την τιμήν να απευθύνω την πρόταση να προχωρήσετε αμέσως στη διαγράμμιση αυτού του τμήματος των συνόρων…".

Η διαγράμμιση των συνόρων (που έχει τελικά η θάλασσα…) έγινε τους επόμενους μήνες, πάνω στους χάρτες του Βρετανικού Ναυαρχείου. Η υπογραφή του σχετικού Πρωτοκόλλου, έγινε στην Άγκυρα, στις 28 Δεκεμβρίου 1932. Το Πρωτόκολλο  υπόγραψαν εκ μέρους της Τουρκίας οι  S.Saip, Ertugrul, M.Asim και Hayrettin και εκ μέρους της Ιταλίας, ο Roberto Soldati.

Το Πρωτόκολλο, επειδή θεωρήθηκε συμπλήρωμα της συμφωνίας, δεν χρειαζόταν να πρωτοκολληθεί στην ΚΤΕ (πρόδρομο του Ο.Η.Ε). Το γεγονός αυτό, επιβεβαιώνει σήμερα και η, τότε άμεσα εμπλεκόμενη , Ιταλία.

(Κώστας Φ. Τσαλαχούρης, "ΙΜΙΑ, Το Χρονικό της Χάραξης των Συνόρων της Δωδεκανήσου (1932 – 1947)")

Το Πρωτόκολλο, επισυνάφθηκε στη Συμφωνία, όπως έγινε και στις 9 Ιανουαρίου 1948, όπου τα κείμενα της Συμφωνίας και του Πρωτοκόλλου ενσωματωμένα μαζί με το κείμενο της Συνθήκης στη Διάσκεψη της Ειρήνης, έγιναν Νόμος του Ελληνικού Κράτους, με αριθμό 518.

Ειδικά, στην περιοχή των Ιμίων ή Λιμνιών, Μικρού και Μεγάλου ή Ίμιας ή Καρντάκ, όπως πέρασε στη συμφωνία του 1932 το σημείο 30 των συνόρων είναι ξεκάθαρο.

Διέρχεται από "το μέσον της γραμμής της ενούσης τας βραχονησίδας Καρντάκ με τη νησίδα Κάτο (Τουρκία)"(“A moitie distance entre Kardak(RKs) et Kato(Anatolie)”,σύμφωνα με το επίσημο κείμενο στα γαλλικά).

Το όνομα Καρντάκ, παρέμεινε γιατί έτσι αναφερόταν στον χάρτη 1056 του Βρετανικού Ναυαρχείου.

Φυσικά, δεκάδες νησιά, νησίδες κλπ., που παρέμειναν στην τουρκική πλευρά, αναφέρονται με ελληνικά ονόματα.

Ας επανέλθουμε στο χρονικό των όσων διαδραματίστηκαν στα Ίμια τον Ιανουάριο του 1996.

Στις 25 Ιανουαρίου, ο δήμαρχος Καλύμνου Δημήτρης Διακομιχάλης, συνοδευόμενος από τον Αστυνομικό Διευθυντή του νησιού, τον ιερέα και δύο κατοίκους της Καλύμνου, υψώνει σε μία από τις νησίδες Ίμια, την ελληνική σημαία. Να σημειώσουμε ότι από τις 19 Ιανουαρίου 1996, νέος πρωθυπουργός, μετά την παραίτηση του Ανδρέα Παπανδρέου για λόγους υγείας, είχε εκλεγεί από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ ο Κώστας Σημίτης.

Στις 27 Ιανουαρίου 1996, δύο δημοσιογράφοι της τουρκικής εφημερίδας "Χουριέτ", έφτασαν με ελικόπτερο στη Μεγάλη Ίμια, κατέβασαν την ελληνική σημαία και ύψωσαν την τουρκική. Το γεγονός αυτό θεωρήθηκε πρόκληση από ελληνικής πλευράς και αποφασίστηκε η αλλαγή σημαίας από ελληνικό πολεμικό περιπολικό.



Στις 28 Ιανουαρίου 1996, το περιπολικό του Πολεμικού Ναυτικού "Αντωνίου", κατεβάζει την τουρκική σημαία και υψώνει την ελληνική. Παράλληλα, το ίδιο βράδυ, 14 επίλεκτοι άνδρες της Ομάδας Υποβρυχίων Καταστροφών, χωρισμένοι σε δύο τμήματα, αποβιβάστηκαν στη Μεγάλη Ίμια, χωρίς να γίνουν αντιληπτοί από τα παραπλέοντα τουρκικά σκάφη.

Ακολούθησαν εκατέρωθεν δηλώσεις, αμερικανική παρέμβαση, απόβαση Τούρκων κομάντος στη Δυτική Ίμια και η πτώση του ελικοπτέρου κοντά στα Ίμια, που είχε σαν αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους οι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού  Χρήστος Καραθανάσης, Έκτορας Γιαλοψός και Παναγιώτης Βλαχάκος.



Η απεμπλοκή από τα "επεισόδια" στα Ίμια, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην παρέμβαση του Ρ. Χόλμπρουκ.

Η αμερικανική πλευρά, φαίνεται ότι καλλιεργούσε την άποψη πως τα Ίμια πρέπει να "μετατραπούν" σε "ουδέτερη ζώνη" (“buffer zone"), όπου καμία από τις δύο χώρες δεν θα είχε δικαίωμα πρόσβασης με οποιοδήποτε κρατικό μέσο.

Αλλά και η Ευρωπαϊκή Ένωση, κράτησε επαμφοτερίζουσα στάση. Η Ιταλία, που προήδρευε τότε της Ένωσης και που όφειλε ως εμπλεκόμενη έμμεσα στο θέμα των Ιμίων, να πάρει ξεκάθαρη θέση υπέρ της χώρας μας, μέσω της υπουργού Εξωτερικών κυρίας Ανιέλι, αρκέστηκε να δηλώσει: "Πρέπει να καταβληθεί κάθε προσπάθεια για να αποφευχθεί η κλιμάκωση της έντασης".

Βέβαια, έξι χρόνια αργότερα, τον Ιούλιο του 2002, όταν οι Μαροκινοί κατέλαβαν την ακατοίκητη βραχονησίδα Περεχίλ (ισπανικά Perejil = μαϊντανός), αραβικά Λεϊλά, που απέχει 200 μέτρα από τις ακτές του Μαρόκου, 8 χλμ. από την ισπανική πόλη Θέουτα (θύλακας της Ισπανίας στη Βόρεια Αφρική, όπως και η πόλη Μελίγια)και 15 χλμ. από την Ισπανία, η Ευρωπαϊκή Ένωση, δια στόματος του τότε Προέδρου της Κομισιόν Ρομάνο Πρόντι, έπαιρνε ξεκάθαρη θέση: "Είναι δεδομένη η αλληλεγγύη μεταξύ των μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης" και πρόσθεσε ότι η διαφιλονικούμενη βραχονησίδα "αποτελεί τμήμα της ευρωπαϊκής επικράτειας και η Ε.Ε. ενδέχεται να επιβάλει κυρώσεις στο Μαρόκο αν δεν συμμορφωθεί προς τις ευρωπαϊκές συστάσεις".

Για την κρίση του 2002, μεταξύ Ισπανίας και Μαρόκου, υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα άρθρα στο διαδίκτυο, όπου καταδεικνύεται η διαφορά αντιμετώπισης Τουρκίας και Μαρόκου από τη διεθνή κοινότητα. Βέβαια, οι Ευρωπαίοι ηγέτες έχουν και μια σοβαρή δικαιολογία. Είχαν άγνοια για τα όσα γίνονταν στα Ίμια και όταν τους αναζητούσε ο Ρ. Χόλμπρουκ, δεν κατάφερε, όπως ο ίδιος δήλωσε να μιλήσει με κανέναν επειδή όλοι κοιμούνταν!

Η τουρκική στάση στο θέμα του Αιγαίου διαχρονικά

Στις 17 Απριλίου 1936, ο επιτετραμμένος μας στην Άγκυρα Βατικιώτης, ζήτησε από τον Υπουργό Εξωτερικών της Τουρκίας Ρουσδή Αράς την οχύρωση, όχι μόνο της Λήμνου και της Σαμοθράκης, που ήταν αυτονόητη, αλλά και την οχύρωση και τον εξοπλισμό και άλλων νησιών, που υπάγονταν στη Συνθήκη της Λωζάνης.

Ο Ρουσδή Αράς, απάντησε:

"…Η Ελλάς ουδεμία εκ μέρους της Τουρκίας θα συναντήσει αντίδραση εάν για την ασφάλειά της θα προτίθετο να προβεί στην οχύρωση, εκτός της Σαμοθράκης και της Λήμνου κι άλλων νησιών στο Αιγαίο"
(Τηλεγράφημα υπ' αριθμόν 936 της 17ης Απριλίου 1936, της πρεσβείας μας στην Άγκυρα)

Ανάλογες δηλώσεις έκανε ο Ρουσδή Αράς και στη Μεγάλη Τουρκική Εθνοσυνέλευση, στις 31 Ιουλίου 1936:

"Οι διατάξεις που αφορούν τα ανήκοντα στη γείτονα και φίλη Ελλάδα νησιά, Λήμνο και Σαμοθράκη, που είχαν αφοπλιστεί με τη Συνθήκη της Λωζάνης το 1923, καταργούνται επίσης με τη Σύμβαση του Μοντρέ, πράγμα για το οποίο ιδιαιτέρως χαιρόμαστε".

Αλλά και η ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων στην Ελλάδα, χαιρετίστηκε από τουρκικής πλευράς.

Σύμφωνα με τον Πτέραρχο ε.α. Νίκο Κουρή, οι τουρκικές προκλήσεις στο Αιγαίου, άρχισαν με μαζικές παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου μας, κυρίως στην περιοχή των Δωδεκανήσων στις αρχές του 1964. Σε διαμαρτυρία μάλιστα της ελληνικής πλευράς ,οι Τούρκοι ισχυρίστηκαν ότι δεν γνώριζαν την εθνικότητα  των αεροπλάνων που παραβίαζαν τον εθνικό εναέριο χώρο μας!

Οι Τούρκοι αποθρασύνθηκαν μετά την εισβολή στην Κύπρο. Ο Μπουλέντ Ετζεβίτ, δήλωνε χαρακτηριστικά στις 30 Ιουλίου 1974: "Η άμυνα των νησιών του Αιγαίου πρέπει να αναληφθεί από κοινού μεταξύ της Ελλάδας και της Τουρκίας σαν συμμάχων στο ΝΑΙΟ".

Στις 6 Αυγούστου 1974, οκτώ δηλαδή ημέρες πριν από τον «Αττίλα 2», η Άγκυρα εξέδωσε την παράνομη αγγελία 714, με την οποία διχοτομούσε το Αιγαίο από βορρά προς νότο. Η τουρκική αγγελία καθόριζε ότι ανατολικά της γραμμής 714 τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας θα ασκούσαν οι υπηρεσίες του FIR Κωνσταντινούπολης.

Η χώρα μας αντέδρασε με την έκδοση σειράς αγγελιών προς τους αεροναυτιλλομένους. Τον Φεβρουάριο του 1980, η Τουρκία κατάργησε μονομερώς την παράνομη NOTAM 714 και οι πτήσεις των πολιτικών αεροσκαφών στο Αιγαίο, ομαλοποιήθηκαν.

Το 1974 επίσης, ο Σ. Ιρμάκ δήλωσε: "Δεν θα παραχωρήσω το Αιγαίο σε κανέναν. Το μισό Αιγαίο μας ανήκει…"

Ο τότε υπουργός Εξωτερικών Ι. Τσαγλαγιαγκίλ, στις 4/4/1975, δήλωνε: "Το μισό Αιγαίο ανήκει στην Ελλάδα και το άλλο μισό στην Τουρκία. Αυτή ήταν πάντα η επίσημη άποψη"

Μάλιστα από το 1964, ο τότε υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας Ερκίν, κατηγορούσε τη χώρα μας για… αχαριστία καθώς "δεν πρόσφερε το 1946 – 1947 τα μισά από τα Δωδεκάνησα στην Τουρκία, προκειμένου να ενδυναμώσει την ελληνοτουρκική φιλία" (!)

Βέβαια, θα μπορούσε η Τουρκία να κινηθεί προς την κατεύθυνση της ενδυνάμωσης της ελληνοτουρκικής  φιλίας, επιστρέφοντας στη χώρα μας την Ίμβρο και την Τένεδο…



Ο Πτέραρχος ε.α. Νίκος Κουρής για τα Ίμια και τις ελληνοτουρκικές σχέσεις

Στο βιβλίο του «ΕΛΛΑΔΑ – ΤΟΥΡΚΙΑ, Ο ΠΕΝΤΗΚΟΝΤΑΕΤΗΣ ΠΟΛΕΜΟΣ»

Ο Πτέραρχος ε. ά. Νίκος Κουρής, αναφερόμενος στον συσχετισμό δυνάμεων Ελλάδας – Τουρκίας στα Ίμια στις 30 – 31  Ιανουαρίου 1996, γράφει:

Στη θάλασσα, η τακτική κατάσταση, ήταν ευνοϊκή για τη χώρα μας. Διαθέταμε περισσότερα κατευθυνόμενα βλήματα, σε μεγάλα και μικρά "πλοία φορείς" από τους Τούρκους.

Ακόμα καλύτερος ήταν ο συσχετισμός στην ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου, που διαθέταμε υπερδιπλάσιο βληματικό δυναμικό. Υπεροχή είχαμε και σε αριθμούς μικρότερων πυραυλοφόρων πλοίων.

Από τους ναυστάθμους είχαν αποπλεύσει τα 4/5 από τα μεγάλα πλοία μας, ενώ οι Τούρκοι είχαν να αντιπαρατάξουν το 50% της ναυτικής τους δύναμης.

Σχετική ισορροπία, υπήρχε και στον αέρα. Περίπου 250 ελληνικά μαχητικά ετοιμοπόλεμα, έναντι 250 τουρκικών. Οι Τούρκοι όμως διέθεταν περισσότερα αεροσκάφη τρίτης γενιάς.

Αποδίδει ευθύνες στην έλλειψη συντονισμού ανάμεσα στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία, όπως και στο ότι το ΚΥΣΕΑ δεν βρισκόταν σε διαρκή συνεδρίαση στον ειδικό χώρο του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων, αλλά  στο γραφείο του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη στη Βουλή.

Υπήρχε γενικότερα, μια καχυποψία από την πλευρά του πρωθυπουργού προς τους ανώτερους αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς τους θεωρούσε "(Παπ)ανδρεϊκούς. Ο Ν. Κουρής, αφήνει αιχμές για τον ρόλο των Αμερικανών και θεωρεί ζωτικής σημασίας την κατάληψη της Μικράς Ίμιας από Τούρκους κομάντος, καθώς δημιουργήθηκε ένα αναπάντεχο τετελεσμένο γεγονός.

Το γιατί δεν υπήρχαν Έλληνες κομάντος και στη Μικρή Ίμια, είναι ένα ερώτημα που ταλανίζει πολλούς, μέχρι σήμερα.

Στον επίλογο του βιβλίου του, ο Πτέραρχος ε.α. Ν. Κουρής γράφει:


"Πρέπει να γίνει κατανοητό από πολίτες και πολιτικούς ότι και εάν ακόμα, έστω για λόγους τακτικής, επιλεγεί η οδός του "διαλόγου" με την Άγκυρα, η ύπαρξη επαρκούς στρατιωτικής ισχύος είναι το "χαρτί" που θα βαρύνει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο στη μακρά περίοδο των διαπραγματεύσεων και ο καλύτερος εγγυητής της όποιας συμφωνίας θα μπορούσε να προέλθει από αυτές.

Δυστυχώς έχουμε κακούς γείτονες".

Πηγές: ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΗΣ, «ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥΡΚΙΑ, Ο ΠΕΝΤΗΚΟΝΤΑΕΤΗΣ "ΠΟΛΕΜΟΣ"», εκδ. "ΝΕΑ ΣΥΝΟΡΑ" – Α.Α. ΛΙΒΑΝΗ, 1997.

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΧΡ. ΓΕΩΡΓΟΥΛΗΣ, ΣΥΜΕΩΝ Α. ΣΟΛΤΑΡΙΔΗΣ "ΙΜΙΑ, Η ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ", εκδ. "ΝΕΑ ΣΥΝΟΡΑ" – Α.Α. ΛΙΒΑΝΗ, 1996

Κώστας Φ. Τσαλαχούρης, "ΙΜΙΑ – Το Χρονικό της Χάραξης των Συνόρων της Δωδεκανήσου (1932 – 1947)", εκδ. ΤΡΟΧΑΛΙΑ, 1997.
Δείτε τον τουρκικό χάρτη του 1969 που αποδεικνύει ότι τα Ίμια είναι ελληνικά





Την ελληνική κυριαρχία στα Ίμια αποδεικνύει και ιταλικός χάρτης του 1933


ΣΧΟΛΙΑ (45)

Μακεδονια = Ελλαδα

Γνωρίζει κανεις τα ονοματα των τουρκων δημοσιογράφων που κατεβασαν την Ελληνικη σημαία; Να δημοσιευθουν παρακαλω.

Γιώργος 2

.... "Στις 27 Ιανουαρίου 1996, δύο δημοσιογράφοι της τουρκικής εφημερίδας "Χουριέτ", έφτασαν με ελικόπτερο στη Μεγάλη Ίμια, κατέβασαν την ελληνική σημαία και ύψωσαν την τουρκική. Το γεγονός αυτό θεωρήθηκε πρόκληση από ελληνικής πλευράς και αποφασίστηκε η αλλαγή σημαίας από ελληνικό πολεμικό περιπολικό.'' Μέγα Λάθος να στείλουμε πολεμικό άγημα να κατεβάσει τη σημαία. Το πολύ πολύ να στέλναμε έναν βοσκό για να μη θεωρηθεί πολεμική ενέργεια από τους Τούρκους. Συμπέρασμα : Ανίκανη ηγεσία ( πολιτική και στρατιωτική) , αλοίμονο μας για παρόμοιες περιπτώσεις στο μέλλον.

@ Στον Γιωργο 2 - 17.27

Οι τουρκοι κατεβασαν την ελληνικη σημαια και ανεβασαν την τουρκικη και εμεις να στειλουμε... βοσκο? Γιωργακη πας καλα? Τετοια μυαλα εχουν και οι δειλοι πολιτικαντηδες γι αυτο τωρα δεν μπορουν να πλησιασουν και ριχνουν τα στεφανια απο αεροπλανα και απο μιλια μακρυα....

Γιωργος 2

Αυτό για τον βοσκό μου το είπε έμπειρος ανώτατος αξιωματικός όταν τον ρώτησα πως θα έπρεπε να χειριστούμε την όλη κατάσταση. Πέσαμε στην παγίδα των Τούρκων. Τωρα ρίχνε στεφάνια από μακρυά. Οι ψευτομαγκιές πληρώνονται.

Theodore.

Δημοσιογράφοι ήταν οι τούρκοι,όχι επίσημοι.Αρα ο βοσκός μιά χαρά ερχόταν.

Γιώργος

....'' Στις 25 Ιανουαρίου, ο δήμαρχος Καλύμνου Δημήτρης Διακομιχάλης, συνοδευόμενος από τον Αστυνομικό Διευθυντή του νησιού, τον ιερέα και δύο κατοίκους της Καλύμνου, υψώνει σε μία από τις νησίδες Ίμια, την ελληνική σημαία...'' Γιατί πήρε αυτη τη πρωτοβουλία ? Γιατί άσχετα άτομα κάνουν εξωτερική πολιτική ? Θυμίζω ότι ένας αλλος κατσαπλιάς όνοματι Ναξάκης μας έφερε τον Οτσαλάν με τα γνωστά αποτελέσματα...

T

Αυτό δεν είναι τίποτα. Υπάρχουν κι άλλοι χάρτες που δείχνουν ότι δεν υπήρχε Τούρκος ούτε για δείγμα στην περιοχή μέχρι την Περσία.

@

Τα Ιμια πρακτικά χάθηκαν από τη στιγμή που τα "αστέρια" οι επιτελείς μας το βράδυ της κρίσης άφησαν το ένα νησί αφύλακτο και τους επέτρεψαν να ανέβουν πάνω, μάλιστα οι τούρκοι έκαναν ελιγμό ενός πλοίου και κάλυπταν τους φαντάρους που ήταν πάνω σε μια φουσκωτή βάρκα και οι δικοί μας ούτε που τους είδαν αλλά τους είδαν αφού είχαν ανέβει πάνω. Μετά ο ΑΓΕΕΘΑ, αφού έκανε τη μα..κια, έλεγε στους αποσβολωμένους από το τετελεσμένο γεγονός πολιτικούς ότι έχουμε ως λύσεις : πρώτη τους βομβαρδίζουμε με τα πλοία δεύτερον τους βομβαρδίζουμε με αεροπλάνα (δηλαδή πόλεμο και στις δύο περιπτώσεις). Όταν ρωτήθηκε μετά ο υπεύθυνος στρατηγός σε πόσο χρόνο μπορούμε να ανακαταλάβουμε το νησί αν επιχειρούσαμε απάντησε ότι ήθελε 48 ώρες! (ναι, ΔΥΟ ημέρες) για να μεταφέρει στρατό από την Κω (ακόμα και κολυμπώντας οι φαντάροι θα έφταναν σε 5-6 ώρες). Με τέτοια απίστευτα για στρατό (ικανότητα επιτελών, ηθικό και ετοιμότητα στρατηγών) δεδομένα μπροστά του ο Σημίτης βλέποντας πλέον ότι χάνει το πλεονέκτημα της κατοχής των νησιών και αντιλαμβανόμενος ότι οι επιτελείς του ήταν για τα μπάζα ρώτησε μέσα στη ζαλάδα του πόσοι τούρκοι είχαν ανέβει επάνω, λες και έπαιζε κανένα ρόλο αν ήταν 5 ή 55, και έτσι χάσαμε εντελώς αναίτια τρεις πιλότους με το ελικόπτερο. Αν γίνονταν πόλεμος, τότε τοπικά είχαμε υπεροχή και θα κερδίζαμε ως προς το ναυτικό, αλλά παρά την αριθμητική ισορροπία αεροπλάνων οι τούρκοι υπερείχαν ποιοτικά και θα κέρδιζαν στον αέρα ή θα είχαμε μια οδυνηρή ισοπαλία προσθέτοντας στην εξίσωση και την αντιαεροπορική ομπρέλα στα νησιά μας. Υπήρχε και η άγνωστη παράμετρος των δύο αμερικανικών πλοίων που ήταν στην περιοχή εκείνο το βράδυ. Μάλλον θα βοηθούσαν τους τούρκους όπως πάντα. Η σωτηρία μας είναι στις συμμαχίες και στην εκπαίδευση-παιδεία φοιτητών ικανών αργότερα να δημιουργήσουν επιχειρήσεις, μερικές σε συνάφεια με όπλα, ειδικά τώρα που στον πόλεμο παίζει περισσότερο ρόλο η ποιότητα υλικού και στρατού γενικότερα. Παράδειγμα το Ισραήλ που έχουν ικανότητα βελτίωσης και παραγωγής δικών τους όπλων. Φυσικά παίζει ρόλο και η σωστή επιλογή των οπλικών συστημάτων μας και όχι "αγορές του αιώνα" για να έχουμε μεγάλες μίζες.

Theodore.

Θυμάμαι που είχα διαβάσει πριν από κανα χρόνο για μία συνέντευξη που είχε δώσει, μάλλον ο επικεφαλής,αν και δεν αναφέρει όνομα ο δημοσιογράφος,που απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε ότι είχε μετανοιώσει που ήταν αρχηγός και δεν το είχε επιδιώξει γιατί ήξερε ότι δεν ήταν ικανός γι' αυτή τη θέση,αλλά τι να κάνει ο καημένος,τον έβαλε εκεί το..κόμμα... Ναι,έτσι ακριβώς είχε απαντήσει...

Ηθελα να ξερω....

.... γιατι δινονται τοσα δις για εξοπλιστικα? Για να υποχωρουμε συνεχως και οι Τουρκοι να μας παιρνουν τα Ιμια και να μη βγαζουμε κιχ?.... Τελικα απο οτι φαινεται εξοπλιζομαστε για να κονομανε καποιοι τις μιζες και οχι για προστασια της χωρας..... Κανονικα μετα τη ...συμφωνια - υποχωρηση της Ελληνικης κυβερνησης περι ουδετερης ζωνης - που εγινε τοτε, για να μην υπαρξει πολεμος, θα επρεπε να κυκλοφορουν στην περιοχη και οι δυο πλευρες, χωρις διεκδικησεις. ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΑ ΙΜΙΑ...1ον ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ και 2ον ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ !! Η Ελληνικη κυβερνηση εχει την υποχρεωση να βαλει τα πραγματα στη θεση τους. Αυτη η τακτικη των διαρκων υποχωρησεων ΜΟΝΟ ΕΘΝΙΚΕΣ ΗΤΤΕΣ ΦΕΡΝΕΙ !! Το ιδιο παει να γινει τωρα με το Σκοπιανο. Αν δωσει η κυβερνηση το ονομα, ειναι σιγουρο οτι οι Σκοπιανοι θα θελησουν να παρουν μεχρι και τη Θεσσαλονικη. Ηδη σε χαρτες τους ειναι μεσα η Θεσσαλονικη! Αν λοιπον ο Τσιπρας δωσει το ονομα της Μακεδονιας μας στα Σκοπια, θα ειναι ΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ !! ΤΕΛΟΣ !!

Απλά τα πράγματα

Φοβόμαστε τον πόλεμο με την Τουρκία. Τα εδάφη ανήκουν σε αυτούς που τα υπερασπίζονται. Αν δε πατήσει η αρβύλα στο χώμα τίποτα δεν είναι δικό σου

παπα-ρες

Δεν ειμαι Νομικος αλλα Νομικα ενα κρατος που καταφευγει για να δικαιωθει ειρηνικα?Στην χαγη ?που? Εφοσον εχουμε τοσα στοιχεια γιατι δεν αντιδρουμε?μ

Μανώλης..

Για να δικαιωθούμε για ποιο πράγμα; Αν πάμε στην Χάγη, αναγνωρίζουμε ότι υπάρχει θέμα προσδιορισμού των συνόρων.

Να κοιτάμε και τι λένε οι άλλοι

Η απάντηση στην ερώτησή σου, βρίσκεται πιο κάτω, στο 23:41.

Γιωρίκας

Είναι δεδομένο ότι τα δύο Ίμια είναι Ελληνικά βάσει των σχετικών συνθηκών και σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο. Τι κάνεις όμως όταν ο γείτονας δεν το σέβεται; Αν έχεις την απαιτούμενη δύναμη , τον ταρακουνάς. Αν δεν την έχεις, κάθεσαι και τρως παράνομες φάπες. Το θέμα είναι ότι έχουμε κακούς γείτονες. Αλβανοί, Γιουγκοσλαβοι, Βούλγαροι, Τούρκοι, όλοι τους επιβουλεύονται την Ελλάδα. Το γνωρίζουμε αλλά δεν προετοιμαζόμαστε κατάλληλα. Η Ελλάδα έπρεπε να έχει πανίσχυρο αναλογικά στρατό (όπως οι Ισραηλινοί και οι Σιγκαπουριανοί), να χαίρει εκτίμησης από τις ξένες κυβερνήσεις της Ευρώπης και της Αμερικής, να έχει προσελκύσει τις έδρες πολυεθνικών κολοσσών που θα έχουν συμφέροντα στη χώρα, να διενεργεί αποτελεσματική κατασκοπία και πολιτική διείσδυση στους εχθρούς μας έτσι ώστε να αποτρέπει. Αυτά για να γίνουν έπρεπε να έχουμε το μαγαζί μας, τη χώρα μας σε τάξη. Έπρεπε να έχουμε λεφτά. Εμείς αντίθετα, χαλάμε τα χρήματα μας σε λαλακίες. Χτίσαμε ένα οικονομικό / εργασιακό / κοινωνικό σύστημα που εκατομμύρια Ελλήνων λαμβάνουν χρήματα από το κράτος χωρίς να συμμετέχουν στην παραγωγική διαδικασία. Ψηφίσαμε πολιτικούς που μας έκαναν όλα τα χατήρια, αρκεί που κάναμε τα στραβά μάτια στις μίζες τους. Κυνηγήσαμε όλες τις πολυεθνικές και έχουμε δημιουργήσει τις χειρότερες συνθήκες για επενδύσεις. Ξοδέψαμε αστρονομικά ποσά επιδοτήσεων στα μπουζούκια και στις μαιζονέτες. Φοροδιαφεύγουμε και κλέβουμε το κράτος, το οποίο παράλληλα μας κατακλέβει είτε απευθείας είτε μέσω των επίορκων δημοσίων υπαλλήλων οι οποίοι κλέβουν ασύστολα. (π.χ. φακελάκια, εφοριακοί, τελωνειακοί κλπ.) Μας έχουν βαρεθεί οι Ευρωπαίοι με τις κουτοπονηριές μας. Είμαστε διχασμένοι μεταξύ μας και μας έλκουν δημαγωγοί και ντενεκέδες. Βάζουμε στην ηγεσία της χώρας πρόσωπα που είναι προφανώς αποτυχημένα στην καρριέρα τους πριν εκλεγούν. Δυστυχώς, σύντομα θα δούμε τα οδυνηρά αποτελέσματα. Και θα θυμόμαστε τον "σεμνά και ταπεινά", τον "λεφτά υπάρχουν", τον "Ζάπειο 1/2/3", τον "go back κυρία Μέρκελ", και τον "Στα τέσσερα"!

tsirko

Όλα τα παραπάνω σωστά και μεγαλύτερος εχθρός όλων, εκτός από εμάς τουσ ίδιους, οι ρωσία.

Theodore.

Εμείς όμως διορίζουμε κόσμο,και οι γονείς φωνάζουν να μην πηγαίνουν καθόλου στο στρατό τα καμάρια τους και το πολύ πολύ να πληρώνουν αντί να υπηρετούν τη θητεία τους.Εμείς πηγαίναμε 24 μήνες,και τώρα πηγαίνουν μόνον 9,και αν πάνε,και σκούζουν κι από πάνω.Εχουμε και τους αρνητές στρατεύσεως που θέλουν να πολεμήσουν οι άλλοι για πάρτη τους... Νομίζετε ότι τα Επιτελεία των άλλων δεν τα μαθαίνουν αυτά;Δυστυχώς δεν έχουμε καταλάβει ακόμη ότι θέλει αρετή και τόλμη η Ελευθερία...

άντε λοιπόν

ο Καμμένος προχτές έλεγε, στην γιορτή των ΟΥΚ στο Σκαραμαγκά, ότι θα τσακίσει όποιον πατήσει σε ελληνικό έδαφος κλπ κλπ , την ώρα που κανείς Έλληνας δεν μπορεί να προσεγγίσει τα Ίμια και με τους τούρκους να έχουν μπεί με τα σκάφη του λιμενικού τους στα ελληνικά χωρικά ύδατα και να περιφρουρούν τα Ίμια !!! η ασχετοσύνη του κουραμπιέ που θέλει να κάνει τον υπουργό άμυνας είναι τόσο μεγάλη που ούτε καν αντιλαμβάνεται ότι τα χωρικά ύδατα είναι μέρος του Εθνικού Εδάφους και ασκείται επί αυτών Εθνική Κυριαρχία !!! έλεγε θα θα θα τσακίσει την ώρα που οι τούρκοι είναι ήδη μέσα στο εθνικό έδαφος-χωρικά ύδατα και κάνουν πάρτυ !!! και τα ζωάδια από κάτω χειροκροτούσαν...εμ γι' αυτό μάζεψαν εκείνο το βράδυ την Ελληνική Σημαία και έφυγαν από τα 'Ιμια (ο Ποινικός Κώδικας τι προβλέπει για αυτήν την ενέργεια ?)

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

lyberis0

Η γνωριμία και ο γάμος του με τη Βασιλική Μάρκου - Τα προβλήματα, ο χωρισμός και η απόφαση του Λυμπέρη να κάψει το σπίτι του - Οι τρεις συνεργοί του - Πώς έγινε το φρικιαστικό έγκλημα - Το σκηνικό της τραγωδίας, η σύλληψη του Λυμπέρη και των συνεργών του - Το δικαστήριο, η απόφαση και η εκτέλεση του Λυμπέρη

8
ermou_arthro

Ανέκαθεν ο λαός μας φημιζόταν για το εμπορικό του δαιμόνιο. Και φυσικά οι έμποροι πρόγονοί μας της Παλιάς Αθήνας το επιβεβαίωναν καθημερινά, στην Ερμού και την Σταδίου, την Αιόλου και την Αθηνάς. Πόσο μάλλον την περίοδο των Χριστουγέννων...

1
gotti_arthro

Η συναρπαστική ζωή του διαβόητου «Σακαφλιά» που διοικούσε την ελληνική μαφία στη Νέα Υόρκη και ήταν στενός φίλος με τον αρχηγό των αρχηγών. Σήμερα, στα 83 του, εκτίει ποινή ισόβιας κάθειρξης για έναν φόνο που αρνείται ότι διέπραξε - Δεν δέχθηκε ποτέ να γίνει «καρφί» της Αστυνομίας και του FBI

32
battle-kosovo_1389

Γιατί το Κοσσυφοπέδιο θεωρείται ιερή περιοχή για τους Σέρβους- Οι μάχες του Κοσσυφοπεδίου- Το Κόσοβο στο πλαίσιο της ενωμένης Γιουγκοσλαβίας- Πώς έφτασαν οι Αλβανοί να αποτελούν την πλειοψηφία του πληθυσμού του Κοσσυφοπεδίου;

30
sitaras_for_8_dec_2018_photo_3

¨Ένας από τους πρώτους Μεγαλοπαντοπώλες που χρησιμοποίησαν γυναίκες σαν ταμίες ήταν και ο Παντελής Θανόπουλος, της γνωστής και σήμερα μεγάλης αλυσίδας της περιοχής της Κηφισιάς, στις αρχές του 20ου αιώνα. Και επειδή βέβαια εθεωρείτο πρότυπο επιτυχημένου επιχειρηματία δεν άργησαν σταδιακά και άλλοι συνάδελφοί του να τον ακολουθήσουν.

1