Έρευνα: Σε λογαριασμούς και φόρους το 44% του εισοδήματος των νοικοκυριών

Έρευνα: Σε λογαριασμούς και φόρους το 44% του εισοδήματος των νοικοκυριών

Άλλο ένα 25% πηγαίνει σε αγορές προϊόντων και ένα 15% σε διάφορες υπηρεσίες - Τι δείχνει έρευνα του ΣΕΛΠΕ

eforia-oura
Σε λογαριασμούς και φόρους πηγαίνει το 44% του μηνιαίου εισοδήματος των νοικοκυριών σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) που πραγματοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Συγκεκριμένα το 25% πάει σε μηνιαίους λογαριασμούς, το 19% σε πληρωμή φόρων και άλλο ένα 25% σε αγορές προϊόντων.

Συνολικά 3 στα 4 νοικοκυριά ξοδεύουν άνω του 80% του μηνιαίου εισοδήματός τους ενώ ένα 10% των νοικοκυριών εμφανίζεται να πληρώνει περισσότερα από όσα μπαίνουν στο οικογενειακό ταμείο κάθε μήνα.

Όσον αφορά την κατανομή των λιανικών αγορών η κύρια κατηγορία είναι τα τρόφιμα και ποτά με ποσοστό 41%. Ακολουθεί η εστίαση με 12%, τα είδη ρουχισμού με 10% και τα φάρμακα με 8%. Έπιπλα και παιχνίδια-είδη δώρων έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά με 3%.

eisodima-1
agores-1


Κλείσιμο
Η σημασία των κατηγοριών, αλλά και γενικότερα η σημασία των αγορών στην καθημερινότητα του κοινού καταγράφεται στον μέσο αριθμό επισκέψεων για την πραγματοποίηση λιανικών αγορών ανά έτος. Συγκεκριμένα 118 ημέρες ανά έτος πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο αγορές τροφίμων και ποτών (περίπου 3 ημέρες την εβδομάδα) και ακολουθούν 66 μέρες η εστίαση περίπου 1 ημέρα την εβδομάδα και τα φάρμακα με 15 ημέρες ανά έτος.

agores-2


Σημαντικό ρόλο στην επισκεψιμότητα καταγράφεται να έχει η τάση των καταναλωτών να αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις με το το 63% του κοινού να δηλώνει ότι «κυνηγάει τις προσφορές», ενώ μόλις 7% να απαντά ότι δεν ακολουθεί τη συγκεκριμένη πρακτική. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 58% του κοινού περιμένει τις προσφορές και τις εκπτώσεις για να πραγματοποιήσει αγορές κάτι που δείχνει και το πόσο επηρεάζεται η πορεία του κύκλου εργασιών των εταιρειών του λιανεμπορίου μέσα στο χρόνο. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που το 64% του κοινού επιθυμεί οι περίοδοι των εκπτώσεων να διαρκούν περισσότερο μέσα στο έτος.

Το 59% του κοινού ενημερώνεται συστηματικά από το διαδίκτυο πριν κάνει αγορές ενώ το 47% πρώτα ψάχνει στο διαδίκτυο για να κάνει τις αγορές από το παραδοσιακό κατάστημα. Την ίδια στιγμή υπάρχει και 21% του κοινού που δηλώνει ότι επισκέπτεται φυσικά καταστήματα πριν τελικά αγοράσει μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος.

ekptisei1
internet-1
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης