LIVE

Κορωνοϊός

Γεγονός η υποβρύχια ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης - Πελοποννήσου

ADMIE_3_0

Η διασύνδεση κατασκευάστηκε απο τον ΑΔΜΗΕ και τους αναδόχους

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε από τον ΑΔΜΗΕ σήμερα, 23 Δεκεμβρίου 2020, η ηλέκτριση του πρώτου υποβρύχιου καλωδίου που διασυνδέει την Κρήτη με το ηπειρωτικό σύστημα, το οποίο αποτελεί τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια διασύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος παγκοσμίως.

Η ολοκλήρωση της 24ωρης δοκιμαστικής ηλέκτρισης σηματοδοτεί μια ιστορική επιτυχία για τον Διαχειριστή και τις ανάδοχες εταιρείες, καθώς ανταπεξήλθαν με αποτελεσματικότητα και τεχνική επάρκεια σε σημαντικές τεχνολογικές προκλήσεις, υπερβαίνοντας σε μεγάλο βαθμό ό,τι έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα σε αντίστοιχα διεθνή έργα. Σημειώνεται ότι το ανατολικό κύκλωμα της διασύνδεσης, το οποίο ηλεκτρίστηκε σήμερα, απαρτίζεται από τα εξής επιμέρους έργα:

  1. Υποβρύχιο καλώδιο 132 χλμ ανάμεσα σε Χανιά και Νεάπολη Λακωνίας (ανάδοχη εταιρεία PRYSMIAN).
  2. Υπόγεια καλώδια 42 χλμ σε Κρήτη και Πελοπόννησο (ανάδοχες εταιρείες ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΛΩΔΙΑ Α.Ε. και FULGOR Α.Ε).
  3. Νέος υποσταθμός στην Ανατολική Πελοπόννησο και αναβάθμιση του υφιστάμενου υποσταθμού στα Χανιά (ΤΕΡΝΑ Α.Ε.).

Η διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου αποκαλείται η «διασύνδεση των ρεκόρ» καθώς πρόκειται:

  • Για τη μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιακή διασύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος παγκοσμίως (174 χλμ.)
  • Για τη μεγαλύτερη σε μήκος υποβρύχια καλωδιακή διασύνδεση υψηλής τάσης με τριπολικό καλώδιο τεχνολογίας μόνωσης XLPE παγκοσμίως (132 χλμ).
  • Για τη βαθύτερη υποβρύχια καλωδιακή διασύνδεση υψηλής τάσης με τριπολικό καλώδιο τεχνολογίας μόνωσης XLPE παγκοσμίως (βάθος 1.000 μέτρων).

Το έργο περιλαμβάνει, επίσης, σημαντικές διαχειριστικές προκλήσεις, καθώς η νέα διασύνδεση εκτείνεται από τη Μεγαλόπολη έως τα Χανιά και το Ηράκλειο Κρήτης, περιλαμβάνοντας οκτώ πόλεις στον σχεδιασμό του. Στο πλαίσιο αυτό, ο ΑΔΜΗΕ ήρθε σε διαβούλευση με τοπικούς φορείς και αρμόδιες αρχές, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν τυχόν οχλήσεις και να αναζητηθούν οι βέλτιστες λύσεις, όπως υπογειοποιήσεις γραμμών μεταφοράς όπου αυτό κατέστη δυνατό.

Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 356 εκατ. ευρώ και υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΙΒ).
ADMIE_4_0

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Η δοκιμαστική ηλέκτριση της διασύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου σημαίνει ότι μια υποδομή στρατηγικής σημασίας όχι μόνο για την Κρήτη, αλλά για ολόκληρη τη χώρα, βρίσκεται ένα βήμα πριν από την ολοκλήρωση. Πρόκειται για ένα ορόσημο στο πρόγραμμα των νησιωτικών διασυνδέσεων του ΑΔΜΗΕ που καταλαμβάνουν κεντρική θέση στον σχεδιασμό μας, καθώς αποτελούν καθώς αποτελούν πραγματικά πράσινα έργα με πολύ θετικό αποτύπωμα όχι μόνο περιβαλλοντικό, αλλά και κοινωνικοοικονομικό. Γι αυτό και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στηρίζει την επιτάχυνση των έργων αυτών, τα οποία θα χρηματοδοτηθούν και με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης».

Ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, κ. Μάνος Μανουσάκης, ανέφερε σχετικά: «Η πρώτη διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα είναι γεγονός. Μετά την ολοκλήρωση της δοκιμαστικής ηλέκτρισης μπορούμε πλέον να μιλάμε με βεβαιότητα για την άρση του ενεργειακού αποκλεισμού της Κρήτης. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που κατορθώσαμε να ηλεκτρίσουμε τη “διασύνδεση των ρεκόρ” ακριβώς δύο χρόνια μετά την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων. Αυτό το κατορθώσαμε χάρη στην αφοσίωση των εργαζομένων μας, παρά τις αντιξοότητες και τις τεχνικές προκλήσεις. Με την έγκαιρη υλοποίηση των εμβληματικών έργων του, ο ΑΔΜΗΕ κερδίζει το στοίχημα των ηλεκτρικών διασυνδέσεων σε πείσμα της πανδημικής κρίσης».
ADMIE_2_0
ADMIE_5_0

Ειδήσεις σήμερα: 

Μειώθηκε κατά 50% σε εβδομαδιαία βάση το ιικό φορτίο στα λύματα της Θεσσαλονίκης!

Εμβόλιο Moderna: «Τα αντισώματα που παράγει παραμένουν αυξημένα για 3 μήνες»

Τραγωδία στον Ισθμό: Νεκρός 35χρονος οδηγός φορτηγού από ηλεκτροπληξία
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ

Τζιμακος

Τα ΥΚΩ θα μειωθούν; ή κάνουμε έργα για την κορδέλα και τις εταιρείες; Του χρόνου θα μας πείτε τι όφελος είχε το καλώδιο αυτό πέρα από τα γνωστά για το περιβάλλον,και το δήθεν ακριβό πετρέλαιο...;

Και τώρα;

Τί θα γίνει τώρα; Θα μειωθούν οι ρυθμιζόμενες χρεώσεις στον λογαριασμό ρεύματος ή όχι ακόμα; Πριν "παραδώσει" ο Σαμαράς, πέρασε νομοσχέδιο με τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις στο ρεύμα - με ισχύ από τις αρχές του 2015, τουτέστιν το ρεύμα ΔΙΠΛΑΣΙΆΣΤΗΚΕ για όλους! Ο Τσίπρας προεκλογικά έλεγε ότι θα το καταργήσει, φυσικά ΔΕΝ καταργήθηκε. Ήταν για το συμφέρον όσων (κολλητών του Σαμαρά) διακινούν πετρέλαιο στα νησιά, αυτό το μέτρο. Το θέμα είναι ότι μία οικογένεια χάνει από το εισόδημά της περί τα 1000/χρόνο σε νορμάλ συνθήκες. Είναι επιεικώς ΑΠΑΡΆΔΕΚΤΟ, και είναι σαν ένας 2ος ΕΝΦΙΑ! Να μας πούνε τώρα ΤΊ θα γίνει με τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, τώρα που είναι σχεδόν έτοιμη η γραμμή με το μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας. Δεν ντρέπονται καθόλου;!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης