mandilara_tina

Τίνα Μανδηλαρά

Είναι σχεδόν τραγικό, βγαλμένο θαρρείς από αρχαία τραγωδία, στον ίδιο δρόμο που μέχρι πριν από λίγες μέρες διαμαρτύρονταν για την παρουσία των τουριστών στην πόλη, να καταγράφονται θύματα τρομοκρατικής επίθεσης και ανθρώπινες απώλειες. 

11

Eνα μνημείο κακογουστιάς που μάλλον υποδηλώνει την επιθυμία πολλών να «τρουπώσουν» όπως-όπως στην κρατική ΕΡΤ παρά στους αγώνες για να μείνει ανοιχτή η κρατική τηλεόραση - Απίστευτο διαδικτυακό τρολάρισμα για... τους νεκρούς της ΕΡΤ και η αστεία εκδήλωση με τις ύβρεις Τσακνή και Ραχήλ Μακρή


8

Ερωτεύτηκα το Παρίσι, μαγικό και ταυτόχρονα βρομερό. Με πλάνεψε και ακόμα με πλανεύει. Δεν μ’ενδιαφέρει να ζήσω τα όνειρά μου ή να ονειρευτώ τη ζωή μου.

2

Λένε πως στην αρχαιότητα δεν υπήρχε πιο ατιμωτική πράξη για έναν άνδρα και πολεμιστή από το να πετάξει μακριά την ασπίδα του: να εγκαταλείψει, δηλαδή, το πεδίο της μάχης την ώρα που κρίνονται όλα και να αρνηθεί την ύψιστη τιμή τού να θυσιάσει την ανέξοδη ταυτότητά του για την πόλη ή την πατρίδα του.

19

Μια προφητική ταινία που είχε σκηνοθετήσει πριν από λίγα χρόνια ο φερόμενος κι ως υποψήφιος για Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Κώστας Γαβράς-το «Κεφάλαιο»- ήθελε τον πλανήτη να διαφεντεύεται από μια δράκα τεχνοκρατών και κερδοσκόπων που δεν υπολόγιζαν ότι κάτω από τα ψυχρά νούμερα κρύβονται ανθρώπινες ψυχές.

15

Αρκεί να ακούσεις τον Ύμνο προς την Ελευθερία-αυτά τα κοφτερά, ρομαντικά λόγια συνοδευμένα από μια μελωδία που δεν αφήνει περιθώρια σε φασιστικές κορώνες, για να καταλάβεις ότι αυτές οι εκλογές είναι ιστορικές για τη χώρα. 

28

Η οικειότητα που συνήθως προέρχεται από ανθρώπους που έχουν αναπτύξει ερωτική συνάφεια προφανώς δεν αφορά την περίπτωση της σχέσης Ελλάδας και Επιτροπής,

1

Από το αρχαιοελληνική έννοια της Τιμωρίας-που σήμαινε αρωγή παρά εκδίκηση-έως τους σωφρονιστικούς κανόνες που υποστήριξε, αιώνες πριν ο Τσεζάρε Μπεκαρία, πουθενά, σε κανέναν κώδικα ευνομούμενου και δημοκρατικού κράτους δεν υπάρχει η έννοια της εκδίκησης ως αιτιολογική αρχή του εγκλεισμού.

82

«Δεν είναι ο ύπνος της λογικής που γεννάει τέρατα, αλλά ο άγρυπνος ορθολογισμός που πάσχει από αϋπνίες» έγραφαν κάποτε οι Ζυλ Ντελέζ και Φελίξ Γκουατταρι για να μιλήσουν για τα επικίνδυνα και αιμοβόρα τέρατα που γεννάνε οι επιστήμες και ο ορθολογισμός.

20

“Αυτοί οι ηθικολόγοι που στερούνται την αγάπη για τη γνώση, που δεν γνωρίζουν παρά μόνο τη χαρά του να κάνεις κακό, έχουν το πνεύμα και την πλήξη των επαρχιωτών.

5

Διαβάζοντας το κοινό βιβλίο Δούρου-Γλέζου «Μια Κουβέντα με τον Γλέζο» (που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Λιβάνη), διακρίνει κανείς ένα πρωταρχικό μέλημα από την πρώτη μέχρι την τελευταία σελίδα: να ακολουθηθεί η λογική μιας συζήτησης μεταξύ φίλων, μιας εγκάρδιας εκμυστήρευσης και μιας θεωρητικής αναζήτησης που πόρρω απέχει από τα βιβλία που εκδίδουν οι πολιτικοί.

1

«Να θυμηθώ όταν η μοίρα δείξει περισσότερο έλεος, να θυμηθώ την τωρινή φανταστική ζωή μου. Εσωτερικά φαγωμένη πέρα για πέρα, και οι αναμνήσεις έρχονται και τυλίγουνται γύρω από τον κορμό της, όπως ο κισσός-κάθε τόσο κι ένας άλλος κισσός που ανασαίνει στον αέρα.

1

Όσους προσπαθούν να ζήσουν διπλή ζωή τελικά τους περιμένει «μια μικρή αλλά ενδιαφέρουσα εκδίκηση» έλεγε με τον δικό του φλεγματικό τρόπο ο βρετανός ποιητής Τζέιμς Φέιντον.

5

Κάποτε αρκούσε μια ρακή, ένα  καφενείο και δυο τρία φιλικά χτυπήματα  στην πλάτη για να λυθούν οι παρεξηγήσεις που προξενούσαν τα πολιτικά διλήμματα.