Guardian: Τα γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστραφούν στην Αθήνα

Guardian: Τα γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστραφούν στην Αθήνα

«Τα πιο όμορφα έργα τέχνης του κόσμου ανήκουν στην Ελλάδα», υποστηρίζει σε άρθρο του ο Τζόναθαν Τζόουνς - «Νεκρικός χώρος που φιμώνει την σημαντικότερη ελληνική τέχνη αντί να την αναδεικνύει», το Βρετανικό Μουσείο

 

Τη στιγμή που οι εικόνες από τα σπουδαία ευρήματα από το ταφικό μνημείο στην Αμφίπολη κάνουν το γύρο του κόσμου, ο βρετανικός Guardian επανέρχεται στο φλέγον ζήτημα της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα.

Ο γνωστός αρθρογράφος της βρετανικής εφημερίδας, Τζόναθαν Τζόουνς, γράφει διθυραμβικά σχόλια για τα γλυπτά, αλλά και για το νέο μουσείο της Ακρόπολης, αναφέροντας πως τα τμήματα που αφαιρέθηκαν από τον Παρθενώνα πρέπει να επιστραφούν στον τόπο καταγωγής τους.

«Τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι τα πιο όμορφα έργα τέχνης στον κόσμο και για αυτό το λόγο πρέπει να τα επιστρέψουμε», αναφέρει ο τίτλος του άρθρου του Τζόουνς.

«Που ανήκουν; Πως μπορεί κανείς να τα φροντίσει και να τα εκθέσει;», διερωτάται ο αρθογράφος τονίζοντας πως τα γλυπτά δημιουργήθηκαν για να διακοσμήσουν τον Παρθενώνα που ακόμα και σήμερα «κυριαρχεί στον ορίζοντα της ελληνικής πρωτεύουσας».

Όπως εξηγεί, αφαιρέθηκαν από τον Λόρδο Έλγιν και μεταφέρθηκαν στο Λονδίνο, όπου βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο, παρότι η Ελλάδα επιθυμεί την επιστροφή τους.

«Πού ανήκουν στην πραγματικότητα τα γλυπτά του Παρθενώνα;», διερωτάται ο Τζόουνς και προσθέτει πως οι μοναδικοί ανταγωνιστές τους σε ομορφιά, είναι τα έργα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι και του Μικελάντζελο.

«Έχουν ζωή, ενέργεια, ηρεμία και μεγαλοπρέπεια […] Τέτοιες λεπτομέρειες που συνθέτουν μία ομορφιά όπως αυτή, συναγωνίζονται μόνο με τα έργα της Αναγέννησης», τονίζει.

Επισημαίνει, μάλιστα, πως αν οι τοιχογραφίες της Καπέλα Σιξτίνα είχαν αφαιρεθεί και τοποθετηθεί στην Εθνική Πινακοθήκη δε θα μπορούσαν οι επισκέπτες να θαυμάσουν την ομορφιά τους.

«Θα αγωνιζόμασταν να φανταστούμε την δύναμη των έργων του Μικελάντζελο στην αρχική τους θέση. Θα χάναμε την αγωνία να τεντώσουμε το λαιμό μας και τον ενθουσιασμό να διασχίσουμε το Βατικανό για να τα δούμε, παρά την φασαρία τους ουράς», σχολιάζει ο Βρετανός δημοσιογράφος.

Τονίζει, δε, πως η θλιβερή αλήθεια είναι ότι μέσα στο Βρετανικό Μουσείο δε μπορεί κανείς να θαυμάσει την τελειότητα των γλυπτών γιατί βρίσκονται εκτεθειμένα σε μία γκρίζα, νεοκλασική αίθουσα «όπου οι πέτρινοι τοίχοι της δεν κάνουν αρκετή αντίθεση με αυτά τα λίθινα έργα τέχνης - είναι ένας νεκρικός χώρος που φιμώνει την σημαντικότερη ελληνική τέχνη αντί να την αναδεικνύει».

Επομένως, καταλήγει ο Τζόουνς, αν το Βρετανικό Μουσείο θέλει να τα κρατήσει τότε πρέπει να βρει τα χρήματα για να τα εκθέσει με πιο μοντέρνο τρόπο.

Διαφορετικά, θα μπορούσε να τα επιστρέψει στην Ελλάδα, όπου έχει ήδη κατασκευαστεί ένα «υπέροχο, σύγχρονο μουσείο», από το οποίο κανείς μπορεί να δει τον ίδιο τον Παρθενώνα χάρη στην τζαμαρία του μουσείου της Ακρόπολης, γεγονός που δημιουργεί μία μοναδική σύνδεση ανάμεσα στην τέχνη και το αρχιτεκτονικό σπίτι των μαρμάρων.

«Την πρώτη φορά που επισκέφτηκα τον Παρθενώνα μαγεύτηκα από την μοναδική φωτεινότητα και την τελειότητά του και σκέφτηκα ότι είναι απόλυτα προφανές πως τα μάρμαρα του Παρθενώνα πρέπει να βρίσκονται στην Αθήνα», αναφέρει ο δημοσιογράφος, ο οποίος προσθέτει ότι τότε είχε ξεκινήσει καμπάνια για την επιστροφή τους, η οποία είχε περισσότερο εθνικιστικά «χρώματα», παρά καλλιτεχνικά.

Την ίδια στιγμή, επισημαίνει πως τα γλυπτά βρίσκονται σε εξαιρετική κατάσταση στο Βρετανικό Μουσείο, ενώ εκείνα στην Αθήνα «έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές εξαιτίας της μόλυνσης».  Βέβαια, προσθέτει πως όλα αυτά ανήκουν στο παρελθόν καθώς τη δεκαετία του 1970 πράγματι τα γλυπτά ήταν πιο ασφαλή στο μουσείο του Λονδίνου.

«Σήμερα, ανήκουν στο μουσείο της Ακρόπολης. Εθνικιστικό ή όχι, η Ελλάδα έχει αποδείξει ότι αγαπά την τέχνη και τη βλέπει έτσι όπως είναι. Η Ελλάδα και όχι το Βρετανικό Μουσείο πρέπει να είναι ο θεματοφύλακας της μεγαλύτερης τέχνης του κόσμου, για τον κόσμο. Και για την τέχνη», ολοκληρώνει ο Τζόουνς.

 

 

ΣΧΟΛΙΑ (33)

αγκόπ

Η μίμηση είναι η ειλικρινέστερη μορφή κολακείας.

.

Κανονικά θα έπρεπε και κάποια από τα υπόλοιπα λεηλατημένα να επιστραφούν όμως για τα Γλυπτά του Παρθενώνα η επιστροφή είναι κάτι το εντελώς αναντίρρητο. Όχι τώρα αλλά μελλοντικά αν αποκτήσουμε ποτέ ανάστημα ξανά ίσως πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειες γι'αυτό με κυρώσεις(η ΕΕ μας τα μαθαίνει) ως ύστατο μέτρο όπως σκέφτηκε να κάνει η αυθάδης Τουρκία. Δηλαδή να μπλοκάρουμε τις ανταλλαγές μουσειακών εκθεμάτων μεταξύ των δύο χωρών μα κυρίως να άρουμε την άδεια της εν Ελλάδι Βρετανικής Αρχαιολογικής Σχολής να διεξάγει έως και 3 ανασκαφές ετησίως (αν δεν κάνω λάθος). Το επιχείρημα απλό. Δεν μπορώ να αφήνω να διεξάγει ανασκαφές κάποιος που αμετανόητα με λεηλάτησε. Αναμφίβολα η Βρετανική συμβολή στην ανάδειξη του αρχαιοελληνικού πολιτισμού είναι τεράστια όπως τεράστια και η λεηλασία του εθνικού πλούτου όμως σε περιόδους που δεν μπορούσαμε να υπερασπιστούμε τους θησαυρούς μας. Εμείς εξακολουθούμε να τιμούμε το πρώτο και τους έχουμε εδώ, αυτοί που εις ένδειξη αποστροφής της τότε συμπεριφοράς όπως επιτάσσει ο σύγχρονος πολιτισμός δεν επιστρέφουν όχι όλα μα κάποια βασικά εκθέματα και δη αναπόσπαστα μέρη ενός όλου όπως τα Γλυπτά του Παρθενώνα τι ρόλο βαρούν; Μας εμπαίζουν! Λοιπόν οι σχέσεις δομούνται πάνω στην αλληλοεκτίμηση.

X

Όλοι εσείς που λέτε να μην επιστραφούν γιατί ξεχνάτε τον Μακρυγιάννη που έλεγε οτι για τούτα δω τα μάρμαρα επολεμήσαμε; Το ήξερε ο αγράμματος Μακρυγιάννης και όλοι σεις οι μορφωμένοι δεν το ξέρετε; Δεύτερον, δεν είναι σωστό τα σχολεία μας να πηγαίνουν να βλέπουν τον Παρθενώνα όπως πραγματικά ήταν πριν τον καταστρέψει ο Έλγιν; Τι είδους παιδεία θέλετε τέλος πάντων;

ΚΩΣΤΑΣ-ΔΡΑΜΑ

ΚΑΝΕΙΣ ΛΑΘΟΣ. ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΕΓΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΑΦΟΥΝ. ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΑΚΟΥΣΤΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ, ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΛΥΜΑΙΝΟΝΤΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ. ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΕΞΟΡΓΙΣΤΙΚΟ ΝΑ ΔΙΑΙΩΝΙΖΕΤΑΙ ΟΧΙ ΑΠΛΩΣ Η ΞΕΦΤΥΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΛΟΪΚΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΝΟΣ ΤΟΣΟ ΣΟΒΑΡΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ, (ΒΛ. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ''ΡΟΥΒΑΔΩΝ'' ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΔΩΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ: ''ΚΑΙ Ο ΚΟΥΒΑΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΤΩΝ'', ΜΟΝΟΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΑΥΤΟΠΡΟΒΛΗΘΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΚΟΥΒΑΔΕΣ, ΞΕΦΤΥΛΙΖΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ) ΑΛΛΑ- ΚΥΡΙΩΣ- Η ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΕΓΧΩΡΙΟΥΣ ''ΑΡΧΟΝΤΕΣ'' (ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΤΟΣΟ ΟΙ ΞΕΝΟΙ... ΑΥΤΟΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΑΠΟ ΕΜΑΣ... ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΕΞ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΠΕΒΑΛΑΝ), ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ (ΕΓΧΩΡΙΟΙ ''ΑΡΧΟΝΤΕΣ'') ΟΧΙ ΑΠΛΩΣ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΟΥΤΕ ΚΑΤΑ ΔΙΑΝΟΙΑ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥΣ, (ΕΞ ΑΛΛΟΥ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΣΤΙΣΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΟΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΩ) ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΠΡΟΒΑΛΟΥΝ ΜΕ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ''ΜΑΡΜΙΤΑ'' ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΑΠΟ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΣΤΙΑΣΟΥΜΕ... (Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΩ...).

φωνή διαμρτυρίας

Ένας σοβαρός λόγος που θα πρέπει να επιστραφούν στον τόπο γεννήσεώς των είναι ότι κάθε ημέρα που περνά επιβαρύνεται αυτή η περήφανη Αυτοκρατορία με την κατηγορία παρακράτησης ξένης ιδιοκτησίας. Ο κάθε ελάχιστα μορφωμένος τουρίστας γνωρίζει, τί και που ανήκει. Είναι περίεργο πως μία Μ. Βρετανία ανέχεται να κοκεττάρει με ξένα και υποκλαπέντα αντικείμενα. Όλοι γνωρίζουνπου ανήκουν. Ευτυχώς πουμερικοί διανοούμενοι υψώνουν φωνή διαμρτυρίας.

ΚΩΣΤΑΣ-ΔΡΑΜΑ

ΝΑΙ, ΝΑΙ, ΑΛΗΘΕΙΑ, ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΥ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΤΑΙ ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΟΥ ΒΡΕΤΑΝΝΙΚΟ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΟΥΒΡΟ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ (ΟΝΤΩΣ) ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΚΛΕΨΕΙ ΑΠΟ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. ΟΝΤΩΣ ΣΤΕΝΟΧΩΡΙΟΥΝΤΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΚΛΑΙΝΕ ΑΠΟ ΤΥΨΕΙΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΤΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ, ΟΤΑΝ ΑΝΑΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ, ΟΥΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!!!!!!!!!!!!! (... ΣΟΥ ΕΧΩ ΠΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΘΕΣΑΙ ΣΤΟ ΛΙΟΠΥΡΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 2 24ΩΡΑ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΑ... ΑΛΛΑ ΕΣΥ ΔΕΝ ΜΕ ΑΚΟΥΣΕΣ ΚΑΙ ΙΔΟΥ ΟΙ ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ...)

Νάσος Φωτίου

Πολύ σημαντικό το άρθρο και αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι τα μάρμαρα του Παρθενώνα πρέπει να επιστρέψουν στο φυσικό τους χώρο. Ο Πρωθυπουργός επανειλημμένα έχει τονίσει την αναγκαιότητα επιστροφής των μαρμάρων στην Ελλάδα μας.

ΚΩΣΤΑΣ-ΔΡΑΜΑ

Είσαι φύσει έτσι, δηλαδή από γεννησιμιού σου, ή θέσει, δηλαδή σου προέκυψε από ατύχημα;

germanotsolias

να μην επιστρεψουν ... δεν ημαστε αξιοι ... στην [...]χωρα δεν αξιζει κανενα ελεος καμια λυπησει... πρεπει ο ελληνας να καταλαβει οτι τρωει τα [...] που ψηφίζει... τι δουλεια εχουν τα μαρμαρα διπλα στα σκουπιδια...

Ελγινιάδης Λ.

Οντως πρέπει να επιστρέψουν. Τα αυθαίρετα ελληναράδικα λυομενα και εξοχικά στην περιφέρεια εχουν ξεμείνει απο οικοδομικά διακοσμητικά υλικά, καθως επίσης και οι διάφορες στάνες μαντριά και καθε ειδους ποιμνιοστάσια χρειάζονται πέτρες και μαρμαρα για την ανοικοδόμισή τους.Υπάρχουν και τα διάφορα ερημοκλήσια μοναστηρια και λοιπά χριστιανικά στέκια της ελληνικής επαρχίας που χρειάζονται μαρμαρινες πλάκες επιγραφές στύλους και κάθε ειδους αρχαία μάρμαρα ως οικοδομικά υλικά συμφωνα με την μεχρι τωρα πρακτική τους. Τέλος, ας μην ξεχνάμε και την συμπαθή τάξη των ελληνων αρχαιοκαπήλων που τοσα πολλά εχει προσφέρει στο εθνος και που προσβλέπει στην πολυπόθητη επιστροφή ολων των αρχαίων για να τα διαπραγματευτεί οπως εκείνη πολύ καλα κατέχει, στο διεθνές χρηματιστηριο αρχαιοτήτων προς οφελος φυσικά της εθνικής οικονομιας μας

ΚΩΣΤΑΣ-ΔΡΑΜΑ

ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ''ΤΟΣΟ'' ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ''ΟΣΟ'' ''ΣΟΒΑΡΗ'' ΗΤΑΝ Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ''ΧΛΙΔΑ'' ΤΩΝ ΠΑΡΙΣΙΩΝ ΚΑΙ ΓΑΛΛΙΑΣ, ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΥ ΚΑΙ ΠΡΩΤΑΙΤΙΑΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ, ΤΗΣ ΣΥΓΧΩΡΕΜΕΝΗΣ ΜΕΛΙΝΑΣ... (ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ, ΦΥΣΙΚΑ, ''ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΩΝ'' ΜΑΣ... ΒΛ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ, ΠΟΥ ''ΠΕΡΑΣΕ'' ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΟΤΑΝ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΟΙ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΤΟΥ ΣΗΜΙΤΗ ΤΟΥ ΒΟΜΒΙΣΤΑΡΑ, ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΜΑΣ- ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ, ''ΠΡΟΕΔΡΟΣ'' ΚΑΙ ''ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ'' ΟΥΧΑΧΑΧΑΧΑ...- ΠΟΥ ΩΣ ΑΝΗΛΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΗΣΕ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ κ.ο.κ.).

Νικος Ξηρος

Για να καταλάβω, έχετε ενα τόσο ελπιδοφόρο και φιλελληνικό άρθρο απο ξένη εφημερίδα και μάλιστα της GUARDIAN και την έχετε παραπεταμένη σε μια γωνιά, όταν την ίδια στιγμή μοστράρετε πρωτη μούρη το κατάπτυστο παραληρηματικό κρεσέντο της φαυλότητας μιας ανθελληνικής Bild...γιατί??

Κωστας

Στην Ελλαδα υπαρχουν πλεον ολες οι προυποθεσεις για να εκτεθουν τα μαρμαρα.

BRING THEM BACK

Μάρμαρα εκτίθενται σε τουαλέτες,ουτε Ελγίνεια ουτε τίποτα... ΓΛΥΠΤΑ του Παρθενώνα ειναι και ναι συμφωνώ πως πλέον υπάρχουν ολες οι προϋποθέσεις για τη επιστροφή τους!

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

sdasdads

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης - Ένα θρυλικό αριστούργημα του σύγχρονου θεάτρου, που ακροβατεί ανάμεσα στην κωμωδία, το παράλογο και την τραγωδία, θα παρουσιαστεί φέτος τον χειμώνα στο θέατρο Αθηνών.

keros_kas_pic

Θα πραγματοποιηθούν εργασίες στερέωσης των αρχιτεκτονικών καταλοίπων, τα οποία στη συνέχεια θα καταχωθούν για λόγους ασφάλειας και προστασίας - Στόχος να γίνουν όλα πριν τα ακραία φαινόμενα του χειμώνα