Μητροπολιτικός ποδηλατόδρομος: Ένα έργο σε εξέλιξη

Μητροπολιτικός ποδηλατόδρομος: Ένα έργο σε εξέλιξη

Πως φτιάχνεται η νότια διαδρομή του Μητροπολιτικού Ποδηλατόδρομου που συνδέει το Γκάζι με τις Τζιτζιφιές και τον Φαληρικό Όρμο.

Οι ερωτήσεις των κατοίκων και των διερχόμενων οδηγών πέφτουν βροχή αλλά η απάντηση είναι μία. Όχι, δεν πρόκειται για  εργασίες που αφορούν αγωγούς φυσικού αερίου ή το δίκτυο της ύδρευσης. Τα σκάμματα που βλέπουν όλοι στη διαδρομή –παράλληλα από τις γραμμές του Ηλεκτρικού- από το Γκάζι έως την Καλλιθέα αφορούν την προετοιμασία για τον λεγόμενο Μητροπολιτικό Ποδηλατικό Διάδρομο, το μήκος του οποίου από την Κηφισιά έως το  Φαληρικό Όρμο θα φθάνει τα 27 χιλιόμετρα. Αυτή τη περίοδο τρέχουν οι εργολαβίες στο νότιο τμήμα της διαδρομής – από το Γκάζι έως κάτω το Φάληρο- με πιο εμφανή την πρόοδο στο σκέλος των Πετραλώνων και της Καλλιθέας.





Το νότιο τμήμα της διαδρομής –που είναι και το μικρότερο του Μητροπολιτικού Ποδηλατόδρομου-  θα αρχίζει από το Γκάζι (οι εργασίες γίνονται στη περιοχή της Κορεατικής Αγοράς στο πάρκο απέναντι από τις εγκαταστάσεις της «Τεχνόπολις» και θα συνεχιστούν σύμφωνα με το πρόγραμμα κάτω από την γέφυρα του Πουλόπουλου για να συναντήσει την οδό Θεσσαλονίκης παράλληλα με τις γραμμές του Ηλεκτρικού.

Από τα Πετράλωνα φθάνουμε στο Ταύρο και την Καλλιθέα μέσω της γέφυρας πάνω από το σταθμό Ελευθέριος Βενιζέλος του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου. Από εκεί και μέσα από τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου της Καλλιθέας ο διάδρομος θα φθάνει μέχρι την Σιβιτανίδου  και θα «κουμπώνει» με τον υφιστάμενο ποδηλατόδρομο της παρόχθιας οδού  του Ιλισού μέχρι το ύψος του νέου «Σκλαβενίτη» στην περιοχή που είναι γνωστή στους Καλλιθεάτες ως Ιζόλα. Απο κει ακολουθώντας την Ευριπίδου  στις Τζιτζιφιές ο διάδρομος θα φθάνει στο πάρκο του Κέντρου Πολιτισμού  του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στο παλιό Ιππόδρομο.  Το από εκεί και πέρα και πιο συγκεκριμένα ο τρόπος της πρόσβασης στο παραλιακό μέτωπο είναι ένα από τα ανοικτά ζητήματα της όλης διαδρομής.



 

Το έργο λοιπόν είναι υπό εξέλιξη, άρα και στο σχετικό ρεπορτάζ δεν μπορεί παρά να ακολουθήσει αυτήν την πορεία. Την περασμένη εβδομάδα βρεθήκαμε στα σκάμματα της Καλλιθέας με τον δήμαρχο Δημήτρη Κάρναβο και με εκπροσώπους της εργολαβίας. Οι τελευταίοι εκφράζουν την αισιοδοξία τους για την πρόοδο των εργασιών. Μάλιστα, όπως είναι σε θέση να γνωρίζουν οι σχετικές εργασίες έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό σε πολλά χιλιόμετρα της διαδρομής και δεν θα αργήσει η στιγμή εκείνη που ο διάδρομος θα αποκτήσει τον δικό του αντιολισθιακο  τάπητα corridor  με βαθύ κόκκινο χρώμα. 

H νότια διαδρομή του Μητροπολιτικού Ποδηλατόδρομου αφορά  σχεδόν αποκλειστικά δύο δήμους, εκείνον της Αθήνας και εκείνον της Καλλιθέας. Οι δημοτικές αρχές και στους δύο ετοιμάζουν πρωτοβουλίες σε τοπικό επίπεδο προκειμένου να αξιοποιήσουν τον Ποδηλατόδρομο προς όφελος των δημοτών και των  κατοίκων. Για παράδειγμα, ο Δήμος της Καλλιθέας επεξεργάζεται ένα σχέδιο για την δημιουργία τοπικών ποδηλατικών διαδρόμων στα όρια της δημοτικής επικράτειας. Όπως λέει ο κ. Κάρναβος «εκείνο που σκεφτόμαστε είναι να φτιάξουμε διαδρομές με σήμανση προκειμένου οι χρήστες να έχουν ασφάλεια στη μετακίνηση τους». 
 
Ως γνωστόν το έργο είχαν εξαγγείλει  τον περασμένο Σεπτέμβριο  ο υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γ. Μανιάτης και ο δήμαρχος Αθηναίων κ.Γιώργος Καμίνης, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας.





Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015. Η κατασκευή του ξεκίνησε όπως είχε υπολογισθεί  με τον νότιο άξονα Γκάζι-Φάληρο μήκους 11 χιλιομέτρων, καθώς ήδη έχει υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο και το κόστος θα φτάσει στα 2,2 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά το έργο του βόρειου άξονα Γκάζι- Κηφισιά, μήκους 16,5 χιλιομέτρων και κόστους 9 εκατ. ευρώ, αυτό βρίσκεται σε σημαντικό βαθμό ωριμότητας, καθώς έχουν ολοκληρωθεί τόσο οι μελέτες όσο και η διαβούλευση με τους οκτώ δήμους που εμπλέκονται στα της διαδρομής από το Γκάζι στη Κηφισιά. Πάντως, ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γ.Καμίνης μιλώντας κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου για την εξαγγελία της κατασκευής του ποδηλατόδορμου είχε κάνει την εξής επισήμανση: «Δίνουμε μία σκληρή μάχη για την ανάκτηση του δημόσιου χώρου σε μια περίοδο που πληθαίνουν οι χρήστες ποδηλάτων και οι χρήστες εναλλακτικής μετακίνησης».





ΣΧΟΛΙΑ (24)

Εδμονδος Χαρης

Επιτέλους , ο ποδηλατόδρομος έγινε , σήμερα τον εγκαινιάσαμε ας μη μεμψιμοιρούμε , καλός ειναι και όταν ολοκληρωθεί θα μας εξυπηρετήσει αρκεί σαν ποδηλάτες να τηρούμε τους κανονισμούς οδήγησης και κυρίως οι κάτοχοι των ΙΧ να μας σεβαστούν! Ήμουν νέος και γέρασα ( 74 ετών ) απο όλους τους προηγούμενους δημάρχους που όλο υποσχέσεις ήταν. Εύχομαι καλούς ποδηλατικούς περιπάτους !

καλλιμανη αλικη

Τα έργα ξεκίνησαν και προχωρούν κανονικά αλλά για ποιόν γίνονται για τους ποδηλάτες και τους πεζούς που κινούνται πάνω στον ποδηλατόδρομο (μέχρι να παραδοθεί πλήρως) ή για τους ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΟΧΟΥΣ ΙΧ οι οποίοι βρήκαν ωραιότατο χώρο να παραρκάρουν τα οχήματα τους προστατευμένα και ψιλότερα απο τον δρόμο κυκλοφορίας και ράμπες που εχουν διαμορφωθεί για ανεβαίνουν χωρίς να χρειάζεται να "δυσκολεύονται" με τα ψηλά κράσπεδα????(βλ.Παναγή Τσαλδάρη Καλλιθέα) Απορώ γιατί την ταινία η οποία υπηρχε απο τους εργάτες για να υποδηλώνει τις εργασίες βγήκε.... αν συνεχίσει ετσι η κατάσταση μονο ποδηλατοδρομος δεν θα ονομάζεται....Αλλά τον Ελληνα ποιός θα τον "διδάξει" πολιτισμό????

βας βας

Πρέπει να αφαιρεθεί χώρος από τα αυτοκίνητα, όχι από τους πεζούς.

Aντώνης

XΩΡΙΣ ΚΟΛΟΝΑΚΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΑΧΡΗΣΤΟ! ΑΚΟΥΤΕ ΔΗΜΟΙ ΚΙ ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ;; (για τη δε αθλια αστυνομευση μας ουτε λογος)

ΛΑΜΠΡΟΣ

Θα γελάσουμε πολύ! 100.000 ποδηλάτες θα είναι στριμωγμένοι στο δρομάκι!

Γιώργος

Σαν ποδηλάτης μετά από την πρώτη δοκιμή δέν πρόκειται δυστηχώς να τον χρησιμοποιήσω... σε μεγάλο μέρος στερεί χώρο από τους πεζούς που υποχρεωτικά τον χρησιμοποιούν γιατί δέν έχουν πού να πάνε με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν προστριβές με τους ποδηλάτες... γεμάτος παγίδες από κακοτεχνίες όπως οι συνδέσεις στην γέφυρα των Πετραλώνων όπου έτσι και πέσεις με το ποδήλατο δέν ξέρω αν θα την γλυτώσεις με μία μόνο στραβιά ζάντα...αυτοκίνητα και μηχανάκια έχουν ήδη αρχίσει και τον χρησιμοποιούν για στάθμευση... Για έναν σωστό ποδηλατόδρομο δέν χρειάζονται έργα, φτάνει μόνο να βαφτεί μία λουρίδα στον δρόμο (αφού επισκευαστεί...) και παιδεία σε όλους τους χρήστες του δρόμου...κρίμα τα κονδύλια...

ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ

Eκεί, που περπατάγαμε και είχαμε μεγάλα πεζοδρόμια, ξαφνικά ξεφυτρώσανε οι ποδηλατόδρομοι! Επειδή, λοιπόν οσφρίζομαι ευρωπαϊκά κονδύλια, υπερτιμολογήσεις εργολάβων, κλπ. κλπ. διάφορα δημοτικά σκάνδαλα, σας πληροφορώ, ότι, ό,τι δεν είναι αναγκαίο στην ζωή, σύντομα απαξιώνεται. Λοιπόν, επειδή δεν θα μαζευτούν, όλοι οι ποδηλάτες της Αθήνας, σε αυτόν τον δρόμο, εσείς οι ανάξιοι δημοτικοί άρχοντες, τελικά, θα δημιουργήσετε ωραίες καινούργιες θέσεις στάθμευσης. Όπως, λοιπόν δεν επεμβαίνετε, όταν οι μπάρες στα πεζοδρόμια είναι κλειστές, από τους διάφορους και δεν μπορώ να περάσω με το καροτσάκι του εγγονού μου, έτσι και σε αυτή την περίπτωση, πετάτε τα χρήματα μας στον δρόμο. Ελλάς το " μεγαλείο " σου βασίλεμα δεν έχει!!!!!!!!!!!

Γιάννης

Λογικό είναι αφού πέφτει κονόμα = επιδότηση με το χλμ. Όπως όλα τα έργα στην Ελλάδα θα είναι και αυτό φτιαγμένο τσαπατσούλικα, ίσα ίσα για να βγουν η "Βίβα Ρένα" και οι κατά τόπους δήμαρχοι να το διαφημίσουν με τυμπανοκρουσίες. Και βέβαια ήδη άρχισαν οι ποδηλάτες να λένε ότι δεν τους βολεύει, δεν είναι όπως το ονειρεύτηκαν (!) κλπ κλπ κλπ. Κουβέντα να γίνεται...λες και η μετακίνηση με το ποδήλατο είναι σημαντικό πρόβλημα. Οδηγική παιδεία χρειάζεται και όχι κατασκευασμένες λύσεις".

paul

Αφού σαν λαός είμαστε κατσαπλιάδες, τι τον θέλουμε τον ποδηλατόδρομο? Περιμένετε λίγο ακόμη και θα δείτε πως θα τον καταντήσουν.......... μαλλον τον βλέπω να μετατρέπεται σε καφέ ή χώρος στάθμευσης οχημάτων σκουπιδιών....κ.α..

kreon

xaxa πρεπει να δειτε τις κακοτεχνιες στα Πετραλωνα!!! Δεν μπορουν να στρωσουν σωστα ουτε μια ασφαλτο με πλατος 1,5 μετρων!!! Ασε που οταν φτανει στον σταθμο των πετραλωνων που εχει τις καφετεριες οι ποδηλατες θα σταματανε για πιτσ στοπ!!! διοτι εκει σταματαει & ξεκιναει ξανα αφου τελειωσουν οι καφετεριες!!!

pako

Αυτό έγινε γιατί οι περισότερες καφετέριες άνοιξαν αρα και πήραν άδεια από τον δήμο πέρυσι(η τελευταια άνοιξε τον Ιούλιο) τι έπρεπε να τους πουν πάρτε τα τραπεζάκια για να περνάν τα ποδήλατα...

Κώστας Ιωαννίδης

Μπράβο, ποδηλατόδρομοι παντού!

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

aposkevazontas

Ο χώρος του αναγνωστηρίου/βιβλιοθήκης του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, ανοίγει για πρώτη φορά στο κοινό, παρουσιάζοντας την έκθεση «Unpacking My Library», η οποία πραγματοποιείται στο πλαίσιο της δράσης «Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» του δήμου Αθηναίων

to-aidoni-tou-aftokratora

Πολυδιάστατο και πολυσυλλεκτικό το πρόγραμμα της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής- με την υπογραφή του καλλιτεχνικού διευθυντή Αλέξανδρου Ευκλείδη- από το οποίο ξεχωρίζουν η όπερά της για παιδιά Το αηδόνι του αυτοκράτορα της Λένας Πλάτωνος , η μεταγραφή σε μπαρόκ όργανα του Μεγάλου Ερωτικού του Χατζιδάκι αλλά και ένα μιούζικαλ με πρωταγωνίστρια την Μαρίνα Σάττι

lazariston

Η 30χρονη Δανάη Παπαματθαίου – Μάτσκε, μουσικός της νέας γενιάς των ελλήνων βιολονιστών, συμμετέχει σε μια συναυλία Μουσικής Δωματίου στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών, στο ομώνυμο Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης

cretan-astronaut

Ο πυρήνας της ομάδας αποτελείται από φοιτητές του Πολυτεχνείου Κρήτης στα Χανιά που θέλουν να δουν το όνειρο τους – ένα κρητικόπουλο στο διάστημα- να γίνεται πράξη χάρη στην χρηματοδότηση των πολλών

8
chorografos

Ο 45χρονος Μπορίς Σαρμάτζ, ένα από τα σημαντικότερα ονόματα της αβανγκάρντ σκηνής του χορού, προτείνει μια χορογραφία «παραδομένων σωμάτων», χρησιμοποιώντας τόσο την ανθρώπινη όσο και τη μηχανική κίνηση, σε μια παράσταση στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

piop

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) διοργανώνει ένα διήμερο αφιερωμένο σε θέματα ιστορίας και πολιτισμού της Αθήνας, με τίτλο «ΘεΑθήναι», την Παρασκευή 22 και το Σάββατο 23 Ιουνίου, στο Ιστορικό Αρχείο του Ιδρύματος, στον Ταύρο όπου μεταξύ άλλων θα προβληθεί και η πολύ ενδιαφέρουσα ταινία του Γιάννη Σκοπετέα «Για πέντε διαμερίσματα και ένα μαγαζί!»