Καινοτόμες ιδέες στον 2ο διαγωνισμό θαλάσσιας οικονομίας «Blue Growth II» του Πειραιά

Καινοτόμες ιδέες στον 2ο διαγωνισμό θαλάσσιας οικονομίας «Blue Growth II» του Πειραιά

Πήραν μέρος 9 διαγωνιζόμενες ομάδες οι οποίες παρουσίασαν καινοτόμες ιδέες στο χώρο της «γαλάζιας οικονομίας» ενώπιον της κριτικής επιτροπής και ενός πολυπληθούς κοινού

Καινοτόμες ιδέες στον 2ο διαγωνισμό θαλάσσιας οικονομίας «Blue Growth II» του Πειραιά
Ο 2ος Διαγωνισμός θαλάσσιας οικονομίας «Blue Growth II», που γίνεται πλέον θεσμός πραγματοποιήθηκε χθες, στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά. Πήραν μέρος 9 διαγωνιζόμενες ομάδες οι οποίες παρουσίασαν καινοτόμες ιδέες στο χώρο της «γαλάζιας οικονομίας» ενώπιον της κριτικής επιτροπής και ενός πολυπληθούς κοινού.
 
Η πρωτοποριακή αυτή διαδικασία που γίνεται με τη συνεργασία του «Aephoria»,  καθιερώνει πλέον τον Πειραιά σε πρωτεύουσα της θαλάσσιας καινοτομίας και δημιουργεί μια «δεξαμενή σκέψης» για καινοτόμες πρωτοβουλίες νεοφυών επιχειρήσεων με διεθνή απήχηση.
 
Ανεδείχθησαν 5 νικητές, οι οποίοι κέρδισαν πρόσβαση σε υπηρεσίες αξίας 5.000 ευρώ, πρόσβαση στους χώρους εργασίας και στην υποστήριξη της Αειφορίας και του Blue Growth, υποτροφίες για προγράμματα MBA στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα στα Ναυτιλιακά του Πανεπιστημίου Αιγαίου και την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις ιδέες τους στα Ποσειδώνια τον Ιούνιο του 2016. Η ομάδα που κέρδισε το 1ο βραβείο, κέρδισε  επίσης και ένα SONY XPERIA.

 «Η θάλασσα υπήρξε διαχρονικά η διέξοδος της ελληνικής κοινωνίας για να ορθοποδήσει οικονομικά, να αναπτυχθεί μετά από πολέμους και εθνικές καταστροφές. Ανήκω σε εκείνους που πιστεύουν ότι η Ελλάδα θα μπει σε ρότα ανάπτυξης ξεκινώντας και πάλι από τη θάλασσα, τη ναυτιλία, τα λιμάνια, τον τουρισμό. Η ναυτιλία και ο τουρισμός είναι οι δυο πυλώνες που αντιστέκονται στην πολυετή κρίση, κρατάνε όρθια την ελληνική οικονομία την ώρα που όλοι οι άλλοι παραγωγικοί τομείς έχουν καθηλωθεί. Η ελληνική ναυτιλία παραμένει παγκόσμια πρωταγωνίστρια, συνεχίζει να φέρνει συνάλλαγμα στη χώρα, συντηρεί και δημιουργεί θέσεις εργασίας, ενώ ο ελληνικός τουρισμός, κόντρα στις προβλέψεις και τις αντιξοότητες, καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο» τόνισε ο  Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, στο χαιρετισμό του:
Κλείσιμο

Η πυξίδα της ανάπτυξης και των νέων θέσεων εργασίας για τη Δημοτική Αρχή του Πειραιά δείχνει στη θάλασσα και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που προσφέρει η γαλάζια οικονομία.
 
Όραμά μας να γίνει ο Πειραιάς ένα σύγχρονο, διεθνές ναυτιλιακό οικοσύστημα. Να επανασυνδεθεί το Λιμάνι με την Πόλη. Να επιστρέψουν στο σπίτι τους οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Να συναντηθούν λειτουργικά και οργανικά σε ένα πρωτοπόρο “maritime cluster” η επιστημονική κοινότητα, οι ερευνητικοί φορείς, η ιδιωτική πρωτοβουλία και η νεοφυής επιχειρηματικότητα. Δουλεύουμε για να έχει τη δυνατότητα σύντομα αυτή η Πόλη να δίνει σε εσάς, τα έξυπνα και δημιουργικά μυαλά, το κίνητρο να καινοτομείτε κοιτάζοντας σε αυτή τη θάλασσα. Αγκαλιάσαμε από την πρώτη στιγμή την πρωτοβουλία για την ανάδειξη των πρωτοποριακών ιδεών στον τομέα της θαλάσσιας νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
 
Φέτος η διοργάνωση αναβαθμίζεται και ωριμάζει. Θέληση μας είναι να έχουμε κάθε χρόνο περισσότερο και ποιοτικότερο ανταγωνισμό, κάθε χρόνο να προσφέρουμε περισσότερη και ποιοτικότερη υποστήριξη στους επιτυχόντες.  Θέλω να συγχαρώ στο πρόσωπο του φίλου  Πέτρου Κόκκαλη,  εντεταλμένου δημοτικού συμβούλου αρμοδίου Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας, όλους όσοι υπερέβαλαν εαυτούς και φέτος για να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός. Με τη διαβεβαίωση ότι ο Δήμος Πειραιά θα σταθεί στο πλευρό όλων των διαγωνιζομένων ανεξάρτητα από το τελικό αποτέλεσμα, σας εύχομαι καλή επιτυχία
».

Από την πλευρά του, ο  Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρος Κόκκαλης, στον χαιρετισμό του  ανέφερε μεταξύ άλλων:
 
«Μετά από δύο χρόνια δουλειάς πρέπει να καλωσορίσω τη σκηνή του «start up» στον Πειραιά. Πιστεύω ότι πλέον έχει εδραιωθεί ο Πειραιάς στον χάρτη σε αυτό που λέμε  νεοφυής επιχειρηματικότητα. Να καλωσορίσω επίσης τον χώρο της θάλασσας στον χώρο της start up. Πιστεύω πια με τους ανθρώπους που βλέπω εδώ, ότι ο δρόμος για την ανάπτυξη της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας στη θάλασσα είναι ανοικτός. Αυτό βέβαια είναι πραγματικά παράδοξο να συζητάει κανείς σε μια ναυτική χώρα, όπως είναι η Ελλάδα, σε μία χώρα η οποία επί χιλιάδες χρόνια ξέρει να εκμεταλλεύεται και να δημιουργεί αξία μέσα από τη θάλασσα» για να προσθέσει μεταξύ άλλων:

«Όταν πριν από δύο χρόνια, ανακοινώσαμε την ιδέα του “Blue Growth”, το οποίο δεν ήταν τίποτα παραπάνω από την εφαρμογή των τρόπων στήριξης των καινοτόμων ιδεών, αλλά σε έναν συγκεκριμένο χώρο και με έναν συγκεκριμένο στόχο, τη θάλασσα, είχα χρησιμοποιήσει ένα σλάιτ, από το Ρότερνταμ. Μου είχαν πει ότι εδώ, οι άνθρωποι έχουν κάνει αυτό που λέμε να κάνουμε και γιατί να μην το κάνουμε κι εμείς.  Αυτό που είχαν χρησιμοποιήσει τότε, βέβαια, ήταν μια τεράστια ανάπλαση ενός παλιού βιομηχανικού κτιρίου στο λιμάνι του  Ρότερνταμ, που κόστισε πάνω από 120 εκ. ευρώ, το οποίο όμως σήμερα είναι ο μεγαλύτερος χώρος κατασκευής, στο χώρο της θαλάσσιας καινοτομίας.
Εμείς ξεκινήσαμε δημιουργώντας τη θερμοκοιτίδα, με σκοπό πλέον, ωριμάζοντας στην στρατηγική των ευρωπαϊκών έργων και όταν μας επιτρέψει το εθνικό  κράτος να απευθυνθούμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να μπορέσουμε να χρηματοδοτήσουμε την ανάπτυξη  της πόλης και της χώρας, όταν δηλαδή ανοίξει το ΕΣΠΑ. Ένα από τα πράγματα που θέλουμε να κάνουμε είναι να «ακολουθήσουμε» το Ρότερνταμ και να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα κτίριο, ένα χώρο, καλύτερα ένα μηχανουργείο του 19ου αιώνα από την ακτή που βρίσκεται πίσω μας και απέναντι και που είναι αποβιομηχανοποιημένη και να στεγάσουμε ένα μηχανουργείο του 21ου αιώνα. Το Ρότερνταμ ξεκίνησε διαφορετικά. Οι άνθρωποι έφτιαξαν πρώτα το μηχανουργείο και μετά έφτιαξαν το accelerator. Το Portxl, το  διεθνές  accelerator  του Ρότερνταμ ξεκίνησε φέτος και έχει σκοπό να μαζέψει τις δέκα σπουδαιότερες ιστορικότητες εταιρίες και να κάνει το ίδιο πράγμα που κάνουμε κι εμείς εδώ,  για τους επόμενους τρεις μήνες με την διαφορά ότι έχει και χρήματα να τους δώσει.
Για εμάς είναι μια πολύ σημαντική συνεργασία να μπορούμε να  έχουμε πρόσβαση, να μπορούμε να ανταλλάσουμε ιδέες, να ανταλλάσουμε τεχνογνωσία, με ένα λιμάνι που  πραγματικά πιστεύουμε ότι μας ταιριάζει στην νοοτροπία
».
 
Νικητές του 2ου Διαγωνισμού  «Blue Growth Piraeus», αναδείχτηκαν:

Το 1ο βραβείο απονεμήθηκε στην ομάδα «hopwave»: «on line κράτηση εισιτηρίων σε καράβια στα νησιά για άγνωστους προορισμούς».

Το 2ο βραβείο δόθηκε στην ομάδα «xyz», η οποία παρουσίασε την ιδέα «3D laser scaning», «Περιήγηση στο πλοίο με μεγάλη ακρίβεια και ευκρίνεια μέσω φωτογραφιών σε 3 διαστάσεις».

Το 3ο βραβείο  πήρε η ομάδα «Recisle» με θέμα την «Ανακύκλωση στα νησιά».

Το 4ο  βραβείο  απονεμήθηκε στην ομάδα «Αχινοί Αιγαίου» για την ιδέα της υδατοκαλλιέργειας αχινών.

Το 5ο βραβείο χορηγήθηκε στην ομάδα «my citylane Piraeus», για την ιδέα της σύνδεσης των τουριστών της κρουαζιέρας με την τοπική αγορά του Πειραιά.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης