PROTOTHEMA

Οικονομία

Παρουσίασε τις προτάσεις της για το «Master Plan»

Cosco για λιμάνι Πειραιά: Ξενοδοχεία, πενταώροφα πάρκινγκ και νέος επιβατικός σταθμός

Cosco για λιμάνι Πειραιά: Ξενοδοχεία, πενταώροφα πάρκινγκ και νέος επιβατικός σταθμός

Στόχος της διοίκησης του ΟΛΠ είναι να αποκτήσει το λιμάνι ηγετική θέση στην κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, με προσέλκυση 580.000 επιβατών - Στα σχέδια και η κατασκευή τουλάχιστον δύο ξενοδοχειακών συγκροτημάτων

Ανάπτυξη κέντρου logistics, κατασκευή τουλάχιστον δύο ξενοδοχειακών συγκροτημάτων, επέκταση επιβατικού λιμένα κρουαζιέρας και κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού, περιλαμβάνονται στα σχέδια της Cosco για το λιμάνι του Πειραιά, έως το 2021.


Στόχος της κινεζικής ηγεσίας είναι το πρώτο λιμάνι της χώρας, να αποτελέσει κόμβο του παγκόσμιου συστήματος μεταφορών,με ηγετική θέση στην κρουαζιέρα στη Μεσόγειο με ταυτόχρονη αναβίωσης της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας.

Η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ΟΛΠ Α.Ε. σε εκτέλεση όσων ορίζονται στη Σύμβαση Παραχώρησης του 2016, που κυρώθηκε με τον νόμο Ν.4404/2016, παρουσίασε σήμερα Δευτέρα 22.01.2018 σε δημόσια διαβούλευση τις προτάσεις της για το "Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και Μελέτη Διαχείρισης (Master Plan) Λιμένα Πειραιά".

Στη σημερινή παρουσίαση παραβρέθηκαν ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Γ.Γαβρίλης,οι Δήμαρχοι: Πειραιά κ. Ι.Μώραλης , Κερατσινίου-Δραπετσώνας κ. Χ.Βρεττάκος , Περάματος κ.Γ. Λαγουδάκης, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) κ. Μ.Σακέλλης, ο Κεντρικός Λιμενάρχης κ. Κ.Λεοντάρας , ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιάρχων Μ.Τσικαλάκης , εκπρόσωποι του Ναυτικού Επιμελητηρίου, του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου, του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, των Ναυτικών Πρακτόρων, Συνδικαλιστικών Ενώσεων και άλλων φορέων.

Οι φορείς που συμμετέχουν στη διαβούλευση θα αποστείλουν τις προτάσεις τους για την τελική διαμόρφωση του αναπτυξιακού πλάνου.

Έργα για κρουαζιέρα, κέντρο logistics, Ναυπηγοεπισκευή

Μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα για την ανάπτυξη του Κέντρου Αποθήκευσης και Διανομής στην πρώην περιοχή ΟΔΔΥ έκτασης 80.000m2 με την κατασκευή νέων σύγχρονων αποθηκών εφοδιαστικής αλυσίδας .Στις 12 Φεβρουαρίου αναμένεται να καταπλεύσει επίσης στον Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας πλοία του στόλου της COSCO 20.000+ TEU's.

Με τον κατάπλου του συγκεκριμένου πλοίου, ο Πειραιάς ουσιαστικά «κλειδώνει» τον κομβικό του ρόλο στο θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού ενώ παράλληλα το εντάσσει στα ευρωπαϊκά λιμάνια που μπορούν να δεχθούν και εξυπηρετήσουν πλοία αυτού του μεγέθους.

Νέα δεδομένα και στο δεξαμενισμό των πλοίων για ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες, θα διαμορφώσει η τοποθέτηση της νέας πλωτής δεξαμενής «Piraeus III» από τον ΟΛΠ-COSCO στο Πέραμα, που αναμένεται να φθάσει στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο λιμάνι του Πειραιά, περί τα τέλη Φεβρουαρίου-αρχές Μαρτίου.

Η νέα δεξαμενή μήκους 240 μέτρων, πλάτους 45μ., βάθους 18 μ., χωρητικότητας 205,66 τόνων και ανυψωτικής ικανότητας 22.000 τόνων, θα μπορεί να εξυπηρετεί πλέον τα περισσότερα πλοία της ακτοπλοΐας αλλά και ελληνόκτητα κρουαζιερόπλοια. Ήδη για την τοποθέτησή της έχουν εγκριθεί και ήδη εκτελούνται συγκεκριμένα έργα στην περιοχή.

Τα έργα, που υλοποιεί η εταιρεία TEKΑΛ, περιλαμβάνουν εκβάθυνση της λιμενολεκάνης μέχρι και 20 μέτρα λειτουργικό βάθος, νέα δίκτυα ηλεκτροδότησης και υδροδότησης, αλλά και τοποθέτηση τεσσάρων ναύδετων για την αγκυροβόληση των πλοίων. Η ολοκλήρωση των έργων, αναμένεται περίπου στις αρχές Μαρτίου.

Στόχος του ΟΛΠ είναι επίσης το λιμάνι του Πειραιά να αποκτήσει ηγετική θέση στην κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, με προσέλκυση 580.000 επιβατών που να έχουν ως λιμάνι εκκίνησης τον Πειραιά και από τους οποίους οι 100.000 να προέρχονται από την Κίνα.

Αναμένεται η επέκταση στο νότιο τμήμα του λιμανιού με τη δημιουργία συνολικά 6 θέσεων πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς 350 μέτρων, εφόσον ολοκληρωθεί η σχετική αδειοδότηση από την Περιφέρεια Αττικής και η έκριση από την ΕΕ. Στο ίδιο σημείο αναμένεται να κατασκευαστεί και νέος επιβατικός σταθμός κρουαζιέρας.

Αναμένεται επίσης η ανακατασκευή του κτιρίου της Παγόδας σε πεντάστερο ξενοδοχείο, η μετατροπή των παλαιών αποθηκών σε ξενοδοχείο 4 και 5 αστέρων και η κατασκευή νέας ξενοδοχειακής μονάδας στην περιοχή Porto Leone. Επίσης προβλέπεται η κατασκευή δύο πενταόροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων έκτασης 75.000m2 το καθένα, και η ανακατασκευή της πέτρινης αποθήκης σε μουσείο μετανάστευσης και ιστορικό αρχείο.

Ο οργανισμός θα προμηθευθεί εξάλλου οικολογικά λεωφορεία για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των επιβατών και του κοινού γύρω από το κεντρικό λιμάνι της ακτοπλοϊας και της κρουαζιέρας.
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε όλη την έκτακτη επικαιρότητα πρώτοι!
Ακολουθήστε μας στα

πολιτης κλαιν24/01/201815:33

πολυ σωστα μας τα θυμιζουν ΟΝΝΕΔΙΤΗΣ και ilias. Να πω και γω οτι το πρωτο πραγμα που ηταν ετοιμοι να κανουν το βραδυ των εκλογων ,να ακυρωσουν την συμβαση της cosco. Οι ιδιοι σημερα θα βγαζουν σπυρακια αναφυλαξιας ,εχουν παρει τον μπατανα και γλυφουν τους "εχθρους" τους

Απάντηση
καταστροφη της χωρας...23/01/201815:19

Το κκε.. παλι καλα εφυγε απο το λιμανι και εχει πάρει λιγο τα πάνω του...

Απάντηση
ΚΑΡΝΑΒΟΣ23/01/201811:09

ΑΣ ΠΑΝΕ ΚΑΙ ΤΑ ΣΩΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΓΥΡΕΥΟΥΝΕ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΣΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝΕ ΚΑΠΝΟΣ

Απάντηση
Χ23/01/201809:36

Να 'σαι καλά ρε Καραμανλή που τους έφερες κόντρα σε όλη την αριστερίλα και τον προοδευτισμό.Να θυμίσω και τον ΓΑΠ με τα δακρυγόνα.Επίσης ένα ευχαριστώ στον συγχωρεμενο εφοπλιστή Κωνσταντακόπουλο που με το κύρος του και το ειδικό του βάρος έπαιξε μεγάλο ρόλο στην απόφαση των Κινέζων να κάνουν την επένδυση.

Απάντηση

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

2500  χαρακτήρες απομένουν

* Υποχρεωτικά πεδία