Ένα ελληνικό όραμα στην παγκόσμια βιομηχανία μόδας

Ένα ελληνικό όραμα στην παγκόσμια βιομηχανία μόδας

Ο Αντώνης Αντωνιάδης μιλά για τη νέα σελίδα που γράφει στη ζωή του με την ENΛITE, και για τα επιχειρηματικά σχέδια που βρίσκονται στα σκαριά

Ένα ελληνικό όραμα στην παγκόσμια βιομηχανία μόδας
Προσπαθώντας να συλλάβει κανείς τη βαθύτερη ουσία της μόδας, μπορεί να τη θεωρήσει ανούσια. Όμως, δεν πρόκειται παρά για ένα βιαστικό συμπέρασμα, μία άκρως αβάσιμη σύλληψη. Πίσω από αυτόν τον οικονομικό κολοσσό κρύβονται δαιμόνια μυαλά, επιχειρηματικές ιδέες, στρατηγικές μάρκετινγκ, άπειρες ιδέες και κυρίως δημιουργικότητα και αισθητική. Μία αισθητική που αποσκοπεί στη βελτίωση, οπτική και ψυχολογική, της ζωής μας. Μέσα από τη διακίνηση εκατομμυρίων σε παγκόσμιο επίπεδο ανά έτος, την προβολή και την προώθηση καλλιτεχνημάτων και ιδιαίτερων δημιουργιών, από είδη ρουχισμού, μέχρι μικροσκοπικών αξεσουάρ, η μόδα σχεδιάζει την πραγματικότητα γύρω μας, και ρυθμίζει τάσεις, αισθητικές και κινήματα.

Μέσα λοιπόν σε αυτόν τον τυφώνα εξελίξεων, προσώπων και αντικειμένων, υπάρχουν άνθρωποι με περίσσια όρεξη και αγάπη, που θέλουν να προσδώσουν το προσωπικό τους στίγμα, και να περάσουν ένα διαφορετικό μήνυμα στον κόσμο. Μία εναλλακτική οπτική, που ενδεχομένως να βελτιώσει την ήδη ισχύουσα ατμόσφαιρα. Αυτό προσπαθούν και μέσα από τη δουλειά τους ο Αντώνης Αντωνιάδης και ο Νίκος Μπρουσιανός, δύο ταλαντούχοι άνθρωποι που θέλουν μέσα από τα πρωτοποριακά και άκρως γοητευτικά οπτικά τους να μας κάνουν να δούμε τον κόσμο με άλλα μάτια.



Βρεθήκαμε, λοιπόν, με τον Αντώνη, που έζησε, εργάστηκε και καταξιώθηκε στον χώρο της μόδας στο εξωτερικό, και μας μίλησε για τη νέα σελίδα που γράφει στη ζωή του με την ENΛITE στην Αθήνα, για τα επιχειρηματικά σχέδια που βρίσκονται στα σκαριά, και φυσικά για τα μυστικά του καλλιτεχνικού οράματος, που μαζί με το Νίκο φαντάστηκε να πραγματώνεται στην Ελλάδα.
Κλείσιμο

Πώς ξεκίνησε η όλη ιδέα; Πες μου δυο λόγια για το όραμά σας.

Ο Νίκος Μπρουσιανός μόλις είχε ολοκληρώσει το μεταπτυχιακό του στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και για εμένα έκλεινε ένας κύκλος στον χώρο της μόδας και της υψηλής ραπτικής. Ο Νίκος από τη μεριά του βρισκόταν σε ένα σημείο καμπής, όπου ήθελε να δημιουργήσει μία δική του επιχείρηση, ενώ παράλληλα εγώ από την μεριά μου ήθελα να στήσω κάτι το υγιές σε αντίθεση με τους ρυθμούς της μόδας, τις οποίες είχα αντιμετωπίσει στο παρελθόν, και ταυτόχρονα να έχω την δυνατότητα μέσα σε ένα πιο ιδανικό περιβάλλον να σχεδιάζω και να δίνω ζωή σε προϊόντα τα οποία θα μπορούσαν να έχουν από μόνα τους ταυτότητα και στιλ.

Μόλις εκφράσαμε τις προσωπικές μας ανάγκες και ιδέες, ήταν πολύ εύκολο να καταλήξουμε στο να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, το γούστο και την φιλοσοφία μας σε ένα fashion item για το οποίο θα είμαστε περήφανοι να μας αντιπροσωπεύσει. Μας έμενε μονάχα να βαφτίσουμε το εγχείρημά μας ENΛITE, για να ολοκληρωθεί το όραμά μας.
Οι ρόλοι μας ήταν διακριτοί από την αρχή λόγω του background μας, όπου ο Νίκος έχει την εποπτεία και διεύθυνση, ενώ εγώ έχω τον σχεδιασμό.

Τι θέλετε να πετύχετε μέσα από την δουλειά σας;



Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα νέο στιλ, μία νέα ταυτότητα μέσα από τα οπτικά μας. Μας αρέσει να μοιραζόμαστε τα σχέδια και την αντίληψή μας σε ένα προϊόν υψηλής ποιότητας, το οποίο θα παίζει με τα όρια της παραγωγής μας για να επιτύχουμε την ύψιστη ποιότητα και αισθητική. Θέλουμε να δώσουμε μία ώθηση εντός του συγκεκριμένου κλάδου με τον πιο δημιουργικό τρόπο. Για τον λόγο αυτό, από την πρώτη κιόλας ημέρα, προτεραιότητά μας ήταν να επενδύσουμε στην δημιουργία δική μας γραμμής παραγωγής, ώστε να έχουμε τον πλήρη έλεγχο. Θέλουμε να πετύχουμε ένα καινούριο στιλ σε ένα κόσμο όπου όλα εξελίσσονται και γιατί όχι ίσως μια μέρα να είναι εργαλείο για την ίδια του την εξέλιξη και εάν στην πορεία του μπορεί να είναι και φιλικό προς το περιβάλλον ως προϊόν ακόμη καλύτερα!

Πόσο εύκολο είναι να στηθεί μια τέτοια επιχείρηση στην Ελλάδα, εν μέσω οικονομικής κρίσης;

Το να ξεκινήσει κάποιος από το μηδέν χωρίς προϊστορία σε οποιοδήποτε κλάδο και θέλει να δημιουργήσει ένα καινοτομικό προϊόν είναι από μόνο του κάτι δύσκολο. Είναι γενική γνώση ότι η καινοτομία χρειάζεται μία νέα διάσταση, μία νέα πνοή δημιουργίας. Αυτή είναι άλλωστε και η διαφοροποίηση.



Το να ξεκινήσει κάτι τέτοιο στην Ελλάδα την περίοδο αυτή είναι τεράστιο ρίσκο και πολλές φορές η κρατική δυσκαμψία μας έκανε να πιστέψουμε ότι είναι σχεδόν ακατόρθωτο. Ένα χάος γραφειοκρατικό, το οποίο έχει να κάνει με τα πάντα, από το ρεύμα που για να εγκατασταθεί σε βιομηχανική ζώνη πήρε πέντε μήνες, μέχρι την τραπεζική υποστήριξη ενός e-shop και τα απίστευτα προαπαιτούμενα που μας ζητήθηκαν. Ένα γενικότερο σύστημα το οποίο το γνωρίζουν όλοι πως λειτουργεί και δεν ενθαρρύνει ούτε στο ελάχιστο την επιχειρηματικότητα. Για εμάς ήταν ένα προσωπικό στοίχημα. Δεν «μασήσαμε» όμως... Όπου υπάρχει θέληση, υπάρχει τρόπος, είπαμε, και προσπαθήσαμε να προσπεράσουμε κάθε εμπόδιο, με κόστος φυσικά, καθώς σε τελευταία ανάλυση καθυστερήσαμε σε πολλά πράγματα τα οποία είχαμε προγραμματίσει και θα για εμάς θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο.

Τι είναι αυτό που σε εμπνέει; Μπορεί η σημερινή Ελλάδα και τα εδώ δεδομένα να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης για μεγάλες δημιουργίες στον χώρο της μόδας;

Τα πάντα και τίποτα. Λίγα καινούρια πράγματα, μάλλον πολύ λίγα. Μου αρέσει συνήθως να κοιτάω πίσω για να σχεδιάσω το αύριο…

Με τα σημερινά δεδομένα μόνο εάν μεμονωμένα άτομα καταφέρουν από παλαιότερες ίσως στιγμές και περιόδους να εμπνευστούν. Εάν πάρει κανείς την αρχαία Ελλάδα τότε ναι, η πηγή είναι φανταστική σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα. Ο Ζολώτας το κάνει πολύ καλά. Αναρωτιέσαι κάθε φορά τι νέο θα βγάλει ως σειρά και κάθε φορά μαγεύει με το κόσμημά του. Το ελληνικό μοντέρνο δεν είναι και τόσο ξεκάθαρο τι είναι. Είναι έμπνευση να το οραματιστείς και να το σχεδιάσεις.

Μου αρέσει το graffiti, μία αστική τέχνη που στην σημερινή Ελλάδα έχει πολλούς δυνατούς αντιπροσώπους. Οι δρόμοι μας είναι γεμάτοι σε σχέση με άλλες πόλεις στις οποίες έχω ταξιδέψει. Μου αρέσουν οι γεωμετρίες, αλλά δεν είναι αυτές που βλέπεις στις άσχημες πολυκατοικίες που έχουν καταλάβει την πόλη. Μου αρέσει ότι η Αθήνα αλλάζει και πάει να γίνει ένας καινούριος κόμβος στην Ευρώπη. Πιστεύω πάρα πολύ στην Αθήνα. Θα γίνει η επόμενη cool πόλη, κάτι μεταξύ Βερολίνου και Βαρκελώνης. Γι΄ αυτό τον λόγο έχω βάλει σταμπαρισμένο στα γυαλιά HANDMADE IN ATHENS. Είμαστε πιο cool από τους βόρειους, έχουμε καλύτερο καιρό και ιστορία στην γέννηση νέων ιδεών και οραμάτων. Αυτό κάναμε με την ENΛITE, πήραμε όλα τα στοιχεία που μας άρεσαν πιο πολύ από την Ελλάδα και το μεταφράσαμε σε κάτι πολύ μοντέρνο. Από το λογότυπο, έως τις γεωμετρίες στα γυαλιά, και την καινοτομική προσέγγιση στην παραγωγή.

Τι σημαίνει στιλ για εσένα;

Ατομικότητα. Είναι η ειδοποιός διαφορά. Το στιλ είναι η προσωπική πινελιά, ο συνδυασμός που κάνεις. Είναι ο τρόπος που αντιλαμβάνεται ο καθένας μας τον εαυτό του. Για εμένα είναι το τι άνθρωπος είσαι. Ο χαρακτήρας και τα συναισθήματα είναι μέρος του στιλ και κατ’ επέκταση αντικατοπτρισμός τους. Πρέπει να είναι αβίαστο και με συναίσθημα. Δεν μπορείς να δημιουργήσεις ένα στιλ, εάν δεν είσαι εσύ εκεί μέσα. Θα είναι απλά κάποιος άλλος. Στιλ είναι η προσπάθεια που καταβάλεις. Το λιγότερο που κάνεις, το περισσότερο αυθεντικό είναι. Για εμένα τα γυαλιά ηλίου είναι αυτή η πινελιά. Δεν χρειάζεσαι πολλά για να έχεις ένα ιδιαίτερο στιλ. Ένα ζευγάρι γυαλιών ηλίου μπορεί να το κάνει από μόνο του. Τα γυαλιά ηλίου και τα παπούτσια είναι που αποτελούν την βάση για το προσωπικό μου στιλ.



Υπάρχουν προοπτικές στον χώρο της μόδας στην χώρα μας; 'Η προκειμένου να γίνει κάποιος καταξιωμένος, θα πρέπει να φύγει στο εξωτερικό;
Δυστυχώς τα Ελληνικά project δεν τυγχάνουν της υποστήριξης που λαμβάνουν τα μαζικώς εισαγόμενα προϊόντα. Πουλάμε περισσότερα σε Παρίσι και Μιλάνο από ότι σε ολόκληρη την Ελλάδα. Είναι λες και δεν μπορούν εδώ να συνδεθούν με το προϊόν. Βλέπουν απλά μία τιμή. Δεν κατανοούν την διαφορά στην τιμή και τι αντιπροσωπεύει αυτή στην παραγωγή και την ποιότητα των υλικών. Σε μία χώρα που πάντα έχει ηλιοφάνεια όλοι φορούν γυαλιά. Γιατί όχι ελληνικά;

Είναι λυπηρό ότι υπάρχει σύγκριση με μεγάλες μάρκες, οι οποίες αναθέτουν την παραγωγή τους σε μαζικό πλαστικό στην Κίνα, με ένα προϊόν το οποίο δημιουργείται από φυσικά υλικά και με εξαιρετικής ποιότητας φακό. Είναι δυσάρεστο ότι για τον κόσμο δεν διακρίνεται η διαφορά στην ποιότητα και στην παραγωγή. Δεν υπάρχει αυτή η σύνδεση. Όταν ήμουν στο Τόκυο, αυτό ήταν το πρώτο πράγμα που με ρώτησαν. «Πώς φτιάχνονται;» Τους έδειξα βίντεο και τους περιέγραψα με λεπτομέρεια την διαδικασία. Πιστεύω ότι υπάρχει προοπτική με τα γυαλιά μας, αλλά δεν μπορούμε να περιμένουμε την αντίδραση της αγοράς. Η ιδέα μας ήταν να μην περιμένουμε την υποστήριξη κάποιας συγκεκριμένης αγοράς. Πάντοτε στο μυαλό μας υπήρχε μία παγκόσμια αγορά.



Αμφιβάλλω εάν η αγορά στην Ελλάδα μπορεί να ευημερήσει αυτή τη στιγμή, αν και έχω δει κάποιες καλές ιδέες να γεννιούνται εν καιρώ κρίσης. Ελπίζω πως η ENΛITE θα είναι μία από αυτές και γιατί όχι να διακριθεί.

Έχεις ζήσει αρκετά χρόνια στο εξωτερικό. Σε τι πιστεύεις ότι διαφέρει η ζωή εκεί από τη ζωή στην Ελλάδα; Ποιο είναι το αγαπημένο σου μέρος στην Αθήνα;

Έχω ζήσει στο Λονδίνο και το Παρίσι για περισσότερο από μία δεκαετία και βαρέθηκα. Μου αρέσει η Ελλάδα περισσότερο από όλες τις χώρες που έχω επισκεφθεί. Μου αρέσει η Αθήνα επειδή είναι εκεί που είναι. Εάν θα μπορούσα να ζήσω σε νησί ακόμη καλύτερα, αλλά δεν μπορώ να τα έχω όλα. Εδώ μεγάλωσα, μου αρέσει, αισθάνομαι καλά. Έξω δεν τα κατάφερα να δεθώ. Την αγαπώ την Αθήνα και θέλω να την αναδείξω. Μου αρέσει κυρίως το ιστορικό κέντρο, τα σοκάκια, η μουσική που ξεχειλίζει από τα μπαράκια, τα graffiti που δίνουν χρώμα σε ερημικά στενά. Μία γενικότερη αίσθηση ελευθερίας… Εάν και πλέον λόγω της καθημερινότητας πηγαίνω μόνο όταν έρχονται φίλοι ή πελάτες από το εξωτερικό και θέλω να τους δείξω την ομορφιά.. Στον λιγοστό ελεύθερο χρόνο μου προτιμώ να είμαι στο Studio και να γράφω μουσική.

Ποιο είναι το πρότυπό σου από τον χώρο της μόδας;

Πάντα μου άρεσε ο Azzedine Alaia. Τώρα ακόμη περισσότερο. Όλοι οι άλλοι ανά καιρούς, ανά συλλογές. Σαν άποψη στιλ και σε βάθος χρόνου, ναι, μένει μόνο ο Alaia.

Τι είναι αυτό που κάνει ξεχωριστά τα οπτικά σας; Ποια είναι η μέχρι τώρα αποδοχή που έχουν από τον κόσμο;

Είναι ultra light, φυσικά, πάρα πολύ μοντέρνα στην εμφάνιση και την αίσθηση. Πρόκειται για ματ, ποτέ γυαλιστερό, είναι ντιζαϊνάτα και έχουν τους καλύτερους τελευταίας γενιάς φακούς zeiss... Λίγες εταιρείες μπορούνε να το πούνε αυτό.
Στο Παρίσι, το Μιλάνο, τη Ρώμη, τη Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, το Τόκυο, τη Σεούλ, το Βερολίνο και στην Κωνσταντινούπολη παραδόθηκαν το καλοκαίρι. Σε μερικές από αυτές τις πόλεις οι απαιτήσεις οδήγησαν στην δημιουργία περισσότερων από ένα καταστημάτων. Στην Νάπολη για παράδειγμα έχουμε τρία, ενώ σε όλη την Ελλάδα τέσσερα!



Ποια είναι τα θετικά του να ξεκινάς κάτι δικό σου (στην εργασία) και να μη δουλεύεις για άλλον;

Από την μεριά μου δεν γίνεται αλλιώς. Δεν κατάφερα να συμμορφωθώ σε μια εταιρία πολύ καιρό, και πάντα ήθελα κάτι δικό μου, μέχρι που μου δόθηκε η ευκαιρία να το πραγματοποιήσω με τον Νίκο. Σήμερα για να στήσεις τέτοια επιχείρηση δεν βγαίνει από μόνος σου. Δεν είναι πάντα εύκολα, αλλά αυτά που καταφέραμε μαζί δεν θα γινόταν αλλιώς. Δίνουμε και οι δύο το 200% του εαυτού μας. Είναι όμορφο να έχεις κάποιον να το μοιραστείς. Με την ENΛΙΤΕ στήσαμε το δικό μας οργανόγραμμα, το δικό μας setup – λειτουργεί ανάλογα με το πώς λειτουργούμε εμείς. Αυτό δύσκολα να το βρεις σε άλλη εταιρία. Φτιάξαμε ένα προϊόν από τα συναισθήματά μας και όχι από ένα business plan. Στην αρχή για να πραχθεί ένα γυαλί χρειάζονταν τρεις ημέρες, μετά οι τρεις μέρες έγιναν μισή μέρα, για να φτάσει σήμερα στα 45 λεπτά!

Άμα ήταν με προθεσμία και εκτιμήσεις, με τις δέκα πρώτες δοκιμές θα είχαμε πει πως δεν αξίζει. Ακριβώς επειδή δεν υπήρχε μία εταιρία από πίσω πήραμε τον χρόνο να κάνουμε κάτι διαφορετικό, κάτι πρωτότυπο, κάτι που δεν έκρινε σωστό ή λάθος κάποιος άλλος εκτός από εμάς. Έτσι, πετύχαμε να κάνουμε αυτό που κάνει την διαφορά. Μας πήρε δύο χρόνια. Στο μεταξύ λύσαμε τα προβλήματα που εντοπίσαμε με την αγορά στο ξύλινο γυαλί. Τα δικά μας δουλεύονται σαν πλαστικά, έχουν όμως μεγαλύτερη ελαστικότητα από το πλαστικό. Ακόμη, το υλικό μας ζεσταίνεται και μεταμορφώνεται. Είναι μια πατέντα που είναι +80% ξύλο και μία δική μας κόλλα με μυστική φόρμουλα, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο οικολογική γίνεται!

Θέσαμε τα δικά μας κριτήρια, ώστε να φτάσουμε να συνθέσουμε ένα νέο dna, μία νέα φόρμουλα. Νοιώσαμε έτοιμοι να στήσουμε την δική μας εταιρία και δεν το έχουμε μετανιώσει παρ’ όλες τις δυσκολίες που έχουμε αντιμετωπίσει.

Ποιο είναι το μότο της δουλειάς σας;
Δεν έχουμε ένα συγκεκριμένο μότο, το οποίο να πρεσβεύει το όραμά μας, καθώς θεωρούμε ότι αυτό καθρεφτίζεται στο λογότυπο μας. Δηλαδή, επιλέξτε υπεύθυνα, προτιμήστε την ποιότητα και ενισχύστε την αντίληψή σας. Διαφωτίστε τον εσωτερικό σας κόσμο και οραματιστείτε ένα νέο «εγώ».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης