Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία από το «μαύρο κουτί» του μοιραίου Airbus

Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία από το «μαύρο κουτί» του μοιραίου Airbus

Υπάρχουν αξιοποιήσιμοι ήχοι και συνομιλίες λέει ο εκπρόσωπος της ΒΕΑ- Θα χρειαστεί χρόνος για να ολοκληρωθεί η ανάλυση τους λένε οι ειδικοί - Δεν διευκρινίζεται αν ακούγονται οι δύο χειριστές στις συνομιλίες - Δεν εντοπίστηκε το δεύτερο μαύρο κουτί

Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία από το «μαύρο κουτί» του μοιραίου Airbus
Μία ημέρα μετά την αεροπορική τραγωδία με το αεροσκάφος της Germanwings, το οποίο κατέπεσε στις Γαλλικές Άλπεις παρασύροντας στο θάνατο 150 επιβαίνοντες, οι εμπειρογνώμονες της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Δυστυχημάτων (BEA) ανακοίνωσαν πως κατέστη δυνατό να ανακτηθούν οι συνομιλίες από το κόκπιτ του μοιραίου αεροσκάφους. 

Ωστόσο, ο εκπρόσωπος της ΒΕΑ, Ρεμί Ζουτί τόνισε ότι δεν είναι γνωστό αν ακούγονται οι κυβερνήτες, αλλά όπως είπε «υπάρχουν ήχοι που μπορούν να αξιοποιηθούν».

Ερωτηθείς για τον χρόνο που θα χρειαστεί για την ανάλυση των στοιχείων, ο εκπρόσωπος της ΒΕΑ δήλωσε πως δεν είναι γνωστό, καθώς εξήγησε ότι η έρευνα δεν είναι απλή.


Κλείσιμο






«Ίσως χρειαστούν μήνες», τόνισε ο εκπρόσωπος μέχρι να ολοκληρωθεί η μελέτη των στοιχείων που έχουν ανακτηθεί.

«Καταφέραμε να έχουμε ηχητικό απόσπασμα και αρχεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, αλλά είναι πολύ νωρίς να καταλήξουμε σε συμπεράσματα σχετικά με το τι συνέβη», συμπλήρωσε ο Ζουτί.



Παράλληλα, δήλωσε πως δεν είναι γνωστή η διάρκεια των συνομιλιών, ούτε η γλώσσα στην οποία μιλούσαν οι κυβερνήτες, ενώ τόνισε πως δεν έχει εντοπιστεί το δεύτερο μαύρο κουτί.



Την ίδια στιγμή, εξήγησε πως το αεροσκάφος συνετρίβη στο βουνό έχοντας αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα, ενώ πρόσθεσε πως το αεροπλάνο δεν είχε παρεκκλίνει της πορείας του. Εντούτοις, ένα λεπτό αργότερα μετά το τελευταίο στίγμα, το αεροσκάφος άρχισε την καθοδική πορεία του, η οποία διήρκησε περίπου 10 λεπτά μέχρι που συνετρίβη. Επισήμανε πως δεν αποκλείει καμία υπόθεση γύρω από το δυστύχημα, ενώ είπε ότι τα συντρίμμια δεν δείχνουν ότι προηγήθηκε έκρηξη στον αέρα.





Όσο για την ταχύτητα του αεροσκάφους, δήλωσε πως κατά τη διάρκεια της «βουτιάς» του είχε ρυθμό καθόδου 3.500 ποδών ανά λεπτό. Σχετικά με τις πληροφορίες για βλάβη στις μπαταρίες λιθίου, ο Ζουτί είπε ότι θα πρέπει να διερευνηθούν αυτά τα στοιχεία.



Σχετικά με τους κυβερνήτες του αεροπλάνου δήλωσε ότι δεν υπάρχει λόγος να δοθούν στη δημοσιότητα τα στοιχεία τους, ενώ πρόσθεσε πως θα διερευνηθεί η επαγγελματική εμπειρία τους.

Όσο για τις πληροφορίες που έκαναν λόγο για καθυστέρηση μισής ώρας πριν απογειωθεί το αεροσκάφος, εξήγησε πως δεν έχει καμία σχετική ενημέρωση.



Εν τω μεταξύ, η Γαλλίδα υπουργός Μεταφορών, Σεγκολέν Ρουαγιάλ, ανέφερε σήμερα ότι οι πιλότοι σταμάτησαν κάθε επικοινωνία στις 10.30 π.μ. όταν το αεροσκάφος ήταν ακόμα πάνω από τη Μεσόγειο.

Εκτιμάται ότι το αεροπλάνο συνετρίβη 18 λεπτά αργότερα, άρα όλο αυτό το διάστημα ήταν σαν να πραγματοποιεί κανονική προσγείωση και όχι απότομη βύθιση. Για την ακρίβεια από τα 28.000 πόδια έφτασε στα 2.000 πόδια χωρίς να δώσει σήμα κινδύνου.

Οπως είπε η υπουργός αυτά τα 18 λεπτά είναι το κλειδί στην αποκωδικοποίηση του μυστηρίου. 



Υπογραμμίζεται ότι η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa από την πρώτη στιγμή ανακοίνωσε ότι η συντριβή του αεροσκάφους είναι δυστύχημα και ότι οποιαδήποτε άλλη θεωρία διατυπώνεται -περί τρομοκρατικής επίθεσης- δεν είναι παρά απλή εικασία. 



Εικόνες φρίκης

Εν τω μεταξύ, για φρικιαστικές εικόνες μιλούν όσοι πέταξαν πάνω από το σημείο της τραγωδίας. Οι πρώτες εικόνες από το σημείο της συντριβής, που καταγράφηκαν από το ένα από τα 10 ελικόπτερα που «χτενίζουν» το σημείο της συντριβής και μεταδόθηκαν το βράδυ της Τρίτης, δείχνουν ότι το μοιραίο αεροσκάφος έπεσε σε μια πολύ απόκρημνη βραχώδη πλαγιά. Από την πρώτη στιγμή το πλήρωμα του ελικοπτέρου που κάνει έρευνες στα συντρίμμια είπε ότι αποκλείεται να υπάρχουν επιζώντες.

Σύμφωνα με ερευνητές η πρόσκρουση του αεροσκάφους στην βουνοπλαγιά ήταν τρομακτική. Και αυτό διότι όπως ανέφεραν πηγές που μετέχουν στις έρευνες για την περισυλλογή κομματιών του αεροπλάνου «τα μεγαλύτερα μέρη που έχουν εντοπιστεί, δεν είναι μεγαλύτερα από μια βαλίτσα». 

Μεταξύ των αναρίθμητων συντριμμιών «μόνο το σύστημα προσγείωσης μπορεί να προσδιοριστεί» επιβεβαίωσε ένας ερευνητής. Αυτά τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι το αεροπλάνο πραγματικά κομματιάστηκε κατά την πρόσκρουσή στο έδαφος.


«Σε αυτό το στάδιο πιστεύουμε ότι είναι ένα δυστύχημα και ότι άλλο θα ειπωθεί είναι φήμη», δήλωσε η Χέικε Μπίρλενμπαχ αντιπρόεδρος της Lufthansa σε συνέντευξη Τύπου στη Βαρκελώνη. 

«Τα μόνα πράγματα που μπορώ να πω είναι ότι η ταχεία απώλεια ύψους του αεροσκάφους είναι ανεξήγητη», δήλωσε από την πλευρά του ο εισαγγελέας της Μασαλίας και πρόσθεσε: «Δεν υπήρξε καμία επαφή μέσω ασυρμάτου και σε σύντομο χρόνο το αεροσκάφος έχασε ύψοςπριν πέσει στα βουνά».

Επίσης, σύμφωνα επίσης με τον εισαγγελέα της Μασσαλίας «δώδεκα ιατροδικαστές και ειδικοί ανθρωπολόγοι» θα είναι σε ετοιμότητα την Τετάρτη για να γίνει η αναγνώριση των θυμάτων χρησιμοποιώντας δείγματα DNA.

Οι επιβάτες του μοιραίου Αirbus

Σύμφωνα με πληροφορίες που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρία Germanwings ανάμεσα στους επιβαίνοντες συγκαταλέγονται 72 Γερμανοί, 35 Ισπανοί, 2 Αυστραλοί, 2 Αργεντινοί, 2 Ιρανοί, 2 Βενεζουελανοί, 1 Βρετανός, 1 Ολλανδός, 1 Κολομβιανός, 1 Μεξικανός, 1 Ιάπωνας, 1 Δανός και ένας Ισραηλινός. Επίσης, το Στέιτ Ντιπάρτμεντ επίβεβαίωσε σήμερα πως στο αεροπλάνο επέβαιναν και τρεις Αμερικανοί.

Ωστόσο, η ισπανική κυβέρνηση ενημέρωσε σήμερα πως οι Ισπανοί επιβάτες ανέρχονται στους 51.

Βέβαια, υπάρχουν πληροφορίες και για πολλούς Τούρκους επιβάτες. Στο αεροσκάφος επέβαιναν και 16 Γερμανοί μαθητές Λυκείου που επέστρεφαν από εκδρομή και οι δύο καθηγητές τους, ενώ μεταξύ των θυμάτων είναι και 2 βρέφη. Σύμφωνα με την αντιπρόεδρο της ισπανικής κυβέρνησης, Σοράγια Σάινθ ντε Σανταμαρία ο κατάλογος των επιβατών περιλαμβάνει «45 επιβάτες που φέρουν ισπανικά επώνυμα» αλλά ελέγχεται η υπηκοότητά τους.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με ισπανικά δίκτυα ανάμεσα στα θύματα υπάρχουν και δύο Ιρανοί αθλητικογράφοι, εκ των οποίων ο Μιλάντ Χογιατολεσλάμι και ο Χουσείν Τζαβάντι, οι οποίοι είχαν ταξιδέψει στην Βαρκελώνη για να καλύψουν ποδοσφαιρικό αγώνα ανάμεσα στην Μπαρτσελόνα και τη Ρεάλ Μαδρίτης. 



Στο Σίδνεϊ ανακοινώθηκε ο θάνατος δύο Αυστραλών, ενώ το υπουργείο Εξωτερικών της Κολομβίας εξέφρασε τη θλίψη του για το θάνατο δύο Κολομβιανών. Το βελγικό υπουργείο Εξωτερικών επιβεβαίωσε το θάνατο τουλάχιστον ενός Βέλγου πολίτη ενώ στη μοιραία πτήση ανέβηκαν και τρεις Βρετανοί. Ένας Δανός και δύο Αργεντινοί ήταν επίσης επί του αεροσκάφους, σύμφωνα με την Κοπεγχάγη και το Μπουένος Άιρες. Το Μεξικό ερευνά την πιθανή παρουσία δύο πολιτών του επί των επιβατών.

Δύο τραγουδιστές της όπερας του Ντίσελντορφ, ο μπάσος βαρύτονος Όλεγκ Μπρίγιακ 54 ετών και η κοντράλτο Μαρία Ράντνερ 33 ετών επέβαιναν στη μοιραία πτήση. Η Ράντνερ συνοδευόταν από τον σύζυγό της και το μωρό της.

Αυτή είναι η πρώτη αεροπορική τραγωδία στη Γαλλία από τη συντριβή του Concorde της Air France, στις 25 Ιουλίου του 2000 λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ στο Παρίσι.

Στην Ισπανία αποφασίστηκε τριήμερο εθνικός πένθος όπως είπε η αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Σοράγια Σάινθ ντε Σανταμαρία. «Επιπλέον καλούμε σε ενός λεπτού σιγή αύριο το μεσημέρι όλες τις χώρες», πρόσθεσε. Ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Μανουέλ Βαλς τόνισε πάντως ότι σε «αυτό το στάδιο, δεν μπορεί να αποκλειστεί καμία αιτία» της πτώσης του αεροπλάνου. Πάντως ώρες μετά την συντριβή τα αίτια παραμένουν άγνωστα.

Επίσης, σήμερα στη μνήμη των θυμάτων τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τήρησαν ενός λεπτού σιγή.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης