LIVE

Κορωνοϊός

Ρομέν Γκροζάν: Ο οδηγός που βγήκε ζωντανός από την πύρινη κόλαση

Η στολή που άντεξε στην κόλαση - Η αυτοθυσία όσων βρέθηκαν στο σημείο του ατυχήματος - Μία καριέρα στα όρια - Οικογενειάρχης, σταρ, μάγειρας και… ήρωας!

Εικόνες… αποκάλυψης, που θυμίζουν κινηματογραφικό blockbuster που δύσκολα θα φανταζόταν κανείς πως μπορεί να έχει happy end. Κι όμως είχε, με την προηγμένη τεχνολογία που χρησιμοποιείται στον μαγικό κόσμο της Formula 1 να αποδεικνύεται σωτήρια για τον Γάλλο. Μετά τα πλάνα που έδειχναν το μονοθέσιο της Haas κομμένο στη μέση, με το κόκπιτ του σφηνωμένο στις μπαριέρες σε ένα παρανάλωμα φωτιάς, λίγοι περίμεναν πως το ίδιο κιόλας βράδυ, ο 34χρονος θα ήταν σε θέση να μας μιλάει χαμογελώντας! Όπως κι έγινε, αφού μερικές ώρες μετά το τρομακτικό του ατύχημα, εκεί όπου πραγματικά ξεγέλασε το θάνατο, μοιράστηκε ένα καθησυχαστικό video από το κρεβάτι του στρατιωτικού νοσοκομείου BDF του Βασιλείου του Μπαχρέιν.

Τα λόγια του Γκροζάν…



Ο Grosjean είχε εγκαύματα στα χέρια και τους αστραγάλους, όμως οι εξετάσεις του έδειξαν πως δεν είχε περαιτέρω τραυματισμούς. Ας δούμε όμως πως συνέβη το ατύχημα, τι το δραματοποίησε και για ποιους λόγους δεν εξελίχθηκε σε δυστύχημα . Όλα έγιναν στον πρώτο γύρο του αγώνα στο «Στολίδι του Κόλπου», όπου μετά από μία σειρά επαφών μονοθεσίων στο σύνηθες «στρίμωγμα» στις πρώτες στροφές μετά την εκκίνηση, ο Γκροζάν έχασε τον έλεγχο στη στροφή 3 με αποτέλεσμα να χτυπήσει με φοβερή σφοδρότητα στις μπαριέρες.

Δυστυχώς στο συγκεκριμένο σημείο της πίστας, όπου δεν είναι άλλωστε ιδιαίτερα πιθανή η έξοδος ενός μονοθεσίου, δεν υπήρχε προστατευτικός τοίχος από ελαστικά ή οι προηγμένες μπαριέρες TechPro που διαθέτουν αφρώδες υλικό που απορροφά τις δυνάμεις πρόσκρουσης αλλά οι παραδοσιακές μπαριέρς armco. Τη στιγμή της σύγκρουσης η Haas VF-20 είχε αναπτύξει ταχύτητα της τάξης των 221 χιλιομέτρων/ώρα ενώ οι σχετικοί αισθητήρες έδειξαν πως ο 34χρονος δέχθηκε στιγμιαία δυνάμεις της τάξης των 53G!

Grosjean-2009_2


Το μονοθέσιο κόπηκε στα δύο, εικόνα διόλου συνηθισμένη αλλά εύλογη λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης, που είχε ως αποτέλεσμα και τη διαρροή καυσίμου που οδήγησε στο σοκαριστικό παρανάλωμα φωτιάς. Στην εκκίνηση των αγώνων, τα μονοθέσια φέρουν 110 kg καυσίμου, ωστόσο υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας στα ρεζερβουάρ και όσα είδαμε, προκλήθηκαν από το καύσιμο που υπήρχε στο σύστημα τροφοδοσίας.

Η αγωνιστική στολή άντεξε στην κόλαση
Ένας από τους λόγους που ο Γκροζάν επιβίωσε, ήταν η πυρίμαχη στολή του. Φτιαγμένη από το ανθεκτικό υλικό Nomex, βάσει προδιαγραφών μπορεί να αντισταθεί σε θερμοκρασίες της τάξης ακόμα και των 800 βαθμών Κελσίου, για περισσότερα από 11 δευτερόλεπτα. Από το ίδιο υλικό είναι τα εσώρουχα και οι κάλτσες των οδηγών, πράγμα καθοριστικό αφού η αριστερή αγωνιστική μπότα του Γάλλου έμεινε στο κόκπιτ. Ομοίως και το κράνος, διαθέτει επίσης σύστημα τροφοδοσίας οξυγόνου, ειδικά για τέτοιες περιπτώσεις. Το μοναδικό… ευαίσθητο μέρος του, είναι η προσωπίδα, που παρότι κι εκεί χρησιμοποιούνται υλικά με παροιμιώδη αντοχή, είχε σχεδόν λιώσει.


To σύστημα Halo και πως σώζει ζωές



Τεχνολογία… ασπίδα!
Αυτά αποδείχθηκαν μέρη μίας στολής υπέρ-ήρωα, που όμως χρειαζόταν και ανθεκτική ασπίδα κατά την πρόσκρουση. Αυτή αφορούσε αρχικά τη «μπανιέρα» του κόκπιτ που είναι σχεδιασμένη να αντέχει σχεδόν αδιανόητα φορτία -και έμεινε ανέπαφη- αλλά και το σύστημα «halo». Το φωτοστέφανο που εισήχθη στο σπορ το 2018, με στόχο να προστατεύει το κεφάλι του οδηγού.

Η ειρωνεία είναι πως τότε, ο ταλαντούχος οδηγός είχε ταχθεί ενάντια στην επιβολή της χρήσης του, πράγμα που δεν αμέλησε να παραδεχθεί στο video από το νοσοκομείο, ευχαριστώντας όλους εκείνους που δούλεψαν για τη δημιουργία του και αποφάσισαν την υποχρεωτική χρήση του. Πρόκειται για μία κατασκευή από τιτάνιο, εντυπωσιακά άκαμπτη, που φαίνεται στις εικόνες μετά την κατάσβεση της φωτιάς, να έχει διατηρηθεί άθικτη ανάμεσα στις λαμαρίνες από τις μπαριέρες.

Ουκ ολίγοι συνάδελφοι του Γκροζάν τόνισαν πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα αν δεν υπήρχε το «halo». Το σίγουρο είναι πως τα παραπάνω του επέτρεψαν να διατηρήσει τις αισθήσεις του, πράγμα κομβικό για τη σωτηρία του. Έπειτα, έχοντας όπως όλοι οι οδηγοί εκπαιδευτεί στον ταχύ απεγκλωβισμό και με το ένστικτο της επιβίωσης να του δίνει επιπλέον σθένος, βγήκε μόνος του από το κόκπιτ.

grosjean_korea12_side_2


Η εικόνα του, να αναδύεται από τις φλόγες και να πηδάει πάνω από τις μπαριέρες, αφήνοντας πίσω του την πύρινη κόλαση, θα συνοδεύει εσαεί το σπορ. Όχι ως εικόνα τραγωδίας αλλά απόδειξης πως η τεχνολογία μπορεί σήμερα να σώσει ζωές, σε καταστάσεις στις οποίες στο παρελθόν δεν θα υπήρχε καμία ελπίδα για τους εμπλεκόμενους.

Η αυτοθυσία όσων βρέθηκαν στο σημείο του ατυχήματος
Πρέπει να σταθούμε και στους ήρωες που έσπευσαν να βοηθήσουν τον οδηγό της Haas. Μετά την εκκίνηση των Grand Prix, το ιατρικό αυτοκίνητο ακολουθεί τα μονοθέσια μέχρι την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου, όταν και επιστρέφει στα pit όπου και παραμένει σε κατάσταση ετοιμότητας. Καθώς λοιπόν ακολουθούσε τους «μονομάχους» στην αρένα του Σακχίρ, έφτασε στο σημείο του ατυχήματος ελάχιστα δευτερόλεπτα μετά. Ο επικεφαλής ιατρός της Formula 1, Ian Roberts, πλησίασε με αυτοθυσία τις φλόγες. Έδειξε στον κριτή της πίστας που βρέθηκε στο σημείο που ακριβώς να σημαδέψει με τον πυροσβεστήρα κι αυτό ουσιαστικά έσπρωξε τις φλόγες ανοίγοντας το δρόμο για τον Γκροζάν. Κι όταν ο Γάλλος απεγκλωβίστηκε και προσπάθησε να πηδήξει πάνω από τη μπαριέρα, ο Roberts βρέθηκε δίπλα του παρότι εκείνος δεν έφερε τον αντίστοιχο εξοπλισμό προστασίας.



Την ίδια ώρα, ο οδηγός του ιατρικού αυτοκινήτου, Alan van der Merwe, είχε αρπάξει τον πυροσβεστήρα από το πίσω μέρος του οχήματος και είχε σπεύσει να βοηθήσει. Η εικόνα με τον Γκροζάν να περπατά έστω και υποβασταζόμενος, έφερε περίσσια ανακούφιση. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, χθες ο Γάλλος ξεγέλασε το θάνατο.

Μία καριέρα στα όρια
Γεννημένος στη Γενεύη στις 17 Απριλίου του 1986, ο Ρομέν Γκροζάν έδειξε από νεαρή ηλικία το ταλέντο του, σαρώνοντας σε διάφορες μικρές κατηγορίες μονοθεσίων. Από τη Formula Lista Junior και τη Γαλλική Formula Renault, μέχρι την Ευρωπαϊκή Formula 3 και το GP2 Series. Οι εντυπωσιακές του εμφανίσεις έπεισαν τη Renault υπό την ομπρέλα της οποίας αγωνιζόταν, να τον προβιβάσει στη Formula 1 στα μισά της σεζόν του 2009. Είχε πάρει τη θέση του Nelson Piquet Jr που είχε πληρώσει το μάρμαρο για το σκάνδαλο του ηθελημένου ατυχήματος στο Grand Prix Σιγκαπούρης της προηγούμενης χρονιάς.


Το ατύχημα του Γκρόσμαν στο Σότσι



Ο συνδυασμός νεανικού ενθουσιασμού και απειρίας, έφερε πληθώρα ατυχημάτων για τον Γάλλο που παρόλα αυτά, είχε δείξει την ταχύτητά του και αναμενόταν να διατηρήσει τη θέση του το 2011, πράγμα που δεν συνέβη καθώς τα… ρούβλια του Βιτάλι Πετρόφ, έκαναν τον Ρώσο πιο ελκυστικό. Το 2011 ο Γκροζάν έμεινε εκτός F1 αλλά όχι εκτός δράσης – τουναντίον! Πρωταθλητής GP2 Asia και GP2, τράβηξε ξανά προς τη δόξα επιστρέφοντας στα αστέρια το 2012. Έτρεξε τέσσερις σεζόν με τη Lotus F1, με την οποία ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο, στον αγώνα του Μπαχρέιν! Ακολούθησαν άλλα 9, με καλύτερο αποτέλεσμά του τη δεύτερη θέση!

Το 2016 μεταπήδησε στη νεοσύστατη Haas F1 Team, με την οποία έκανε θαύματα στο ξεκίνημα της κοινής τους πορείας, τερματίζοντας έκτος στην πρεμιέρα της Αυστραλίας και πέμπτος στο Μπαχρέιν. Βαθμολογήθηκε άλλες 22 φορές, με καλύτερο πλασάρισμα την τέταρτη θέση στο Grand Prix Αυστρίας του 2018.

Φέτος, είχε μόλις δύο βαθμούς στο ενεργητικό του, μέσω της ένατης θέσης στο Grand Prix Άιφελ κι όπως είχε πρόσφατα ανακοινωθεί, δεν θα ανανέωνε το συμβόλαιο συνεργασίας του με την αμερικανική ομάδα. Δεδομένου πως δεν υπήρχαν διαθέσιμες θέσεις στο grid, μετά τον αγώνα της Κυριακής του έμεναν μόνο άλλοι δύο για το φινάλε της καριέρας του στη Formula 1!

Οικογενειάρχης, σταρ, μάγειρας και… ήρωας!

grosjean-jolles-stvalentines_2
Ο Ρομέν Γκροζάν με την συζυγό του Μάριον Ζολς. Παντρεύτηκαν τον Ιούνιο του 2012 στο Σαμονί.
Marion-Jolles_2
Την γοητευτική Μάριον Ζολς, ρεπόρτερ του γαλλικού τηλεοπτικού δικτύου TF1, την γνώρισε στα paddock.



Εκτός από αδρεναλίνη, μάχες και επιτυχίες, η εμπλοκή στον μαγικό κόσμο των αγώνων έφερε στο δρόμο του και τη Μάριον Ζολς. Τη σαγηνευτική ρεπόρτερ του γαλλικού τηλεοπτικού δικτύου TF1, την οποία γνώρισε στα paddock. Παντρεύτηκαν τον Ιούνιο του 2012 στο Σαμονί και μαζί απέκτησαν τρία παιδιά.


Το 2014 ο Γκροζάν συμμετείχε στο γεμάτο Formula 1 video clip του τραγουδιού «Dangerous» του David Guetta ενώ τρία χρόνια μετά, εξέδωσε ένα βιβλίο εκλεκτών… συνταγών με τίτλο «Cuisine et Confidences»!




Τέλος, το προηγούμενο καλοκαίρι ανέλαβε δράση όταν άγνωστοι εισέβαλλαν στο σπίτι του, υπερασπιζόμενος την οικογένειά του! Ένας ταλαντούχος ήρως!

https://www.newsauto.gr/formula1-3/antimetopos-me-listes-o-grosjean/

Δείτε βίντεο: Ρομέν Γκροζάν: Ο οδηγός που βγήκε ζωντανός από την πύρινη κόλαση
Ρομέν Γκροζάν: Ο οδηγός που βγήκε ζωντανός από την πύρινη κόλαση


Ειδήσεις σήμερα:

Αποκαλυπτικές φωτογραφίες: Αγοράζουν τη δόση τους, μαζί με τα ανήλικα παιδιά τους, μέρα μεσημέρι εν μέσω καραντίνας

Oruc Reis: Βάζει πλώρη για Τουρκία - Δεν ανανεώθηκε η Navtex

Νιγηρία: Ώρες αγωνίας για τους ομήρους Έλληνες ναυτικούς – «Είμαστε στο έλεος του Θεού» λένε οι οικογένειες
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (5)

Μετριότατος οδηγός

Μονίμως σε τριτοκλασσάτες ομάδες, χωρίς την παραμικρή επιτυχία στο ενεργητικό του. Α, μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε πως το ατύχημα ήταν 100% δικό του λάθος, όπως πολλά άλλα που έχει κάνει στο παρελθόν.

Λευθέρης

Ωραία και όχι πλαστικιά γυναίκα πήρε.. Περατικά !!

ΜΤ

Ποια αυτοθυσια βρε αχρηστοι ,ουτε το χερι του δεν απλωνε ο διασωστης,αργησανε να βγουνε απο το safetycar 10 δευτ/λεπτα για να τον απεγκλωβισουν,που αν δεν εβγαινε μονος του θα ειχε αποτεφρωθε!!!Ημαρτον!!!!

Ιωαννης Β

Ηταν και τυχερος καθως το κοκπιτ διαπερασε τις μπαριερες και μπορεσε να βγει μονος του . Εαν ειχε λιγο μικροτερη ταχυτητα , θα σφηνωνε αναμεσα τους και θα τον εμποδιζαν να βγει .

11

Για άλλη μια φορά αποδείχτηκε επιπόλαιος ο Γάλλος. Τυχερός που απλά τον δάγκωσε. Και ανήκει και αυτός στην γενιά των πιλότων που θέλουν πίστες με πλάτος δεκάδες μέτρα. Πίστες όπως η Imola δεν αρέσουν στην νεα γενιά για αυτό ακριβώς τον λόγο. Γιατί απλά δεν μπορούν να κάνουν άνετα σλάλομ, όπως τους έμαθε ο γερμανός Τίλκε. Για όλα υπάρχει τίμημα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης