Αναθεωρείται πλήρως το καθεστώς εξετάσεων για τα διπλώματα οδήγησης

Αναθεωρείται πλήρως το καθεστώς εξετάσεων για τα διπλώματα οδήγησης

Από τις 19 Ιανουαρίου οι αλλαγές στα διπλώματα  

Αναθεωρείται πλήρως το καθεστώς εξετάσεων για τα διπλώματα οδήγησης
Επί τω δυσκολότερω θα δίνουν εξετάσεις για διπλώματα οδήγησης οι υποψήφιοι οδηγοί, αφού το υπουργείο Υποδομών εναρμονίζεται με τις κοινοτικές οδηγίες, αποφασισμένο να περνά από… κόσκινο τους οδηγούς.

Έως το τέλος του χρόνου, τα μέτρα θα εμπλουτιστούν και με οδηγίες οικολογικής οδήγησης, κάτι για το οποίο δεν φημίζονται ιδιαίτερα οι Έλληνες οδηγοί. 

Οι αλλαγές θα ισχύουν από της 19 Ιανουαρίου και προβλέπουν εξετάσεις κάθε 15 χρόνια έως την ηλικία των 65 ετών και κάθε τρία χρόνια για άνω των 65 ετών. Οι υποψήφιοι θα υποβάλλονται σε ιατρικές εξετάσεις, προκειμένου να πιστοποιηθεί εκ νέου η ικανότητά τους να οδηγούν.

Στα επαγγελματικά οχήματα η ανανέωση θα γίνεται κάθε πέντε χρόνια και κατόπιν, με τη συμπλήρωσή του 65ου έτους της ηλικίας κάθε τρία χρόνια. Όσες άδειες έχουν εκδοθεί με το υφιστάμενο καθεστώς, προβλέπεται ότι θα ισχύουν έως την ηλικία των 65 χρόνων ή έως το έτος 2033, ανάλογα με την περίπτωση. 

Ταυτόχρονα, αυξάνονται τα υποχρεωτικά μαθήματα από 20 σε 25, παραμένουν αμετάβλητα τα θεωρητικά (20 για ΙΧ και 30 για τα δίκυκλα), ενώ δεν θα μπορούν να κάνουν μαθήματα οδήγησης, όσοι δεν έχουν περάσει τα σήματα.
Κλείσιμο

Το νέο πλαίσιο προβλέπει επίσης τη δημιουργία νέων κατηγοριών διπλωμάτων ανάλογα με την τεχνολογία και τις προδιαγραφές των οχημάτων. Στις κατηγορίες αυτές δημιουργούνται η ΑΜ για τα μοτοποδήλατα, η Γ1 για φορτηγά έως 7,5 τόνους και η Δ1 για λεωφορεία έως 16 θέσεων.

Σε ό,τι αφορά τους μοτοσυκλετιστές, προβλέπονται δύο νέες δοκιμασίες στην εξέταση. Η κίνηση με 50 χιλιόμετρα και η αποφυγή εμποδίων και η ακινητοποίηση σε μία ορισμένη απόσταση.  

Το ζητούμενο όμως από τις αλλαγές που φέρνει το υπουργείο είναι να αντιμετωπίσει τις «ταρίφες» των διπλωμάτων που αποτελούν διαχρονικά μία από τις μεγαλύτερες μάστιγες στο χώρο.

Το σχέδιο προβλέπει ότι οι εξεταστές και οι εκπαιδευτές θα έχουν ένα δικό τους μοναδικό αριθμό, ώστε να μπορούν να ελεγχθούν, ενώ θα δίνονται στοιχεία σχετικά με τις εξετάσεις.

Προβλέπεται τέλος η δυνατότητα, οι περιφερειάρχες να επιλέγουν για τις θεωρητικές εξετάσεις μεταξύ μιας διευρυμένης περιφέρειας και όχι υπαλλήλους από την οικεία διεύθυνση μεταφορών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης