Ένα σχολείο, ένα χαμάμ και μια παράσταση

hamam

Μια πολύ πρωτότυπη παράσταση -με την υπογραφή της Σοφίας Κονδυλιά και τη συμμετοχή μαθητών- δημιουργήθηκε μέσα από επιτόπια έρευνα στο χώρο του Καλλιτεχνικού Σχολείου Κερατσινίου που ενσωμάτωσε στα «σπλάχνα» του το χαμάμ που λειτουργούσε εκεί για 40 ολόκληρα χρόνια

«Ένα χαμάμ μέσα σε ένα σχολείο. Ένα σχολείο μέσα σε ένα χαμάμ. Παιδιά και ενήλικες μαζί σε μία τάξη χωρίς δασκάλους και μαθητές». Το μικρό αυτό απόσπασμα μου άρεσε και το συγκράτησα. Και αυτό γιατί συνδέει με ένα αδιόρατο νήμα τη μνήμη που αναδύει ο χώρος, μια ιστορική μνήμη για το κτήριο και την γειτονιά που βρίσκεται που τροφοδοτεί τις σημερινές δημιουργικές δραστηριότητες νέων ανθρώπων.

Ένα σχολείο και μια παράσταση. Μια σχέση πρωτότυπη και αυθεντική.

Διαβάζω στο σχετικό ενημερωτικό σημείωμα: « Η παράσταση “BodIS” δημιουργήθηκε μέσα από επιτόπια έρευνα στους ιστορικούς χώρους του Καλλιτεχνικού Σχολείου Κερατσινίου, όπου από το 1932 έως το 1972 λειτουργούσε ως το αρμένικο χαμάμ «Παλαντζιάν».

Η συνεργασία της δημιουργού με τη μικτή ηλικιακά ομάδα του έργου από μαθητές του Σχολείου και ενήλικες χορευτές, γεφυρώνει το παρόν και το παρελθόν του κτηρίου, φέρνοντας το Σώμα σε συμβολικό διάλογο με τον Χρόνο και τον Αρχιτεκτονικό Χώρο.

Το έργο διερευνά εάν το σώμα, χειραφετημένο από τον κοινωνικά πειθαρχημένο και επαγγελματικά κατασκευασμένο εαυτό του (περσόνα), μπορεί να οδηγήσει σε μία πολυδιάστατη και περισσότερο ανθρώπινη συνύπαρξη.
hamam-1

Σε αυτό το πλαίσιο, το ιστορικό χαμάμ μεταμορφώνεται σε ένα εναλλακτικό «σχολείο», μέσα στο οποίο το σώμα που κοινωνικοποιείται και μαθαίνει, χρειάζεται να συνδεθεί μη στερεοτυπικά τόσο με τον εαυτό του, όσο και με τους άλλους».

Η σύλληψη και η δημιουργία ανήκει στην Σοφία Κονδυλιά. Συνδημιουργοί και ερμηνευτές οι: Βίκυ Αλεξανδράκη, Νίκος Δραγώνας, Ανθή Θεοφυλίδη, Σοφία Κονδυλιά και από κοντά και οι μαθητές Βιολέτα Αργυρού, Φίλιππος Άτκινσον, Αγγελική-Κρηναία Μπεβεράτου, Ναϊρί Μοβσεσιάν, Παναγιώτης Τασούλης. Η Εύη Δημητροπούλου είχε το δικό της μερίδιο ευθύνης στη δραματουργική επεξεργασία της παράστασης, ενώ ο Στέφανος Μπαρμαλιάς υπογράφει την πρωτότυπη μουσική της.

Οι παραστάσεις έχουν προγραμματισθεί για τις 27, 28 Μαΐου & 01, 02, 09, 10, 14 & 15 Ιουνίου 2019 ( με ώρα έναρξης 21:15). Η είσοδος είναι ελεύθερη αλλά pάρτε τα μέτρα σας για υπάρχει εκ των πραγμάτων περιορισμένος αριθμός θέσεων (Κρατήσεις στα: 698 028 3036 & bodisperformance@gmail.com).

Για το τέλος κράτησα χώρο για να γράψω δύο λόγια για την Σοφία Κονδυλιά. Στο βιογραφικό της διαβάζω: Περφόρμερ, δασκάλα χορού και αρχιτέκτων, ιδρυτικό μέλος της μη κερδοσκοπικής εταιρείας "Trial + Error" (2017) με έδρα την Αθήνα. Μετά τις σπουδές της στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή χορού «Ραλλού Μάνου» (2014) και στην Αρχιτεκτονική ΕΜΠ (2012) και άρχισε να διερευνά τη δημιουργία χώρου μέσα από την επιτελεστική τέχνη (performance). Από το 2015-2018 διεξάγει το ερευνητικό πρόγραμμα «Αρχιτεκτονική + Χορός», δημιουργώντας και παρουσιάζοντας παραστάσεις, εργαστήρια και διαλέξεις σε εγχώρια και διεθνή θέατρα και φεστιβάλ. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τη διασταύρωση τεχνών και επιστημών, την εφαρμογή γραπτών και ζωγραφικών πρακτικών κατά τη δημιουργική διεργασία, τη διαδραστική συμμετοχή του κοινού και την πειραματική παιδαγωγική, εφαρμοσμένη σε μικτές ομάδες παιδιών και ενηλίκων. Αυτή τη στιγμή εμβαθύνει στα παραπάνω παρακολουθώντας το μεταπτυχιακό πρόγραμμα Master of Theater Practices στο πανεπιστήμιο ArtEZ στην Ολλανδία (2018-2020) και δημιουργώντας το ερευνητικό πρόγραμμα “Let’s talk about BodIS” που παντρεύει την αρχιτεκτονική και τον χορό με την παιδαγωγική μέσα στα δυο αλληλένδετα έργα “BodIS” (site-specific) και “Let’s talk about BodIS” (solo).
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης