Οι 60 περφόρμερ και τα συναισθήματα μιας δολοφονίας

makas

Ο 42χρονος Παντελής Μάκκας, εικαστικός καλλιτέχνης και περφόρμερ, παρουσιάζει ένα video art project, μια καλλιτεχνική αναπαράσταση της δολοφονίας του μαθητή Αλέξη Γρηγορόπουλου, αποτελούμενη από 60 περφόρμερ –υπό την κινησιολογική καθοδήγηση της χορογράφου Αγγελικής Στελλάτου–, στην Πειραιώς 260 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Ο Παντελής Μάκκας γεννήθηκε το 1976 στην Αθήνα. Είναι εικαστικός, visual artist και performer.

Έχει σπουδάσει φωτογραφία και καλές τέχνες ξεκινώντας το 2000 από την Αθήνα και συνεχίζοντας το 2001 στην Πράγα κι έπειτα το 2004 στο Άμστερνταμ από όπου απέκτησε το πρώτο του πτυχίο καλών τεχνών από το Gerrit Rietvelt Academy.

Από το 2009 έως το 2015 συνεργάστηκε με το πανεπιστήμιο του Leiden στην Ολλανδία για πρότζεκτ καλλιτεχνικής έρευνας και το καλλιτεχνικό του έργο αποτελείται κυρίως με την εφαρμογή video/film installations.

«Εκτός από την πλούσια εικαστική και ερευνητική δραστηριότητά του, ο Παντελής Μάκκας καταγράφει σημαντική παρουσία και ως βίντεο καλλιτέχνης, έχοντας συνεργαστεί μεταξύ άλλων με το Θέατρο Τέχνης, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, το Εθνικό Θέατρο, την ODC Ensemble, το Από Μηχανής Θέατρο κ.ά. Επίσης, έχει εργαστεί ως σκηνογράφος και ηθοποιός» διαβάζουμε στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

makas-1


Στις 10 Ιουνίου –με διάρκεια έως τις 19 Ιουλίου– ο Παντελής Μάκκας παρουσιάζει στην Πειραιώς 260 το έργο «Αντιστολή» –στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Ένα video art project το οποίο αποτελεί καλλιτεχνική αναπαράσταση της δολοφονίας του μαθητή Αλέξη Γρηγορόπουλου το βράδυ της 6ης Δεκεμβρίου 2008.

Σχετικά με το έργο διαβάζουμε «Υπό την κινησιολογική καθοδήγηση της χορογράφου Αγγελικής Στελλάτου, εξήντα περφόρμερ συγκρούονται, ενώ η κάμερα καταγράφει με κάθε λεπτομέρεια τη βία, τα συναισθήματα, τα σώματα, τα πρόσωπα, την ενέργεια, το φόβο, που η δυναμική του πλήθους δημιουργεί.»

«Η δολοφονία Γρηγορόπουλου ήταν το έναυσμα για την έκρηξη ενός κύματος αγανάκτησης πανελλαδικής εμβέλειας, που οδήγησε, κυρίως στην Αθήνα, σε πρωτοφανούς έντασης ταραχές, οι οποίες χαρακτηρίστηκαν ως οι «χειρότερες από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας το 1974.»

«Η εικαστική ματιά του Παντελή Μάκκα επεμβαίνει αναπτύσσοντας, με τη βοήθεια μιας κάμερας μεγάλης ταχύτητας (400 καρέ ανά δευτερόλεπτο) τα τρία λεπτά δράσης, σε ένα πλάνο διάρκειας 45 λεπτών. Το έργο δομείται ως αναπαραγωγή σε αργή ταχύτητα ενός μονοπλάνου, χωρίς τη μεσολάβηση μοντάζ και χωρίς εξωτερική επέμβαση στην ροή και την εξέλιξη της δράσης.»

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

dirfis

2 πανεπιστήμια και 1 ερευνητικό κέντρο (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών), έχοντας στο πλευρό τους μια από τις πρωτοπόρες ελληνικές εταιρείες, την εταιρία Μανιτάρια Δίρφυς ανέλαβαν να αναπτύξουν και να παράγουν ένα πολυδύναμο λειτουργικό τρόφιμο από μανιτάρια

timon-o-athinaios

«Ο Σαίξπηρ δεν κάνει τίποτα μικρό, αναμετριέται πάντα με κάτι πολύ μεγάλο….» σημειώνει ο Στάθης Λιβαθινός, που καταπιάνεται με ένα από τα πιο αινιγματικά και γοητευτικά έργα του μεγάλου δραματουργού, το έργο «Τίμων ο Αθηναίος»

pligomeno-peristeri

Από τη χαοτική μεγαλούπολη της Αθήνας, στη φωτογραφία ενός πληγωμένου περιστεριού και από εκεί σε πορτραίτα ανθρώπων της πόλης, εστιάζει η πρώτη έκθεση φωτογραφίας του ποιητή Κώστα Ζαφειρόπουλου, στο 4ο επίπεδο της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

nyxtes-premieras

Από τον Καζαντζάκη στον Αντώνη, τον πατέρα ενός μέσου ελληνικού σπιτιού και από την ορεινή Ηλεία στη Σαντορίνη το ελληνικό ντοκιμαντέρ δηλώνει την αξιοπρόσεκτη παρουσία στο 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας»

istoria-mousikis

Xειρόγραφα έγγραφα, παρτιτούρες, ηχογραφήσεις, προγράμματα, φωτογραφίες, αλληλογραφία, και σπάνια αρχειακά τεκμήρια εκτίθενται στο κοινό από τη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος "Λίλιαν Βουδούρη"