Μια εκδοχή σεναρίου λίγο πριν την άγρια δολοφονία του

Μια εκδοχή σεναρίου λίγο πριν την άγρια δολοφονία του

Κυκλοφορεί ήδη στα ελληνικά το βιβλίο «Πορνό- Τεό - Κολοσσάλ» , μια εκδοχή σεναρίου ταινίας του Πιερ Πάολο Παζολίνι που στέλνεται στον θεατράνθρωπο Εντουάρντο Ντε Φίλιππο το φθινόπωρο του 1975

Για να είμαι ειλικρινής μαζί σας δεν ξέρω καν γιατί ο αιρετικός Πιερ Πάολο Παζολίνι το τελευταίο φθινόπωρο της ζωής του – το φθινόπωρο του 1975, λίγο πριν το τραγικό του τέλος- επέλεξε να στείλει (με το ταχυδρομείο) στον καθιερωμένο θεατρικό συγγραφέα Εντουάρντο Ντε Φιλίππο μια από τις εκδοχές του σεναρίου της ταινίας που σκεφτόταν να γυρίσει… Κατ΄ουσία πρόκειται για το προσχέδιο του σεναρίου της επόμενης, όπως προγραμμάτιζε, ταινίας του μετά το "Σαλό ή 120 μέρες στα Σόδομα". Στις σελίδες αυτές, που ο Ντε Φιλίππο παραλαμβάνει έναν περίπου μήνα πριν τη δολοφονία του Παζολίνι, "στην ουσία υπάρχουν τα πάντα".

Ένα λογοτεχνικής αξίας κείμενο, λίγο πριν βρει την τελική του μορφή ως το σενάριο της απραγματοποίητης ταινίας του Πιερ Πάολο Παζολίνι, με την οποία σκόπευε να ολοκληρώσει την κινηματογραφική του καριέρα, μετουσιώνεται -για πρώτη φορά στα ελληνικά- σε βιβλίο. «Πορνό-Τεό-Κολοσσάλ», είναι ο τίτλος του βιβλίου που βρίσκεται ήδη στα ράφια και τις προθήκες των βιβλιοπωλείων από τον δραστήριο οίκο της Πλατείας Καρύτση, το βιβλιοπωλείο- εκδόσεις Ο Μωβ Σκίουρος. Το βιβλίο κυκλοφορεί σε μετάφραση - από τα ιταλικά- της Μιχαήλας Πλιαπλιά . Η μεταφράστρια υπογράφει και το επίμετρο. Διαβάζοντας το μαθαίνουμε ότι ο Παζολίνι παιδεύεται με την ιδέα της συγκεκριμένης ταινίας 9 ολόκληρα χρόνια. Στα συν της έκδοσης η πολυσέλιδη ενότητα των σημειώσεων που αφορούν και τον Παζολίνι αλλά και την πολιτική- κοινωνική και οικονομική ζωή της Ιταλίας αυτά τα χρόνια.

Διαβάζοντας στο βιβλίο την εκδοχή αυτή του Παζολίνι για μια ταινία που δεν πρόλαβε να γυρίσει καταλαβαίνεις γιατί επιλέγει τον Ντε Φίλιππο … Ο Εντουάρντο είναι ένα από τα πρόσωπα του σεναρίου. Πάντως, το ερωτηματικό για την επιλογή του προσώπου παραμένει!

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

oramavr

Μια spin off εταιρεία από του Πανεπιστήμιο Κρήτης –μεγάλο μέρος των συνεργατών της οποίας φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις του Επιστημονικού και Τεχνολογικού Πάρκου δίπλα στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Ερευνας στο Ηράκλειο- αλλάζει εποχή στην ιατρική εκπαίδευση.

makas

Ο 42χρονος Παντελής Μάκκας, εικαστικός καλλιτέχνης και περφόρμερ, παρουσιάζει ένα video art project, μια καλλιτεχνική αναπαράσταση της δολοφονίας του μαθητή Αλέξη Γρηγορόπουλου, αποτελούμενη από 60 περφόρμερ –υπό την κινησιολογική καθοδήγηση της χορογράφου Αγγελικής Στελλάτου–, στην Πειραιώς 260 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

scorpions

Οι Κλάους Μάινε και Ρούντολφ Σένκερ των Scorpions και ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΚΟΑ, Στέφανος Τσιάλης, έδωσαν μία πρώτη γεύση από τη σύμπραξή τους στο Καλλιμάρμαρο στις 16 Ιουλίου

11
seu-jorge

Ο 48χρονος Βραζιλιάνος Seu Jorge, ένας από τους πιο ταλαντούχους σύγχρονους μουσικούς, αλλά και ηθοποιούς της Βραζιλίας, παρουσιάζει Στη σκηνή στο Ξέφωτο του Πάρκου «Σταύρος Νιάρχος» ένα αφιέρωμα στον David Bowie μαζί με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, στα πλαίσια του «Summer Nostos Festival»

mousio-iraklidon

Το Μουσείο των Ηρακλειδών εμείς οι γονείς το γνωρίσαμε από τα πρωτοποριακά προγράμματα STEM που συνδυάζουν τις θετικές επιστήμες, την τεχνολογία και το «συναίσθημα» του ανθρώπου, την Τέχνη. Αυτό το καλοκαίρι παραμένει ανοιχτό στα παιδιά και μας συστήνει μια νέα θερινή αστική κατασκήνωση Stem & Art Summer Camp διάρκειας τεσσάρων εβδομάδων.

mavragani

Η 40χρονη Σοφία Μαυραγάνη, χορογράφος και δημιουργός έργων με κοινωνικοπολιτικό χαρακτήρα, παρουσιάζει τον Ιούνιο μια παράσταση χορού «στα όρια του θεάτρου και της μουσικής» –ένα ποιητικό χειμαρρώδη λόγο που ξετυλίγει επί σκηνής το νήμα της γυναικείας αφήγησης– στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

7
rem

“REM/ κήπος” είναι ο τίτλος της νέας παράστασης της Άννας Κοκκίνου στο θέατρο Σφενδόνη. Μία παράσταση που επιχειρεί να μας υπενθυμίσει την ποιητική και ονειρική πλευρά της πραγματικότητας, που συνειδητά επιλέγουμε να αγνοούμε.