Πέντε πόλεις με λεωφορεία χωρίς οδηγό
Πέντε πόλεις με λεωφορεία χωρίς οδηγό
Ολοένα και περισσότεροι δήμοι και άλλοι φορείς ανακαλύπτουν τις δυνατότητες που προσφέρουν οι αυτοματοποιημένες μεταφορές
Όταν ακούς για οχήματα χωρίς οδηγό, πιθανότατα το μυαλό σου να πηγαίνει στο αυτοκίνητο της Google (Self-Driving Car) . Το όχημα του αμερικανικού κολοσσού κυκλοφορεί ήδη δοκιμαστικά στους δρόμους του Μάουντεν Βιου της Καλιφόρνιας και του Όστιν του Τέξας, έχοντας γράψει στο κοντέρ περισσότερα από 1,6 εκατ. χιλιόμετρα. Το παράδοξο από αυτές τις εξορμήσεις των αυτοκινήτων της Google είναι ότι στο σύνολο των τροχαίων ατυχημάτων που έχουν εμπλακεί, αυτός που έφταιγε ήταν ο άνθρωπος-οδηγός του άλλου οχήματος.
Και ενώ το Google Self-Driving Car εξελίσσεται μέρα με την ημέρα, η ιδέα ενός πλήρους αυτοματοποιημένου οχήματος που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς έχει αρχίσει να ωριμάζει σε πολλούς δήμους και λοιπούς φορείς ανά τον κόσμο. Ορισμένες πόλεις εφάρμοσαν πιλοτικά ένα σχετικό πρόγραμμα, κάποιες άλλες τρέχουν σήμερα ένα, ενώ κάποιες άλλες σχεδιάζουν να το κάνουν στο μέλλον. Ας δούμε πέντε χαρακτηριστικές περιπτώσεις.
Και ενώ το Google Self-Driving Car εξελίσσεται μέρα με την ημέρα, η ιδέα ενός πλήρους αυτοματοποιημένου οχήματος που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς έχει αρχίσει να ωριμάζει σε πολλούς δήμους και λοιπούς φορείς ανά τον κόσμο. Ορισμένες πόλεις εφάρμοσαν πιλοτικά ένα σχετικό πρόγραμμα, κάποιες άλλες τρέχουν σήμερα ένα, ενώ κάποιες άλλες σχεδιάζουν να το κάνουν στο μέλλον. Ας δούμε πέντε χαρακτηριστικές περιπτώσεις.
Λα Ροσέλ, Γαλλία
Η πρώτη μεγάλη επίδειξη του Ευρωπαϊκού Προγράμματος CityMobil2 (το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το 7ο Πρόγραμμα-Πλαίσιο για την Έρευνα και την Τεχνολογική Ανάπτυξη και το οποίο πραγματοποιεί πιλοτικές δράσεις πάνω στις αυτοματοποιημένες μεταφορές -λεωφορεία χωρίς οδηγούς) πραγματοποιήθηκε στη γαλλική πόλη μεταξύ Δεκεμβρίου 2014 και Απριλίου 2015. Δεδομένου ότι η Γαλλία δεν διέθετε νομικό πλαίσιο σχετικά με την κυκλοφορία οχημάτων χωρίς οδηγό, χρειάστηκαν εκτεταμένες συνομιλίες με τις αρχές μέχρι το πρόγραμμα να πάρει πράσινο φως. Τελικά όλα πήγαν καλά και έξι μίνι ηλεκτρικά λεωφορεία χωρίς οδηγό άρχισαν να κυκλοφορούν στους δρόμους της Λα Ροσέλ, μεταφέροντας το καθένα έως οκτώ επιβάτες.
Λωζάνη, Ελβετία
Από τον περασμένο Ιούνιο έξι EZ10 της EasyMile εκτελούν μία διαδρομή 2,3 χιλιομέτρων στους χώρους του Ελβετικού Ομοσπονδιακού Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Λωζάνης. Η διαδρομή είναι ενεργή από τις 7.45 έως τις 19.45 καθημερινά και εξυπηρετεί 13.000 φοιτητές, καθηγητές και άλλους εργαζομένους που μεταβαίνουν από τον κοντινό σταθμό του μετρό προς διαφορετικά σημεία της πανεπιστημιούπολης. Το σχέδιο αποτελεί τμήμα του CityMobil2.
Τρίκαλα, Ελλάδα
Η θεσσαλική πόλη βρίσκεται στην avant-garde της καινοτομίας στις αστικές μετακινήσεις. Τα Τρίκαλα είναι το μέρος όπου γίνεται η τρίτη μεγάλης κλίμακας επίδειξη του CityMobil2. Η επίδειξη διαρκεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο μέχρι τον προσεχή Ιανουάριο, με έξι οχήματα Robosoft να εκτελούν ένα δρομολόγιο 2,4 χλμ. υπό διαφορετικές συνθήκες κίνησης. Η επίσημη τελετή έναρξης θα πραγματοποιηθεί στις 10 Νοεμβρίου. Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα της ΕΕ που εφαρμόζει μία πρώιμη νομοθεσία για τις αυτοματοποιημένες μεταφορές.
Τσεντσόου, Κίνα
Η κινεζική βιομηχανία κατασκευής λεωφορείων Yutong έχει το δικό της όραμα για μετακινήσεις με λεωφορεία χωρίς οδηγό. Προς το παρόν έχει θέσει σε πιλοτική λειτουργία ένα δρομολόγιο 32,6 χιλιομέτρων που ενώνει τις πόλεις Τσεντσόου και Καϊφένγκ. Προφανώς λόγω κλίμακας υπάρχει προς το παρόν ένας οδηγός, ο οποίος όμως είναι εκεί για να παρέμβει μόνο σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Κατά τα άλλα, το λεωφορείο φρενάρει στα φανάρια, επιταχύνει και αναπτύσσει ταχύτητα έως 68 χιλιόμετρα την ώρα, αλλάζει λωρίδες. Η πρώτη διαδρομή πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία στις 29 Αυγούστου.
Βάχενιγκεν, Ολλανδία
Μία παραλλαγή του EZ10 που κυκλοφορεί στη Λωζάννη, το WEpod θα καλύψει τη διαδρομή 17 λεπτών μεταξύ Βάχενιγκεν και Έντε από τον προσεχή Νοέμβριο. Θα είναι η πρώτη φορά στην Ευρώπη που ένα λεωφορείο χωρίς οδηγό θα κινηθεί σε εθνική οδό που δεν θα διαθέτει υποδομές συγκεκριμένα για τέτοιου είδους οχήματα. Το WEpod χωρά έξι επιβάτες, έχει ταχύτητα έως 25 χιλιόμετρα ανά ώρα και σε πρώτο στάδιο δεν πρόκειται να κυκλοφορεί υπό δύσκολες συνθήκες (κακοκαιρία, ώρες αιχμής και νύχτα). Αν όλα πάνε καλά, το πρόγραμμα θα επεκταθεί και σε άλλες πόλεις από τον επόμενο Μάιο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα