Memoria στην ΑΣΚΤ

Memoria στην ΑΣΚΤ

Μια παράσταση αφιερωμένη στη γονιδιακή μνήμη και τις επιπτώσεις της, δια χειρός Βασίλη Σκαρμούτσου

Ο Βασίλης Σκαρμούτσος
είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΕΚΠΑ και της επαγγελματικής σχολής ορχηστικής τέχνης Ραλλού Μάνου. Μετά το τέλος των σπουδών του συνέχισε την εκπαίδευση του με σεμινάρια χορού, χορογραφίας, αυτοσχεδιασμού, θεάτρου, devised theatre και δραματοθεραπείας με Ελληνες και ξένους καλλιτέχνες και δασκάλους.



Εκτοτε εργάστηκε με διαφόρους σκηνοθέτες, χορογράφους και εικαστικούς. Το 2012 ίδρυσε το χοροθέατρο AleaJactaEst και ξεκίνησε τη δράση του ως χορογράφος. Μέσα σε τρία χρόνια δημιουργήθηκαν οχτώ χοροθεατρικά έργα (τα τέσσερα μεγάλης διάρκειας) και δύο εικαστικές performances. Τα θέματα των έργων συνήθως αντλούνται από την κοινωνία και, μέσω της δραματουργίας και της κίνησης, αποτελούν σχόλιο πάνω σε κοινωνικά θέματα, θεσμούς και κοινωνικές συμβάσεις με -πολύ συχνά- μία δόση ειρωνείας. Αυτή την περίοδο ανεβάζει το Memoria.



Θέμα του έργου είναι η μνήμη, άλλα όχι όπως την αντιλαμβανόμαστε στη καθημερινότητα μας, όχι δηλαδή η συνειδητή μνήμη που έχει τη μορφή αναμνήσεων. Αντιθέτως, πραγματεύεται τη μνήμη που μπορεί εν δυνάμει να μεταφέρεται μέσω των γονιδίων και η οποία είναι ικανή να κουβαλά αναμνήσεις και συναισθήματα στις γενιές που ακολουθούν. «Στoν άνθρωπο, μνήμη καλείται ο χώρος στον οποίο αποθηκεύονται και από τον οποίο ανασύρονται πληροφορίες συνειδητά», εξηγεί ο Βασίλης και συνεχίζει: «Στην ανώτερη μνήμη, που εδρεύει κυρίως στον εγκέφαλο, οι πληροφορίες μεταφέρονται, κωδικοποιούνται και καταγράφονται σε άλλη μορφή από αυτήν που μεταδίδει η πραγματικότητα στα αισθητήρια όργανα του ανθρώπου».



Στη παράσταση βέβαια δεν δίνεται απάντηση για το αν υπάρχει αυτό το είδος μνήμης. Κάτι τέτοιο εξάλλου δεν έχει αποδειχτεί επιστημονικά. Εξετάζεται όμως το πώς θα λειτουργούσε αυτή σ’ ένα φανταστικό κοινωνικό περιβάλλον και ποιες θα ήταν οι προεκτάσεις της στη ζωή των ανθρώπων, πώς θα διαμορφώνονταν οι συμπεριφορές και τα συναισθήματα. Ο χώρος που τοποθετείται το έργο είναι ένα φανταστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης με βασική αναφορά στον Β’ παγκόσμιο πόλεμο.



Αυτό συμβαίνει γιατί οι πόλεμοι και οι δύσκολες συνθήκες συνήθως ενεργοποιούν εντονότερα τα ένστικτα, τις αισθήσεις, τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές. Το περιβάλλον παραμένει αποστειρωμένο, μέσα στο οποίο οι ηρωίδες βιώνουν τα πάντα ως ανάμνηση. «Εν κατακλείδι», λέει κλείνοντας, «το Memoria ερευνά το κατά πόσο οι άνθρωποι δρουν και αντιδρούν με βάση ένα είδος μνήμης που προέρχεται από γενετική μνήμη και όχι από βιωματική, και πως η ίδια μνήμη λειτουργεί ως μέσο δράσης-αντίδρασης και ως μέσο επιβίωσης».



Info
Χορογραφία/σκηνοθεσία: Βασίλης Σκαρμούτσος
Ερμηνεία: Χριστίνα Αντωνοπούλου, Aννα Απέργη, Καρολίνα Απικιάν, Τζένη Βαγκοπούλου, Φωτεινή Ζούμα, Αφροδίτη Καλαφάτη, Ιωάννα Μάντζαρη, Εύα Μιχαλά, Ελιάν Ρουμιέ, Ζακλίν Σιμονιάν
Πρωτότυπη Μουσική: Ερασμία Τσίπρα
Κοστούμια: Κατερίνα Χατζοπούλου
Διάρκεια: 70 λεπτά
Παραστάσεις: Παρασκευή 26 Ιουνίου 21:00, Σάββατο 27 Ιουνίου 21:00, Κυριακή 28 Ιουνίου 21:00
Θέατρο της Aνωτάτης Σχολής Καλών τεχνών, Πειραιώς 256
Τιμή εισιτηρίου: 10, μειωμένο 7 ευρώ
Τηλ. κρατήσεων: 695 190 2735

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

trouloi

Την ιστορία δύο Ιερών Ναών - μνημείων του 11ου αιώνα - της βυζαντινής περιόδου στο κέντρο της Αθήνας, του Ι.Ν. Εισοδίων της Θεοτόκου (Καπνικαρέα) και του Ι. Ν. Αγίων Θεοδώρων στην πλατεία Κλαυθμώνος, καταγράφει η ιστοσελίδα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών αναδεικνύοντας σημαντικούς χώρους του ιστορικού κέντρου της πόλης

elia-miet-5-wwi

Η θέση της Ελλάδας στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, οι επιπτώσεις του Πολέμου για τη χώρα και ο στρατηγικός ρόλος του ελληνικού χώρου στο πλαίσιο της παγκόσμιας Ιστορίας, παρουσιάζονται σε μια πολυποίκιλη έκθεση στο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τραπέζης

kati-trexei-me-tin-oikogeneia

Ο Δημήτρης Παπανικολάου μας θυμίζει με ένα ξεχωριστό τρόπο ιστορίες από το μακρινό ΄70 -ξαναδιαβάζοντας τον Ταχτσή και την αντίθεση του απέναντι στο ΑΚΟΕ μέσα από το πρίσμα της «πολιτικοποίησης της σεξουαλικότητας»- που φθάνουν μέχρι σήμερα όπου η Μπέττυ έχει παραδώσει σκυτάλη στη Στρέλλα

benaki-shop

T-shirt από τον Γάλλο σχεδιαστή Jean Paul Gaultier, παρεό από …χαρτί περιτυλίγματος ιχθυοπωλείου, έσαρπες, τσάντες μπορεί να βρει κανείς στα πωλητήρια της οικογένειας του αθηναϊκού Μουσείου Μπενάκη

eikastiko-parko-tinos

10 σύγχρονοι καλλιτέχνες παρεμβαίνουν εικαστικά στο χώρο ενός αστικού πάρκου στο κέντρο της Χώρας της Τήνου, με σκοπό τη δημιουργία «ενός Κήπου διαφορετικού, μη κανονικού, που έστω και εφήμερα θα αλλάξει τη σύνδεση του χώρου με το κοινωνικό περιβάλλον»- στο πλαίσιο της δράσης «Κοινωνώ» - Tinos Art Gathering

anemistes

Η Κατερίνα Πολέμη, τραγουδοποιός και συνθέτις της νεότερης γενιάς καλλιτεχνών, συμμετέχει στην πρώτη βραδιά του Anemi Festival, μιας μουσικής συνάντησης στην Χώρα της Φολέγανδρου

the-greek-sandal

Ο Νικόλας Μίνογλου μπορεί να είναι περήφανος για τις επιδόσεις της επιχειρηματικής δραστηριότητας του καθώς κατάφερε να κάνει ηγέτη της online αγοράς παπουτσιών το myshoe.gr αλλά και διεθνή φίρμα τα χειροποίητα Ancient Greek Sandals

1