LIVE

Κορωνοϊός

ksenofon-kontiadis

Είναι υποχρεωτικός ο εμβολιασμός;

Ξενοφών Ι. Κοντιάδης

Η πανδημία κατέστησε κρίσιμη τη συζήτηση για τη συμβατότητα του υποχρεωτικού εμβολιασμού με το Σύνταγμα. Η συζήτηση αυτή δεν είναι νέα. Αναζωπυρώνεται στη διάρκεια πανδημιών, αλλά και με αφορμή την επανεμφάνιση παιδικών ασθενειών που είχαν εκλείψει. Με ποια κριτήρια οφείλουμε να αξιολογήσουμε τη συνταγματικότητα των υποχρεωτικών εμβολιασμών; Στη χώρα μας η κρατούσα άποψη, την οποία εκφράζουν συχνά τα μέλη της Επιτροπής Βιοηθικής, είναι ότι ο εμβολιασμός, ως ιατρική πράξη με πιθανές παρενέργειες, προϋποθέτει την ενημερωμένη συναίνεση του ατόμου.

Η ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας φαίνεται εκ πρώτης όψεως να υπερισχύει της υποχρέωσης του κράτους να μεριμνά για τη δημόσια υγεία. Ως προς τους ανηλίκους, ερωτάται αν η γονική μέριμνα επικρατεί της υποχρέωσης του κράτους να τους προστατεύει, παρά τη συνταγματική δέσμευσή του να μεριμνά για την προστασία των παιδιών. Ο κανόνας, λοιπόν, ότι δεν μπορούν να επιβληθούν δυσμενείς διακρίσεις εξαιτίας του μη εμβολιασμού.

Είναι όμως πράγματι τόσο δύσκολο σε μια φιλελεύθερη δημοκρατία να επιβληθεί η υποχρέωση εμβολιασμού όταν κατά την κρατούσα ιατρική άποψη αποτελεί τη μόνη ασπίδα προάσπισης της δημόσιας υγείας; Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η συναίνεση στην ιατρική πράξη επιδρά όχι μόνο στο υποκείμενο της απόφασης, αλλά και θέτει σε διακινδύνευση την υγεία των άλλων. Ακόμη περισσότερο, η άρνηση εμβολιασμού συχνά εκμεταλλεύεται την ανοσία αγέλης που αποκτάται μέσω του εμβολιασμού της πλειονότητας του πληθυσμού. Με τον τρόπο αυτό διακινδυνεύεται και η δυνατότητα να επωφεληθούν από την ανοσία όσοι πραγματικά την έχουν ανάγκη, δηλαδή σε όσους για ιατρικούς λόγους δεν τους επιτρέπεται ο εμβολιασμός.

Εν όψει της σοβαρής διακινδύνευσης για τη δημόσια υγεία που προκαλείται από την άρνηση εμβολιασμού, γιατί πολλοί άνθρωποι θέτουν σε κίνδυνο τον εαυτό τους και τους άλλους; Γιατί κάποιοι γονείς θέτουν σε κίνδυνο τα παιδιά τους και τους άλλους, όπως συμβαίνει και με τη χρήση μάσκας; Για ορισμένους, ο λόγος είναι η ανησυχία ως προς τις πιθανές παρενέργειες. Αλλοι ισχυρίζονται ότι αντιτίθενται στον εμβολιασμό για θρησκευτικούς ή φιλοσοφικούς λόγους, ενώ για μια άλλη κατηγορία γονέων η έλλειψη πόρων επηρεάζει την πρόσβασή τους στον εμβολιασμό.

Ωστόσο η πανδημία, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, επιτάσσει τον αναστοχασμό πάνω στις παραδοσιακές σταθμίσεις μεταξύ αντιτιθέμενων δικαιωμάτων και αγαθών. Η ανθεκτικότητα των δικαιωμάτων ενισχύεται όταν η κρατούσα άποψη επανεξετάζεται με βάση την εξέλιξη των δεδομένων. Κατά τη γνώμη μου, ο συνδυασμός της αρχής της πρόληψης με την αρχή της αναλογικότητας μπορεί να αποτελέσει θεμέλιο για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό. Ας υποθέσουμε ότι κυκλοφορεί ένα πιστοποιημένο εμβόλιο για τον COVID-19, καθιστώντας την ανοσία αγέλης εφικτή. Συνιστά δυσανάλογο περιορισμό του αυτοκαθορισμού του ατόμου ο εμβολισμός σταθμιζόμενος με τη δημόσια υγεία, την υγεία των άλλων, ιδίως την υγεία των πιο ευάλωτων; Δεν είναι σκόπιμο να τεθούν επίσης στη ζυγαριά η ύφεση που επιφέρει η πανδημία και οι οικονομικές της συνέπειες;

Η αναλογικότητα προϋποθέτει όχι μόνο καταλληλότητα, αλλά και αναγκαιότητα των επιβαλλόμενων μέτρων, δηλαδή την αναζήτηση του ηπιότερου μέσου. Οι παραινέσεις και οι ισχυρές συστάσεις δεν αρκούν για ορισμένες ομάδες του πληθυσμού. Απαιτείται ο υποχρεωτικός εμβολιασμός με την πρόβλεψη κυρώσεων και ελεγκτικών μηχανισμών, παρότι αυτό θεωρείται μια «πατερναλιστική» προσέγγιση για τον ρόλο του κράτους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (14)

Κωνσταντίνος Βαθιώτης

Λυπάμαι πάρα πολύ που ο κ. Κοντιάδης αποσιωπά την θλιβερή αλήθεια: Με τον Ν. 4682/2020 (άρθρο πρώτο παρ. 2 α΄ και ε΄) έχει ή δ η προβλεφθεί η υ π ο χ ρ ε ω τ ι κ ό τ η τ α του εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού, όπως και άλλες πράξεις που π ρ ο σ β ά λ λ ο υ ν την ανθρώπινη α ξ ι ο π ρ έ π ε ι α, μεταξύ των οποίων ο ναζιστικού τύπου προσωρινός εγκλεισμός πολιτών σε υγειονομικές δομές, θεραπευτικά ιδρύματα κ.λπ., όταν υπάρχουν απλώς "εύλογες υπόνοιες ότι μπορεί να μεταδώσουν άμεσα ή έμμεσα τη νόσο". Μάλιστα, ο ανωτέρω νόμος κύρωσε την αντίστοιχη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία είχε εκδοθεί στις 25 Φεβρουαρίου, δηλαδή δύο εβδομάδες προτού καν κηρυχθεί από τον ΠΟΥ η πανδημία. Φαίνεται ότι οι Έλληνες προορίζονται να μετατραπούν σε "πειραματόζωα" της Ευρώπης!

Διαβαζω και ακούω απαράδεκτα πράγματα

Για τη ζωή μου αποφασίζω εγώ και κανένας άλλος. Κανένας δεν θα με υποχρεώσει να κάνω το εμβόλιο εάν δεν θέλω. Δεν υπαρχει καμια δικαιολογία για την παραβίαση ενος θεμελιώδους δικαιώματος. Και τα νουμερα των κρουσματων και θυματων της υγειονομικής κρίσης (ουτε καν επιδημίας) δεν δικαιολογουν τετοια αυστηρότητα και απολυτότητα. Αρχισαν σιγα σιγα τη αυζητηση για να το αυνηθίσουμε. Ξεχαστε το

δηλαδή

μας λες πως είναι δικαίωμά σου να σκοτώσεις αυτούς που ιατρικά δεν επιτρέπεται να εμβολιαστούν. Τράβα σε καμιά ερημιά, άραξε και κάνε ό,τι θες. Εδώ είναι κοινωνία και η ελευθερία του ενός σταματά εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου. Δεν έχεις το δικαίωμα να επωφελείσαι από τα αγαθά μιας κοινωνίας και να συμπεριφέρεσαι ως πρωτόγος όταν είναι να δώσεις κάτι στην κοινωνία.

Κώστας

Είναι καλό ότι το ΠΘ δημοσιεύει τα σχόλια των εχθρών του εμβολιασμού, γιατί έτσι μπορεί να δεί ο καθένας την ανοησία, έως και συνειδητή ψευδολογία, των απόψεών τους.

Nikos

Ίσως θα έπρεπε να διαβάσεις λίγο ιστορία της Σοβιετικής Ένωσης και της ανόδου του ναζισμού για να καταλάβεις τι ανατριχιαστικά πράγματα γράφει ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος. Κανείς δεν μίλησε για τον κορωνοϊό..

SPARTA.

Θα δείτε ότι ο εμβολιασμός θα είναι υποχρεωτικός για να μπορείς να εργαστείς, να έχεις φορολογική ενημερότητα εκτός από την πληρωμή των φόρων, επίσης για να έχεις πρόσβαση στο σύστημα υγείας και για να μπορείς να κυκλοφορείς ελεύθερα μόνο με την πιστοποίηση για τον COVID-19. Και άντε μετά να μην πιστέψεις ότι δεν κρύβεται ο Γκέιτς πίσω από όλο αυτό το χάλι.

Chris

Τα εμβόλια δεν προστατεύουν το άτομο που τα κάνει, αλλά τους άλλους (Κούβελας, καθ. φαρμακολογίας). Αν μια ασθένεια σκοτώνει το 95% του πληθυσμού. Και το εμβόλιό της σκοτώνει το 50%, αυτό το εμβόλιο θα γίνει υποχρεωτικό για την πολιτεία! διότι όντως σώζει τον πληθυσμό. Αλλά για τον άνθρωπο που θα το κάνει είναι ένα αδικαιολόγητο ρίσκο. Διότι σε μια οικογένεια είναι πολύ πιθανόν το εμβόλιο να σκοτώσει ένα μέλος της. Επομένως είναι πιο ορθολογική απόφαση, να βρει ένα καταφύγιο και να απομονωθεί μέχρι να τελειώσει η πανδημία, παρά να κάνει το εμβόλιο! περιμένοντας από τους άλλους να το κάνουν. Διότι κανείς δεν βάζει το συμφέρον της δημόσιας υγείας πάνω από την υγεία των παιδιών του και τη δική του. Ακριβώς για αυτό γίνεται ο εκφοβισμός από το κράτος σε περιπτώσεις πανδημιών. Διότι πρέπει να εξαναγκάσουν τον άνθρωπο να φερθεί ανορθολογικά. Αυτή είναι και η τέχνη της ιατρικής προπαγάνδας. Ο εκφοβισμός και η παραποίηση στοιχείων για να πείσουν τον άνθρωπο να φερθεί μεν κοινωνικά αλλά και ανορθολογικά!

@

Για πες μας ένα τρόπο να απομονωθεί ο κάθε άνθρωπος, και τα 8 δισεκατομύρια. Ανέφικτο. Συνεπώς ο ιός θα συνεχίσει να μεταδίδεται αέναα και θα περιμένουμε πότε θα δημιουργηθεί ανοσία λόγω νόσησης. Αν τώρα έχουμε ένα ιο σαν αυτόν που δεν καταλείπει μόνιμη ανοσία τότε σε ένα δύο χρόνια θα ξανανοσήσουν όσοι επιβίωσαν στο πρώτο κύμα και θα μπούμε σε ένα σπειράλ μέχρι που να επιβιώσουν μόνο οι νέοι χωρίς κανένα πρόβλημα. Υπόψιν ότι ο νέος που νόσησε σήμερα, αν ξανανοσήσει μετά από δύο χρόνια έχει πλέον υποκείμενο νόσημα το οποίο είναι τα κατάλοιπα της πρώτης λοίμωξης.

Αν θέλετε να μιλήσουμε σοβαρά για δημόσια υγεία

Το καλύτερο εμβόλιο είναι τα σύνορα και ο υγειονομικός έλεγχος των εισερχομένων. Από την δεκαετία του 1990 επανεμφανίστηκε στη χώρα η ελονοσία (!), η φυματίωση (!) και άλλες λοιμώδεις αρρώστιες του Τρίτου Κόσμου που είχαν εκλείψει, που σκότωσαν και σκοτώνουν πολύ περισσότερους από τα 200 θύματα του ιού. Τι νόημα έχει να κάνεις εμβόλιο γρίπης και μετά να σε τσιμπάει ένα κουνούπι και να πεθαίνεις από ελονοσία; Έχετε υπόψιν τους αριθμούς; Ο κορωνοϊός είναι λεπτομέρεια μπροστά τους.

Αν θέλετε να μιλήσουμε σοβαρά για δημόσια υγεία

Το καλύτερο εμβόλιο είναι τα σύνορα και ο υγειονομικός έλεγχος των εισερχομένων. Από την δεκαετία του 1990 επανεμφανίστηκε στη χώρα η ελονοσία (!), η φυματίωση (!) και άλλες λοιμώδεις αρρώστιες του Τρίτου Κόσμου που είχαν εκλείψει, που σκότωσαν και σκοτώνουν πολύ περισσότερους από τα 200 θύματα του ιού. Τι νόημα έχει να κάνεις εμβόλιο γρίπης και μετά να σε τσιμπάει ένα κουνούπι και να πεθαίνεις από ελονοσία; Έχετε υπόψιν τους αριθμούς; Ο κορωνοϊός είναι λεπτομέρεια μπροστά τους.

Αν θέλετε να μιλήσουμε σοβαρά για δημόσια υγεία και δημόσια τάξη

Το καλύτερο εμβόλιο είναι τα σύνορα και ο υγειονομικός έλεγχος των εισερχομένων. Από την δεκαετία του 1990 επανεμφανίστηκε στη χώρα η ελονοσία (!), η φυματίωση (!) και άλλες λοιμώδεις αρρώστιες του Τρίτου Κόσμου που είχαν εκλείψει, που σκότωσαν και σκοτώνουν πολύ περισσότερους από τα 200 θύματα του ιού. Τι νόημα έχει να κάνεις εμβόλιο γρίπης και μετά να σε τσιμπάει ένα κουνούπι και να πεθαίνεις από ελονοσία; Έχετε υπόψιν τους αριθμούς; Ο κορωνοϊός είναι λεπτομέρεια μπροστά τους.

Λάζαρος

χαρδαλια εσυ???

«Ο δρόμος προς την κόλαση

είναι στρωμένος με τις καλύτερες προθέσεις» Δάντης Χίτλερ+Στάλιν σε μία συσκευασία. Εισαγγελέας υπάρχει;

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία