Έτοιμες και οι αφίσες! Πανέτοιμες και οι ελληνικές συμμετοχές!

Έτοιμες και οι αφίσες! Πανέτοιμες και οι ελληνικές συμμετοχές!

Ερωτήσεις που ζητούν απαντήσεις διατυπώνονται στα κείμενα που κυριαρχούν στις αφίσες του 20ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που «ανοίγει» τις πόρτες του στις 2 Μαρτίου 2018. Πάντως, κάποιες από τις απαντήσεις θα δοθούν από τις ελληνικές συμμετοχές - 53 μεγάλου μήκους και 25 μικρού μήκους ντοκιμαντέρ στο διεθνές πρόγραμμα, στο ελληνικό πανόραμα και στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα

Έτοιμες και οι αφίσες! Πανέτοιμες και οι ελληνικές συμμετοχές!
Ας αρχίσουμε από τα δεδομένα: α)Έτοιμες οι αφίσες του επετειακού 20ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που ξεκινά στις 2 Μαρτίου και ολοκληρώνει τις προβολές του στις 11 Μαρτίου 2018– αποτέλεσμα της δημιουργικής εργασίας του MNP, ενός graphic design studio με έδρα την Αθήνα που ιδρύθηκε το 2003 από την Κατερίνα Παπαναγιώτου.

β) Ανακοινώθηκαν κι οι ελληνικές συμμετοχές, που λάβουν μέρος - 53 μεγάλου μήκους και 25 μικρού μήκους ντοκιμαντέρ στο διεθνές πρόγραμμα, στο ελληνικό πανόραμα και στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα. 

Ας ξεκινήσουμε από τις αφίσες – αφίσες με «ερωτήσεις που ζητούν απαντήσεις». Σε μια ανάρτηση στη σελίδα του φεστιβάλ στο facebook διαβάζουμε: « Poster concept του 20ού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που σχεδίασε το δημιουργικό γραφείο MNP Athens: Αφετηρία για κάθε δημιουργική ιδέα είναι μία ερώτηση που θα πυροδοτήσει το ενδιαφέρον και θα δώσει κίνητρο για έρευνα. Υπάρχει χρόνος; Είναι ζωντανοί; Πώς αντέδρασες; Απλές λέξεις στη σειρά και ένα σημείο στίξης, δίνουν μία πιθανότητα στην αλήθεια. Μία απλή ερώτηση αρχίζει και διαμορφώνει τον κόσμο του ντοκιμαντέρ όπου ο σκηνοθέτης θα χρησιμοποιήσει ως μέσο αναζήτησης, και θα επιχειρήσει να δώσει μία απάντηση. Η αποτύπωση του θεμελιώδους λόγου δημιουργίας ενός ντοκιμαντέρ, του λόγου για τον οποίο ξεκίνησαν όλα, που σηματοδότησε την ανάγκη του δημιουργού να διερευνήσει μία θεματική».

Κι από τις αφίσες με την πρωτότυπη προσέγγιση «πάμε» στα ελληνικά Ντοκιμαντέρ, που θα συμμετέχουν στη φετινή γιορτή.

Ντοκιμαντέρ που εκπροσωπούν και αντιπροσωπεύουν όλο το φάσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και της τρέχουσας πραγματικότητας. Πολιτική, κοινωνία, ανθρώπινα δικαιώματα, μνήμη, τέχνες, προσωπικότητες, βρίσκονται φέτος στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των δημιουργών των ταινιών που επιλέχτηκαν να προβληθούν. Μάλιστα, χρειάζεται να επισημανθεί ότι φέτος είχαμε ρεκόρ αιτήσεων, με 132 συνολικά, 53 μεγάλου μήκους και 25 μικρού μήκους.
Κλείσιμο

Ας δούμε τι κρατάμε από μια πρώτη …επίσκεψη στη λίστα των προβολών. 
- Και φέτος συναντάμε τη συμμετοχή του Μενέλαου Καραμαγγιώλη με την «Επιστροφή». Στο Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Αυλώνα, γεννιέται μια θεατρική ομάδα κρατουμένων, η οποία δίνει παραστάσεις και σε άλλες φυλακές. Μία διεργασία λυτρωτική κι απελευθερωτική. 



- Πώς γίνεται οι γυναίκες να αποτελούν μόνο το 6% των σεφ και διευθυντών εστιατορίων, ενώ η κουζίνα θεωρείται γυναικεία υπόθεση αναρωτιέται το A Fine Line της Ελληνοαμερικανίδας Ιωάννας Τζέιμς. Η μητέρα της αγωνίστηκε να σταθεί στο ανδροκρατούμενο περιβάλλον των σεφ και μιλά για το θέμα, μαζί με άλλες συναδέλφους της.  

- Ένας άνεργος κινηματογραφιστής και θύμα της οικονομικής κρίσης ξεκινά ένα ταξίδι αναζήτησης εναλλακτικών λύσεων για να ξεπεράσει την κρίση και να ανακαλύψει έναν πιο φυσικό τρόπο ζωής, στο φιλμ «Ένας σπόρος για την αλλαγή» του Αλέξανδρου Οικονομίδη. 

- Αθήνα 2017, μέσα από τα μάτια ενός άστεγου άνδρα που ζει και παρατηρεί τους ανθρώπους. Ο ίδιος δεν ανήκει εκεί, αλλά ευγνωμονεί τον Θεό που έστω έχει κι αυτό, στο «Έξω» του Πέτρου Νιαμονιτάκη.

- Με το ευαίσθητο θέμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων καταπιάνονται τρία ντοκιμαντέρ. α)Τον άγνωστο πόλεμο του νερού στην Ευρώπη αποκαλύπτει το "Μέχρι την τελευταία σταγόνα: Ο μυστικός πόλεμος του νερού στην Ευρώπη" του Γιώργου Αυγερόπουλου. Μια μάχη ανάμεσα σε εταιρικά και δημόσια συμφέροντα, λόμπι, ευρωπαϊκές πολιτικές, λιτότητα και δημοκρατία. β)«Η θηλιά» του Θωμά Σίδερη καταπιάνεται με την ελευθερία του Τύπου και τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Τουρκία, πριν και μετά το πραξικόπημα τον Ιούλιο του 2016 και γ) « Το Παγόβουνο» του Μάνου Παπαδάκη είναι ένα ντοκιμαντέρ για τον σεξισμό και την έμφυλη βία στην ελληνική κοινωνία που εστιάζει στον θύτη και τον μισογυνισμό που οδηγεί στην καταπίεση και τη βία κατά των γυναικών.



Επίσης, ντοκιμαντέρ με αναφορές στον Ανδρέα Παπανδρέου, αλλά και τον Τάκη Λουκανίδη, ενώ άρωμα ιστορίας και μνήμης έχουν τα ντοκιμαντέρ «Ο Τελευταίος Παρτιζάνος» (με αναφορά στον Μανώλη Γλέζο), «Οι Παρτιζάνοι των Αθηνών» (14 ιστορίες από την ΕΑΜικη αντίσταση της πρωτεύουσας), «Το Άμαρι στις φλόγες» (μια ιστορία για ένα χωριό της Κρήτης στην Κατοχή από τον Τάσο Μπιρσίμ), «Η φωτιά που γέννησε μία πόλη» (για τη Θεσσαλονίκη). 

Εκτός αυτών, οι υπόλοιποι θεματικοί άξονες αφορούν το προσφυγικό, τα ταξίδια στον κόσμο, μουσικές διαδρομές, οι άνθρωποι κι οι μύθοι του Κινηματογράφου, κορυφαίους λογοτέχνες, δύο έργα για τη γλυπτική και θεατρικά ταξίδια από την Ελλάδα μέχρι τη Βραζιλία. 

Ετοιμαζόμαστε σιγά σιγά να ξανασυναντηθούμε. Οι «σάλπιγγες» των σινεφίλ ηχούν και πάλι. Η ώρα πλησιάζει ...

Αναλυτικά όλες οι ελληνικές συμμετοχές:
www2.filmfestival.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης