To who is who των νικητών

To who is who των νικητών

Τα πρόσωπα, οι δραστηριότητες και τα σχέδια των τριών πρώτων νικητών του 6ου διαγωνισμού Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας

To who is who των νικητών

Τα πρόσωπα, οι δραστηριότητες και τα σχέδια των τριών πρώτων νικητών του 6ου διαγωνισμού Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας


Τον Μανόλη Τσικανδυλάκη θα μπορούσε κάποιος να τον χαρακτηρίσει ως τον επίμονο Κρητικό καθώς παλεύει χρόνια με ένα φιλόδοξο σχέδιο. Έφτασε μέχρι και το Indiegogo και έστησε καμπάνια χρηματοδότησης της ιδέας του. Ο Μανόλης, λίγο πάνω από τα 35 -μηχανολόγος μηχανικός του ΑΠΘ που ζει και εργάζεται στο Ηράκλειο της Κρήτης-, έβαλε σκοπό φτιάξει ένα αυτοκίνητο πόλης που πιστεύει στη δύναμη των ΑΠΕ. Δικό του δημιούργημα είναι το Sunnyclist, που την Τετάρτη το απόγευμα κέρδισε το τρίτο βραβείο και μαζί 6 χιλιάδες ευρώ στον 6ο διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας.

Με τη βράβευση των 10 προτάσεων που πέρασαν στην τελική φάση «έπεσε» η αυλαία του διαγωνισμού που αποτελεί πλέον οργανικό μέρος του προγράμματος NBG Business Seeds – ένα πρόγραμμα που προχωρά και αναπτύσσεται χρόνο με τον χρόνο και σε νέα πεδία που διαμορφώνονται και μέσα από νέες στρατηγικές συνεργασίες. Για παράδειγμα, ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια της τελετής βραβεύσεων η συνεργασία της Εθνικής Τράπεζας με τον οργανισμό “Israel Advanced Technology Industries”, έναν από τους ισχυρότερους σε δύναμη και επιρροή μηχανσιμούς ανάδειξης και προώθησης startup.

Ο Μανόλης χάρις στην ιδέα του και τον αγώνα –ένας εκ των 777 συμμετεχόντων (είτε μεμονωμένα, είτε ως μέλη ομάδων) που υπέβαλλαν 436 διαφορετικές προτάσεις- βρέθηκε στους 10 και μετά στους 3 πρώτους νικητές. Αλλά, για να δούμε εν ολίγοις το τι είναι το όχημα του Μανόλη. Το Sunnyclist –όπως ονομάζεται- είναι ένα έξυπνο αυτόνομο ηλεκτρικό όχημα που προσφέρει την άνεση και την ευκολία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με την οικονομική και οικολογική κίνηση ενός ποδηλάτου. Σε αντίθεση με άλλα ηλεκτρικά ποδήλατα ή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που καταναλώνουν ενέργεια και πρέπει να φορτίζονται, το όχημα με καταγωγή από την Κρήτη μπορεί να μεταφέρει ολόκληρη οικογένεια αλλά και μια παρέα φίλων παράγοντας πράσινη ενέργεια, με έναν ευχάριστο τρόπο, και να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες των μετακινήσεών μας.

Το Sunnyclist γεννήθηκε ως ιδέα το 2011 και την επόμενη χρονιά είχε φτιαχτεί το πρώτο πρωτότυπο. Με αυτό η ομάδα που το εξέλιξε κατάφερε να καλύψει 800 χιλιόμετρα στον γύρο της Κρήτης σε 5 ημέρες, αλλά και να ανέβει σε υψόμετρο 1100 μέτρων μέσω ασφαλτοστρωμένων και χωμάτινων δρόμων. Ακολούθησε ένα δεύτερο πρωτότυπο το 2013, ενώ τώρα βρίσκονται στη φάση του μοντέλου προπαραγωγής. Η ομάδα του Sunnyclist το 2015 έκανε και μια καμπάνια στο Indiegogo για να συγκεντρώσει τα απαραίτητα κεφάλαια για την προώθηση της ιδέας της – ζήτησε 100 χιλιάδες ευρώ και κατάφερε στο κλείσιμο της καμπάνιας να συγκεντρώσει το 7%, δηλαδή κάτι λιγότερο από 7000 ευρώ.

Ο Μάριος Παπαδόπουλος με την ομάδα του, τη Wifins, είναι οι μεγάλοι νικητές. Εξασφάλισαν 20 χιλιάδες ευρώ, ποσό που θα τους επιτρέψει να προωθήσουν την πλατφόρμα τους. Αλλωστε, τα μέλη της ομάδας έχουν δημιουργήσει μια εταιρεία που έχει πια ωριμάσει και το κυριότερο βάζει στα ταμεία της πραγματικά έσοδα. Πέρυσι κάλυψαν 70 παραλίες δίνοντας ελεύθερη πρόσβαση στο internet με μοναδική υποχρέωση των χρηστών–λουομένων να δουν τα διαφημιστικά μηνύματα μια μάρκας αντιηλιακών.

Με δύο λόγια, πρόκειται για μία πλατφόρμα που εξασφαλίζει αφενός τη δυνατότητα δωρεάν και λειτουργικής internet πρόσβασης για τους καταναλωτές σε μεγάλους χώρους συνάθροισης, αναψυχής, ψυχαγωγίας κλπ (από παραλίες μέχρι εμπορικά κέντρα) και αφετέρου την πραγματοποίηση εταιρικών ενεργειών επικοινωνίας και διαφήμισης στις κινητές συσκευές των συνδεδεμένων χρηστών-καταναλωτών, με έναν επώνυμο, ασφαλή και μετρήσιμο τρόπο! Πρόκειται για μια ώριμη εταιρεία με παρουσία και κυρίως με έσοδα στην ελληνική, κυπριακή και γερμανική αγορά.

Το δεύτερο βραβείο, και μαζί με αυτό 10 χιλιάδες ευρώ, πήγε στον Κωνσταντίνο Συνοδινό και στην ιδέα της ομάδας του να δημιουργήσει ένα μέσο-εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης μόνο για αθλητές. Το Championsid.com είναι η πρώτη ψηφιακή πλατφόρμα αξιολόγησης αθλητικού ταλέντου στη διεθνή αγορά. Η πλατφόρμα επιτρέπει και διευκολύνει τους αθλητές να συστήνονται απευθείας στον αθλητικό πλανήτη επιδιώκοντας να κυνηγήσουν το όνειρο τους.

Με άλλα λόγια, το Champions ID είναι ένα μοναδικό social/επαγγελματικό εργαλείο μέσω του οποίου όλος ο κόσμος του αθλητικού οικοσυστήματος μπορεί να συστηθεί στον υπόλοιπο αθλητικό πλανήτη. Αθλητές, ερασιτέχνες και επαγγελματίες από όλα τα σπορ, προπονητές, scouters, managers, agents, αθλητικοί δημοσιογράφοι, αθλητικά σωματεία και οργανισμοί, δημιουργούν την αθλητική/ψηφιακή τους οντότητα και αλληλεπιδρούν, εξερευνούν ευκαιρίες ή αναζητούν γνώση και δικτύωση. Πριν από λίγο καιρό η πλατφόρμα αναδείχθηκε πρώτος νικητής στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Καινοτομίας και Νεανικής Επιχειρηματικότητας «ideatree» που διοργάνωσε το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ).
{{{ articlebanner-330x100-triple-1 }}}
{{{ articlebanner-330x100-triple-2 }}}
{{{ articlebanner-330x100-triple-3 }}}

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης