35 χρόνια ηθοποιός

35 χρόνια ηθοποιός

Ο Γιώργος Κροντήρης, ηθοποιός του θεάτρου εδώ και 35 χρόνια, εξηγεί γιατί δεν διάλεξε ποτέ του τον δρόμο των «σταρ»

35 χρόνια ηθοποιός

Ο Γιώργος Κροντήρης, ηθοποιός του θεάτρου εδώ και 35 χρόνια, εξηγεί γιατί δεν διάλεξε ποτέ του τον δρόμο των «σταρ»

Κλείσιμο

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, αν και η καταγωγή του είναι από τη Μάνη. Ταξιδεύει από πολύ μικρός και λατρεύει την Ιστορία και ειδικότερα τη μεσαιωνική περίοδο. Η πρώτη του επιθυμία ήταν να γίνει αρχαιολόγος. Τελικά σπούδασε χημεία στο Αννόβερο της Γερμανίας, γερμανική φιλολογία στο φιλοσοφικό τμήμα του πανεπιστημίου της Αθήνας με υποτροφία και μετα από μια ξαφνική παρόρμηση κέρδισε άλλη μια υποτροφία για τη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών.

Παρόλα αυτά, δεν είχε αποφασίσει ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσει, ώσπου ο δάσκαλός του, Δημήτρης Μυράτ, τον ανέβασε, πρωτοετή μαθητή ακόμα, στη σκηνή. Τότε αποφάσισε ότι εκεί θα μείνει και εγκατέλειψε όλα τα υπόλοιπα. Έκτοτε και μέχρι σήμερα κάνει αυτό, χωρίς διακοπή. «Ασχολήθηκα μόνο με το θέατρο, που το αντιμετώπισα πάντα ως τέχνη και όχι ως δουλειά, και ειδικά με το λεγόμενο, καλώς η κακώς, "ποιοτικό" θέατρο και συγκεκριμένα με το κλασικό θέατρο.



»Εγώ βέβαια πιστεύω πως υπάρχουν μόνο δυο είδη θεάτρου. Το καλό και το κακό. Όλα τα αλλά είναι μόδες που έρχονται και παρέρχονται. Αυτό το αντιλαμβάνεται ο υποψιασμένος ηθοποιός και πάντα κάποιοι λίγοι από το κοινό, το οποίο γενικά εθίζεται σε ό,τι του δώσεις. Γι’ αυτό πρέπει να προσέχουμε τι δίνουμε. Όταν προσφέρεις κάτι ουσιαστικό πάντα θα σε ακούσουν. Όταν ξεκίνησα το θέατρο ήταν για λίγους αποφασισμένους. Σκληρός χώρος με αυστηρούς κανόνες, πειθαρχία, άγριο ανταγωνισμό και πολύ δύσκολη δημοσιότητα».

Στα 35 χρόνια είχε δασκάλους και συνεργάτες αρκετούς από τους κορυφαίους του κλασικού θεάτρου, όπως τον Αλέξη Μινωτή, τη Μαρία Χορς την Όλγα Τουρνάκη, τον Αλέξη Διαμαντόπουλο, τον Ντίνο Ηλιόπουλο, τον Δημήτρη Μυράτ, την Αννα Συνοδινού, τον Γιάννη Στεφανέλλη, τον Αλέξη Σολωμό, τον Daniel Lomel, τον Σπύρο Ευαγγελάτο, τον Αγγελο Τερζάκη, τον Ντίνο Δημόπουλο, τη Λήδα Τασοπούλου, τη Μαργαρίτα Λυμπεράκη, την Ηρώ Λάμπρου, τον Κώστα Ταχτσή, την Νίκη Τριανταφυλλίδη, την Αντιγόνη Βαλάκου και πολλούς άλλους.



«Αυτό που έμαθα δίπλα τους είναι ότι ο κάλος ηθοποιός είναι ο έξυπνος ηθοποιός. Θα προσθέσω ότι ο καλός ηθοποιός έχει ένστικτο, σκέψη, ανεξαρτησία, άποψη και φαντασία. Αυτά οφείλει να εκμεταλλευτεί ο έξυπνος σκηνοθέτης και με αυτά να δημιουργήσει. Αυτή είναι η βάση κάθε καλής συνεργασίας με λαμπρά αποτελέσματα. Η σειρά προτεραιότητας είναι συγγραφέας, ηθοποιός και ακολουθούν όλοι οι υπόλοιποι συνεργάτες. Ειδάλλως έχουμε απλώς κομφούζιο και ασκήσεις εντυπωσιασμού».

Αυτόν τον καιρό ετοιμάζει το έργο της Λίλιαν Χέλμαν «Φρουρά στον Ρήνο» που γράφτηκε το 1940 και έγινε ταινία το 1943 με τους Paul Loukas και Bette Davis. Πραγματεύεται κάτι πολύ επίκαιρο: τον κίνδυνο του φασισμού και το δίλλημα κατά πόσον πρέπει κάνεις να αδιαφορήσει προστατεύοντας τα κεκτημένα και τον μικρόκοσμό του ή να αντισταθεί ενεργά, κινδυνεύοντας να χάσει τα πάντα ακόμα και τη ζωή του. Προγραμματίζεται να ανέβει στις 5 Οκτωβρίου στο Στούντιο Μαυρομιχάλη, σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρή και σκηνικά-κοστούμια Διονύση Μανουσάκη. Παίζουν οι Μαρία Μακρή, Δέσποινα Πόγκα, Μαρία Καρακίτσου, Κλεοπάτρα Ροντήρη, Νατάσα Παπαδάκη, Δημήτρης Πλειώνης, Δημήτρης Παπαδάτος.



Όλα αυτά τα χρόνια τι σας έμαθε το θέατρο;

Να γνωρίσω τον εαυτό μου και τον κόσμο σε βάθος. Να ζήσω πολλές ζωές. Να βελτιωθώ. Να ανοίξουν οι ορίζοντές μου. Να κατανοήσω τον κόσμο και την περιπέτεια της ύπαρξης. Ίσως και να γίνω καλύτερος άνθρωπος.

Τι θα λέγατε σε έναν νέο ηθοποιό σήμερα;

Να καλλιεργήσει τις ικανότητές του. Να μάθει όσα περισσότερα μπορεί. Να έχει υπομονή και επιμονή, φαντασία και άποψη, ανοιχτό μυαλό. Να ψάχνει την ουσία και όχι τον εντυπωσιασμό. Να κυνηγάει το σημαντικό.

Η καλύτερη και η χειρότερη στιγμή σας στο θέατρο;

Η καλύτερη: Τελευταία παράσταση του Οιδίποδα επι Κολωνώ με τον Αλέξη Μινωτή και το Εθνικό Θέατρο στην Επίδαυρο. Εγώ, νέος ηθοποιός, κορυφαίος του Χορού. Εκπληκτική παράσταση! Κατάμεστη η Επίδαυρος και στο τέλος χιλιάδες όρθιοι θεατές να αποθεώνουν για πολλή ωρα. Μαγική στιγμή!

Η χειρότερη: Πρωταγωνιστώ στο εργο «Ζωή Πορφυρογέννητη» της Μαργαρίτας Λυμπεράκη στο Εθνικό Θέατρο. Τεράστια παραγωγή. Τελικά κατέβηκε άδοξα, μετά από μια εβδομάδα, λόγω ασθενείας της πρωταγωνίστριας, Αντιγόνης Βαλάκου.

Είναι καλύτερο το θέατρο σήμερα;

Είναι καλύτερο μόνο από τεχνικές δυνατότητες, όχι από ποιότητα και μέγεθος. Σπάνια γίνεται κάτι ουσιαστικό και σπανιότερα κάτι πραγματικά σημαντικό. Δεν υπάρχει πια ΤΟ γεγονός.

«Σταρ» γιατί δεν γίνατε ποτέ;

Γιατί με ενδιέφερε μόνο να είμαι σημαντικός ηθοποιός και ήμουν ανίκανος για δημόσιες σχέσεις και αυτοπροβολή.
{{{ articlebanner-330x100-triple-1 }}}
{{{ articlebanner-330x100-triple-2 }}}
{{{ articlebanner-330x100-triple-3 }}}

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης