Ανακαλύφθηκε ο πρώτος μόνιμος αστεροειδής από άλλο ηλιακό σύστημα

asteroidis

Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν έναν αστεροειδή που κινείται πέριξ του Ήλιου, αλλά με ανάποδη κατεύθυνση από ό,τι οι πλανήτες, και ο οποίος είναι ο πρώτος μόνιμος «κάτοικος» που εκτιμάται ότι προέρχεται από άλλο ηλιακό σύστημα. Πιθανώς μάλιστα πρόκειται για το αρχαιότερο ουράνιο σώμα στο δικό μας ηλιακό σύστημα.

Ο αστεροειδής «2015 ΒΖ509» ή σκέτα ΒΖ έχει πλάτος σχεδόν τριών χιλιομέτρων και άγνωστη σύσταση. Εκτιμάται ότι γεννήθηκε σε κάποιο άλλο ηλιακό σύστημα και εγκλωβίσθηκε από τις βαρυτικές δυνάμεις του δικού μας συστήματος κάποια στιγμή πριν από δισεκατομμύρια χρόνια.

Αυτό εξηγεί την ασυνήθιστη τροχιά του, που είναι ανάποδη από όλους τους πλανήτες και σχεδόν κάθε άλλου σώματος στο δικό μας ηλιακό σύστημα. Έχουν βρεθεί μερικοί ακόμη αστεροειδείς με ανάποδη τροχιά, η οποία παραμένει ένα μυστήριο.

Είχε προηγηθεί προ μηνών ο εντοπισμός ενός άλλου «εξωτικού» αστεροειδούς, που βαφτίσθηκε «Ουμουαμούα», ο οποίος όμως ήταν περαστικός από την ηλιακή «γειτονιά» μας, ενώ ο ΒΖ είναι προ καιρού -θέλοντας και μη- μόνιμος κάτοικος. Η τροχιά του είναι βαρυτικά συνδεμένη με του Δία εδώ και τουλάχιστον 4,5 δισ. χρόνια.

Οι αστρονόμοι, που παρατήρησαν τον ΒΖ με τηλεσκόπια της Χαβάης και της Αριζόνα, έκαναν σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Monthly Notices" της Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας της Βρετανίας.

Ο επικεφαλής ερευνητής δρ Φαδί Ναμουνί του Αστεροσκοπείου της Κυανής Ακτής στη Γαλλία δήλωσε ότι «αν το ηλιακό σύστημα είχε προξενική υπηρεσία και μπορούσε να εκδώσει βίζες σε 'αλλοδαπούς' αστεροειδείς, ο Ουμουαμούα θα έπαιρνε απλώς μιας σύντομης διάρκειας βίζα, ενώ ο ΒΖ πράσινη κάρτα παραμονής».

Οι αστρονόμοι θεωρούν πιθανό ότι στο μέλλον θα βρουν και άλλους αστεροειδείς και κομήτες, που η προέλευσή τους είναι από άλλο ηλιακό σύστημα.

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

coworkers

Η απιστία είναι πιθανότερη αν ένας εργαζόμενος στη δουλειά του έχει πολλές ευκαιρίες για κοινωνικές σχέσεις με το αντίθετο φύλο, δείχνει νέα έρευνα - Ποια επαγγέλματα «ευνοούν» τα διαζύγια

couple

«Είναι πάντα εντάξει να πει κανείς όχι στη σεξουαλική δραστηριότητα με την οποία δεν αισθάνεται άνετα, όποια κι αν είναι η κατάσταση», δήλωσε η επικεφαλής της οργάνωσης Family Planning Association

workout01

Ξέρεις ότι πρέπει να γυμνάζεσαι αλλά δεν θέλεις να το κάνεις για κανένα λόγο. Δυστυχώς η γυμναστική είναι υγεία και χρειάζεται. Ακόμα και μερικά λεπτά άσκησης την ημέρα θα σου δώσουν ενέργεια και ζωή.

kate01__1_

Τώρα που φθινοπωριάζει το μόνο που θέλουμε είναι να χωθούμε στα πουλοβεράκια μας και να απολαύσουμε τη θαλπωρή του σπιτιού μας. Τι γίνεται, όμως, με τα κιλάκια που πήραμε στις διακοπές; Δεν πρέπει να τα χάσουμε;