Υγεία πάνω από όλα: Φάτε περισσότερες φυτικές ίνες και πλήρη δημητριακά σε καθημερινή βάση

olikis-aleseos-dimitriaka

Η έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση ποσότητας τουλάχιστον 25 γραμμαρίων φυτικών ινών τη μέρα σχετίζεται με μια μείωση κατά 15% ως 30% στην πρόωρη θνησιμότητα από οποιαδήποτε αιτία, σε σχέση με όσους τρώνε μικρές ποσότητες τέτοιων διαιτητικών ινών

Όσοι τρώνε κάθε μέρα πολλές φυτικές ίνες και πλήρη δημητριακά (ολικής άλεσης), έχουν μικρότερο κίνδυνο για διάφορες χρόνιες μη μεταδοτικές ασθένειες και είναι γενικά πιο υγιείς, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική μελέτη, που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ).

Η έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση ποσότητας τουλάχιστον 25 γραμμαρίων φυτικών ινών τη μέρα σχετίζεται με μια μείωση κατά 15% ως 30% στην πρόωρη θνησιμότητα από οποιαδήποτε αιτία, σε σχέση με όσους τρώνε μικρές ποσότητες τέτοιων διαιτητικών ινών.

Ειδικότερα, η κατανάλωση άφθονων φυτικών ινών σχετίζεται με μια μείωση κατά 16% ως 24% του κινδύνου για στεφανιαία νόσο, εγκεφαλικό, διαβήτη τύπου 2 και καρκίνο του παχέος εντέρου. Επίσης σχετίζεται με μικρότερο σωματικό βάρος και χαμηλότερο επίπεδο χοληστερίνης.

Για κάθε αύξηση κατά οκτώ γραμμάρια στην καθημερινή κατανάλωση φυτικών ινών, μειώνεται κατά 5% ως 27% ο κίνδυνος καρδιοπάθειας, διαβήτη τύπου 2 και καρκίνου του παχέος εντέρου, ενώ υπάρχει καλύτερη προστασία έναντι εγκεφαλικού και καρκίνου του μαστού.

Επίσης, κάθε αύξηση κατά 15 γραμμάρια στην καθημερινή κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης οδηγεί σε μείωση κατά 2% ως 19% της πρόωρης θνησιμότητας, της στεφανιαίας νόσου, του διαβήτη τύπου 2 και του καρκίνου του παχέος εντέρου. Τα πλήρη δημητριακά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, κάτι που εξηγεί την προστατευτική δράση τους.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Τζιμ Μαν του Πανεπιστημίου του Οτάγκο της Νέας Ζηλανδίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό "The Lancet", αξιολόγησαν (μετα-ανάλυση) όλες τις διαθέσιμες έρευνες (συνολικά 243 μελέτες) που έχουν γίνει έως τώρα σε όλο τον κόσμο σχετικά με τις φυτικές ίνες και τα πλήρη δημητριακά.

Οι περισσότεροι άνθρωποι διεθνώς καταναλώνουν λιγότερα από 20 γραμμάρια φυτικών ινών τη μέρα, ενώ η νέα μελέτη -που θα οδηγήσει σε νέες συστάσεις από τον ΠΟΥ- συμβουλεύει 25 ως 30 γραμμάρια καθημερινά, ενώ ακόμη η μεγαλύτερη ποσότητα προσφέρει έξτρα όφελος για την υγεία.

Η νέα μελέτη βρήκε επίσης ότι η διατροφή με φαγητά που έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο, παρέχει περιορισμένη προστασία μόνο έναντι του διαβήτη τύπου 2 και του εγκεφαλικού. Οι τροφές αυτές μπορεί να περιέχουν σάκχαρα, κορεσμένα λίπη και νάτριο (αλάτι), πράγμα που μειώνει το όφελός τους για την υγεία.

Αντίθετα, όπως επισημαίνει η νέα μελέτη, οι ωφέλειες από τις φυτικές ίνες και τα πλήρη δημητριακά είναι πιο ξεκάθαρες. «Τα οφέλη των ινών για την υγεία υποστηρίζονται από έρευνες τουλάχιστον 100 ετών», δήλωσε ο Μαν.

Αν και η μελέτη δεν δείχνει ότι οι ίνες ενέχουν κάποιους κινδύνους, οι ερευνητές επεσήμαναν ότι η μεγάλη κατανάλωσή τους μπορεί να έχει παρενέργειες για όσους έχουν χαμηλά επίπεδα σιδήρου ή άλλων ιχνοστοιχείων, επειδή οι φυτικές ίνες και τα πλήρη δημητριακά μπορούν να ρίξουν κι άλλο το επίπεδο του σιδήρου στον οργανισμό.

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ (2)

nikolaos

Τα οφέλη είναι ακόμα μεγαλύτερα αν τρώτε και τα κουτιά που περιέχουν τα δημητριακά, είναι όλο φυτικές ίνες! Τρώτε και μερικές πέτρες (όπως τα περιστέρια) για καλύτερη ακόμα υγεία... Οι φυτικές ίνες έχουν μηδενική διατροφική αξία, για αυτό αποβάλλονται στα κόπρανα. Το πόσο συμβάλουν στην καλή "υγεία" τα πλούσια σε φυτικές ίνες δημητριακά μπορεί να το διαπιστώσει ο καθένας μόνος του με ένα μετρητή γλυκόζης: λίγο μετά από την κατανάλωση τους η γλυκόζη στο αίμα κτυπάει ταβάνι ακόμα και αν δεν είσαι διαβητικός. Τρώγε λοιπόν συνέχεια από αυτά για να έρθεις όσο το δυνατό πιο γρήγορα στα χέρια των ιατρών "επιστημόνων...

Συμφωνώ !!

ΙΣΧΥΕΙ

δημόσιο for ever

Τι χαμός είναι αυτός με τα δημητριακά. Αφού είναι όλα γεμάτα ζάχαρη και trans λιπαρά. Σαν να τρως τυρόπιτα σφολιάτα. Δεν είμαι ειδικός, αλλά πιστεύω ότι η καλύτερη διατροφή είναι το λίγο από όλα και κυρίως η διατροφή της χριστιανικής θρησκείας, ασχέτως εάν πιστεύει κάποιος ή όχι.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

osteostrong1

Τι είναι και πώς λειτουργεί το μηχάνημα που ήρθε στην Ελλάδα και υπόσχεται όχι μόνο να φρενάρει τη νόσο, αλλά και να αναπλάσει την οστική και μυϊκή μάζα απαλλάσσοντας τους ασθενείς από τα χρόνια μυοσκελετικά προβλήματα και τον πόνο που τα συνοδεύει

koposi

Ενώ το άτομο στο παρελθόν εξαντλούνταν ανταγωνιζόμενο τους άλλους, το μετανεωτερικό Εγώ εξαντλείται ανταγωνιζόμενο όχι μόνο τους άλλους, αλλά επίσης, και κυρίως, τον ίδιο του τον εαυτό