Η κρίση χτύπησε και τα σκάφη των κροίσων

Η κρίση χτύπησε και τα σκάφη των κροίσων

O αρχιτέκτονας που σχεδιάζει τις πιο γκλάμορους θαλαμηγούς των jet setters μιλάει για τις συνέπειες της λιτότητας στο elite yaghting...

Η κρίση χτύπησε και τα σκάφη των κροίσων
«Στην εποχή της οικονομικής κρίσης τα μεγάλα σκάφη έχουν περιοριστεί. Στις μέρες μας οι παραγγελίες για θαλαμηγούς άνω των 70 μέτρων έχουν πέσει κατακόρυφα» η φράση αυτή του Τζωρτζ Βαφειάδη καταδεικνύει τις δύσκολες μέρες για τα ναυπηγεία που κατασκευάζουν θηριώδη πλωτά παλάτια. Είναι ο άνθρωπος που αναζητούν μερικοί από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες, σημαντικότερους εφοπλιστές, ακόμη και αρκετοί γαλαζοαίματοι για τους φτιάξει τα πλωτά τους παλάτια. Είναι κάτι σαν τον Philippe Starck της θάλασσας.

Ο Ελληνας που κατάφερε να κάνει το γραφείο του στην Ιταλία το πιο περιζήτητο για όσους πρόκειται να αγοράσουν ή να ανακατασκευάσουν θαλαμηγούς. Το τηλέφωνο στο γραφείο του στην οδό Viale dell’Astronomia, στη Ρώμη, χτυπά ασταμάτητα και η γραμματέας του οργανώνει τα ραντεβού του στα διάφορα μέρη του κόσμου: Λονδίνο, Αμερική, Ελλάδα, Κυανή Ακτή, ακόμη και Χονγκ Κονγκ. Το πρόγραμμα δείχνει πνιγμένο ανάμεσα σε αρχιτεκτονικά σχέδια, ραντεβού σε ναυπηγεία και συναντήσεις με ενθουσιώδεις ιδιοκτήτες.

Σκάφη του έχουν φωτογραφηθεί πολλάκις την ώρα της κατασκευής τους, κάνοντας ακόμη και εκείνους που πρόκειται να ταξιδέψουν να μείνουν με το στόμα ανοικτό. Σκάφη όπως του Πάρι Δράγνη, του Γιώργου Προκοπίου, της οικογένειας Mελισσανίδη, του Πάνου Δάβαρη. Δυνατό του σημείο; H φινέτσα, την οποία παντρεύει αρμονικά με την πολυτέλεια, πάντα υπό το πρίσμα της λειτουργικότητας που του θέτει ο ιδιοκτήτης. «Το σκάφος που με έκανε γνωστό ήταν ένα που κατασκευάσαμε στην Αμερική το 1983. Ηταν 46 μέτρα (μεγάλη θαλαμηγός για την εποχή) και λεγόταν “Grande Μuter”, που στην αργκό του Τέξας σημαίνει γιαγιά.

Ανήκε σε έναν σημαντικό επιχειρηματία που είναι πολύ επιτυχημένος στον χώρο των πετρελαίων και διέθετε ένα τιμ ανθρώπων που το πήγαιναν στα πιο σημαντικά θαλασσινά events. Οταν εμφανίστηκε στο Αmerican Cup της Φλόριντα τα αμερικανικά μέσα έπεσαν πάνω του για να το φωτογραφήσουν, αφού ήταν εξαιρετικά πρωτοποριακό. Ακόμη και η “Μiami Herald” είχε κάνει ολoσέλιδο αφιέρωμα για τον Aμερικανό tycoon που απέκτησε μια ασύλληπτη, όπως τη χαρακτήριζαν, θαλαμηγό», αναφέρει ο ίδιος.

Το «Grande Muter» έκανε ευρύτερα γνωστό τον Τζώρτζη Βαφειάδη κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τα εξειδικευμένα περιοδικά έκαναν ειδική αναφορά στο όνομά του και έτσι μέσω Ελλήνων επιχειρηματιών στο Χιούστον αλλά και αλλού, τη δεκαετία του 1990, απέκτησε τους πρώτους πελάτες και στην Ελλάδα. Παρότι το γραφείο του, γνωστό ανά τον κόσμο ως «Vafiadis Studio», έχει συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα ναυπηγεία του κόσμου, ο ίδιος αποφεύγει να αποκαλύψει παραγγελίες και ονόματα ιδιοκτητών. Οσα πλωτά παλάτια, που προορίζονταν για Ελληνες ιδιοκτήτες, είδαν το φως της δημοσιότητας ήταν γιατί ξένα περιοδικά του χώρου ενδιαφέρθηκαν γι’ αυτά, αφιερώνοντάς τους πάμπολλες σελίδες.

«Είναι πρωτοπόρος και έχει πάντα τον τρόπο να λανσάρει νέες μόδες και απόψεις. Είναι αυτό που στην εποχή μας αποκαλούμε decorator leader. Πάνω στην αισθητική του προσπαθούν να πατήσουν κι άλλοι», αναφέρουν γνωστά ξένα περιοδικά που ασχολούνται με το yachting. Γι’ αυτό και δεν διστάζουν να τον κυνηγήσουν όπου κι αν βρίσκεται, προκειμένου να απαθανατίσουν τη δουλειά του και να του πάρουν μια δήλωση. Ο ίδιος, βέβαια, κρατά ιδιαίτερα χαμηλό προφίλ, παραμένοντας εξαιρετικά φειδωλός με τον Τύπο. Ο Τζώρτζης Βαφειάδης είναι μόνιμος κάτοικος Ιταλίας εδώ και χρόνια.

Ως γνήσιος bon viveur είναι ντυμένος πάντα με την τελευταία λέξη της μόδας, αγαπά τα πούρα, διακοσμεί τα σπίτια του σε ύφος μίνιμαλ και συναναστρέφεται αρκετούς από τους ανθρώπους των οποίων έχει επιμεληθεί τα σκάφη. Σχεδιάζει είτε νωρίς το πρωί είτε αργά το βράδυ, όταν όλοι οι συνεργάτες του έχουν φύγει από το γραφείο, ενώ απολαμβάνει να ανοίγει το λάπτοπ και να εμπνέεται σχέδια στις μεγάλες υπερατλαντικές πτήσεις του εξωτερικού.

Οσο για τις εκκεντρικές απαιτήσεις των πελατών του; «Σπανίζουν αυτές», εξομολογείται. «Το πιο ακραίο είναι κάποιος να θέλει να μετατρέψει το σκάφος σε γκαλερί, γεμίζοντάς το με πανάκριβους πίνακες. Ως εκεί όμως. Μπορεί στον πολύ κόσμο τα σκάφη να φαντάζουν ένα είδος πολυτελείας, για κάποιους επιχειρηματίες όμως είναι κάτι σαν δεύτερο σπίτι, γι’ αυτό και προσαρμόζονται στις ανάγκες τους».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης