Πληγή για τους επιχειρηματίες της Βορείου Ελλάδας οι απεργιακές κινητοποιήσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Πληγή για τους επιχειρηματίες της Βορείου Ελλάδας οι απεργιακές κινητοποιήσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Μεγάλες ζημιές, σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, έχουν υποστεί επιχειρήσεις χάνοντας πωλήσεις και πελάτες εξαιτίας των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, σε τηλεφωνική έρευνα που διενήργησε ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος σε 75 επιχειρήσεις, από τις 13  έως τις 15 Φεβρουαρίου προέκυψε ότι το 81% των επιχειρήσεων αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λειτουργίας εξαιτίας των κινητοποιήσεων, το 16% αντιμετωπίζει πο

Πληγή για τους επιχειρηματίες της Βορείου Ελλάδας οι απεργιακές κινητοποιήσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Μεγάλες ζημιές, σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, έχουν υποστεί επιχειρήσεις χάνοντας πωλήσεις και πελάτες εξαιτίας των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, σε τηλεφωνική έρευνα που διενήργησε ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος σε 75 επιχειρήσεις, από τις 13  έως τις 15 Φεβρουαρίου προέκυψε ότι το 81% των επιχειρήσεων αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λειτουργίας εξαιτίας των κινητοποιήσεων, το 16% αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά προβλήματα λειτουργίας και μόνο το 3% δηλώνει ότι οι κινητοποιήσεις επηρεάζουν σε μικρό βαθμό τη λειτουργία της επιχείρησής τους.

Αναφορικά με το ύψος της ζημίας που έχουν υποστεί μέχρι σήμερα οι επιχειρήσεις λόγω των κινητοποιήσεων: το 23% δηλώνει ότι έχει υποστεί ζημία έως και 200.000 ευρώ, το 27%  μέχρι 1 εκατ. ευρώ, το 38% 3 εκατ. ευρώ και το 12% έχει υποστεί ζημία από 3 εκατ. ευρώ και πάνω. Οπως δείχνουν τα αποτελέσματα της έρευνας, και οι 75 επιχειρηματίες χρησιμοποιούν πλέον άλλα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας για να εξυπηρετηθούν. Φορείς της αγοράς εκφράζουν φόβους ότι θα χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας στις επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας  εξαιτίας της υπάρχουσας κατάστασης. Επίσης, επισημαίνουν ότι θα παρατηρηθούν ελλείψεις σε αγροτικά προϊόντα, καθώς επίσης και σε έτοιμα καταναλωτικά προϊόντα στην αγορά, με αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών σε μια σειρά από βασικά προϊόντα.

Αμετάκλητοι στα αιτήματά τους παραμένουν οι εργαζόμενοι. «Φανταστείτε να προχωρούσαμε σε μεγαλύτερες κινητοποιήσεις με μεγαλύτερη διάρκεια, τι θα γινότανε με 24ωρες, 48ωρες και επ’ αόριστον απεργίες; Ολα αυτά τα χρόνια διαμαρτυρόμαστε για έλλειψη προσωπικού και τώρα δικαιωνόμαστε», δηλώνει ο γενικός γραμματέας της ΟΜΥΛΕ Γιώργος Σπανόπουλος. Η κίνηση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΘ, μειώθηκε κατά 45% στα κοντέινερ και κατά 21% στο συμβατικό φορτίο.

Ο διευθυντής Επιχειρησιακών Μονάδων του ΟΛΘ Αρχοντής Γρηγοριάδης δηλώνει: «Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία εκτιμάται ότι τον μήνα Ιανουάριο είχαμε απώλεια της τάξεως των 1,2 εκατομμυρίων ευρώ στα κοντέινερ και 300.000 για το συμβατικό φορτίο. Συνολικά οι απώλειες φτάνουν τα 1,5 εκατομμύρια ευρώ». Πολλές από τις επιχειρήσεις παραγωγικών φορέων προσανατολίζονται σε ομαδικές αγωγές από τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης προκειμένου να αντισταθμίσουν τις σημαντικές ζημίες που έχουν υποστεί τις τελευταίες εβδομάδες από τις διαδοχικές απεργίες και αποχές των εργαζομένων.

Νομικοί παράγοντες, πάντως, που εξειδικεύονται σε νομικά θέματα εκτιμούν ότι ακόμη και αν οι επιχειρηματίες στραφούν στη Δικαιοσύνη κατά του ΟΛΘ για να αποκατασταθεί η οικονομική ζημία δεν θα δικαιωθούν. Να υπενθυμίσουμε ότι οι εργαζόμενοι απέχουν εδώ και επτά εβδομάδες από τις υπερωρίες και την εργασία τους Σαββατοκύριακα και αργίες. 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης