Να πού υπάρχουν λεφτά!
Να πού υπάρχουν λεφτά!
Μετατάξεις στο Δημόσιο, “μαχαίρι” σε άχρηστα ΤΕΙ και ζημιογόνες επιχειρήσεις, STOP σε κρουαζιέρες και ταξίδια από Ταμεία και ΚΑΠΗ προτείνει, μεταξύ άλλων, η Τ.τ.Ε.
UPD:
9
ΣΧΟΛΙΑ
"Απλά μαθήματα οικονομίας" παραδίδει εν μέσω κρίσης στην κυβέρνηση ο Γιώργος Προβόπουλος, που προτείνει συγκεκριμένους, απλούς και πρακτικούς τρόπους αντιμετώπισης των ελλειμμάτων και εξοικονόμησης "ζεστού χρήματος" που έχει ανάγκη η χώρα.
Στην ενδιάμεση έκθεσή του για τη νομισματική πολιτική ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος "βάζει κάτω τα νούμερα" και προβαίνει σε ουσιαστικές διαπιστώσεις αλλά και πολύ τολμηρές (για τα νεοελληνικά ήθη) υποδείξεις, που κοστίζουν λίγο ενώ προσφέρουν πολλά –κυρίως στην "κοινή λογική".
Για το λόγο αυτό συστήνει στην κυβέρνηση:
α) εξορθολογισμό των δαπανών,
β) μόνιμα μέτρα μείωση των ελλειμμάτων,
γ) όχι νέους φόρους. Και προτείνει:
Στην ενδιάμεση έκθεσή του για τη νομισματική πολιτική ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος "βάζει κάτω τα νούμερα" και προβαίνει σε ουσιαστικές διαπιστώσεις αλλά και πολύ τολμηρές (για τα νεοελληνικά ήθη) υποδείξεις, που κοστίζουν λίγο ενώ προσφέρουν πολλά –κυρίως στην "κοινή λογική".
Για το λόγο αυτό συστήνει στην κυβέρνηση:
α) εξορθολογισμό των δαπανών,
β) μόνιμα μέτρα μείωση των ελλειμμάτων,
γ) όχι νέους φόρους. Και προτείνει:
- νέους κανόνες μετατάξεων στο δημόσιο: με την απελευθέρωσή τους από το 2007, οι υπηρεσίες άδειασαν από υπαλλήλους και ζητούν νέες προσλήψεις. Έτσι, πχ, ένας εργαζόμενος σε δημοτική επιχείρηση μετατασσόταν στο δήμο ως μόνιμος και στη συνέχεια στο δημόσιο, όπως και διάφοροι παρατρεχάμενοι που διορίζονταν μετά από 2 χρόνια "θητείας" σε βουλευτικό γραφείο. Επίσης στο υπουργείο Παιδείας που απασχολεί το μεγαλύτερο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων (180-190 χιλιάδες) από κάθε άλλο υπουργείο, με διπλάσιους κατά κεφαλήν εκπαιδευτικούς από όσους η Φινλανδία, με 10.000 εκπαιδευτικούς αποσπασμένους σε υπηρεσίες εκτός Υπουργείου Παιδείας, προχωρά κάθε χρόνο σε πρόσληψη χιλιάδων ωρομίσθιων εκπαιδευτικών για να καλυφθούν τα "κενά".
- "μαχαίρι" σε άχρηστα ΤΕΙ: όπως επισημαίνει ο κ.Προβόπουλος, υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός ΑΕΙ και ΤΕΙ, ενώ συνεχώς δημιουργούνται νέα τμήματα για αντικείμενο που δεν ενδιαφέρει ούτε την αγορά, ούτε τους υποψηφίους σπουδαστές.
- τέλος στην δωρεάν επ’ αόριστον φοίτηση: προτείνει, εναλλακτικά, να αυξηθούν οι υποτροφίες και τα φοιτητικά δάνεια και να επανεξεταστεί το υπάρχον καθεστώς για τους "αιώνιους φοιτητές".
- να ανασταλούν μέχρι νεωτέρας προγράμματα με "δωρεάν" κρουαζιέρες και ταξίδια: σε εποχές το Κράτος παγώνει, μειώνει ή κόβει τελείως τις συντάξεις στο λαό –τονίζει ο Γιώργος Προβόπουλος- θα πρέπει να πάψουν π.χ. για μία πενταετία τα ΚΑΠΗ να προσφέρουν εκδρομές στο εξωτερικό, κρουαζιέρες κλπ, και τα λεφτά να πάνε για αυξήσεις στις συντάξεις. "Δεν θα πρέπει επομένως να συνεχιστούν τα προγράμματα εκδρομών των ΚΑΠΗ στο εξωτερικό με επιχορήγηση των δήμων, ούτε οι επταήμερες καλοκαιρινές διακοπές με κάλυψη ολόκληρου του κόστους από τους δήμους. Εξάλλου, με τον τρόπο αυτό θα εξαλειφθεί και η διαφθορά που συνδέεται με τη λειτουργία των ΚΑΠΗ" τονίζει ο Γιώργος Προβόπουλος. Για τους ίδιους λόγους ζητά να ανασταλούν και προγράμματα μαζικής ενοικίασης ιστιοπλοϊκών σκαφών, μέσω της ΓΓ Νέας Γενιάς.
- "φρένο" στις δαπάνες για τη μεταφορά μαθητών γυμνασίων-λυκείων: ο προϋπολογισμός του 2010 (εν μέσω κρίσης) προέβλεπε πιστώσεις ύψους 280 εκατ. ευρώ για μεταφορά στο σχολείο μαθητών από απομακρυσμένα χωριά. Το ύψος της δαπάνης κρίνεται εξωφρενική αφού, με τα ίδια λεφτά, θα μπορούσε κάθε χρόνο το δημόσιο να …χαρίζει πχ από ένα καινούργιο ΙΧ στους γονείς 28.000 τέτοιων μαθητών (για να τους μεταφέρουν οι ίδιοι) ή να κατασκευάζει 70 καινούργια δωδεκαθέσια σχολεία (ή 140 γυμνάσια) σε ολόκληρη τη χώρα. Όπως υπογραμμίζει ο κ.Προβόπουλος, τα λεφτά για μεταφορά μαθητών έχουν λάβει χαρακτήρα "επιδότησης" των υπεραστικών λεωφορείων και πρέπει να επανεξεταστεί.
- να κλείσουν ζημιογόνες κλπ δημοτικές επιχειρήσεις: στα τελευταία 15 περίπου χρόνια, οι δήμοι ίδρυσαν 6.000 περίπου δημοτικές επιχειρήσεις, τα οικονομικά των οποίων δεν υπόκεινται σε έλεγχο. Οι δήμοι ουσιαστικά καθορίζουν το ύψος των δαπανών τους και στη συνέχεια απαιτούν (και συνήθως λαμβάνουν) αυξημένα κονδύλια από τον προϋπολογισμό.
- Αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας: να πάψει το δημόσιο να πληρώνει "χρυσά ενοίκια" για να στεγάζει τις υπηρεσίες του, και να εισπράττει ψίχουλα από όσα το ίδιο μισθώνει.
Αίσθηση προκαλεί πάντως η πρόταση –που ήταν και πρόταση του ΙΟΒΕ- για την χορήγηση ενός μοναδικού αριθμού για κάθε πολίτη που θα αφορά σε όλες τις οικονομικές του δραστηριότητες και θα καταγράφεται σε ηλεκτρονική αρχείο, για την καταπολέμηση του φαινομένου της φοροδιαφυγής.
- "μαχαίρι" σε άχρηστα ΤΕΙ: όπως επισημαίνει ο κ.Προβόπουλος, υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός ΑΕΙ και ΤΕΙ, ενώ συνεχώς δημιουργούνται νέα τμήματα για αντικείμενο που δεν ενδιαφέρει ούτε την αγορά, ούτε τους υποψηφίους σπουδαστές.
- τέλος στην δωρεάν επ’ αόριστον φοίτηση: προτείνει, εναλλακτικά, να αυξηθούν οι υποτροφίες και τα φοιτητικά δάνεια και να επανεξεταστεί το υπάρχον καθεστώς για τους "αιώνιους φοιτητές".
- να ανασταλούν μέχρι νεωτέρας προγράμματα με "δωρεάν" κρουαζιέρες και ταξίδια: σε εποχές το Κράτος παγώνει, μειώνει ή κόβει τελείως τις συντάξεις στο λαό –τονίζει ο Γιώργος Προβόπουλος- θα πρέπει να πάψουν π.χ. για μία πενταετία τα ΚΑΠΗ να προσφέρουν εκδρομές στο εξωτερικό, κρουαζιέρες κλπ, και τα λεφτά να πάνε για αυξήσεις στις συντάξεις. "Δεν θα πρέπει επομένως να συνεχιστούν τα προγράμματα εκδρομών των ΚΑΠΗ στο εξωτερικό με επιχορήγηση των δήμων, ούτε οι επταήμερες καλοκαιρινές διακοπές με κάλυψη ολόκληρου του κόστους από τους δήμους. Εξάλλου, με τον τρόπο αυτό θα εξαλειφθεί και η διαφθορά που συνδέεται με τη λειτουργία των ΚΑΠΗ" τονίζει ο Γιώργος Προβόπουλος. Για τους ίδιους λόγους ζητά να ανασταλούν και προγράμματα μαζικής ενοικίασης ιστιοπλοϊκών σκαφών, μέσω της ΓΓ Νέας Γενιάς.
- "φρένο" στις δαπάνες για τη μεταφορά μαθητών γυμνασίων-λυκείων: ο προϋπολογισμός του 2010 (εν μέσω κρίσης) προέβλεπε πιστώσεις ύψους 280 εκατ. ευρώ για μεταφορά στο σχολείο μαθητών από απομακρυσμένα χωριά. Το ύψος της δαπάνης κρίνεται εξωφρενική αφού, με τα ίδια λεφτά, θα μπορούσε κάθε χρόνο το δημόσιο να …χαρίζει πχ από ένα καινούργιο ΙΧ στους γονείς 28.000 τέτοιων μαθητών (για να τους μεταφέρουν οι ίδιοι) ή να κατασκευάζει 70 καινούργια δωδεκαθέσια σχολεία (ή 140 γυμνάσια) σε ολόκληρη τη χώρα. Όπως υπογραμμίζει ο κ.Προβόπουλος, τα λεφτά για μεταφορά μαθητών έχουν λάβει χαρακτήρα "επιδότησης" των υπεραστικών λεωφορείων και πρέπει να επανεξεταστεί.
- να κλείσουν ζημιογόνες κλπ δημοτικές επιχειρήσεις: στα τελευταία 15 περίπου χρόνια, οι δήμοι ίδρυσαν 6.000 περίπου δημοτικές επιχειρήσεις, τα οικονομικά των οποίων δεν υπόκεινται σε έλεγχο. Οι δήμοι ουσιαστικά καθορίζουν το ύψος των δαπανών τους και στη συνέχεια απαιτούν (και συνήθως λαμβάνουν) αυξημένα κονδύλια από τον προϋπολογισμό.
- Αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας: να πάψει το δημόσιο να πληρώνει "χρυσά ενοίκια" για να στεγάζει τις υπηρεσίες του, και να εισπράττει ψίχουλα από όσα το ίδιο μισθώνει.
Αίσθηση προκαλεί πάντως η πρόταση –που ήταν και πρόταση του ΙΟΒΕ- για την χορήγηση ενός μοναδικού αριθμού για κάθε πολίτη που θα αφορά σε όλες τις οικονομικές του δραστηριότητες και θα καταγράφεται σε ηλεκτρονική αρχείο, για την καταπολέμηση του φαινομένου της φοροδιαφυγής.
UPD:
9
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα