Την άνοιξη του 2014 ξεκινούν οι εργασίες για τον ΤΑΡ

Την άνοιξη του 2014 ξεκινούν οι εργασίες για τον ΤΑΡ

- Κατ' αρχήν συμφωνία για συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου στην Κοινοπραξία με ποσοστό 5%
- Τα έσοδα εκτιμώνται σε 320 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα 15ετίας
- Δεν προβλέπεται η είσπραξη τελών διέλευσης

Την άνοιξη του 2014 προβλέπεται να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες για τον αγωγό ΤΑΡ, με προοπτική ολοκλήρωσης μέσα σε τρία-τέσσερα χρόνια.

Η ΔΕΠΑ έχει ήδη ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με την κοινοπραξία εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν για προμήθεια ενός δισεκατομμυρίου κυβικών μέτρων αερίου (περίπου το ένα τέταρτο της συνολικής κατανάλωσης της χώρας μας) από τον αγωγό για την ελληνική αγορά, σε ανταγωνιστικές τιμές, ενώ στη συμφωνία προβλέπεται και δυνατότητα κατασκευής διασυνδέσεων του ΤΑΡ για την τροφοδοσία της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας με αζερικό φυσικό αέριο.

Αυτά προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από την ενημέρωση που έκαναν σήμερα ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Ι. Μανιάτης και ο υφυπουργός, Α. Παπαγεωργίου για τον αγωγό ΤΑΡ, μετά την επίσημη ανακοίνωση της Κοινοπραξίας του Σαχ Ντενίζ για την επιλογή του συγκεκριμένου αγωγού για τη μεταφορά του αζερικού αερίου προς την ΕΕ.

Ανακοινώθηκε επίσης ότι υπάρχει κατ' αρχήν συμφωνία για συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου στην Κοινοπραξία του ΤΑΡ, με ποσοστό 5%, η οποία θα ενεργοποιηθεί όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή και ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία του αγωγού.

Ήδη, στο αρχικό σχήμα του ΤΑΡ στο οποίο συμμετείχαν η ελβετική ΑΧΡΟ, η νορβηγική Statoil και η γερμανική Ε.ΟΝ εισέρχονται τα μέλη της κοινοπραξίας του Σαχ Ντενίζ (ΒΡ, Total και η αζέρικη Socar).

Η διαδρομή του ΤΑΡ, υπενθυμίζεται, ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, όπου θα φθάνει το αζερικό αέριο μέσω του αγωγού ΤΑΝΑΡ και θα καταλήγει στην Ιταλία, μέσω Ελλάδας, Αλβανίας και υποθαλάσσιου αγωγού στην Αδριατική.

Τόσο ο υπουργός όσο και ο υφυπουργός ΠΕΚΑ δεσμεύθηκαν για ταχεία (fast track) ολοκλήρωση των διαδικασιών που απαιτούνται για την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών, δηλαδή μεταξύ άλλων τις απαλλοτριώσεις και την περιβαλλοντική αδειοδότηση. Ήδη, έχει συμφωνηθεί η συγκρότηση κοινής ομάδας εργασίας με εκπροσώπους της Κοινοπραξίας και των συναρμόδιων υπουργείων, η οποία σε δυο μήνες θα έχει καταλήξει στο χρονοδιάγραμμα του έργου.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών, τα έσοδα του Δημοσίου από τη λειτουργία του αγωγού εκτιμώνται σε 320 εκατ. ευρώ, σε ορίζοντα δεκαπενταετίας. Δεν προβλέπεται, πάντως, η είσπραξη τελών διέλευσης.

Σε ό,τι αφορά τις διακλαδώσεις του αγωγού, από την ενημέρωση των δύο υπουργών προκύπτει ότι αποτέλεσαν βασικό επιχείρημα για την επιλογή του ΤΑΡ.

Εκτός από τη Βουλγαρία- Ρουμανία και την Αλβανία, υπάρχουν συζητήσεις και κατ' αρχήν συμφωνίες για τροφοδοσία, συνολικά, των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων με αζερικό αέριο.

Για τις τιμές του φυσικού αερίου, ο υφυπουργός Α. Παπαγεωργίου υπενθύμισε ότι έχουν ξεκινήσει ήδη διαπραγματεύσεις με τη ρωσική Gazprom για μείωση των τιμών, ενώ η διεύρυνση των πηγών προμήθειας, στην προκειμένη περίπτωση με τον ΤΑΡ, ενισχύει τον ανταγωνισμό προς όφελος των καταναλωτών.

Ο υπουργός ΠΕΚΑ, Ι. Μανιάτης επισήμανε ακόμη ότι η διακομματική υποστήριξη του έργου, οι προσπάθειες που κατέβαλαν τόσο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κ. Παπούλιας που επισκέφθηκε, το 2011 το Μπακού, όσο και ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς, που βρέθηκε επίσης πρόσφατα στην πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν και η προεργασία από το ΥΠΕΚΑ ήταν παράγοντες που συνέβαλαν αποφασιστικά στην επιλογή του ΤΑΡ, αλλά και στην αλλαγή του κλίματος στις Βρυξέλες, όπου υπήρχε σαφής τάση υποστήριξης του ανταγωνιστικού αγωγού «Ναμπούκο».

Η επίσημη ανακοίνωση της επιλογής του ΤΑΡ

Νωρίτερα σήμερα, η κοινοπραξία Shah Deniz επέλεξε το σχέδιο του αγωγού TAP για την αποστολή φυσικού αερίου προς την Ευρώπη, επιβεβαίωσε ο περιφερειακός διευθυντής της βρετανικής BP, Γκόρντον Μπιρέλ.

Η κοινοπραξία, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BP,  Statoil (Νορβηγία), Total (Γαλλία) και Socar (Αζερμπαϊτζάν) προτίμησε το σχέδιο TAP, που παρακάμπτει τη Ρωσία, από το ανταγωνιστικό σχέδιο του αγωγού Nabucco West.

Την Τετάρτη υπογράφτηκε στην Αθήνα η «Συμφωνία Φιλοξενούσας Χώρας» με την κοινοπραξία του αγωγού, με την πλευρά των αζέρων να κάνουν λόγο για επενδύσεις 1,5 δισ. ευρώ.

Ο αγωγός ΤΑP έχει σχεδιαστεί να ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο, θα διασχίζει τη Βόρεια Ελλάδα, θα περνά από την Αλβανία και θα καταλήγει στην Ιταλία μέσω Αδριατικής. Τα οφέλη της ελληνικής πλευράς σε περίπτωση επιλογής του TAP -όπως όλα δείχνουν- είναι καταρχάς οικονομικά, καθώς θα δημιουργηθούν άμεσα πάνω από 2.000 θέσεις εργασίας και ο αγωγός θα αποτελέσει μια από τις μεγαλύτερες άμεσες ξένες επενδύσεις στη χώρα μας. Διαβάστε περισσότερα εδώ


ΣΧΟΛΙΑ (32)

ΑΝΕΡΓΟΣ

Ερχεται η αναπτυξη με τον γαιδαρο .

Αλκίνοος

Είναι νροπή να θεωρείται επιτυχία η κυβερνητική αποτυχία για προσδοκόμενα έσοδα υψους 320 εκατ ευρώ μέχρι το 2029. Δηλαδή σε ορίζοντα 15 ετίας, από την έναρξη των εργασιών κατασκευής του αγωγού !!!!!!!!Όπως είναι όνειδος η πολυδιαφημισμένη επιχορήγηση από την ΕΕ κονδυλίου 180 εκατ ευρώ για την αντιμετώπιση της ανεργίας στην χώρα μας ,με οικονομική ανακούφιση που μετα βίας αγγίζει το γλίσχρο ποσό των 105 Ευρώ για κάθε άνεργο Έλληνα πολίτη (180.000.000 ευρώ /1.700.000 άνεργοι)!!!!!!!!!!. Και αυτό αποτελεί τεράστιο κατά την κυβέρνηση επίτευγμα.Το σύστημα λαέ προσπαθεί με την ανελέητη προπαγάνδα να σου παρουσιάσει το μαύρο άσπρο και να σε αποπροσανατολίσει από τα σημαντικά. Αφυπνίσου επιτέλους. Ήρθε η ώρα να σώσεις την αξιοπρέπεια και την εθνική σου κυριαρχία.

AKIS

Δεν προβλέπονται τέλη διέλευσης λέει... Δηλαδή τζάμπα μαν! Ώρε μιαν ανάπτυξη!

Γ

ΟΣΟ ΕΙΔΑΤΕ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΕΤΣΙ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ,,...ΑΠΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΘΑ ΘΕΛΕΙΣ ΒΥΖΜΑ....ΕΙΜΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΞΕΡΩ....ΓΕΛΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΜΟΥ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΣΥΓΚΑΤΑΒΑΤΙΚΑ ,ΟΤΑΝ ΠΗΓΑΙΝΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ....ΜΟΥ ΕΛΕΓΑΝ ΜΕ ΝΟΗΜΑ ,ΒΡΕΣ ΚΑΝΕΝΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗ , ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΕΧΕΙΣ ΕΛΠΙΔΑ/.......

Γ

ΤΕΛΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗΣ ΔΕΝ ΕΙΣΠΡΑΤΟΥΝ ΜΟΝΟ ΠΡΟΤΕΚΤΟΡΑΤΑ....Η ΟΛΗ ΦΑΣΑΡΙΑ ΕΓΙΝΕ ΓΙΑ ΄΄ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΑ΄΄ 2Ο ΕΚ ΕΥΡΩ ΦΟΡΟΥΣ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ;;;;ΕΠΕΙΔΗ ΜΑΣ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΗΛΙΘΙΟΥΣ ΛΕΝΕ 300 ΕΚ ΣΕ 15 ΧΡΟΝΙΑ,ΟΧΙ 2Ο ΕΚ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ....ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ 2 ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΣΕ 200 ΧΡΟΝΙΑ....ΟΛΕΣ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΤΩΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ ΑΦΓΑΝΟΙ, ΕΝΩ ΟΙ 100,200 ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΙ ,ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΚΤΛΠ , ΜΕ ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΡΟΥΣΦΕΤΙΑ.......

Petros

O "KATSELIS" PLIRONE PERISOTERO KATHE XRONO KAI EKLISE ....

dealantonis

Παιδια , το σωστο να λεγεται.....Ετσι ειναι, τελη διελευσης για τον αγωγο δεν πρεπει να υπαρχουν..........Τελη διελευσης για να πηγαινουμε Θεσ/νικη πρεπει να υπαρχουν .....τουλαχιστον καιμια 10αρια!!! Γεια σου ρε Αντωνακη με τα ωραια deal...!! Ειμαι σιγουρος οτι ενας κουφος-τυφλος θα υπεγραφε μια συμφωνια 10 φορες καλυτερη!

V

Πραγματικά ασύλληπτο αν ισχύει. Τους δίνεις τζάμπα το «οικόπεδο»... χωρίς νοίκι. Οι εταιρίες που θα διαχειρίζονται τον αγωγό και το αέριο, θα έχουν τα κέρδη τους και διόδια γιοκ!!! Προς ώρας δεν έχει αποσαφηνιστεί το θέμα «τέλη διέλευσης», αν και στα διάφορα πάνελ οι οικονομικοί συντάκτες αφήνουν να εννοηθεί ή λένε ευθέως ότι δεν έχει φράγκο για εμάς. Κατανοώ ότι ο Σαμαράς «καίγεται» για success ιστορίες, καθώς ο Σεπτέμβρης ζυγώνει και θα αρχίσουν τα νέα δράματα (μέτρα), αλλά όχι και έτσι. Πάλι θα μας δείχνουν και θα λένε, «οι μακάκες Έλληνες». Δε λέω να μην γίνει ο αγωγός, το αντίθετο, αλλά όχι πάλι στο «μπιρ παρά».

Ανέστης

Εμ έπρεπε να εμφανίσει μια "επιτυχία" ενόψη συνεδρίου για να γεμίσει με κάτι την ομιλία του. Κακήν κακώς έκλεισαν την συμφωνία όπως φαίνεται. Μα να μην προβλέπεται είσπραξη τελών διέλευσης;! Για γέλια και για κλάματα.. απλά!

Vaggelis39

Σύμφωνα με ανακήνωση της εταιριάς, προτιμήθηκε ο συγκεκριμένος αγωγός διότι ο εταιρός αγωγός που δεν διερχονταν από την Ελλάδα, περνούσε από χώρες όπου η τιμή πώλησηςτου φυσικού αερίου ήταν χαμηλότερη της ελληνικής. Άρα πήραμε τον αγωγό γιατι πολύ απλά το φυσικό αέριο είναι ακριβότερο και πλεον με τη συμφωνία αυτή δεν προβλέπετε να πέφτει....Αλήθεια έχουν αποφασιστεί οι απαλοτριώσεις ή θα πάρουν τα χωράφια του κόσμου τσάμπα με προεδρικά διατάγματα??????

ΕΛΕΝΗ - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ

εαν δηλαδή η Ελλάδα κερδίζει 21 εκ ευρώ το χρόνο, προς τι η φασαρία; Δορυφοριποιήθηκε πια επίσημα απο την εδώ Κυβέρνηση... ή εγώτο βλέπω έτσι

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης