Ηλεκτρικά οχήματα: Τα δέκα βήματα για την επιδότηση αγοράς

electrixc_cars

Η πλατφόρμα για τις αιτήσεις επιδότησης ανοίγει στις 24 Αυγούστου - Διαβάστε αναλυτικά τι πρέπει να κάνουν οι ενδιαφερόμενοι - Οι επιδοτήσεις για ΙΧ, ταξί, δίκυκλα

Σε δέκα βήματα θα ολοκληρώνεται η διαδικασία υποβολής της αίτησης φυσικών προσώπων για επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικού οχήματος στην πλατφόρμα που θα ξεκινήσει να λειτουργεί στις 24 Αυγούστου.



Οι λεπτομέρειες της διαδικασίας σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη την περασμένη εβδομάδα θα εξειδικευθούν με Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί πιθανότατα εντός της εβδομάδας. Τα βήματα που ορίζονται για την υποβολή της αίτησης είναι:

1.Εισαγωγή στοιχείων στα πεδία του συστήματος

2.Επιλογή Μοντέλου Οχήματος από την καταχωρημένη λίστα

3.Επιλογή αγοράς/Μίσθωσης

4.Επιλογή δίκυκλου ή ποδηλάτου (tick choice)

5.Επιλογή (ΝΑΙ/ΌΧΙ) επιδότησης φορτιστή

6.Επιλογή Μοντέλου Φορτιστή

7.Επιλογή απόσυρσης (ΝΑΙ/ΌΧΙ)

8.Υπολογισμός επιδότησης

9.Επισύναψη δικαιολογητικών

10.Υποβολή Αίτησης



Αντίστοιχα για την αγορά ηλεκτρικού ταξί (για την οποία είναι υποχρεωτική η απόσυρση του παλιού οχήματος τα βήματα είναι 7 και ορίζονται ως εξής:

1.Εισαγωγή στοιχείων στα πεδία του συστήματος

2.Επιλογή Μοντέλου από την καταχωρημένη λίστα (ΒΕV ή Υβριδικό Plug In)

3.Συμπλήρωση στοιχείων απόσυρσης

4.Επιλογή αγοράς / Μίσθωσης

5.Υπολογισμός επιδότησης

6.Επισύναψη δικαιολογητικών

7.Υποβολή αίτησης

Τέλος για τα νομικά πρόσωπα η διαδικασία περιλαμβάνει:

1.Εισαγωγή στοιχείων στα πεδία του συστήματος

2.Επιλογή Μοντέλου από την καταχωρημένη λίστα

3.Επιλογή αγοράς/Μίσθωσης

4.Επιλογή δίκυκλου

5.Επιλογή απόσυρσης (ΝΑΙ/ΌΧΙ)

6.Υπολογισμός επιδότησης

7.Επισύναψη δικαιολογητικών

8.Υποβολή αίτησης



Η δράση που ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα έχει προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ, ποσό που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μπορεί να καλύψει την αγορά 15.000 αυτοκινήτων και 12.500 δικύκλων (σκούτερ και ποδήλατα). Ωστόσο ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πως αν χρειαστεί, ο προϋπολογισμός της δράσης θα αυξηθεί. Ήδη η αναγγελία της δράσης έχει προκαλέσει αυξημένο ενδιαφέρον για ηλεκτρικά ποδήλατα και επέκταση του χρόνου αναμονής για παραλαβή τους.



Οι επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων είναι:

-Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή προ φόρων έως 30.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 20 % με όριο τα 6.000 ευρώ. Από 30.001 έως 50.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 15 % με όριο τα 6.000 ευρώ.

-Για δίκυκλα - τρίκυκλα, ποσοστό 20 % επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

-Για ποδήλατα, ποσοστό 40 % (είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη) με όριο τα 800 ευρώ.

-Τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να ζητήσουν επιπλέον επιδότηση 500 ευρώ για αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή (σε συνδυασμό με αγορά ΙΧ, όχι ποδήλατου ή σκούτερ).

-Με απόσυρση παλαιού οχήματος / δικύκλου (εξαιρούνται τα ποδήλατα) παρέχεται επιπλέον μπόνους 1000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.

-Για ταξί η επιδότηση είναι 25 % επί της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 8.000 ευρώ ή, αν πρόκειται για plug in υβριδικό μοντέλο, ποσοστό 15 % με όριο τα 5.500 ευρώ. Είναι υποχρεωτική η απόσυρση του παλιού οχήματος (πρέπει να είναι παλαιότερο από την 1-1-2013), η οποία επιδοτείται με επιπλέον μπόνους 2.500 ευρώ.

-Για τις εταιρίες το ποσοστό της επιδότησης είναι 15 % με όριο τα 5.500 ευρώ ή 4.000 για υβριδικά. Προβλέπεται όριο αγοράς έως 3 αυτοκινήτων (6 για όσες έχουν δραστηριότητα σε νησιά). Για τα δίκυκλα η επιδότηση είναι ποσοστό 20 % επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.



Σε όλες τις περιπτώσεις δίνονται πρόσθετα κίνητρα για αγορά οχημάτων από πολύτεκνους και άτομα με ειδικές ανάγκες (επιπλέον 1000 ευρώ για αυτοκίνητο και 500 ευρώ για δίκυκλο/ποδήλατο).



Εντός της εβδομάδας θα ενεργοποιηθεί η ιστοσελίδα του προγράμματος (http://kinoumeilektrika.ypen.gr), όπου θα αναρτηθούν όλες οι σχετικές ανακοινώσεις, ενώ από την ίδια ημέρα θα λειτουργήσει τηλεφωνικό κέντρο (help desk) για το πρόγραμμα (2131513640 / 2131513643 ώρες 10.00 - 18.00 και στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
support.kinoumeilektrika@prv.ypeka.gr .
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (25)

Ελλαδιστανός

Ίσως για αρχή ηλεκτρικά λεωφορεία με περισσότερες και συχνότερες διαδρομές και ταυτόχρονα αύξηση τιμών καυσίμων πλην επαγγελματικών οχημάτων.

αλεξ

η ηλεκτροκινηση ειναι μια χαζη ιδεα..δηλαδη εχει ο αλλος κασερι 50χιλιαρικα για αγορα αυτοκινητου και τον ενοχλουν τα λεφτα της βενζινης..αστεια πραγματα..αλλα και να αλλο θεμα που κανενας δεν μας λεει,ειναι ποσο θα ερχεται ο λογαριασμος του ρευματος ,γιατι υποψιαζομαι οτι θα χτυπαει ανετα 300 και 500αρια το μηνα,με την καθημερινη φορτιση ηλεκρικου αυτοκινητου,θα βγαινει δηλαδη πολυ πιο ακριβα απ οτι αν ειχαμε ενα ντιζελ αμαξι..

47 65 6f 72 67 65

Δηλαδή οι Νορβηγοί που αγοράζουν κατά 60% ηλεκτρικά ενώ έχουν και δικά τους πετρέλαια μας λες ότι είναι βλάκες. ΟΚ, ότι πεις.

@@

Είναι πολύ νωρίς για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έχουν πολλά προβλήματα (αυτονομία, κόστος αγοράς, σημεία φόρτισης, κόστος σε μπαταρίες ...), σε 10 χρόνια το συζητάμε

47 65 6f 72 67 65

Σε 5 χρόνια η άλλη σου επιλογή θα είναι το γαϊδουράκι. Μέχρι τότε όποιος αγοράζει ηλεκτρικό θα εξοικονομεί λεφτά από καύσιμα, λάδια, σέρβις, ανταλλακτικά, τέλη. Κάτσε και συζήτα το.

ΕΛΛΗΝΑΣ

Μερικές παρατηρήσεις ακόμα. Στο μελλοντικό κόστος χρήσης πρέπει να ληφθεί υπ' όψη το πιθανό κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας. Οι συνεχείς φορτίσεις μειώνουν τη ζωή της μπαταρίας, ειδικά με τους ταχυφορτιστές του δημόσιου δικτύου. Σήμερα δεν συμφέρει να αλλάξεις μπαταρία που έχει διάρκεια ζωής περίπου 5 χρόνια σε κινητό τηλέφωνο η σε laptop και αγοράζεις καινούργιο. Τι κόστος θα έχει η αλλαγή της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου; Της ίδιας τεχνολογίας li-ion χρησιμοποιούν. Οι κατασκευαστές βέβαια προσπαθούν να βρουν κάποια άλλα υλικά για την κατασκευή μπαταριών ειδικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής αλλά ακόμα είναι στην αρχή των ερευνών. Οπότε ζήσε Μάη μου. Συμφωνώ ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι το μέλλον της αυτοκίνησης με "μηδενικούς" ρύπους, διαφωνώ όμως με το κόστος χρήσης, και οι ηλεκτροκινητήρες έχουν βλάβες, τουλάχιστον προς το παρόν νομίζω ότι είναι δύσχρηστα.

47 65 6f 72 67 65

Οι ηλεκτροκινητήρες βλάβες? Τι ακριβώς θα χαλάσει από έναν ηλεκτροκινητήρα? Μήπως έχεις μπερδευτεί με τους θερμικούς που έχουν πάνω από 2.000 εξαρτήματα και είναι επιρρεπείς σε βλάβες? Έχω άπειρα ηλεκτρικά μοτέρ σε διάφορες συσκευές που λειτουργούν απρόσκοπτα επί δεκαετίες. Τα πιστεύουν αυτοί που σου λένε να τα γράφεις αυτά? Πάμε στις μπαταρίες. Τα 5 χρόνια κατ' αρχήν που τα βρήκες? 8 χρόνια είναι η εγγύηση μπαταριών σε όλα τα ηλεκτρικά ή 160.000 χλμ. Ακόμη και με την πιο ευτελή τεχνολογία μπαταριών λιθίου όλοι γνωρίζουν ότι αντέχουν 1000 πλήρεις φορτίσεις πριν χάσουν το 20% της χωρητικότητάς τους, με νορμάλ χρήση και σύστημα διαχείρισης θερμότητας που έχουν όλα τα σοβαρά ηλεκτρικά. Με 500 χιλιόμετρα αυτονομία αυτό ισούται με 450.000 χλμ. λόγω και της μεσοσταθμικής μείωσης της αυτονομίας, μέχρι να χάσει η μπαταρία το 20%. Ξέρεις πόσα λεφτά έχει εξοικονομήσει κάποιος σε τόσα χιλιόμετρα? Επίσης, ξέρεις πολλούς που φτάνουν αυτά τα χιλιόμετρα πριν στείλουν το αυτοκίνητό τους για ανακύκλωση? Και φυσικά ας μην μιλήσουμε για τις νέες μπαταρίες που θα διαρκούν μερικά εκατομμύρια χιλιόμετρα. Πάλι απλήρωτος θα μείνεις. Χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια πες στα αφεντικά σου. Αυτά είναι επιχειρήματα 2 δεκαετιών πριν εμφανιστούν τα ηλεκτρικά.

Μην χάσει η Γερμανία

Αμέσως να φορολογήσει με ευρωπαϊκά κονδύλια τις βιομηχανίες της.

ΕΛΛΗΝΑΣ

Μερικές παρατηρήσεις. Η συνολική επιδότηση, από τα παραπάνω γραφόμενα, για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου έχει "ταβάνι" 7.500 ευρώ. Εάν λάβουμε υπ' όψη ότι το κόστος αγοράς ενός μικρομεσαίου ηλεκτρικού οχήματος είναι περίπου 10.000 με 12.000 ευρώ ακριβότερο από το αντίστοιχο βενζινοκίνητο, παρά την επιδότηση εξακολουθεί να είναι ασύμφορη. Αν υπολογίσουμε το κόστος της αγοράς φορτιστή περίπου 1.000 ευρώ, το κόστος εγκατάστασής του από ηλεκτρολόγο περίπου 500 ευρώ, οι φορτιστές χρειάζονται δική τους γραμμή ρεύματος από τον πίνακα, καθώς και την μελέτη εγκατάστασης περίπου 100 ευρώ (οι τιμές είναι από site γνωστού προμηθευτή και εγκαταστάτη φορτιστών) έχουμε ένα κόστος περίπου 1.600 ευρώ επιπλέον, άρα συνολικά έχουμε ένα επιπλέον κόστος παρά την επιδότηση της τάξης των 4.100 έως 6.100 ευρώ. Προϋπόθεση είναι να έχεις και ιδιωτικό χώρο στάθμευσης. Βέβαια θα γλυτώσουμε αρκετά χρήματα από την αγορά καυσίμων, service κλπ. στο μέλλον. Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι η αυτονομία. Ακόμα και στην Αθήνα δεν υπάρχουν πολλά σημεία φόρτισης πολύ δε περισσότερο στην επαρχία. Αν λάβουμε υπ' όψη ότι η αυτονομία ενός μικρομεσαίου ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι με ιδανικές συνθήκες περίπου 340 χιλιόμετρα και θέλω να πάω στην Σπάρτη που απέχει από την Αθήνα 270 χιλιόμετρα πιθανώς να μην φτάσω διότι ο δρόμος έχει αρκετές ανηφόρες, θα ανοίξω και τον κλιματισμό γιατί έχει ζέστη η κρύο θα βάλω και μουσική για το ταξίδι οπότε μειώνω σημαντικά την αυτονομία. Φορτιστές στο δρόμο έχει στην έναν Κόρινθο, έναν στην Τρίπολη και έναν στην Σπάρτη. Ένα ταξίδι που με το συμβατικό αυτοκίνητο θα χρειαζόμουνα 2 ώρες περίπου θα χρειαστώ το λιγότερο 2,5 ώρες, και αν ο φορτιστής είναι κατειλημμένος από άλλο ηλεκτρικό το λιγότερο 3 ώρες. Αν θέλω να κάνω και μια περιήγηση στην Μάνη, με πλήρη φόρτιση από την Σπάρτη δεν με φτάνει να επιστρέψω. Νομίζω ότι πρώτα πρέπει να φτιαχτεί ένα ικανοποιητικό δίκτυο δημόσιων φορτιστών και μετά να γίνουν οι επιδοτήσεις, αλλιώς τα ηλεκτρικά περιορίζονται μόνο για τις μεγάλες πόλεις δηλ. Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Βαγγέλης

Αρκετά από αυτά που λες έχουν βάση αλλά ο στοχασμός διακατέχεται από αρνητικες σκέψεις ως προς την ηλεκτροκίνηση.Τουλαχιστον μιλάς και τεκμηριωνειςς την άποψη σου με σεβασμό.Κανεις όμως λάθος διότι ακόμη και τώρα υπάρχουν ΠΑΡΑ ΠΑΡΆ ΠΟΛΛΟΊ σταθμοί και αν δεις την ανακοίνωση τις blink το λέει ξεκάθαρα ότι έχει πλέον καλύψει όλη την επικράτεια.Φορτιστη δεν χρειάζεσαι παρά μόνο αν είσαι επαγγελματίας πχ ταξί αλλά και αυτό σε λιγότερο από χρόνο θα έχει λυθεί διότι υπάρχουν ταχυφορτιστες στο εθνικό δίκτυο με μόνη εξαίρεση προς Σπάρτη όπως είπες και για Αλεξανδρούπολη.

Ελα μωρέ

Δώσε στον λαό ταξί βέκτρα και οκτάβια ντίζελ με ενα μύριο χιλιόμετρα και βάλε. Να πατάει γκάζι να φύγει και να βλέπεις το ντουμάνι δεκαπέντε αυτοκίνητα πίσω!!!

Εδω

ο κοσμος απο την πολλή ανάπτυξη δεν εχει λεφτά να παρει μια μεταχειρισμένη τυρόπιτα, τα ηλεκτρικά αυτοκινητα τον μάραναν. Δωστε πρωτα επενδυσεις και δουλειες ουσιας στον κοσμακη, να εχει να πληρωσει τη ΔΕΗ καθε μηνα, και μετά επιδοτήστε και τα ηλεκτρικα αμαξια

...

Έχετε καταλάβει τι συμβαίνει;; Τι κρίση έχει έρθει λόγω της κορονοβλακειας και μιλάτε για ηλεκτροκίνηση;; Έχετε τεράστια ευθύνη ως δημοσιογράφοι - υπάλληλοι του Κούλη- για το κλείσιμο και την καταστροφή των επιχειρήσεων

Γβ

Θ φάτε φολα!!!! Δώσατε δουλειά στο κολλητό σας με το κέντρο της αθηνας, φτιάξατε μια βλακεία και τώρα πάτε να παρασύρετε τον Έλληνα σε ηλεκτρικό;;; Ρε ουστ. Εδώ δεν έχετε νοσοκομεία και παιδεια και σας πόνεσε για το περιβάλλον...ρε ουστ!!!

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης