Οι «Τρωάδες» γίνονται κορεατική όπερα με έναν άνδρα να υποδύεται την «Ωραία Ελένη»

troy

Μία νέα, ανατρεπτική ανάγνωση της κλασσικής τραγωδίας του Ευριπίδη που αναμένεται να εντυπωσιάσει στο διεθνές φεστιβάλ θεάτρου του Λονδίνου

Μία νέα, ανατρεπτική ανάγνωση της κλασσικής τραγωδίας του Ευριπίδη «Τρωάδες» πρόκειται να προσφέρει ο διάσημος σκηνοθέτης Ονγκ Κενγκ Σεν στους θεατές του διεθνούς θεατρικού φεστιβάλ του Λονδίνου.

Πάνω από 25 χρόνια μετά την πρώτη εκδοχή των «Τρωάδων» του, που βασιζόταν στο κείμενο του Σαρτρ και διεξαγόταν στο πλαίσιο των πολέμων της Ινδοκίνας, ο σκηνοθέτης από τη Σιγκαπούρη δημιουργεί ένα ακόμη «remix» της ελληνικής τραγωδίας. Αυτή τη φορά επέλεξε να αφηγηθεί τα βάσανα των γυναικών της Τροίας μετά την λεηλασία της πόλης τους και τη σφαγή των αντρών τους μέσα από την κορεατική όπερα. Η παράστασή του ενσωματώνει μάλιστα και το «πανσόρι», ένα παραδοσιακό είδος μουσικής που περιλαμβάνει αφήγηση και χρήση τυμπάνων, δημιουργώντας ένα πραγματικά ονειρικό αποτέλεσμα.

Η ιστορία πίσω από τις «Τρωάδες» είναι η ιδανική πρώτη ύλη για τους πειραματισμούς του Σεν. «Ένιωσα ότι υπήρχε μεγάλη συνέργεια μεταξύ του ελληνικού θεάτρου και των κορεατικών παραδοσιακών μορφών. Το ελληνικό θέατρο είναι επικό, τα συναισθήματα και τα πάθη που περιγράφει είναι τεράστια - δεν είναι συναισθήματα καθημερινής ζωής. Η ιστορία της Μήδειας, για παράδειγμα, θα μπορούσε εύκολα να τραγουδηθεί με κορεατική όπερα και πανσόρι», αναφέρει ο σκηνοθέτης.

#LIFT2018 Trojan Women | Southbank Centre 2 + 3 June 2018


Ίσως το πιο ανατρεπτικό στοιχείο της παράστασης του Σεν είναι η απόφασή του να δώσει τον ρόλο της «Ωραίας Ελένης» σε έναν άνδρα. Ο σκηνοθέτης ήθελε να παρουσιάσει την Ελένη ως μια προσωπικότητα απόμακρη, «ξένη» και διαφορετική, που διαφοροποιείται από τις «Τρωάδες» και δέχεται τις επικρίσεις τους. Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για έναν χαρακτηρα που έχει εγκλωβιστεί ανάμεσα σε δύο κόσμους αλλά δεν ανήκει σε κανέναν.

Τον ρόλο της θα υποδυθεί ο Κιμ Τζουν-Σου, διάσημος «σταρ» του Πανσόρι, που συνήθως υποδύεται ρόλους όπως ο «Ρωμαίος» και άλλους ρομαντικούς ήρωες του διεθνούς θεάτρου.

ΣΧΟΛΙΑ (6)

Chris

Έχω δει αποσπάσματα από τη Μήδεια, από Ιαπωνικό θέατρο, από τη δεκαετία του 80. Λίγο που παρακολούθησα, το θέαμα ήταν απόκοσμο, και συνάμα μαγευτικό. Το να χρησιμοποιήσεις άνδρα ηθοποιό για την Ωραία Ελένη, όπως είπε και άλλος σχολιαστής, δεν αποτελεί πρωτοτυπία, για την αρχαία τραγωδία. Όπου έπαιζαν μόνο άνδρες ηθοποιοί. Δεν θα πρέπει πάντως, αυτή η "αυθαιρεσία" να συγκρίνεται με τον Μαύρο Αχιλλέα, και τον Μαύρο Δία, της Τροίας του BBC. Στην περίπτωση του Κορεατικού θεάτρου, είναι προφανές, ότι έχουμε μια καλλιτεχνική παρέμβαση, που γίνεται για χάρη της παράστασης και μόνο. Ενώ στην περίπτωση του BBC, είναι ολοφάνερο, ότι έχουμε μια περίπτωση προπαγάνδισης ενός πολιτικού μηνύματος, εντελώς ξένου με τα Ομηρικά έπη.

Ινδιάνος μη Αχιλλέας

Γιατί σε πειράζει ο μαύρος Αχιλλέας και ο μαύρος Δίας; O Μπραντ Πίτ, από δυτικοερωπαίους άποικους, γιατί δεν σε πειράζει στο ρόλο του Αχιλλέα; Άσε που οι αρχαίοι έλληνες τους μαύρους του ξέρανε ενώ τους αγγλοσάξωνες και τους υπόλοιπους άριους καθόλου. Για το Δια πάλι; Κοτζάμ θεός, βροχή έγινε, μαύρος δεν θα γινόταν;

Chris

Δεν έχω πρόβλημα, με το να γίνει μια παράσταση, ακόμα και με όλους τους ηθοποιούς να είναι μαύροι. Και να μεταφέρουν την ομηρική παράσταση, π.χ. στο Μπρονξ. Και να κάνουν κάτι πρωτότυπο, μεταφέροντας τις αγωνίες και τα πάθη των ομηρικών ηρώων, στη σύγχρονη εποχή, σε ένα γκέτο. Αλλά, με τον τρόπο που το κάνουνε, περνάνε στα μικρά παιδιά, την ιδέα, ότι οι αρχαίοι Έλληνες ήταν αφρικανοί. Είναι πολιτική προπαγάνδα, και δεν έχει σχέση με την τέχνη. Όταν βλέπω κάτι επιτηδευμένο με ενοχλεί. Από τους Κορεάτες, πάλι, δεν έχω την ίδια αγωνία. Γιατί πιστεύω ότι έχουν σεβασμό προς το αρχαίο κείμενο. Και ξεκινάω με καλή προαίρεση απέναντί τους.

Μελλοντική είδηση

Πρωτοποριακός ριζοσπάστης σκηνοθέτης ανεβάζει κλασικό έργο όπως το ήθελε ο συγγραφέας .

Σιγα την ανατροπή

Στην αρχαιότητα άντρες έπαιζαν ολους τους ρόλους

Γεωργιος

Επιτέλους και κάποιος που έχει ανοίξει κι ένα βιβλίο στη ζωή του και προσπαθεί να προλάβει εκρήξεις εθνικής ευθιξίας και ατελείωτης «ελληναρίστικης» αντρίλας...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης