Ακροβασία ανάμεσα στην πραγματικότητα και το όνειρο

rem

“REM/ κήπος” είναι ο τίτλος της νέας παράστασης της Άννας Κοκκίνου στο θέατρο Σφενδόνη. Μία παράσταση που επιχειρεί να μας υπενθυμίσει την ποιητική και ονειρική πλευρά της πραγματικότητας, που συνειδητά επιλέγουμε να αγνοούμε.

Α-Φ Καβαλιεράτου

Από τις 30 Μαΐου τα πολύτιμα λόγια του Ομήρου, του Έλιοτ, του Καβάφη, του Βιζυηνού, της Αχμάτοβα συναντούν τα ποιητικά κινηματογραφικά θραύσματα του Ταρκόφσκι, του Βιγκό, του Αντονιόνι, του Μιτσογκούτσι σ’ ένα αδιαίρετο σύνολο που μας προσκαλεί στον κήπο μίας άλλης πραγματικότητας.

«Η παράσταση επιθυμεί προτρέψει τον θεατή να επεκτείνει τα όρια της πραγματικότητας που μας περιορίζει για να ανοιχτούν δρόμοι στη φαντασία, στην ποίηση, στ' όνειρο» εξηγεί η Άννα Κοκκίνου, που υπογράφει τη σκηνοθεσία, καθώς και τη δραματουργία της παράστασης (μαζί με τον Νίκο Φλέσσα και τον Αλκίνοο Δωρή), ενώ παράλληλα παίζει σε αυτή έχοντας στο πλευρό της τέσσερις νέους ηθοποιούς (Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου, Σαμπρίνα Μπροτέσκου, Δημήτρης Αποστολακίδης, Αλκίνοος Δωρής).  

Τι είναι το “REM/ κήπος”; Μία ακροβασία ανάμεσα στην πραγματικότητα και το όνειρο. Μία αναζήτηση της άλλης πλευράς της ζωής. «Νομίζω είναι ό,τι πιο δύσκολο έχω κάνει ποτέ μου. Εδώ δεν υπάρχει ένα ενιαίο κείμενο. Υπάρχουν κείμενα διαφόρων συγγραφέων, τα οποία βασίζονται σε μία κεντρική ιδέα» τονίζει η Άννα Κοκκίνου και συνεχίζει: «Πρόκειται για κείμενα και έργα τέχνης που τα έχω αγαπήσει, με έχουν επηρεάσει και μου έχουν αποκαλύψει πράγματα για τον κόσμο, για τον εαυτό μου, για τη ζωή μου. Ένας καλλιτέχνης είναι από τη φύση του κοντά σε αυτό το ακριβό υλικό, συνδιαλέγεται με αυτό διαρκώς».

Πέντε ηθοποιοί οδηγούν τον θεατή μέσα από μια ρωγμή στον χρόνο, στον μαγικό χώρο μιας σκηνικής ταυτοχρονίας. Μολονότι θέατρο η παράσταση είναι σαν ένα μουσικό κομμάτι όπου πρωταγωνιστούν οι ήχοι. Πολλοί αντίλαλοι και πολλές φωνές κατοικούν αυτόν τον κήπο.

«Ο ήχος είναι η αίσθηση η πιο κοντινή στη φαντασία. Χρησιμοποιούμε τον ήχο για να διασταλεί ο χρόνος και ο χώρος θεατρικά» μας εξηγεί η Άννα Κοκκίνου, που ετοιμάζεται να μας παρουσιάσει την πιο προσωπική της παράσταση. «Δεν γίνεται να μην είναι προσωπική. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αφορά μόνο εμένα. Κάτι τέτοιο θα μου ήταν πολύ βαρετό. Απευθύνομαι στον κόσμο, δεν το κάνω για τον εαυτό μου».

Τα σκηνικά της παράστασης υπογράφει ο Δημήτρης Ταμπάκης, τα κοστούμια η Laurice Lotfy, την κίνηση η Ανδρονίκη Μαραθάκη, τους φωτισμούς ο Νύσσος Βασιλόπουλος, τις μάσκες η Μάρθα Φωκά, τον ηχητικό σχεδιασμό ο Στέλιος Γιαννουλάκος και τα video projection o Γιάννης Ντουσιόπουλος. Ο πρώτος κύκλος παραστάσεων στο θέατρο Σφενδόνη θα διαρκέσει από τις 30 Μαΐου μέχρι τις 17 Ιουνίου.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

vrekos

Τρία αδέρφια από το Καρπενήσι, ο Γιάννης, ο Δημήτρης και ο Βασίλης Βρέκος, έχουν δημιουργήσει μια σύγχρονη παραγωγική μονάδα κρέατος και μέσα από την προϊοντική τους γκάμα έχουν κατοχυρώσει την πατέντα ενός είδους λουκάνικου, γεμιστού με τραχανά και φέτα

o-kosmos-tis-evripidou

Για 34 χρόνια, από το 1977 έως το 2011η φιλόλογος-λαογράφος κα Ζωή Ε. Ρωπαϊτου εργάσθηκε στο Κέντρο Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών ως ερευνήτρια, ενώ έχει προλάβει να «γράψει» 4 βιβλία για πρόσωπα, επαγγέλματα, γειτονιές της πρωτεύουσας.Στις αρχές Οκτωβρίου θα βρίσκεται στα βιβλιοπωλεία το νέο της βιβλίο για την Ευριπίδου

karteraki

Η απαίτηση ενός θαμώνα παραδοσιακού καφενείου στην Κρήτη για το βοτανικό μείγμα του ζεστού ροφήματος του έγινε στις μέρες μας premium προϊόν