Μια νέα οπτική εικόνα για παραδοσιακά προϊόντα της Τήνου

Μια νέα οπτική εικόνα για παραδοσιακά  προϊόντα της Τήνου

To tinos project είναι μια πρωτοβουλία για το επανασχεδιασμό συσκευασιών παραδοσιακών προϊόντων – μια πρωτοβουλία από το γραφείο design με την επωνυμία brand.new που ιδρύθηκε και λειτουργεί από το 2006 στην Αθήνα

Πως μπορούμε να δημιουργήσουμε μια σύγχρονη εικόνα σε παραδοσιακά προϊόντα που να διατηρούν τις αναφορές στον τόπο τους; Σε αυτό το ενδιαφέρον και συνάμα προκλητικό ερώτημα απαντά ο Κώστας Μέντζος, ιδρυτής, creative director και lead designer του δημιουργικού γραφείου brand.new. Το κείμενο του το βρήκα στην σελίδα του στο linkedin. Ανάλογο υλικό βρίσκεται και στη σελίδα των brand.new στο facebook αλλά και στο site τους (brandnew.com.gr
)

Ακολουθεί η απάντηση του: «Απαντώντας το ερώτημα αυτό σχεδιάσαμε μια σειρά από τοπικά, παραδοσιακά και διαφορετικά μεταξύ τους προϊόντα από το νησί της Τήνου με σκοπό τη δημιουργία κοινής οπτικής ταυτότητας.

Επιλέξαμε το νησί της Τήνου για πολλούς λόγους. Αρχικά είναι ένα μέρος που πρωτογενώς παράγονται τα προϊόντα που σχεδιάσαμε. Έπειτα η Τήνος παρέχει μια σειρά από οπτικά ερεθίσματα και αφορμές για να τοποθετηθούμε εξ' αρχής με έναν εντελώς νέο σχεδιασμό. Η Τήνος όμως αποτέλεσε για εμάς κάτι σημαντικό και σε επίπεδο συμβολισμού. Είναι ένας τόπος που λόγω της ιστορίας του αφομοίωσε στοιχεία ετερόκλητα και η σημερινή του ταυτότητα είναι αποτέλεσμα αυτών των επιρροών. 



Μελετώντας την παραγωγή της Τήνου επιλέξαμε πέντε χαρακτηριστικά προϊόντα τα οποία μπορούν να συντάξουν μια σειρά premium προϊόντων που αισθητικά να δημιουργούν μια ενιαία οπτική γλώσσα: Ρακή τριπλής απόσταξης - Αγκινάρες σε ελαιόλαδο- Τυρί καλαθάκι- Αμυγδαλωτά & Χειροποίητα ζυμαρικά.

Οι αναφορές για την δημιουργία των συσκευασιών προέρχονται είτε από γεωμετρικές δομές που συναντάμε στο νησί (πχ οι περιστερώνες), είτε από την ίδια την διαδικασία παραγωγής των προϊόντων (στέγνωμα ζυμαρικών στην ράβδο) είτε ακόμα από πιο γενικές έννοιες όπως η ίδια η διαδικασία της απόσταξης (ρακή).

Τα στοιχεία όμως αυτά θελήσαμε να τα αποδώσουμε περισσότερο στο γενικό σχήμα των συσκευασιών μέσω του βιομηχανικού σχεδιασμού, παρά εικονογραφικά ή περιγραφικά. Στο επίπεδο της γραφιστικής και της τυπογραφίας σχεδιάσαμε εκ' νέου μια γραμματοσειρά ειδικά για το project βασισμένη και αυτή στις αναφορές του νησιού».

Τελικό συμπέρασμα: «Σχεδιάσαμε το tinos project με πίστη ότι παραδοσιακά προϊόντα μπορούν να αντιμετωπιστούν με μια άλλη λογική ώστε να αποκτήσουν προστιθέμενη αξία μέσω του design ώστε να απευθυνθούν σε μια πιο διευρυμένη αγορά. Η ολιστικά νέα ματιά σε συνδυασμό με τα νέα μέσα, απευθυνόμενα σε ένα διεθνές αγοραστικό περιβάλλον, ανοίγουν νέες δυνατότητες που μπορεί να αξιοποιήσει η σύγχρονη επιχειρηματικότητα. Σε αυτή την λογική η brand.new σαν ομάδα σχεδιασμού και εγώ προσωπικά μπορούμε να συνεισφέρουμε».

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

mantis

Ο Χρήστος Νικολούδης, ένας νέος startuper – διοργανωτής του StartupNow Forum γίνεται στην Ελευσίνα το διήμερο 23-24 Νοεμβρίου 2018 μας παρουσιάζει όλα όσα πρέπει να ξέρουν εκείνοι που θα συμμετάσχουν στην διοργάνωση

eshophy

Η Σοφία Δενδρινού και η Ευδοκία Λιάκου έφτιαξαν την εταιρεία ÉSOPHY το 2017 και εγκατέστησαν το γευστικό τους στρατηγείο στην Κηφισιά, επιλέγοντας να κρατήσουν την κουζίνα τους σε δημόσια θέα και αυτό για να δώσουν την ευκαιρία στους πελάτες να μυρίσουν την σοκολάτα που λιώνει, τους καρπούς που ψήνονται και να δουν όλη την προετοιμασία και δημιουργία των προϊόντων

1
myandros-instagram

116 φωτογράφοι καταθέτουν τη προσωπική τους δημιουργική ματιά για το νησί της Άνδρου μέσα από το project "#My_Andros"

1
festival-thess

Ταινίες, πρόσωπα, ιστορίες, αίθουσες και χώροι αλλά και η ίδια η πόλη με τους δρόμους και τους ανθρώπους της συγκροτούν ένα σημειωματάριο ακριβών στιγμών για την διοργάνωση του φεστιβάλ που μόλις τελείωσε…