Μια νέα οπτική εικόνα για παραδοσιακά προϊόντα της Τήνου

Μια νέα οπτική εικόνα για παραδοσιακά  προϊόντα της Τήνου

To tinos project είναι μια πρωτοβουλία για το επανασχεδιασμό συσκευασιών παραδοσιακών προϊόντων – μια πρωτοβουλία από το γραφείο design με την επωνυμία brand.new που ιδρύθηκε και λειτουργεί από το 2006 στην Αθήνα

Πως μπορούμε να δημιουργήσουμε μια σύγχρονη εικόνα σε παραδοσιακά προϊόντα που να διατηρούν τις αναφορές στον τόπο τους; Σε αυτό το ενδιαφέρον και συνάμα προκλητικό ερώτημα απαντά ο Κώστας Μέντζος, ιδρυτής, creative director και lead designer του δημιουργικού γραφείου brand.new. Το κείμενο του το βρήκα στην σελίδα του στο linkedin. Ανάλογο υλικό βρίσκεται και στη σελίδα των brand.new στο facebook αλλά και στο site τους (brandnew.com.gr
)

Ακολουθεί η απάντηση του: «Απαντώντας το ερώτημα αυτό σχεδιάσαμε μια σειρά από τοπικά, παραδοσιακά και διαφορετικά μεταξύ τους προϊόντα από το νησί της Τήνου με σκοπό τη δημιουργία κοινής οπτικής ταυτότητας.

Επιλέξαμε το νησί της Τήνου για πολλούς λόγους. Αρχικά είναι ένα μέρος που πρωτογενώς παράγονται τα προϊόντα που σχεδιάσαμε. Έπειτα η Τήνος παρέχει μια σειρά από οπτικά ερεθίσματα και αφορμές για να τοποθετηθούμε εξ' αρχής με έναν εντελώς νέο σχεδιασμό. Η Τήνος όμως αποτέλεσε για εμάς κάτι σημαντικό και σε επίπεδο συμβολισμού. Είναι ένας τόπος που λόγω της ιστορίας του αφομοίωσε στοιχεία ετερόκλητα και η σημερινή του ταυτότητα είναι αποτέλεσμα αυτών των επιρροών. 



Μελετώντας την παραγωγή της Τήνου επιλέξαμε πέντε χαρακτηριστικά προϊόντα τα οποία μπορούν να συντάξουν μια σειρά premium προϊόντων που αισθητικά να δημιουργούν μια ενιαία οπτική γλώσσα: Ρακή τριπλής απόσταξης - Αγκινάρες σε ελαιόλαδο- Τυρί καλαθάκι- Αμυγδαλωτά & Χειροποίητα ζυμαρικά.

Οι αναφορές για την δημιουργία των συσκευασιών προέρχονται είτε από γεωμετρικές δομές που συναντάμε στο νησί (πχ οι περιστερώνες), είτε από την ίδια την διαδικασία παραγωγής των προϊόντων (στέγνωμα ζυμαρικών στην ράβδο) είτε ακόμα από πιο γενικές έννοιες όπως η ίδια η διαδικασία της απόσταξης (ρακή).

Τα στοιχεία όμως αυτά θελήσαμε να τα αποδώσουμε περισσότερο στο γενικό σχήμα των συσκευασιών μέσω του βιομηχανικού σχεδιασμού, παρά εικονογραφικά ή περιγραφικά. Στο επίπεδο της γραφιστικής και της τυπογραφίας σχεδιάσαμε εκ' νέου μια γραμματοσειρά ειδικά για το project βασισμένη και αυτή στις αναφορές του νησιού».

Τελικό συμπέρασμα: «Σχεδιάσαμε το tinos project με πίστη ότι παραδοσιακά προϊόντα μπορούν να αντιμετωπιστούν με μια άλλη λογική ώστε να αποκτήσουν προστιθέμενη αξία μέσω του design ώστε να απευθυνθούν σε μια πιο διευρυμένη αγορά. Η ολιστικά νέα ματιά σε συνδυασμό με τα νέα μέσα, απευθυνόμενα σε ένα διεθνές αγοραστικό περιβάλλον, ανοίγουν νέες δυνατότητες που μπορεί να αξιοποιήσει η σύγχρονη επιχειρηματικότητα. Σε αυτή την λογική η brand.new σαν ομάδα σχεδιασμού και εγώ προσωπικά μπορούμε να συνεισφέρουμε».

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

evripos

Μια νέα πρωτοβουλία πολιτών στην Χαλκίδα – Εύριπος, πλατφόρμα για μια καλύτερη ζωή- ετοιμάζει μια ολοκληρωμένη παρέμβαση για την σωτηρία ενός ιστορικού τόπου συνδεδεμένου με το αμπέλι, το σταφύλι και το κρασί

epoxi-facebook

Η Εφηβική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου παρουσιάζει μια σύνθεση πάνω σε σύντομες ιστορίες του 67χρόνου Γάλλου συγγραφέα και παιδαγωγού Μπερνάρ Φριό

quantum-blue

Η ζωγράφος Όλγα Αλεξοπούλου, το Quantum Blue και η έκθεση στο Τόκυο

21o-syn-typou

Λίστες ταινιών, αφιερώματα σε δημιουργούς, καλωσόρισμα στο Virtual Reality, παρουσίες βραβευμένων σκηνοθετών και άλλα πολλά συγκροτούν το πλούσιο και χορταστικό πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ που ξεκινά την 1η Μαρτίου 2019

Music-vroxis

Δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα από τη Βιβλιοθήκη ΠΙΟΠ για όλη την οικογένεια

symposio

Η πρωτοβουλία για την σύμπραξη ανάδειξης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Ελλάδας της φιλοξενίας που εμπνεύστηκε και υλοποιεί ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος σβήνει φέτος τα 10 κεράκια της

act4greece

Therapy Dogs, Δάσος Δρομέων και Δίπλα στα Κακοποιημένα Παιδιά είναι τρείς από τις καμπάνιες που έχουν ανέβει και τρέχουν στην πλατφόρμα crowdfunding της Εθνικής Τράπεζας