Φωτογραφίζοντας το βλέμμα των περαστικών (φωτογραφικό αφιέρωμα)

Φωτογραφίζοντας το βλέμμα των περαστικών (φωτογραφικό αφιέρωμα)

Δούλεψε σαράντα χρόνια ως νταντά αλλά παράλληλα της άρεσε να φωτογραφίζει κρυφά την κίνηση και τους διαβάτες, στους μεγάλους δρόμους της Νέας Υόρκης, του Λος Άντζελες, του Σικάγο. Ο ερασιτεχνικός φακός της αποτυπώνει την Αμερική του 20ου αιώνα με τρόπο ανεπιτήδευτο

Η Βίβιαν Μέγιερ (Vivian Dorothea Maier, 1 Φεβρουαρίου 1926 – 21 Απριλίου 2009) ήταν μια εκκεντρική φωτογράφος. Περισσότερο ασχολήθηκε ερασιτεχνικά με την φωτογραφία απαθανατίζοντας σκηνές του δρόμου, φυσιογνωμίες μικρών και μεγάλων που την εντυπωσίαζαν.

Η Μέγιερ δούλεψε για πάνω από σαράντα χρόνια σαν νταντά και ασχολούνταν, γενικότερα με την τέχνη, στον ελεύθερο της χρόνο. Έβγαλε πάνω από 150.000 φωτογραφίες, κυρίως των ανθρώπων και της αρχιτεκτονικής της Νέας Υόρκης, του Σικάγου και του Λος Άντζελες. Πολλές από τις λεπτομέρειες της ζωής της Μέγιερ παραμένουν άγνωστες. Γεννήθηκε πάντως στη Νέα Υόρκη, και μητέρα της ήταν η Γαλλίδα μετανάστρια Μαρία Ζοσό, αγνώστων λοιπών στοιχείων. 

Το 2007, όταν δύο χρόνια πριν τον θάνατό της, ένα κουτί γεμάτο αρνητικά βγήκε στο σφυρί σε μια τοπική δημοπρασία, απέναντι από το σπίτι του σκηνοθέτη και φωτογράφου Τζον Μάλουφ, στο Σικάγο, το μάτι του νεαρού σκηνοθέτη και φωτογράφου έπεσε πάνω στις φωτογραφίες και τις αγόρασε έναντι του ποσού των 380 δολαρίων. Οι φωτογραφίες ανήκαν στη Βίβιαν Μάγιερ, ήταν τραβηγμένες, η μια πίσω από την άλλη, και αποτελούσαν κατά κάποιο τρόπο ένα «ντοκιμαντέρ» της καθημερινής ζωής στη Νέα Υόρκη και το Σικάγο των δεκαετιών ‘50-’60. Το 2009, ο Μαλούφ βρήκε τη νεκρολογία της σε μια εφημερίδα (η Μάγιερ είχε γλιστρήσει στον πάγο, τραυματίστηκε και απεβίωσε στις 21 Απριλίου 2009, σε ηλικία 83 ετών. Η ζωή της μυστηριώδους γκουβερνάντας και οι εξαιρετικές φωτογραφίες της, στο μεταξύ, παρουσιάστηκαν σε εκθέσεις στο Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, το Όσλο, το Αμβούργο.

Στη διάρκεια της ζωής της, η Βίβιαν Μάγιερ τράβηξε, με τη μοναδική Rolleiflex της, περισσότερες από 100 χιλιάδες φωτογραφίες τις οποίες έκρυβε σε κλειδωμένα ντουλάπια. Αξίζει, δε, να σημειωθεί πως η δουλειά της ανατροφοδότησε το ενδιαφέρον την τέχνη της “φωτογραφίας δρόμου”.





































Μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της Βίβιαν Μάγιε εδώ

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

oramavr

Μια spin off εταιρεία από του Πανεπιστήμιο Κρήτης –μεγάλο μέρος των συνεργατών της οποίας φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις του Επιστημονικού και Τεχνολογικού Πάρκου δίπλα στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Ερευνας στο Ηράκλειο- αλλάζει εποχή στην ιατρική εκπαίδευση.

makas

Ο 42χρονος Παντελής Μάκκας, εικαστικός καλλιτέχνης και περφόρμερ, παρουσιάζει ένα video art project, μια καλλιτεχνική αναπαράσταση της δολοφονίας του μαθητή Αλέξη Γρηγορόπουλου, αποτελούμενη από 60 περφόρμερ –υπό την κινησιολογική καθοδήγηση της χορογράφου Αγγελικής Στελλάτου–, στην Πειραιώς 260 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

scorpions

Οι Κλάους Μάινε και Ρούντολφ Σένκερ των Scorpions και ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΚΟΑ, Στέφανος Τσιάλης, έδωσαν μία πρώτη γεύση από τη σύμπραξή τους στο Καλλιμάρμαρο στις 16 Ιουλίου

11
seu-jorge

Ο 48χρονος Βραζιλιάνος Seu Jorge, ένας από τους πιο ταλαντούχους σύγχρονους μουσικούς, αλλά και ηθοποιούς της Βραζιλίας, παρουσιάζει Στη σκηνή στο Ξέφωτο του Πάρκου «Σταύρος Νιάρχος» ένα αφιέρωμα στον David Bowie μαζί με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, στα πλαίσια του «Summer Nostos Festival»

mousio-iraklidon

Το Μουσείο των Ηρακλειδών εμείς οι γονείς το γνωρίσαμε από τα πρωτοποριακά προγράμματα STEM που συνδυάζουν τις θετικές επιστήμες, την τεχνολογία και το «συναίσθημα» του ανθρώπου, την Τέχνη. Αυτό το καλοκαίρι παραμένει ανοιχτό στα παιδιά και μας συστήνει μια νέα θερινή αστική κατασκήνωση Stem & Art Summer Camp διάρκειας τεσσάρων εβδομάδων.

mavragani

Η 40χρονη Σοφία Μαυραγάνη, χορογράφος και δημιουργός έργων με κοινωνικοπολιτικό χαρακτήρα, παρουσιάζει τον Ιούνιο μια παράσταση χορού «στα όρια του θεάτρου και της μουσικής» –ένα ποιητικό χειμαρρώδη λόγο που ξετυλίγει επί σκηνής το νήμα της γυναικείας αφήγησης– στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

7
rem

“REM/ κήπος” είναι ο τίτλος της νέας παράστασης της Άννας Κοκκίνου στο θέατρο Σφενδόνη. Μία παράσταση που επιχειρεί να μας υπενθυμίσει την ποιητική και ονειρική πλευρά της πραγματικότητας, που συνειδητά επιλέγουμε να αγνοούμε.