Η δική του Αθήνα

Η δική του Αθήνα

O Γιάννης Ζάρας μιλάει για το Big Olive, την εταιρεία που προσπαθεί να επανασυστήσει την πρωτεύουσα μέσα από ειδικού τύπου θεματικές περιηγήσεις και events πόλης

O Γιάννης Ζάρας μιλάει για το Big Olive, την εταιρεία που προσπαθεί να επανασυστήσει την πρωτεύουσα μέσα από ειδικού τύπου θεματικές περιηγήσεις και events πόλης


Τον Γιάννη Ζάρα είχα την τύχη να τον γνωρίσω πριν λίγους μήνες, κατά τη διάρκεια του CruiseInn, του επιχειρηματικού διαγωνισμού που πραγματοποιείται πάνω σε... κρουαζιερόπλοιο. Εκεί είχε τον ρόλο του μέντορα των ομάδων, προσπαθούσε να μεταδώσει δηλαδή κομμάτι των γνώσεων του στα νεότερα παιδιά που εκείνες τις μέρες σχημάτιζαν τις startups τους.

Γεννημένος το 1981 στην Αθήνα, φοίτησε στο Κολλέγιο Αθηνών, στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Πανεπιστήμιο του Surrey. Από το 2004 ως σήμερα εργάζεται στον τομέα της ανάπτυξης και προώθησης υπηρεσιών στην Ελλάδα, έχοντας ως βάση διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις. Γι’ αυτό όμως για το οποίο είναι ιδιαίτερα υπερήφανος είναι η εταιρεία του, το Big Olive, που διοργανώνει ειδικού τύπου θεματικές περιηγήσεις και events πόλης.



«Εστιάζουμε», μου εξηγεί, «σε συγκεκριμένα θέματα από την ιστορία, την αρχιτεκτονική, τη λογοτεχνία, τη γαστρονομία, αλλά και τη σύγχρονη κουλτούρα των προορισμών μας και τα μετατρέπουμε σε ενδιαφέρουσες διαδρομές κι εμπειρίες. Απευθυνόμαστε σε ακροατήριο, τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό. Κύριες αγορές μας είναι οι ΗΠΑ, η Μεγάλη Βρετανία, η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Γερμανία και το Ισραήλ».

Η ιδέα γεννήθηκε το καλοκαίρι του 2013, μεσούσης της ύφεσης και της γενικής απαξίωσης του κέντρου της Αθήνας. Την περίοδο εκείνη διαπίστωσε με τους συνεργάτες του πως οι διεθνείς ταξιδιωτικές τάσεις είχαν μεταβληθεί -οι ταξιδιώτες αναζητούσαν κάτι πιο «εναλλακτικό» στις περιηγήσεις τους, πέρα από τα τετριμμένα-, ενώ οι νεοφυείς ομάδες πόλης της περιόδου εκείνης αναδείκνυαν μια νέα αστική τοπογραφία.



Αποφάσισαν έτσι να διαφοροποιηθούν από το επίσημο τουριστικό προϊόν, προσφέροντας μια φρέσκια, εμπεριστατωμένη κι ακαδημαϊκά ενήμερη ματιά στις λιγότερο γνωστές πτυχές της πόλης. «Ενδεικτικά αναφέρω ως ειδικές μας διαδρομές αυτές στην οθωμανική ιστορία της Αθήνας, στην εξέλιξη της αθηναϊκής πολυκατοικίας, στα προσφυγικά κτίσματα του Νέου Κόσμου, στη γαστρονομία της Βυζαντινης Αττικής, στην αναδυόμενη street art σκηνή, στις “ομοερωτικές” προσωπικότητες που στιγμάτισαν την πόλη, στα λογοτεχνικά στέκια της γενιάς του ’30 και στις αναδυόμενες αθηναϊκές startup εταιρίες».

Στόχος του όπως μου λέει είναι η ανάδειξη και η προώθηση μιας τεκμηριωμένης κι ολοκληρωμένης ταυτότητας της πόλης και των ανθρώπων της, και η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης μεταξύ των φορέων του πολιτισμού και της υγιούς κι εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας. Για να το καταφέρει προσπαθεί με την ομάδα του να συνδυάζουν τα ακαδημαϊκά προσόντα με μια φρέσκια αντίληψη του «εξαγώγιμου» Αθηναϊκού προϊόντος.

«Ενδεικτικά αναφέρω», συνεχίζει, «την παροχή υπηρεσιών μας σε οργανισμούς όπως τα Πολυτεχνεία Ζυρίχης και Λωζάννης, το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών, οι Πρεσβείες Ολλανδίας και Ισραήλ, ο Δήμος Αθηναίων, το Bertelsmann Foundation/ Transatlantic Policy Lab, το Πανεπιστήμιο Bergen, το εργαστήριο Raumlabor Βερολίνου, το Ίδρυμα Ωνάση, το Ίδρυμα Νιάρχου, τους ειδικούς επισκέπτες από οργανισμούς σαν το MoMA, καθώς και εταιρίες όπως οι Nike, Google και Hilton Hotels & Resorts».



Ποια είναι τα πλάνα σας για το επόμενο διάστημα;

Διοργάνωση projects πόλης μεγαλύτερης κλίμακας (συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, επάκταση σε ψηφιακές εφαρμογές, εκπαιδευτικά εργαστηρια), άνοιγμα νέων προορισμών, ενίσχυση της παρουσίας μας απ'ευθείας σε δίκτυα του εξωτερικού. Σήμερα εκτός από την Αθήνα δραστηριοποιούμαστε στη Θεσσαλονίκη, τη Σαντορίνη, ενώ πρόσφατα εγκαινιάσαμε μια ειδική διαδρομή στον Πειραιά του 19ου αιώνα.

Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες του χώρου στον οποίο απευθύνεστε;

Ο ευρύτερος τομέας του πολιτισμού-τουρισμού παραμένει μια εξωστρεφής δραστηριότητα που επηρεάζεται λιγότερο από την υφιστάμενη δυσμενή οικονομική και πολιτική συνθήκη. Παρ’όλα αυτά στη δική μας περίπτωση, περιορισμοί που προκύπτουν από το νομικό πλαίσιο άσκησης του ξεναγικού επαγγέλματος οδηγούν σε σχετική δυσκαμψία των προσφερόμενων υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, σήμερα ειδικότητες που δεν διαθέτουν πτυχίο ιστορικής-αρχαιολογικής σχολής (πχ αυτής του αρχιτέκτονα, του θεατρολόγου ή του κοινωνιολόγου) αποκλείονται πλήρως από τη διαδικασία οποιασδήποτε κρατικής ξεναγικής αδειοδότησης.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα καταξιωμένοι επαγγελματίες με εκτεταμένες γνώσεις του αντικειμένου τους, ακαδημαϊκά εχέγγυα και άριστη χρήση ξένης γνώσσας να μην μπορούν να βγάλουν άδεια. Η λύση, κατά την άποψή μου, θα δοθεί αν οι ενδιαφερόμενες πλευρές συναποφασίσουμε με την αρμόδια αρχή ένα μοντέλο αδειοδότησης που να ανταποκρίνεται στις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις της παγκόσμιας αγοράς, και με την προσδοκία αύξησης των εσόδων συνολικά στον προορισμό.

Οι άνθρωποι του Big Olive

Γιάννης Ζάρας, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος
Γεννήθηκε το 1981 στην Αθήνα. Φοίτησε στο Κολλέγιο Αθηνών, στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (πτυχίο) και στο Πανεπιστήμιο του Surrey (μεταπτυχιακά). Από το 2004 ως σήμερα εργάζεται στον τομέα της ανάπτυξης και προώθησης υπηρεσιών στην Ελλάδα έχοντας ως βάση διάφορες Ευρωπαϊκές πόλεις. Σημαντικότεροι σταθμοί η Βαρκελώνη (Regional Development SE Europe / Splendia.com), η Στοκχόλμη (Curator Greece / Guidepal.com), το Λονδίνο (research on the use of WiMax Technologies in the travel sector) και η Αθήνα (Accounts /ThinkDigital; Conde Nast Greece & Cyprus).

Νίκος Νικολαϊδης, συνιδρυτής κι επιστημονικός συνεργάτης
Γεννήθηκε το 1983 στην Κωνσταντινούπολη. Διαθέτει μεταπτυχιακό στις Νοτιοευρωπαϊκές Σπουδές και είναι υποψήφιος διδάκτωρ Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει ασχοληθεί εκτεταμένα με ζητήματα μειονοτήτων και αστικής τοπογραφίας. Πριν από την ενασχόλησή του με το Big Olive έχει υπάρξει μέλος οργανώσεων και ΜΚΟ στην Ελλάδα και το Βέλγιο.
{{{ articlebanner-330x100-triple-1 }}}
{{{ articlebanner-330x100-triple-2 }}}
{{{ articlebanner-330x100-triple-3 }}}

ΣΧΟΛΙΑ (2)

Dr.

Όπως φαίνεται, ο κάθε αεριτζής θέλει να χωθεί στον τουρισμό, επειδή έχει την εντύπωση ότι εκεί τα λεφτά τρέχουν στους δρόμους. To Internet είναι πραγματικά γεμάτο από τέτοιου είδους οργανωτές ''εναλλακτικών'' περιηγήσεων. Μου έκανε, δε, μεγάλη εντύπωση που ο κύριος Ζάρας θεωρεί ότι ένας π.χ. προφανώς άνεργος θεατρολόγος ή κοινωνιολόγος, πρέπει να πάρει ξεναγική άδεια, και, υποθέτω, να ξεναγεί σε μεγάλους αρχαιολογικούς χώρους, με τις ανύπαρκτες γνώσεις που θα έχει πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο.

ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΣΕ ΜΚΟ

''ΞΥΝΙΣΑ'' !!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

vasilis-varvaresos-1

Ο 35χρονος Βασίλης Βαρβαρέσος, πιανίστας, συνθέτης και διακεκριμένος μουσικός, συμμετέχει στο πρόγραμμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Μολύβου για δυο συναντήσεις στη μέση του Αυγούστου

teti-solou

Η προσωπικότητα του διεθνή συγγραφέα Λευκάδιου Χερν –με καταγωγή από το νησί της Λευκάδας– αποτελεί την αφορμή για μια ακόμη συνάντηση γνωριμίας με τον πολιτισμό της Ιαπωνίας

aposkevazontas

Ο χώρος του αναγνωστηρίου/βιβλιοθήκης του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, ανοίγει για πρώτη φορά στο κοινό, παρουσιάζοντας την έκθεση «Unpacking My Library», η οποία πραγματοποιείται στο πλαίσιο της δράσης «Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» του δήμου Αθηναίων

to-aidoni-tou-aftokratora

Πολυδιάστατο και πολυσυλλεκτικό το πρόγραμμα της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής- με την υπογραφή του καλλιτεχνικού διευθυντή Αλέξανδρου Ευκλείδη- από το οποίο ξεχωρίζουν η όπερά της για παιδιά Το αηδόνι του αυτοκράτορα της Λένας Πλάτωνος , η μεταγραφή σε μπαρόκ όργανα του Μεγάλου Ερωτικού του Χατζιδάκι αλλά και ένα μιούζικαλ με πρωταγωνίστρια την Μαρίνα Σάττι