GP Γερμανίας: Στη θρυλική πίστα του Χοκενχάιμ!

GP Γερμανίας: Στη θρυλική πίστα του Χοκενχάιμ!

Μετά την κατάκτηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου από την εθνική τους ομάδα ένα πράγμα απομένει για να τρελαθούν εντελώς οι Γερμανοί. Νίκη του Ρόσμπεργκ με τη Mercedes στο Χοκενχάιμ!

GP Γερμανίας: Στη θρυλική πίστα του Χοκενχάιμ!
Χωρίς διακοπή και χωρίς ανάσα το πρωτάθλημα της F1, συνεχίζεται αυτό το Σαββατοκύριακο στη θρυλική πίστα του Χόκενχάιμ, τελευταία φορά που έγινε αγώνας εκεί ήταν το 2012. Το φετινό πρωτάθλημα φτάνει στα μισά του, με το δέκατο Grand Prix της χρονιάς να διεξάγεται επί γερμανικού εδάφους.

Η πίστα του Χόκενχάιμ είχε δυο σημεία κατατεθέν, την τεράστια ευθεία στο δάσος και τους οπαδούς του Σουμάχερ. Στην τελευταία διαμόρφωση της διαδρομής πριν μια δεκαετία η ευθεία κόπηκε. Οι οπαδοί του Μίκαελ Σουμάχερ όμως, πολυνίκη στη συγκεκριμένη διαδρομή (’95, ’02, ’04, ’06) παραμένουν σταθερή αξία και περιμένουν καλά νέα από τη Λωζάνη για τον αγαπημένο τους ήρωα. Στην κερκίδα της Mercedes, που βρίσκεται πριν την είσοδο του Σταδίου, η ατμόσφαιρα αναμένεται φανταστική. Εκεί θα βρίσκονται εργαζόμενοι της εταιρείας καθώς τα κεντρικά στη Στουτγάρδη απέχουν μόλις 100km αλλά και οπαδοί της ομάδας. Ο τοπικός ήρωας Νίκο Ρόσμπεργκ εγκατέλειψε στον τελευταίο αγώνα από κιβώτιο διατήρησε όμως το αναιμικό προβάδισμα των τεσσάρων βαθμών έναντι του Χάμιλτον στη βαθμολογία.

Μιλώντας σχετικά ο Νίκο Ρόσμπεργκ, τόνισε μεταξύ άλλων:
Κλείσιμο
«Παρότι το τελικό αποτέλεσμα δεν ήταν αυτό που ήθελα το Σαββατοκύριακο στο Σίλβερστον ήταν ενθαρρυντικό από πολλές πλευρές. Ως ομάδα πήραμε τις σωστές αποφάσεις στις δοκιμές υπό βροχή ενώ στον αγώνα το μονοθέσιο ήταν πολύ καλά ζυγισμένο ως τη στιγμή που εγκατέλειψα. Έχασα βαθμούς και η μάχη του τίτλου είναι και πάλι αμφίρροπη αλλά αισθάνομαι καλά. Έχω την ευκαιρία να επανέλθω στην κορυφή αυτός είναι ο στόχος μου. Το Χοκενχάιμ είναι ένας κρίσιμος αγώνας για όλους μας. Είναι ο εντός έδρας αγώνας για τη Mercedes και ο δεύτερος εντός έδρας αγώνας για μένα μετά το Μονακό. Θέλω οπωσδήποτε ένα κορυφαίο αποτέλεσμα εδώ. Σ' αυτή την πίστα έχω πάρει τις περισσότερες νίκες στην καριέρα μου σε μικρότερες κατηγορίες ξέρω καλά ότι ταιριάζει στο οδηγικό μου στυλ. Φυσικά θέλω να προσθέσω και μια νίκη F1 στη λίστα αυτή, ξέρω πως θα έχω τη στήριξη των Γερμανών θεατών σ' αυτό. Είναι ενθουσιώδεις και αποτελεί γι' αυτούς παράδοση το κάμπινγκ οικογενειακώς στο περίβολο της πίστας, προσδοκώ να τους ευχαριστήσω μ' ένα καλό αποτέλεσμα. Είναι πάντα κάτι πολύ ξεχωριστό για μένα το Χόκενχάιμ. Γεννήθηκα κοντά στο Βισμπάντεν και αγαπώ ιδιαίτερα αυτή την πίστα".



Ο Ρόσμπεργκ θα αγωνιστεί μ' αυτό το κράνος, ως φόρο τιμής στους συμπατριώτες του για την επικράτησή τους στο παγκόσμιο κύπελλο.

Πέρα από το Νίκο Ρόσμπεργκ θα αγωνιστούν στο Γερμανικό GP
άλλοι 3 Γερμανοί, οι Φέτελ, Χούλκενμπεργκ και Σούτιλ.  Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ αγωνίζεται με τις ευλογίες της Mercedes, στη Force India που χρησιμοποιεί τους γερμανικούς κινητήρες. Από την πλευρά του  στα 26 του χρόνια βλέπει τα πράγματα από το μέσον του grid, λίγο διαφορετικά και αδημονεί για την οδηγική πρόκληση:  «Η πιο απαιτητική στροφή είναι η πρώτη. Πρόκειται για μια πολύ γρήγορη δεξιά την οποία περνάμε με πάνω από 200km/h και στην έξοδό της το κερμπ κρύβει παγίδα. Ένα ακόμη σημείο που παίζει καθοριστικό ρόλο είναι τα φρένα μετά την Παραμπόλικα. Πρόκειται για το μοναδικό ίσως σημείο προσπεράσματος και αν κάνεις λάθος δεν μπορείς να το εκμεταλλευτείς».
 
Η πίστα του Χοκενχάιμ απαιτεί συμβιβασμούς στο στήσιμο των μονοθεσίων αφού το πρώτο της μισό περιλαμβάνει πολύ υψηλές ταχύτητες ενώ το δεύτερο αργές στροφές. Μετά τη στροφή 13 βρίσκεται το περίφημο Στάδιο που θυμίζει περισσότερο ποδοσφαιρικό στάδιο χάρη στην εκπληκτική ατμόσφαιρα των Γερμανών στις κερκίδες. Η χάραξη της πίστας άλλαξε το 2002 αφού αφαιρέθηκε το κομμάτι που περνούσε από το δάσος.  Το Γερμανικό GP οργανώνεται τα τελευταία χρόνια εναλλάξ σε Νίρμπουργκρινγκ και Χόκενχάιμ ο τελευταίος αγώνας εδώ έγινε το 2012. Αυτό σημαίνει πως η Pirelli δεν έχει ιδιαίτερη εμπειρία από τη συγκεκριμένη διαδρομή στην οποία επέλεξε να φέρει τη πολύ μαλακή και τη μαλακή γόμα. Η καλή πρόσφυση στην έξοδο όλων των στροφών χαμηλών ή μεσαίων ταχυτήτων είναι το μυστικό για ένα γρήγορο γύρο, και τα ελαστικά παίζουν ζωτικό ρόλο σ’ αυτό. Υπάρχουν επίσης αρκετά σημεία δυνατού φρεναρίσματος, με τα ελαστικά να καταπονούνται σε επιβραδύνσεις μέχρι 5G.



Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων:
«Είναι ευχαρίστηση να επιστρέφουμε στο Χοκενχάιμ μετά από δυο χρόνια. Ο φόρτος εργασίας είναι ασυνήθιστα μεγάλος για μας, καθότι τα μόνο δεδομένα F1, που έχουμε από αυτή την πίστα είναι πριν δυο χρόνια. Τότε τα μονοθέσια αλλά και τα ελαστικά ήταν τελείως διαφορετικά. Αναμένουμε οι δυο περίοδοι ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής να αποδειχτούν ιδιαίτερα σημαντικές καθώς οι ομάδες θα αξιοποιήσουν στο έπακρο το χρόνο που έχουν για να μαζέψουν ότι σχετική πληροφορία μπορούν. Δεν έχουμε χρησιμοποιήσει ποτέ στο Χοκενχάιμ τη πολύ μαλακή γόμα, όμως έχουμε μαζέψει αρκετά δεδομένα από όλες τις φετινές γόμες και θεωρούμε πως θα ταιριάξει καλά με τις ποικίλες απαιτήσεις του Χοκενχάιμ. H συγκεκριμένη διαδρομή ήταν μια από τις πιο γρήγορες στον κόσμο προτού τροποποιηθεί το 2002. Την Παρασκευή το απόγευμα θα έχουμε μια πιο καθαρή εικόνα για το πόσα pit stop θα χρειαστούν. Η Γερμανία βρίσκεται όχι μόνο στην καρδιά του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλά και της αυτοκινητοβιομηχανίας συνολικά. Ανυπομονούμε να δείξουμε τα προϊόντα μας στους Γερμανούς φιλάθλους που είναι απίστευτα ενθουσιώδεις και ενημερωμένοι».

Αντικρουόμενες απαιτήσεις
Η πρόσφυση αλλά και το φρενάρισμα είναι τα δυο σημεία κλειδιά στο Hockenheim, τα ελαστικά υπόκεινται σε επιβραδύνσεις της τάξης των 5g. Το αργό κομμάτι του Σταδίου έχει πολλά σημεία επιτάχυνσης στην έξοδο των στροφών. Οι οδηγοί πρέπει να είναι προσεκτικοί για να αποφεύγουν το σπινάρισμα, όταν αυτό συμβαίνει ανεβαίνει η θερμοκρασία στην επιφάνεια της γόμας. Ο καιρός στο Hockenheim μπορεί να έχεις μεγάλες διακυμάνσεις, οι πρώτες προβλέψεις κάνουν λόγο για κάποιες μπόρες κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Η σχετικά χαμηλή μέση τιμή της θερμοκρασίας περιβάλλοντος σε συνδυασμό με τις μικρές σε διάρκεια στροφές καθιστούν δύσκολη τη διατήρηση των ελαστικού στο παράθυρο ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή πρόσφυση στη λεία άσφαλτο η οποία γενικά δεν ανταλλάσει υψηλά ποσά ενέργειας με τα ελαστικά. Εξαίρεση είναι η καμπή Νο 5 η οποία είναι σχεδόν ευθεία εκεί δέχεται μεγάλο ενεργειακό φόρτο η δεξιά πλευρά. Η στρατηγική που έδωσε τη νίκη στον αγώνα του 2012 ήταν αυτή των δυο αλλαγών. Τότε είχαν χρησιμοποιηθεί η μέση και η μαλακή γόμα. Ο Αλόνσο με τη Ferrari, ήλεγξε τον αγώνα από την pole και έχασε το προβάδισμα μόνο στα pit stop, όμως βρέθηκε ξανά επικεφαλής ως αποτέλεσμα της στρατηγικής που ακολούθησε.



Ο Φερνάντο Αλόνσο - η φωτογραφία από την εκκίνηση του 2012 - ήλεγξε τον αγώνα το 2012, ο Ισπανός έχει κερδίσει 3 φορές στο Χοκενχάιμ.

Στην τηλεόραση!
Ο Ιούλιος είναι ο πρώτος μήνας της φετινής σεζόν που φιλοξενεί τρία GP, το Βρετανικό έκανε ρεκόρ τηλεθέασης στον Alpha στις αρχές Ιουλίου ενώ το Ουγγρικό αναμένεται με εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον την τελευταία Κυριακή του Ιούλη(27/7). Στο Χόκενχάιμ στο Mercedes Arena οι Γερμανοί παραδοσιακά δημιουργούν φανταστική ατμόσφαιρα απαιτώντας νίκη των Mercedes ή έστω του Φέτελ. Αποκλείεται να συμβιβαστούν με κάτι λιγότερο. Την τελευταία φορά που έγινε αγώνας στο Χοκενχάιμ νικητής ήταν ο Αλόνσο με τη Ferrari. Ο Ισπανός πικάρισε τους Γερμανός κάνοντας λόγο για "Ιταλικό μονοθέσιο, σχεδιασμένο από Έλληνα που το οδηγεί Ισπανός".

Η απευθείας μετάδοση του GP Γερμανίας θα ξεκινήσει στις 15:00 (Alpha, OTE) . Μια ώρα νωρίτερα στον Alpha, στην αντίστροφη μέτρηση "F1 Countdown" μπορείτε να δείτε τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών και πλούσια θεματολογία. Μιλούν στην κάμερα του Alpha, ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Τότο Βολφ και ο επικεφαλής μηχανικός της Pirelli, Μαουρίτσιο Μποϊόκι. Η Άρια Γερασιμίδου μπερδεύει το Rapid με το rabbit και ο Φερνάντο Αλόνσο μιλά για τη φετινή χρονιά. Στην παρουσίαση της εκπομπής και το σχολιασμό του αγώνα πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη οι: Νίκος Κατσαρός, Πάνος Σεϊτανίδης και Τάκης Τρακουσέλλης.

GP Γερμανίας, απευθείας μετάδοση Alpha, Κυριακή 20/7

F1 Countdown: 14:10
Race:15:00 Live


GP Γερμανίας, 10ος γύρος

Χοκενχάιμ

 

Μήκος πίστας: 4.574km

Ρεκόρ γύρου: 1:13.780 (Ράικονεν, McLaren, 2004)

Γύροι αγώνα: 67

Απόσταση: 306.458 km

Αριθμός στροφών: 17( 6 αριστερές και 11 δεξιές)

Τέρμα γκάζι: 67% του γύρου

Δυο ζώνες DRS μετά τη στροφή 1 και 4

Αλλαγές σχέσεων: 58 ανά γύρο




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης