Αναγκαία η τουριστική εκπαίδευση στους ιδιοκτήτες καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης
nea_2

Εύα Παυλάτου

Αναγκαία η τουριστική εκπαίδευση στους ιδιοκτήτες καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης

Μεσημέρι με καύσωνα σε κεντρικό δρόμο νησιού των Επτανήσων. Σε μια γωνία ένα ζευγάρι μεσήλικων Άγγλων κοιτάζει απελπισμένα τους περαστικούς και κάθε αυτοκίνητο που περνά από μπροστά τους

Δίπλα τους, στο πεζοδρόμιο, αφημένες οι βαλίτσες τους. Ο άνδρας δείχνει εξαντλημένος, προφανώς από τη ζέστη, το ταξίδι και την αναμονή. Η γυναίκα πιο αποφασιστική όταν βλέπει ένα αυτοκίνητο να παρκάρει φωνάζει τον νεαρό οδηγό και τον ρωτά αν μιλά αγγλικά. Εκείνος απαντά καταφατικά και εκείνη του λέει πως εδώ και δύο ώρες περιμένουν μάταια τον ιδιοκτήτη του σπιτιού που έχουν μισθώσει για τις διακοπές τους.

Δίνει το κινητό της στον νεαρό και του ζητά βοήθεια, να πάρει εκείνος τον ιδιοκτήτη αφού οι δικές της κλήσεις δεν είχαν αποτέλεσμα. Το τηλέφωνο ήταν κλειστό και ποτέ δεν μάθαμε τι απέγινε το ζευγάρι των Άγγλων που στα μέσα Ιουλίου με τα περισσότερα καταλύματα γεμάτα εμπιστεύτηκε την διαμονή του σε έναν άνθρωπο που δεν είναι επαγγελματίας του τουρισμού.

Τα τελευταία χρόνια που έκαναν την εμφάνισή τους και στην χώρα μας οι πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης - Airbnb και άλλες - πολλοί άνθρωποι από διαφορετικούς επαγγελματικούς χώρους, χωρίς καμία προηγούμενη σχέση με το τουριστικό προϊόν και τον απαιτητικό τομέα της φιλοξενίας, αποφάσισαν να γίνουν ξενοδόχοι εκ του προχείρου...

Οικοδόμοι, εκπαιδευτικοί, συνταξιούχοι με κεφάλαια στην άκρη και πολλοί άλλοι, επενδύουν σε καταλύματα τύπου Airbnb, είτε κτίζοντας πολυτελείς βίλες εφόσον τους το επιτρέπει το βαλάντιό τους, είτε ανακαινίζουν παλιές κατοικίες που έχουν στην ιδιοκτησία τους αφού πρώτα βγάλουν έξω τους πρώην ενοικιάστες τους. Και αυτό επειδή όπως όλοι πλέον γνωρίζουμε η ενοικίαση με αστική μίσθωση αποφέρει «ψίχουλα» στον ιδιοκτήτη σε αντίθεση με το κατάλυμα Airbnb, που αν πρόκειται για βίλα π.χ. 100 τ.μ. τον Ιούλιο και τον Αύγουστο μπορεί να «πιάσει» και τα 500 ευρώ την ημέρα ενώ το παλιό σπίτι των 65 τ.μ. που κληρονόμησε ο όψιμος «ξενοδόχος» από τους γονείς του με μια μικρή ανακαίνιση θα του αποφέρει γύρω στα 150 ευρώ ημερησίως τον Ιούλιο και, τουλάχιστον, 200 ευρώ την ημέρα τον Αύγουστο.

Κλείσιμο
Όσο δε για τις υποχρεώσεις αυτών των νέων «επαγγελματιών» του τουρισμού μια αλλαγή στα σεντόνια και στις πετσέτες κάθε 7 μέρες αρκεί μαζί με ένα σύντομο καθάρισμα «για να πάρουμε και καλές κριτικές», όπως μου είπε γνωστός μου ιδιοκτήτης, υπονοώντας πως αν δεν υπήρχε το κρίσιμο θέμα των κριτικών για το κατάλυμα (good reviews), ούτε που θα πλησίαζε, αφού τα χρήματα από τους τουρίστες τα εισπράττουν πάντα πριν την άφιξη.

Θα πει κάποιος, αφού αυτοί μόνοι τους επιλέγουν αντί ξενοδοχείου τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, ας «λουστούν» και τα προβλήματα...

Είναι γεγονός πως σε όλα τα ξενοδοχεία, κάθε κατηγορίας, η ρεσεψιόν επί 24 ώρες είναι εκεί για να υποδεχθεί τους επισκέπτες, να επιλύσει τυχόν προβλήματα που θα εμφανιστούν και να απαντά βέβαια σε κάθε τηλεφώνημα υποψηφίων πελατών όλες τις ώρες της μέρας και της νύχτας. Το παράδειγμα που ανέφερα πιο πάνω για τους Άγγλους που περίμεναν μάταια τον ιδιοκτήτη του καταλύματος δεν είναι το μόνο που καταδεικνύει πως αυτοί οι νεόκοποι επαγγελματίες του τουρισμού αφού αποφάσισαν να ασχοληθούν με τον τομέα της φιλοξενίας χρειάζονται και την ανάλογη εκπαίδευση για την οποία οφείλει να μεριμνήσει ο EOT και το υπουργείο Τουρισμού.

Πρόσφατα, Άγγλοι τουρίστες οι οποίοι διέμεναν σε πολυτελή βίλα σε ελληνικό νησί κατέφυγαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ζητήσουν βοήθεια επειδή χάλασε το air condition και ο ιδιοκτήτης ήταν άφαντος...

Χωρίς την στοιχειώδη εκπαίδευση, ίσως υπό μορφή ενημερωτικών σεμιναρίων, αντιλαμβάνομαι πως πολλοί από τους ιδιοκτήτες των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης (υπάρχουν μεταξύ αυτών και οι θετικές εξαιρέσεις) θεωρούν πως ο στόχος είναι να αρπάξουν όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα σε λιγότερο χρόνο από τους επισκέπτες τους και αγνοούν, λόγω έλλειψης αντίστοιχης παιδείας, πως άθελά τους δυσφημίζουν την χώρα μας και τον τουρισμό της.

Υπάρχει ήδη το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ (Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων) που σε τακτά χρονικά διαστήματα πραγματοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα για την αναβάθμιση και την ενημέρωση των επαγγελματιών του κλάδου, αν όλοι συμφωνούμε πως ο Τουρισμός είναι βασικός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας δεν θα πρέπει καμία πτυχή του να αφεθεί ανεξέλεγκτα στα χέρια ερασιτεχνών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ