Να τα λέμε όλα στον Ζούκερμπεργκ;
nea_2

Εύα Παυλάτου

Να τα λέμε όλα στον Ζούκερμπεργκ;

Τα social media είναι ένα νόμισμα με δύο όψεις, μπορεί να αποβούν εξαιρετικά ωφέλιμα, αν τα χρησιμοποιούμε σωστά ή να μας εκθέτουν καθημερινά, αν χάσουμε τη μπάλα...

Facebook, Twitter, Instagram, Tik Tok, τα social media ήρθαν στη ζωή μας για να μείνουν, αλλά κάνουμε σωστή χρήση ή κάποιοι από εμάς έχουμε χάσει τη μπάλα; Είναι σωστό να τα ξέρει όλα για εμάς ο Ζούκερμπεργκ και για την ακρίβεια, πόσα από το προσωπικά μας δεδομένα πρέπει να ξέρουν οι αμέτρητοι, γνωστοί και άγνωστοι «φίλοι» μας σε κάθε γωνιά του πλανήτη;

Για παράδειγμα, το να φωτογραφίζουμε κάθε γωνιά του σπιτιού μας και να ανεβάζουμε τις φωτογραφίες στα social media για να δείξουμε στους «φίλους» μας πόσο ωραίος είναι ο χώρος που ζούμε, ποιον ακριβώς σκοπό εξυπηρετεί; Πρόκειται για ανθρώπινη ματαιοδοξία ή απλώς, κάποιοι χρήστες επιθυμούν να μοιραστούν την ομορφιά του προσωπικού τους χώρου με «φίλους»; Οι εντυπωσιακές φωτογραφίες από ταξίδια και αποδράσεις εντός ή εκτός Ελλάδος, θέλουν να δείξουν πόσο καλά περνάμε στην «τέλεια» ζωή μας ή τις ανεβάζουμε για να θαυμάσουν οι φίλοι τα υπέροχα τοπία που είχαμε την χαρά και την ευκαιρία να επισκεφθούμε;

Πάντως, η μεγαλύτερη απορία που έχω είναι με εκείνους τους χρήστες, εκείνες για την ακρίβεια από ό,τι βλέπω, που ανεβάζουν καθημερινά, πρωί και βράδυ, φωτογραφίες για να επιδείξουν την μαγειρική τους δεινότητα... Χιλιάδες φωτογραφίες με φαγητά, γλυκά και άλλα φαγητά, ανεβαίνουν με ταχύτητα φωτός σε Facebook και Instagram και περιμένουν με ανυπομονησία να αποσπάσουν τα likes θαυμασμού των «φίλων»... Ειδικότερα, τις ημέρες των γιορτών οι καλονοικοκυρές δεν σταμάτησαν να ανεβάζουν φωτογραφίες με βασιλόπιτες και άλλα καλούδια, που ετοίμαζαν και μάλιστα, εξοικειωμένες με την τέχνη της γαστρονομίας μέσα από τις πολλές σχετικές τηλεοπτικές εκπομπές, οι φωτογραφίες τους δείχνουν τόσο το στάδιο της προετοιμασίας, όσο και το τελικό αποτέλεσμα.

Εδώ, όμως, έχω μια σοβαρή ένσταση, σκέφτομαι τους ανθρώπους που βλέπουν αυτές τις φωτογραφίες αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να φτιάξουν ή να αγοράσουν τα φαγητά και τα γλυκά που ανεβαίνουν από τις έμπειρες και καλές νοικοκυρές στα social media. Επίσης, έχω και μια απορία, πότε προλαβαίνουν να μαγειρεύουν, να φωτογραφίζουν και να ασχολούνται και με όλες τις άλλες υποχρεώσεις της ζωής τους; Τελικά, κάποιοι νιώθουν ότι βρίσκουν την καταξίωση μέσα από όλη αυτή την διαδικασία, είναι μια εσωτερική ανάγκη για πολλούς ανθρώπους να τα λένε και να τα δείχνουν όλα στον Ζούκερμπεργκ;

Όμως, όπως όλα τα πράγματα στη ζωή έχουν δύο όψεις, το ίδιο ισχύει και για τα social media. Μέσα από το Twitter ξεκίνησε και γιγαντώθηκε το κίνημα #MeToo, πολιτικοί επικοινωνούν τις θέσεις και τις απόψεις τους μέσω των social media, νέοι επιχειρηματίες βρίσκουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον χώρο για να διαφημίσουν φτηνά ή ανέξοδα τη δουλειά τους και το πιο σημαντικό, εν μέσω πανδημίας, τα social media έπαιξαν έναν σπουδαίο ρόλο. Πολλοί χρήστες που νόσησαν από την Covid - 19 επέλεξαν και σωστά έπραξαν, να το ανακοινώσουν μέσω των social media, ειδικότερα, αν είχαν βρεθεί νωρίτερα με πολλούς ανθρώπους, ώστε να ενημερωθούν τα άτομα που είχαν έρθει σε επαφή μαζί τους για να εξεταστούν και να αποφευχθεί η περαιτέρω διασπορά του ιού. Το ερώτημα, όμως, παραμένει, να τα λέμε και να τα δείχνουμε όλα στον Ζούκερμπεργκ;
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK