Οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν τα πλοία των Γερμανών

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν τα πλοία των Γερμανών

Τα δύο τρίτα των γερμανικών εταιρειών, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην εμπορική ναυτιλία, αντιμετωπίζουν τα τελευταία δύο χρόνια σοβαρά οικονομικά προβλήματα, σε αντίθεση προς τις ελληνικές, οι οποίες διαθέτουν αποθέματα ρευστού.

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν τα πλοία των Γερμανών
Μπορεί η  Γερμανία να διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στην Ευρώπη και να  έχει υπό την οικονομική της εποπτεία  την Ελλάδα  η οποία βιώνει την χειρότερη περιπέτειά της μεταπολεμικά,  όμως το ελληνικό ναυτιλιακό δαιμόνιο έχει μετατρέψει τους Γερμανούς σε…πελάτες.

Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν προκαλέσει εφιάλτες στους Γερμανούς συναδέλφους τους.  Τα δύο τρίτα των γερμανικών εταιρειών, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην εμπορική ναυτιλία, αντιμετωπίζουν τα τελευταία δύο χρόνια σοβαρά οικονομικά προβλήματα, σε αντίθεση προς τις ελληνικές, οι οποίες διαθέτουν αποθέματα ρευστού.
Κλείσιμο

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα  Έλληνες πλοιοκτήτες να αγοράζουν πλοία γερμανικών συμφερόντων με ρυθμό που αυξάνει τους τελευταίους μήνες.  

Η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων της Γερμανίας παρακολουθείται πλέον πολύ στενά τόσο από τους Κινέζους  αλλά κυρίως  από τους Έλληνες.

Σε αγορές πλοίων από γερμανικές εταιρείες έχουν  προχωρήσει μεταξύ άλλων, η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, η Goldenport της οικογένειας Δράγνη, η Golden Union του Θοδωρή Βενιάμη, η Marmaras του Διαμαντή Διαμαντίδη η Allseas Marine του Μιχάλη Μποδούρογλου, η Cosmoship του Νίκου Σάββα, η Prime Marine  των Χαλκιά, Τοπούζογλου, Πουλερή, η Alma  του Σταμάτη Μόλαρη, η Cetrofin του Δημήτρη Προκοπίου  ενώ, δύο χρόνια πριν, η ναυτιλιακή εταιρεία η «Technomar» απέκτησε δέκα πλοία από τη γερμανική εταιρεία Claus-Peter Offer, έναντι ποσού άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ.

Η Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών έχει ζητήσει από την  κρατική τράπεζα KfW  να  τους βοηθήσει: «Είμαστε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλον ένα χρόνο» υπογραμμίζει εκπρόσωπος της Ένωσης.  

Πηγές από τη γερμανική ναυτιλία υποστηρίζουν ότι το ποσό που απαιτείται, προκειμένου να υπάρξει μία σταθεροποίηση του τομέα στο 1,5 δισ. ευρώ.

Οι αιτίες  του…κακού  είναι τα προβλήματα που αντιμετώπισε το γερμανικό τραπεζικό σύστημα. Στα μέσα της περασμένης χρονιάς η Commerzbank - Deutsche Schiffsbank, ο τρίτος μεγαλύτερος παίκτης στον κόσμο με 26 δισ. δολάρια χαρτοφυλάκιο στη ναυτιλία  και δεύτερο μεγαλύτερο στην ελληνική χρηματοδότηση με 5,5 δισ. δολάρια, ανακοίνωσε την αποχώρησή της από τη ναυτιλιακή βιομηχανία.  

Οι Γερμανοί πλοιοκτήτες ζητούν από την κρατική τράπεζα να παράσχει δάνεια-γέφυρες (bridging loans) με τα υφιστάμενα πλοία να μπουν ως εγγύηση. Επίσης, ζητούν η κρατική τράπεζα να αγοράσει όσα δάνεια προτίθενται να πουλήσουν οι ιδιωτικές τράπεζες και ζητούν ένα ειδικό επενδυτικό πρόγραμμα χρηματοδότησης κατασκευής φιλικών προς το περιβάλλον πλοία (green shipping). 
 
Η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει στην πρώτη θέση τόσο διεθνώς όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση,  με 3.321 πλοία (άνω των 1.000 gt), χωρητικότητας περίπου 224 εκατομμυρίων dwt, από τα οποία 820 πλοία με χωρητικότητα 74 εκατομμύρια dwt, βρίσκονται στην ελληνική σημαία και κατέχουν μερίδιο 15,64%.

Οι Γερμανοί είναι τρίτοι με 3.989 πλοία χωρητικότητας 125,6 εκατ.τόνων  και μερίδιο 9,03%/ Στη δεύτερη θέση είναι οι Γιαπωνέζοι με  3.960 πλοία χωρητικότητας  217,5 εκα.τόνων και μερίδιο 15,76%.

 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης