To Saint Petersburg Theatre Season πηγαίνει... Εθνικό

To Saint Petersburg Theatre Season πηγαίνει... Εθνικό

Ένας από τους κορυφαίους καλλιτεχνικούς θεσμούς της Ρωσίας φιλοξενείται μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου στην Αθήνα, στις σκηνές του Εθνικού Θεάτρου

To Saint Petersburg Theatre Season πηγαίνει... Εθνικό
Το 10ο Διεθνές Φεστιβάλ St Petersburg Theatre Season μετακομίζει στην Αθήνα. Το κορυφαίο καλλιτεχνικό γεγονός «εξαγωγής παραστάσεων» από την Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας φιλοξενείται από σήμερα, 19 Σεπτεμβρίου και μέχρι τις 22 του μήνα στην Κεντρική Σκηνή και στη Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη» (του Θεάτρου  Rex) του Εθνικού Θεάτρο, με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Πούσκιν.

Το St Petersburg Theatre Season αποτελεί μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2007 προκειμένου να προωθηθούν οι πολιτιστικές, κοινωνικές και τουριστικές σχέσεις μεταξύ Αγίας Πετρούπολης και σημαντικών πόλεων του πλανήτη, που συνιστούν και μεγάλα πολιτιστικά κέντρα. Η ιδέα ήταν ενός σημαντικού ρωσικού θεατρικού σχήματος, των Neva Art και αμέσως κέρδισε την υποστήριξη της Διοίκησης της Αγίας Πετρούπολης -η οποία είναι και ο κύριος χρηματοδότης του- και του ρωσικού Υπουργείου Πολιτισμού.

Το φεστιβάλ παρουσιάζει κάθε χρόνο τις πιο ενδιαφέρουσες και δημοφιλείς παραγωγές της πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ρωσίας - παραστάσεις υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου, οι οποίες διακρίνονται για το είδος και την υφολογική ποικιλομορφία τους. Μέχρι τώρα, ο θεσμός έχει ταξιδέψει στην Πράγα (2007), το Βερολίνο (2008), το Ελσίνκι (2009), το Τελ Αβίβ (2010), το Μιλάνο (2011), τη Δρέσδη (2012), τη Μασσαλία (2013), την Τιφλίδα (2014) και το Βελιγράδι (2015).


Κλείσιμο

Εκτός από τις παραστάσεις στο πλαίσιο του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθούν επίσημες συναντήσεις εκπροσώπων της Αγίας Πετρούπολης και της χώρας μας, με απώτερο στόχο τη σταθερή συνεργασία των δύο μερών στον τομέα του πολιτισμού και του τουρισμού.  Οι Ευρωπαίοι αποκαλούν το συγκεκριμένο πρότζεκτ «Το πρόσωπο της θεατρικής Πετρούπολης» ενώ οι Ρώσοι δημοσιογράφοι «Θεατρικό παράθυρο στην Ευρώπη». Παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα των παραστάσεων:

20/9, Κεντρική Σκηνή, 18:30
«Η πόλη. Παντρολογήματα. Γκόγκολ» (Θέατρο Lensovet)
Υπάρχει, άραγε, στο κλασικό ρωσικό ρεπερτόριο, πιο περιζήτητη κωμωδία από τα «Παντρολογήματα» του Ν.Β. Γκόγκολ; Εκτός βέβαια από τον «Επιθεωρητή»; Αυτά τα έργα γοητεύουν τόσο τους σκηνοθέτες και  τους ηθοποιούς όσο και τους θεατές, όπως έχει αποδειχθεί επανειλημμένα στην πράξη από το 1842, που πρωτοπαρουσιάστηκαν. Ο σκηνοθέτης, Γιούρι Μπουτούσοβ μαζί με αξιόλογους ηθοποιούς συνέθεσε μια θλιβερή ιστορία για τη μοναξιά, την αναζήτηση της ευτυχίας, την αδυναμία ενός ονείρου να γίνει πραγματικότητα. Η μυστηριώδης, ανήσυχη πόλη της Αγίας Πετρούπολης ανέλαβε έναν από τους κύριους ρόλους της παράστασης.

21/9, Σκηνή Κοτοπούλη Θέατρο Rex, 18:30
«Οι αδελφοί» (Θέατρο Priyut Komedianta)
Η παράσταση βασίζεται στους «Αδελφούς Καραμάζοφ» του Ντοστογιέφσκι. Αντί για τη συνηθισμένη πλοκή που βασίζεται σε εξωτερικά ερεθίσματα, μπροστά στους θεατές παρουσιάζεται ο εσωτερικός κόσμος των Καραμάζοφ και η φύση της συνείδησής τους. Η σκηνοθέτρια Ευγκένια Σαφόνοβα εμβαθύνει πλήρως στην ψυχολογία του ανθρώπου, ο οποίος υποφέρει από τους συλλογισμούς του σχετικά με το νόημα της ύπαρξής του και την ευθύνη των πράξεων και των σκέψεών του.

Αποσπάσματα του κειμένου είναι συγκεντρωμένα σε ένα θεατρικό κολάζ, ενώ μια δευτερεύουσα πλοκή ξετυλίγεται πέρα από τα πλαίσια της ιστορίας. Στην σκηνή βρίσκονται έξι χαρακτήρες: ο Ντμίτρι, ο Ιβάν και ο Αλιόσα Καραμάζοφ, η Κατερίνα Ιβάνοβνα, η Γκρούσενκα και ο νόθος γιος του πατέρα των Καραμάζοφ, Σμερντιάκοφ. Ο καθένας τους είναι βυθισμένος στη δική του κόλαση. Ο Ιβάν ένθερμα κάνει έκκληση για συμπόνια προς τα αθώα παιδιά που υποφέρουν, η Γκρούσενκα γλυκά και νωχελικά συλλογίζεται την αμαρτία, η Κατερίνα Ιβάνοβνα κραυγάζει διαπεραστικά κι ανέλπιστα για το χρέος της αγάπης, ο Αλιόσα προσεύχεται σιωπηλά για τα αδέλφια



22/9, Κεντρική Σκηνή, 18:30
«Μάκβεθ» (Baltic House)
Η τραγωδία του Σαίξπηρ ήταν η πρώτη παραγωγή του διάσημου Ευρωπαίου σκηνοθέτη Λυκ  Περσεβάλ στην Ρωσία. Δεν είναι τυχαίο που για το «ρωσικό ντεμπούτο» του, ο σκηνοθέτης επέλεξε το Μπαλτίσκι Ντομ με το οποίο συνεργάζεται ήδη περισσότερο από δέκα χρόνια. Ο σκηνοθέτης ποτέ δεν προσέγγισε τον «Μάκβεθ» από τη συνήθη οπτική γωνία. Κύριο θέμα της τραγωδίας γι’ αυτόν αποτελεί κάτι πιο απόκρυφο κι επικίνδυνο: η προσωπική σχέση μεταξύ ενός άνδρα και μιας γυναίκας. Σχέση, η οποία αρχικά γεννά συναισθήματα, ενώ έπειτα με ευκολία μπορεί να τα κάνει στάχτη.  Ο «Μάκβεθ» για τον Περσεβάλ είναι ένα ξεκάθαρο δόγμα συμπεριφοράς μεταξύ του άνδρα, της γυναίκας και της εξουσίας. Ο πόθος για την εξουσία είναι στην πραγματικότητα μια προσπάθεια αντικατάστασης και συμπλήρωσης αυτού του κενού, το οποίο σχηματίζεται όταν η σχέση έχει τελειώσει. Ο άνθρωπος προσπαθεί να αναπληρώσει το κενό, αλλά πέφτει στην παγίδα της εξουσίας. Σ’ αυτήν την περίπτωση είναι καταδικασμένος.

19 – 22/9 Κεντρική Σκηνή, 17.30-18.30 (πριν από την έναρξη των παραστάσεων)
Διαδραστική έκθεση κουκλών-μαριονετών «Κούκλες για παιδιά και ενήλικες»  (Κρατικό κουκλοθέατρο Αγίας Πετρούπολης)
Το κρατικό κουκλοθέατρο της Αγίας Πετρούπολης του Ε. Ντέμμενι παρουσιάζει τη συλλογή των δημιουργών μαριονετών - κούκλες τις οποίες στην Αγία Πετρούπολη ονομάζουν «ο μεγάλος θίασος του μικρού θεάτρου».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης