Clubbing στο σούπερ μάρκετ

Clubbing στο σούπερ μάρκετ

VIP ψώνια με dj, Fashion TV και σαμπάνιες των 15.000 ευρώ

Clubbing στο σούπερ μάρκετ
Το σούπερ μάρκετ Flora διεκδικεί ήδη μια περίοπτη θέση στους ταξιδιωτικούς οδηγούς της Μυκόνου ως ένα ξεχωριστό αξιοθέατο. Στα ράφια του υπάρχουν από ταπεινές σκόνες καθαρισμού ως χρυσοποίκιλτες σαμπάνιες άνω των 14.000 ευρώ. Η ιδιαιτερότητά του όμως έγκειται σε αυτό που συμβαίνει στους διαδρόμους του: οι πελάτες ενίοτε χορεύουν στον ρυθμό των επιλογών της dj και παρακολουθούν Fashion TV καθώς παραγγέλνουν τυριά, αλλαντικά και σπάνια κρασιά.



Κλείσιμο
«Θέλαμε να δημιουργήσουμε έναν χώρο αντάξιο της μεγάλης κλάσης του νησιού», δηλώνει ο ιδιοκτήτης του σούπερ μάρκετ Τάσος Κονταράτος

Σε ποιο σούπερ μάρκετ του πλανήτη πάνω από τις προθήκες με τα αλλαντικά και τα τυριά υπάρχει γιγαντοοθόνη, στην οποία μάλιστα προβάλλονται αποκλειστικά επιδείξεις μόδας; Σε ποιο άλλο μέρος της υφηλίου εκτός από τη Μύκονο θα μπορούσε ένα κατάστημα ντελικατέσεν να διαθέτει μόνιμη dj, η οποία δονεί με τις μουσικές της επιλογές τα κατάμεστα από τα εκλεκτότερα των προϊόντων ράφια, παρασύροντας την πελατεία σε χορευτικές φιγούρες; Οσο κι αν ψάξει κάποιος, η απάντηση θα είναι πάντα μία και μόνη: σούπερ μάρκετ Flora, πλησίον αεροδρομίου Μυκόνου. Το μοναδικό πρατήριο ειδών πρώτης ανάγκης του κόσμου, το οποίο, εκτός από την κορυφαία ποιότητα των προϊόντων που διαθέτει, εγγυάται και τη διασκέδαση όσων διαβαίνουν την είσοδό του. Με άλλα λόγια, το παγκοσμίως πρώτο σούπερ μάρκετ-κλαμπ υπάρχει ήδη στο πλέον διάσημο ελληνικό νησί, τη Μύκονο. Το Flora συνιστά την υλοποίηση μιας πρωτοποριακής και πρωτότυπης ιδέας τόσο ελληνικής όσο και η ταυτότητα των επιχειρηματιών που επένδυσαν στη δημιουργία του, αλλά και των ανθρώπων που ανέλαβαν την εσωτερική αρχιτεκτονική και διακόσμησή του. «Πρόθεσή μας ήταν να δημιουργήσουμε έναν χώρο αντάξιο της μεγάλης κλάσης του νησιού», δηλώνει ο ιδιοκτήτης του, Τάσος Κονταράτος. Ο ίδιος εξηγεί ότι «η Μύκονος συγκεντρώνει επισκέπτες υψηλής οικονομικής επιφάνειας, κοσμοπολίτες με εκλεπτυσμένο γούστο, οπότε θεωρήσαμε ότι οφείλαμε να κάνουμε κάτι και εμείς από την πλευρά μας προκειμένου να μετατρέψουμε το συνηθισμένο, παλιό σούπερ μάρκετ που υπήρχε στο ίδιο σημείο σε μπουτίκ για τα καθημερινά ψώνια. Το πρώτο στάδιο ήταν να κάνουμε ολική κτιριακή ανακατασκευή, κάτι που ολοκληρώθηκε πριν από περίπου ενάμιση μήνα, χρησιμοποιώντας κάποιους από τους καλύτερους αρχιτέκτονες οι οποίοι έχουν συνδυάσει το όνομά τους με γνωστά και δημοφιλή στέκια του νησιού. Λόγου χάριν ο αρχιτέκτονας του Flora, ο Νίκος Κουκουράκης, πέρσι είχε επιμεληθεί την ανακαίνιση του θρυλικού “Remezzo”».



Η μόνιμη dj ντύνει με τις μουσικές επιλογές της τα κατάμεστα από τα εκλεκτότερα των προϊόντων ράφια, ανάμεσα στα οποία μια συλλεκτική σαμπάνια τριών λίτρων Cristal με ολόχρυσες λεπτομέρειες και κόστος άνω των 14.000 ευρώ

Ο στόχος της επιχειρηματικής οικογένειας Κονταράτου ήταν να δημιουργήσει έναν χώρο όπου ο καταναλωτής θα πηγαίνει για τα χρειώδη, ξεκινώντας από τις προμήθειες σε είδη άμεσης κατανάλωσης για το σπίτι και φτάνοντας ως τον ανεφοδιασμό σε γκουρμέ εδέσματα και στα πιο φίνα αλκοολούχα. Κατά κανόνα, η επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, ιδιαίτερα σε περιόδους διακοπών, αντιμετωπίζεται σαν καταναγκαστική αγγαρεία. Το στοίχημα του σούπερ μάρκετ Flora λοιπόν ήταν να μεταμορφώσει αυτή τη βαρετή διαδικασία σε ευχάριστη, διασκεδαστική και μοντέρνα εμπειρία. Και αυτό φαίνεται ότι επιτυγχάνεται με ισχυρές δόσεις δημιουργικότητας και φαντασίας. Η κινητήριος δύναμη ήταν η τόλμη του Τάσου Κονταράτου, ο οποίος ταξιδεύοντας σε διάφορα μέρη του κόσμου -κυρίως κατά τους χειμερινούς μήνες- είδε, οσμίστηκε και εμπνεύστηκε. Οπως τονίζει ο ίδιος, «δεν μιμηθήκαμε κανέναν γιατί αυτό που δημιουργήσαμε στη Μύκονο δεν υπάρχει αλλού. Οι ξένοι δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στον τρόπο στησίματος των προϊόντων παρά στην αρχιτεκτονική του χώρου ή στη διακόσμηση του καταστήματος. Εμείς καταφέραμε να δέσουμε αρμονικά πολλά διαφορετικά στοιχεία, όπως τη μεγάλη ποικιλία σπάνιων προϊόντων με την υψηλή αισθητική και μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα fun που σε καμία περίπτωση δεν θα βρει ο επισκέπτης σε οποιοδήποτε άλλο σούπερ μάρκετ. Θα έλεγα ότι δημιουργήσαμε κάτι που όλοι, φυσικά και οι πελάτες μας, αξιολογούν ως κάτι μοναδικό».



Σαμπάνιες, τρούφες και χορός
Ο υποβλητικός φωτισμός, τα σκούρα και διακριτικά χρώματα τα οποία έχουν επιλεγεί για τη διακόσμηση του χώρου μέσα στο σούπερ μάρκετ Flora, ακόμη και το μοτίβο του πατώματος που παραπέμπει απευθείας στα κλασικά ελληνικά παντοπωλεία περασμένων δεκαετιών, είναι όλα στοιχεία που τονίζουν την αισθητική ποιότητα και την προσοχή στη λεπτομέρεια που έχει δοθεί από τους δημιουργούς του. Το μυκονιάτικο ντελικατέσεν αντιπροσωπεύει μια εκδοχή των σούπερ μάρκετ του αύριο, δεν θα μπορούσε όμως παρά να βασίζεται στις ελληνικές παραδόσεις. Ο συνδυασμός αυτός καθιστά τον όλο χώρο οικείο και φιλόξενο, ένα σημείο στην καθημερινότητα της πελατείας που συνδέεται με ευχάριστες εικόνες, ένα μέρος στο οποίο ευχαρίστως -και όχι πλέον σπρωγμένος μόνο από μια αναπόφευκτη ανάγκη- επιστρέφει κάποιος ξανά και ξανά. Η διάθεση ευφορίας υπογραμμίζεται από την παρουσία, οπτική και ακουστική, της dj Βούλας Βαμβακάρη, η οποία επί πολλά χρόνια έπαιζε μουσική στο διάσημο «Caprice». Από κάποια γωνία του μαγαζιού, η dj επιλέγει ξένους ήχους προκειμένου να κάνει τις αγορές των πελατών πιο ευχάριστες. Η μουσική δυναμώνει με το πέρασμα της ώρας, με αποτέλεσμα αργά το μεσημέρι ή το βράδυ να δημιουργείται ατμόσφαιρα κανονικού πάρτυ. «Δεν είναι λίγες οι φορές που ολόκληρες παρέες το ρίχνουν στον χορό», διαβεβαιώνει το «thema people» ένας από τους υπαλλήλους του σούπερ μάρκετ Flora χαμογελώντας. Διηγείται επίσης ότι «το Πάσχα, για παράδειγμα, μας έκανε εντύπωση που μια νέα κοπέλα, την ώρα που ψώνιζε, έβαλε το καρότσι της στην άκρη και το έριξε στις χορευτικές φιγούρες, έχοντας για παρτενέρ τον Φιλιππινέζο οικιακό βοηθό της». Ωστόσο, η ρηξικέλευθη οπτική του Flora δεν σταματά, αλλά ούτε και εξαντλείται στον χορό. Σε έναν χώρο 30 περίπου τετραγωνικών, ο οποίος χαρακτηρίζεται από τη μινιμαλιστική προσέγγιση στη διακόσμηση, συντηρούνται μερικά από τα πιο σπάνια και ακριβά ποτά του κόσμου. Η ποικιλία των κρασιών συγκινεί ακόμη και τους βαθείς γνώστες του είδους, αφού στην κάβα του Flora θα βρει κάποιος φιάλες των εκλεκτότερων οίνων, της κατηγορίας εκείνης που απαντάται μόνο σε μεγάλες παρισινές κάβες, σε ειδικές δημοπρασίες του οίκου Sotheby’s κ.α. Εξυπακούεται, δε, ότι τα κρασιά και οι σαμπάνιες διατηρούνται στην ιδανική για το καθένα από αυτά θερμοκρασία, στα μεγάλα ψυγεία του σούπερ μάρκετ Flora. 



Σαμπάνια αξίας 14.500 ευρώ

«Υπάρχει μεγάλη γκάμα από βότκες, ουίσκι και, εννοείται, κρασιά», λέει ο Τάσος Κονταράτος, ο οποίος έχει στενή σχέση με τα ποτά, αφού η οικογένειά του προμήθευε επί χρόνια με αλκοολούχα ολόκληρη τη Μύκονο - διατηρούσε την κάβα του νησιού. «Σε εμάς μπορεί κάποιος να βρει το φημισμένο γαλλικό κρασί Chateau Petrus ή μια συλλεκτική σαμπάνια τριών λίτρων Cristal. Η φιάλη αυτής της σαμπάνιας φέρει σχέδια από χρυσό και το κόστος της αγγίζει τα 14.500 ευρώ. Τόσο ακριβά ποτά απευθύνονται σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό, σε ανθρώπους που δεν φείδονται χρημάτων προκειμένου να ικανοποιήσουν το γούστο τους. Αυτή τη στιγμή στο κατάστημά μας έχουμε τέσσερα μπουκάλια από τη συγκεκριμένη σαμπάνια».
Στο τμήμα γκουρμέ, ακόμη και οι πιο απαιτητικοί ουρανίσκοι θα νιώσουν ότι βρίσκονται στον παράδεισο της γεύσης: από τις καλύτερες γαλλικές τρούφες μέχρι το περίφημο χαμόν Ισπανίας, ποικιλίες προσούτο Ιταλίας, φουά γκρα, απίθανες σάλτσες από Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Αμερική, τα καλύτερα τυριά από ολόκληρη την υδρόγειο, αυγοτάραχο και, βέβαια, χαβιάρι από το Ιράν κ.λπ.

«Στην επιλογή των προϊόντων -που είναι ούτως ή άλλως εξαιρετικά δύσκολη- μας βοήθησαν διάσημοι Ελληνες σεφ με τους οποίους έχουμε συνεργασία και έχουν μακρά επαγγελματική εμπειρία από τη Μύκονο. Στα εστιατόρια τα οποία έχουν αναθέσει εν λευκώ στους συγκεκριμένους ανθρώπους τη διεύθυνση της κουζίνας τους, όλες οι προμήθειες γίνονται από εμάς», σημειώνει ο Τάσος Κονταράτος.



Το σούπερ μάρκετ Flora άνοιξε τις πόρτες του στα τέλη Φεβρουαρίου, αλλά η πρώτη μεγάλη δοκιμή έγινε τις ημέρες του Πάσχα, όταν φάνηκε στην πράξη ότι ο κόσμος υποδέχτηκε με ενθουσιασμό την πρωτοποριακή επιχειρηματική πρόταση της οικογένειας Κονταράτου: «Το εγχείρημα πέτυχε, καθώς το κοινό αποδέχεται τον χώρο μας. Τελικά αποδεικνύεται ότι όσο ακραίο κι αν είναι αυτό που κάνεις, όταν το κάνεις γιατί το πιστεύεις και με σεβασμό στον πελάτη, υπάρχει ανταπόκριση. Στα μέσα Μαΐου έχουμε προγραμματίσει πολλά happenings, ενώ το μεγάλο όνειρο παραμένει ένα: να φτιάξουμε ένα μπαρ σε κάποιο σημείο του μαγαζιού προκειμένου να κερνάμε τον κόσμο καφέ ή ποτό. Στο μυαλό μας, βέβαια, έχουμε κυρίως τους άνδρες, οι οποίοι θεωρούν τον χρόνο που σπαταλά η σύζυγός τους μέσα σε ένα σούπερ  μάρκετ ως το άκρον άωτον της ανίας».



Το παγκοσμίως πρώτο σούπερ μάρκετ-κλαμπ χαρακτηρίζεται από το εντυπωσιακό ντιζάιν, την πολυτέλεια και την ποικιλία των σπάνιων προϊόντων που πωλούνται μόνο στα ακριβότερα ντελικατέσεν του πλανήτη


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης