Μια διαδρομή με το μετρό το απόγευμα αρκεί για να «μαζέψει» κανείς όλα τα μικρόβια της πόλης!

metro-sintagma

Όπως αποκαλύπτει ερευνα Έλληνα βιολόγου, οι επιβάτες, καθώς αλλάζουν γραμμές μέσα στη μέρα, αναμιγνύουν τα βακτήρια από όλες τις γραμμές

Κάθε γραμμή του μετρό σε μια πόλη έχει τη δική της ξεχωριστή μικροβιακή «κοινότητα» το πρωί, αλλά οι επιβάτες, καθώς αλλάζουν γραμμές μέσα στη μέρα, αναμιγνύουν τα βακτήρια από όλες τις γραμμές. Αυτό δείχνει μια νέα επιστημονική έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Χονγκ Κονγκ με επικεφαλής έναν Έλληνα επιστήμονα της διασποράς.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή βιολογίας Γιάννη Παναγιώτου του Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Cell Reports", ζήτησαν από μια ομάδα εθελοντών, αφού καθαρίζουν καλά τα χέρια τους, να χρησιμοποιήσουν σε διάφορες ώρες της ημέρας το μετρό της πόλης για 30 λεπτά κάθε φορά, κρατώντας τις χειρολαβές των συρμών.

Η ανάλυση που έγινε στη συνέχεια στα δείγματα, τα οποία ελήφθησαν από τα χέρια των συμμετεχόντων, έδειξε ότι η πλειονότητα των μικροοργανισμών που είχαν μεταφερθεί στους επιβάτες, αφορούσε κοινά βακτήρια του δέρματος. Τις πρωινές ώρες της αιχμής η ποικιλία των μικροβίων ήταν πολύ μεγαλύτερη (140 είδη κατά μέσο όρο) από ό,τι το απόγευμα (μόνο 48).

Η μελέτη έδειξε ότι ενώ στην αρχή της ημέρας κάθε γραμμή του μετρό «μεταφέρει» στους επιβάτες περισσότερα και πιο διαφορετικά μικροβίων, με αποτέλεσμα κάθε γραμμή να έχει το δικό της ξεχωριστό μικροβιακό «αποτύπωμα», όσο προχωρά η μέρα, οι επιβάτες «μαζεύουν» από το μετρό λιγότερα είδη μικροβίων και παράλληλα οι διαφορές των μικροοργανισμών από γραμμή σε γραμμή σταδιακά εξαφανίζονται.

Στην αρχή της ημέρας η διακριτή σύνθεση της μικροβιακής κοινότητας κάθε γραμμής φαίνεται να εξαρτάται από το ποιά περιοχή ξεκινά το μετρό. Στην πορεία όμως, δημιουργείται ένα λίγο-πολύ ενιαίο μικροβίωμα σε όλο το δίκτυο των γραμμών.

Όπως δήλωσε ο Γ. Παναγιώτου, «το πρωί κάθε γραμμή έχει μοναδικά μικροβιακά χαρακτηριστικά, τα οποία αντανακλούν τις περιοχές που διασχίζει. Όμως καθώς ολοένα περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το μετρό μέσα στη μέρα, οι μικροβιακές κοινότητες όλων των γραμμών γίνονται σταδιακά παρόμοιες, με εμφανή την κυριαρχία των συμβιωτικών βακτηρίων του ανθρωπίνου δέρματος».

Τα περισσότερα από αυτά τα βακτήρια είναι σχετικά αβλαβή, καθώς φιλοξενούνται στο ανθρώπινο δέρμα για καιρό. Όμως, όπως έδειξε η νέα μελέτη (και έχουν δείξει επίσης άλλες μελέτες σε μετρό των ΗΠΑ στο παρελθόν), μέσω του μετρό μεταφέρονται και ορισμένα παθογόνα και πιο επικίνδυνα μικρόβια.

Πάντως ο κ. Παναγιώτου δήλωσε ότι «η ιδέα της έρευνάς μας δεν είναι να τρομάξουμε τους ανθρώπους, καθώς παρατηρήσαμε ότι οι γραμμές του μετρό με την περισσότερη κίνηση δεν ενέχουν μεγαλύτερους κινδύνους για την υγεία από άποψη παθογόνων μικροοργανισμών». Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι δεν κρύβονται και κίνδυνοι στο μετρό…

Ο Γιάννης Παναγιώτου αποφοίτησε το 1999 από τη Σχολή Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ, από όπου πήρε και το διδακτορικό του το 2004. Διετέλεσε επίκουρος και αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Βιολογίας Συστημάτων του Τεχνικού Πανεπιστημίου της Δανίας (2007-2012) και παράλληλα υπήρξε επισκέπτης καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας Τσάλμερ της Σουηδίας και στο Πανεπιστήμιο του Τόκιο. Από το 2012 είναι επικεφαλής της Ομάδας Βιολογίας Συστημάτων και Βιοπληροφορικής και αναπληρωτής καθηγητής της Σχολής Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ.

Όπως είχε δηλώσει παλαιότερα σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, το Χονγκ Κονγκ προσφέρει παγκοσμίου επιπέδου συνθήκες για επιστημονική έρευνα, αν και η πίεση είναι μεγαλύτερη λόγω αυξημένου ανταγωνισμού. Όσο για τη ζωή στην ασιατική μεγαλούπολη -όπου ζουν περίπου 300 Έλληνες, από τους οποίους αρκετοί βρίσκονται σε πανεπιστήμια- είναι εύκολη και γεμάτη δυνατότητες. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, πιο πολύ δυσκολεύθηκε να συνηθίσει την τοπική κουλτούρα της Κρήτης, όταν παντρεύτηκε μια Κρητικιά, παρά όταν βρέθηκε στο Χονγκ Κονγκ!

Και με τόση βρωμια

Κανένας δεν ενδιαφέρεται να ανοίξει το παράθυρο. Αμφιβάλλω αν έχουν απολυμανθει ποτέ τα καθίσματα που έχουν κάτσει τόσοι κ@λοι

Νικολης

Και στα λεωφορεια το ιδιο ισχυε απο παλια και ισχυει ακομη , αλλα επιβιωσαμε !

με 3 εκατομμύρια λαθρομετανάστες

φαντάσου τι πάρτυ γίνεται εδώ.... Εντωμεταξύ, οι μισοί δεν έχουν εμβολιαστεί

Οταν θα ξεσπασει

γιατι καποια στιγμη θα ξεσπασει μια επιδημια στην Αθηνα,δεν γινεται σε ενα λεκανοπεδιο να εχουν στριμωχτει πανω απο 5.000.000 ανθρωποι συν τα ορκ απο Αφρικη κι Ασια που κουβαλανε χιλιες δυο αρρωστιες πανω τους και να μπορουν οι υγειονομικες αρχες να ελεγχουν ικανοποιητικα τα ασφαλη ορια. Καλα ξεμπερδεματα τοτε....

Ch

Τα ορκ! Όπως τα ονομάζεις έχουν σάρκα και αίμα και πνεύμα.Και όπως και στην Ελλάδα του Φωτός και της Γνώσεως, υπάρχει υπόκοσμος, έτσι καί στις χώρες αυτές.Δεν ξυπνησανε ένα πρωί και είπαν πάμε Ευρώπη! Ή μήπως η διεστραμμένη πολιτική και κοινωνική κατάσταση τα έχει δημιουργήσει τα γεγονότα αυτά?!Ότι σπέρνουμε θερίζουμε.Και τα στάχυα τώρα είναι έτοιμα για θερισμό.Δεν έχουμε δει ακόμα τίποτα.Σκηνες του έργου βλέπουμε.

Κρατα το σανο για την παρτι σου.

Αν κουβαληθηκαν απο 177 χωρες του πλανητη ενσωματα ορκ δεν φταει τιποτα αλλο παρα η ακοικτη προσκληση-παρακληση των αριστερων προς ολους αυτους για να μας κουβαληθουν με τα μικροβια τους,με την εγκληματικοτητα τους κι οτιδηποτε αλλο φερουν μαζι τους. Οταν θα ξυπνησεις,εαν δεν εισαι καποιο εμμισθο υπαλληλακι του Σορος κ κονομας απο αυτην την ιστορια,θα ειναι πολυ αργα.

Ch

Παντού ταραχή.Ειρηνη στην καρδιά του ανθρώπου δεν υπάρχει! Άγχος με την πορεία της ζωής.Αγχος πως θα συγκροτηθεί η οικογένεια.Αγχος για την διαπαιδαγώγηση των παιδιών.Αγχος αν πρέπει να φάμε κρέας, άγχος με τα μικρόβια.Αγχος, Άγχος,Άγχος.Και μόλις μιλήσεις για την Αγάπη καί την Ειρήνη του Ιησού Χριστού,αμέσως η αντίδραση.Εχεις πάρει την δόση σου, δεν ξέρεις συντακτικό και ορθογραφία.Και δεν θέλει ο άνθρωπος να κοιτάξει κατάματα,την διεστραμμένη κοινωνία που έχει δημιουργήσει ο ίδιος.

Άγχος αν πρέπει να κρέας δεν έχουμε καθόλου.

Τα υπόλοιπα τα συζητάμε.