Πας οδηγώντας στη δουλειά; Κινδυνεύεις περισσότερο από... πρόωρο θάνατο

amaksi-douleia

Επιστημονική έρευνα αναδεικνύει για μία ακόμη φορά τα οφέλη του περπατήματος και της χρήσης ποδήλατου

'Αλλη μία επιστημονική έρευνα, βρετανική αυτή τη φορά, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που δεν χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους για να πάνε στη δουλειά τους, ούτε καν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά προτιμούν το ποδήλατο ή τα πόδια τους, έχουν απτά οφέλη για την υγεία τους, καθώς μειώνουν σημαντικά την πιθανότητα πρόωρου θανάτου από καρδιά ή εγκεφαλικό.

Ακόμη καλύτερα αν, πέρα από τη δουλειά τους, αποφεύγουν γενικότερα τις μετακινήσεις με το αυτοκίνητο.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, της Σχολής Υγιεινής & Τροπικής Ιατρικής και του Imperial College του Λονδίνου, με επικεφαλής τον επιδημιολόγο δρα Όλιβερ Μίτον, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό "Heart", ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 359.000 άτομα σε βάθος επταετίας.

Οι συμμετέχοντες απάντησαν για το πώς ακριβώς μετακινούνται στη δουλειά τους και αυτό συσχετίσθηκε με το πώς εξελίχθηκε η κατάσταση της υγείας τους. Περίπου τα δύο τρίτα χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά το αυτοκίνητό τους για να πάνε στη δουλειά τους, ενώ το 8% πήγαιναν με το ποδήλατο (υψηλό ποσοστό για τα ελληνικά δεδομένα).

Διαπιστώθηκε ότι όσοι απέφευγαν το αυτοκίνητο, είχαν κατά μέσο όρο 11% μικρότερο κίνδυνο για καρδιοπάθεια και 30% μικρότερο κίνδυνο για θανατηφόρο καρδιαγγειακό επεισόδιο (έμφραγμα, ισχαιμικό εγκεφαλικό κ.α.), σε σχέση με όσους μετακινούνταν αποκλειστικά με το αυτοκίνητό τους.

Όσοι απέφευγαν το αυτοκίνητο γενικότερα (όχι μόνο για να πάνε στη δουλειά τους), είχαν ακόμη μικρότερο κίνδυνο (-43%) για πρόωρο καρδιαγγειακό θάνατο.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι οι άνθρωποι πρέπει να ενθαρρύνονται από τις δημόσιες Αρχές και από τους γιατρούς να χρησιμοποιούν περισσότερο τα μαζικά μέσα μεταφοράς, το ποδήλατο και το περπάτημα και να απεξαρτηθούν σταδιακά από το αυτοκίνητό τους.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

zaxari

Σύμφωνα όμως με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας η κατανάλωση της ζάχαρης δεν πρέπει να ξεπερνά τις 100 θερμίδες ημερησίως

santorini-krouz2

Επικαλείται έρευνα που έδειξε ότι οι εκπομπές αερίων βρέθηκαν να είναι έως και 17 φορές υψηλότερες σε σχέση με ό,τι θα περίμενε κανείς ακόμα και σε έναν πολυσύχναστο δρόμο με αυτοκίνητα

34