Δυσοίωνο το μέλλον των μαλαισιανών αερογραμμών μετά και το δεύτερο χτύπημα

Δυσοίωνο το μέλλον των μαλαισιανών αερογραμμών μετά και το δεύτερο χτύπημα

Η Malaysian Airlines υπέστη 4% μείωση της επιβατικής κίνησης για το μήνα Μάιο, ενώ η τιμή της μετοχής της εταιρείας έχει υποχωρήσει 27% μέχρι στιγμής, φέτος

Δυσοίωνο το μέλλον των μαλαισιανών αερογραμμών μετά και το δεύτερο χτύπημα
Αβέβαιο διαγράφεται το μέλλον των μαλαισιανών αερογραμμών, σύμφωνα με αμερικανικά και βρετανικά δημοσιεύματα. Δύο τραγωδίες μέσα σε διάστημα πέντε μηνών αμαυρώνουν την εικόνα του αερομεταφορέα της Μαλαισίας, ο οποίος διέρχεται από σοβαρή οικονομική κρίση τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα Independent.

H βρετανική εφημερίδα αναρωτιέται: «Ποιος ταξιδώτης δεν θα σκεφθεί διπλά και τριπλά να ταξιδέψει με τις μαλαισιανές αερογραμμές», ενώ το αμερικανικό πρακτορείο Bloomberg φρεσκάρει τη μνήμη των πολιτών, υπενθυμίζοντας ότι τα οικονομικά προβλήματα είχαν ξεκινήσει για την εταιρεία το 2005.

Στις 8 Μαρτίου, όταν το Boeing της πτήσης 370 των μαλαισιανών αερογραμμών εξαφανίστηκε από τους αιθέρες, η διεθνής κοινότητα και κυρίως οι συγγενείς των θυμάτων, έσπευσαν να κατηγορήσουν τον αερομεταφορέα της Μαλαιστίας για το κακό που συνέβη. Κι ενώ είναι σε εξέλιξη η έρευνα που αναμένεται να ρίξει φως στα αίτια της εξαφάνισής του, ο τρόμος κτυπά και πάλι την πόρτα της αεροπορικής εταιρείας της Νοτιοανατολικής Ασίας, με την κατάρριψη του αεροσκάφος της Malaysia Airlines που μετέφερε 298 άτομα και συνετρίβη στο πολύπαθο ανατολικό τμήμα της χώρας, κοντά στα σύνορα με τη Ρωσία.

Σε ανακοίνωσή του στο Twitter, ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας Νατζίμπ Ρατσάκ δήλωσε συγκλονισμένος από το ατύχημα, ενώ ο υπουργός Άμυνας της χώρας, Χισαμουντίν Χουσείν, ο οποίος δέχθηκε έντονη κριτική για το χειρισμό της υπόθεσης της πτήσης 370, επανήλθε στο προσκήνιο και ανέφερε μέσω Twitter ότι είναι σε συνεχή επαφή με τον πρωθυπουργό, τον υπουργό Εξωτερικών, και τον υπουργό Μεταφορών.

Η τραγωδία έρχεται με την Malaysian Airlines να προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τη ζημία που προκλήθηκε από την εξαφάνιση της πτήσης 370. Η Malaysian Airlines υπέστη 4% μείωση της επιβατικής κίνησης για το μήνα Μάιο, ενώ η τιμή της μετοχής της εταιρείας έχει υποχωρήσει 27% μέχρι στιγμής, φέτος.
Κλείσιμο

Παρολα αυτά, πριν από τη συντριβή του αεροσκάφους στην ανατολική Ουκρανία, οι επενδυτές εμφανίζονταν ελαφρώς αισιόδοξοι ότι τα χειρότερα για την αεροπορική εταιρεία είχαν παρέλθει. Η Khazanah Nasional, το κρατικό fund επενδύσεων που ελέγχει τη Malaysian Airlines, εξέταζε την αναδιάρθρωση της εταιρείας, σε συνδυασμό με πιθανή έξοδό της από το χρηματιστήριο. Μετά τις φήμες του περασμένου μήνα που ήθελαν το επενδυτικό fund να αναζητά συνεργάτη στη Μέση Ανατολή, για να παρέμβει και να σώσει τις Μαλαισιανές Αεοργραμμές, οι μετοχές της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Κουάλα Λουμπούρ εταιρείας, είχαν σημειώσει μέσα σε μία ημέρα άνοδο 14%. Τον ενθουσιασμό είχαν έρθει να τονώσουν τα δημοσιεύματα που μετέδιδαν πως η αεροπορική εταιρεία θα συνεργαστεί με την Etihad Airways, τον αερομεταφορέα με έδρα το Αμπού Ντάμπι.

Η Etihad έχει δείξει πράγματι ενδιαφέρον για διάσωση προβληματικών αεροπορικών εταιρειών, αλλά δυστυχώς για τη Malaysian Airlines, μέχρι στιγμής, οι εταιρείες αυτές ήταν ευρωπαϊκές. Τον περασμένο μήνα, η Etihad παρουσίασε ένα σχέδιο για την εξαγορά μεριδίου 49% στην ιταλική Alitalia.

Το αν η Malaysian Airlines θα ενταχθεί στη λίστα των ζημιογόνων αεροπορικών εταιριών που βοηθάει η Etidhad θα φανεί μσα στις επόμενους μήνες. Η Khazanah είχε μάλιστα εκδώσει μία ανακοίνωση στις 3 Ιουλίου χαρακτηρίζοντας τις αναφορές των μέσων ενημέρωσης σχετικά με ένα σχέδιο ιδιωτικοποίησης της αεροπορικής εταιρείας κερδοσκοπικές. Η εταιρεία είχε προσθέσει, ωστόσο, ότι «δρομολογείται και αξιολογείται μια συνολική αναθεώρηση των επιλογών αναδιάρθρωσης της Malaysian Airlines».

Μετά και τη δεύτερη τραγωδία, όμως το μέλλον της εταιρείας διαγράφεται δυσοίωνο. Για μία εταιρεία που έχει αναδειχθεί ως η καλύτερη στην Ασία το 2013, αποσπώντας πάνω από 100 βραβεία, τοπικά και διεθνή την τελευταία δεκαετία για τις υπηρεσίες της, το υπέρογκο χρέος που έχει συσσωρευτεί τα τελευταία τρία έτη και ανέρχεται σε 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια, θέτει εν αμφιβόλω το μέλλον της εταιρείας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης