Πτήση 370 της Malaysia: Πώς λύθηκε ο γρίφος του χαμένου Boeing 777

Πτήση 370 της Malaysia: Πώς λύθηκε ο γρίφος του χαμένου Boeing 777

Η βρετανική εταιρεία Inmarsat πρόσφερε πολύτιμα δεδομένα για τον εντοπισμό του μοιραίου αεροσκάφους χρησιμοποιώντας ένα νέο σύστημα καταγραφής πτήσεων

Πτήση 370 της Malaysia: Πώς λύθηκε ο γρίφος του χαμένου Boeing 777

Φως στο μυστήριο για την τύχη του μοιραίου αεροσκάφους των μαλαισιανών αερογραμμών έριξε δορυφόρος της βρετανικής εταιρίας Inmarsat, σύμφωνα με τα δεδομένα του οποίου έγινε γνωστή η τραγική κατάληξη του Boeing 777 στο Νότιο Ινδικό Ωκεανό.

Όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας, Ναζίμπ Ραζάκ, τα δεδομένα που καταγράφηκαν χρησιμοποιήθηκαν για τον εντοπισμό της πτήσης MH370 που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ την 8η Μαρτίου μαζί με τους 239 επιβάτες.

Στο μεταξύ, λίγη ώρα μετά τη δραματική ανακοίνωση του Μαλαισιανού πρωθυπουργού η Inmarsat ανέφερε πως τα δεδομένα που κατέγραψε ο δορυφόρος δόθηκαν στη Βρετανική Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων την περασμένη Κυριακή και το συμπέρασμα προήλθε χάρη σε έναν νέο τρόπο καταγραφής των κινήσεων των αεροσκαφών.

Συγκεκριμένα η Ιnmarsat μελέτησε επιπλέον στοιχεία, όπως την κυκλοφορία άλλων αεροσκαφών την ίδια στιγμή πτήσης με το Boeing 777, και όπως έγινε γνωστό χρειάστηκε χρόνος για να επιβεβαιωθούν τα δεδομένα πριν γνωστοποιηθούν.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ειδικοί της Ιnmarsat μελέτησαν παλαιότερες πτήσεις του Boeing 777 των Malaysia Airlines flights και συνέκριναν στοιχεία του δορυφόρου από αυτές τις πτήσεις με εκείνη της MH370. Διαπίστωσαν, λοιπόν, πως πετούσε προς το νότο και επομένως ότι κατέπεσε στον Νότιο Ινδικό Ωκεανό.

Διευκρινίστηκε, μάλιστα, πως έγινε χρήση μίας νέας μεθόδου που δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ ξανά στο παρελθόν.

Οι υπολογισμοί τους, βασίστηκαν στο φαινόμενο Ντόπλερ, όπως ονομάζεται η αλλαγή στη συχνότητα και στο μήκος κύματος ενός κύματος που αντιλαμβάνεται ένας παρατηρητής, όταν υπάρχει σχετική κίνηση ανάμεσα στον παρατηρητή και στην πηγή που εκπέμπει το κύμα.

Επισημαίνεται πάντως, πως η εταιρία είχε εκφράσει προ ημερών έντονη δυσαρέσκεια καθώς τα στοιχεία που είχαν αποσταλεί εγκαίρως στις μαλαισιανές αρχές αγνοήθηκαν.

Κλείσιμο

Σύμφωνα με την Ιnmarsat ο δορυφόρος είχε αποστείλει δεδομένα στις μαλαισιανές αρχές από τη 12η Μαρτίου, δίνοντας πολύτιμες πληροφορίες για την τύχη του Boeing 777.

Ο εκπρόσωπος της βρετανικής εταιρίας αποκάλυψε πως οι αρχές της Μαλαισίας αγνόησαν τα στοιχεία που οποία έδειχναν ότι το Boeing 777 πέταξε για ακόμα επτά ώρες αφού εξαφανίστηκε από το κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.

Μάλιστα, τόνισε, ότι η Inmarsat γνώριζε από την 12η Μαρτίου ότι το αεροπλάνο υπήρχε περίπτωση να πετάει πάνω από τον νότιο Ινδικό Ωκεανό ή την κεντρική Μαλαισία και όχι πάνω από το Στενό της Μάλακκα ή τη θάλασσα της Νοτίου Κίνας.

Παρά τις πληροφορίες που είχαν αποσταλεί στις αρχές της Μαλαισίας, μόνο την 15η Μαρτίου ο πρωθυπουργός της χώρας, Νατζίμπ Ραζάκ, δήλωσε πως έπρεπε να ερευνηθούν «οι βόρειοι και νότιοι διάδρομοι».

Όλα αυτά, τη στιγμή που καθόλη τη διάρκεια των ερευνών οι Μαλαισιανοί αξιωματούχοι δέχονταν έντονη κριτική για την ελλιπή ενημέρωση, γεγονός που προκάλεσε πολλές φορές ένταση στους συγγενείς των αγνοούμενων, οι οποίοι ξεσπούσαν απαιτώντας σοβαρή και έγκυρη πληροφόρηση για την τύχη των αγαπημένων τους.

Όπως έγραψε στο προσωπικό του προφίλ στο Twitter, ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας, Νατζίμπ Ραζάκ, πραγματοποιήθηκε πρωτοποριακή μέθοδος για την ανάλυση των στοιχείων που κατέγραψε ο δορυφόρος, ώστε να χυθεί φως στο μυστήριο της πτήσης MH370, ενώ επισήμανε πως η τελευταία θέση του αεροσκάφους, σύμφωνα με την Inmarsat, ήταν στη μέση του Ινδικού Ωκεανού. 





 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης